E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• JarnoP
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Mulla oli 4 vuoden ajan noin 14.5l/100km

Kone remontin jälkeen kerkesin ajaa autolla noin 5000km ja keskikulutus oli 12.4l/100km. Autoon siis tuli tehtyä kannet, vanos, jakopää, anturit, puolat, tulpat, jäähdytysjärjestelmä plus kasa letkuja, tiivisteitä ja antureita. Aikaisemmin huollettu alakerta.
    Mulla oikeastaan kaikki samat remontit takana, kansiremontti nyt viimeisimpänä. En tiedä mikä niistä eniten vaikutti kulutukseen mutta varmaan kuluneet CPS anturit ainakin.

Leave a comment:

• reekoon
    replied
    Originally posted by JarnoP View Post
    Mulla oli joskus seka-ajossa kulutus n. 15-16. Nyt kun on kaikki anturit uusittu plus paljon muutakin osaa niin kulutus sekakäytössä on jämähtänyt 13.6. Vois mielenkiinnosta katsoa tankatessa, että paljonko on oikea kulutus ja verrata paljon ajotietokone valehtelee.
    Mulla oli 4 vuoden ajan noin 14.5l/100km

Kone remontin jälkeen kerkesin ajaa autolla noin 5000km ja keskikulutus oli 12.4l/100km. Autoon siis tuli tehtyä kannet, vanos, jakopää, anturit, puolat, tulpat, jäähdytysjärjestelmä plus kasa letkuja, tiivisteitä ja antureita. Aikaisemmin huollettu alakerta.

Leave a comment:

• JarnoP
    replied
    Mulla oli joskus seka-ajossa kulutus n. 15-16. Nyt kun on kaikki anturit uusittu plus paljon muutakin osaa niin kulutus sekakäytössä on jämähtänyt 13.6. Vois mielenkiinnosta katsoa tankatessa, että paljonko on oikea kulutus ja verrata paljon ajotietokone valehtelee.

Leave a comment:

• nonmerce
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Jos nyt minuun viittasit niin tätäkö tarkoitin? En, vaan sitä että ihmettelen kun olen tuolla omalla ämmällä 73000km ajanut ja en ole moisiin kulutuksiin vaan päässyt. Ripeämmässä matka-ajossa menee 12L molemminpuolin ja sekalaisessa kaupunkiajossa 14-15L sadalle kilometrille.
    Vähän myöhässä vastaus. En viitannut kirjoitukseesi Yleisellä tasolla vain avauduin polttoaineenkulutuksen merkityksestä M5:sen kaltaisen harrasteauton kohdalla, kun otetaan huomioon kaikki muut mahdolliset ja mahdottomat kuluerät mitä harrasteauton myötä saattaa realisoitua

Leave a comment:

• nappe74
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Olikos tämä tuttu juttu forumilaisille??

http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7935405
    Myyjä vastaili asiallisesti kyselyihini remonteista... niistä ei ole tietoa ainakaan hänellä...

Leave a comment:

• lj123
    replied
    Mitenkäs nuo istuimet, luulin, että kaikissa on extended leather. Eipä itselläkään kovin laajaa varustelistaa ole, alcantara katto löytyy ja jotain muuta pientä. Ja 90-luvun kännykkä jonka heivasin pois.

Itselle ainoa, jonka olisin halunnut olisi ollut full leather. Nahkaisen kojelaudankin ostin kun halvalla sai, mutta en tiedä sopiiko se sittenkään kun ovet eivät ole täysin nahalla päällystetty.

Leave a comment:

• nappe74
    replied
    Olikos tämä tuttu juttu forumilaisille??

http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7935405

Leave a comment:

• Robi
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    No onhan toi nyt yksi tylsimmistä väreistä. Ei oikein rehti sininen eikä hopea, vaan jotain niiden välistä. Tuskinpa väri siitä kuitenkaan halpaa tekee. Ehkä ne kk:t ja maltilliset varusteet. Muutoinhan tuo näyttää yleisilmeeltään varsin siistiltä sisältä ja päältä.
    Vakiovarusteet ja pari lisävarustetta. Eipä oo aikaisemmin noin huonosti varusteltua ämmää tullutkaan vastaan. Lisäksi kuvissa näkyy jo käytönjälkiä niin mikä todellisuus paikan päällä.

Order options
    No. Description
    265 TIRE PRESSURE CONTROL (RDC)
    358 CLIMATE COMFORT WINDSCREEN
    401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
    428 WARNING TRIANGLE
    465 THROUGH-LOAD SYSTEM
    508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
    666 RADIO BMW BUSINESS CD
    801 GERMANY VERSION
    863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
    879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

Lisäksi taitaa olla vielä EU3 pakokaasunormilla oleva auto niin ei saa edes ahtaa

Leave a comment:

• protoni
    replied
    No onhan toi nyt yksi tylsimmistä väreistä. Ei oikein rehti sininen eikä hopea, vaan jotain niiden välistä. Tuskinpa väri siitä kuitenkaan halpaa tekee. Ehkä ne kk:t ja maltilliset varusteet. Muutoinhan tuo näyttää yleisilmeeltään varsin siistiltä sisältä ja päältä.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ja tylsähkö väri?
    Makuasioita, mutta tuohan on yksi parhaista väreistä. Faceliftin valoilla todella tyylikäs.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by t0mpp4 View Post
    www.nettiauto.com/bmw/m5/7327887

Mikähän tuosta tekee noin halvan? Tekemätön kk-laakeri remontti?
    Ja tylsähkö väri?

Leave a comment:

• lj123
    replied
    Originally posted by t0mpp4 View Post

Tuo on ollut todella pitkään myynnissä, ja hintakin on tainnut tulla reilusti alas. Yksi syy voi olla, että siinä on yksityinen myyjä.

Hiukan enemmän tuossa on jopa tehty asioita kuin omassa saman ikäisessä, jonka ostin saman verran ajettuna. Ja maksoin omastani jonkin verran enemmän.

Itse en pelännyt, tai pelkäisi esim. kk-laakereita, koska sen verran nyt ainakin kannattaa varata pian tulevia kuluja ostohinnan päälle. Jos muuta "vikaa" taustalla ei piilossa ole, niin hinta on mielestäni muihin verrattuna ihan kohtuullinen.

Leave a comment:

• t0mpp4
    replied

Leave a comment:

• #BMW#
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Eipä kai tuossa mitään ongelmaa ole, jos allekirjoittaa paperit jossa toteaa ettei kk-laakereissa, jakopään laahaimissa eikä vanoksissa ole mitään sanomista ja uusitaan hänen laskuunsa mikäli on kuluneet. Tuskinpa tulee nimeä paperiin.
    Juuri näin!
    Miksi muutenkaan vaihtaisi öljyja 8tkm välein kun sen voi tehdä
    100tkm välein

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by nonmerce View Post
    Se on aivan se ja sama meneekö 10l vai 15l sadalle kilometrille. Jos siis harrasteautosta kyse ja sen 5-10tkm kaudessa ajelee.. puhutaan max, 700 euron erotuksesta polttoaineikuluissa. Ei sillä ole merkitystä isossa kuvassa, jos M5:sta puhutaan.
    Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta toisaalta jos ajaa 5-10tkm kaudessa on sillä merkitystä. Itse kun ajan E31:llä alle 5 tkm joka vuosi kulutuksella ei ole minulle merkitystä. Käyttöautossa sen sijaan on.

Leave a comment:

Working...
X