Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n takakaarien maalaus
Collapse
X
-
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
-
-
omassa ruostuu ihan pohjakin jo ja peräluukku alasaumasta sekä takavalojen vierestä, myös oikea takaposki bensaluukun alta ja takapuskurin yläpuolella pieni pläntti.
Kannattaisko laittaa rahat maalautukseen ja pohjan hiekkapuhallukseen+suojaukseen vai säästää ne autonvaihtokauppaan? Toi on tommonen "247tkm ajettu ja loput saksassa" ysikutonen ja aika spartalainen malli tai onha siinä 15kk leimaa, 2.5 bensamylly, manuaalivaihteisto, toimiva ilmastointi, cd soitin ja käristimet.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View Postomassa ruostuu ihan pohjakin jo ja peräluukku alasaumasta sekä takavalojen vierestä, myös oikea takaposki bensaluukun alta ja takapuskurin yläpuolella pieni pläntti.
Kannattaisko laittaa rahat maalautukseen ja pohjan hiekkapuhallukseen+suojaukseen vai säästää ne autonvaihtokauppaan? Toi on tommonen "247tkm ajettu ja loput saksassa" ysikutonen ja aika spartalainen malli tai onha siinä 15kk leimaa, 2.5 bensamylly, manuaalivaihteisto, toimiva ilmastointi, cd soitin ja käristimet.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by naikou View Postomassa ruostuu ihan pohjakin jo ja peräluukku alasaumasta sekä takavalojen vierestä, myös oikea takaposki bensaluukun alta ja takapuskurin yläpuolella pieni pläntti.
Siis muutamaa kuplaa/”reunakukkasta”, vai jotain enemmän?
Jos enemmän, niin ko.autoa on täytynyt kohdata jokin isompi kolarivaurio tai ”ruostekanmmoinen ”puuhapete”, joka on jo ne sinkit puhallellut aiemmin?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMitähän nyt tarkoitat ”ruostumisella” (onko kuvaa?)?
Siis muutamaa kuplaa/”reunakukkasta”, vai jotain enemmän?
Jos enemmän, niin ko.autoa on täytynyt kohdata jokin isompi kolarivaurio tai ”ruostekanmmoinen ”puuhapete”, joka on jo ne sinkit puhallellut aiemmin?
Kyl nää on jo sen ikäsiä pommeja että harrastaa saa paksulla lompsalla jos haluaa kunnossa pitää. Mielummin kyllä laittaa rahat uudempaan ja vähemmän ajettuun kun alkaa korjaamaan vanhaa, kumminkin käyttöautosta kyse.
E: pohja ei siis vielä ole mikään pahan näköinen mutta jos ei sille kohta ala tekemään jotain niin kyllä sitä jonkun tovin päästä saa alkaa hitsailemaan..jotta leiman saaLast edited by naikou; 27-12-2014, 23:41.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostAutossa silmämääräisesti katottuna tehtaan alkuperäinen ruostesuojaus tälläkin hetkellä näyttää siis koskemattomalta, siel on pahiten ruostetta palkkien ja pohjalevyn liitoksissa/liitosten lähettyillä ja sit oikea takamatkustajan jalkatila josta on se kumitulppa noussut maton ja pellin väliin...siitä ympäriltä pelti on niin pehmeetä että sais reiän ihan varmaa sormin painamalla jos haluais. Tuon pehmeen pellin kohdalla on viel massaakin mut siltl se on koko pohjan pahin pakka, ne palkitkin on liitetty pisteillä sinne pohjaan ja ruoste on todennäköisesti myös siellä liitoksen välissä. Helppo olis puhaltaa ku ei oo massaa yhtää juuri noissa kohdissa ja sit takajalkatilaan paikka.
Kyl nää on jo sen ikäsiä pommeja että harrastaa saa paksulla lompsalla jos haluaa kunnossa pitää. Mielummin kyllä laittaa rahat uudempaan ja vähemmän ajettuun kun alkaa korjaamaan vanhaa, kumminkin käyttöautosta kyse.
E: pohja ei siis vielä ole mikään pahan näköinen mutta jos ei sille kohta ala tekemään jotain niin kyllä sitä jonkun tovin päästä saa alkaa hitsailemaan..jotta leiman saa
Ensinnäkin, siellä ei ole olemassakaan mitään ”ruostesuojausta”, vaan koko rakenne on kokonaisuus joka toimii ”ruostumista” vastaan, eli se pintahan on mekaanista kulutusta vastaan ruiskutettu Polyuretaanipinta = Muovipinta...ei suinkaan mitään ”massaa”(se jäi 70/80-luvulle).
Sen alla on PU-pohjainen pintaväri, sen alla hitsattava pohjaväri ja sen alla sinkkipinta ja sen alla vähärikkinen seostettu koriteräs.
Eli nyt sinulla taitaa kuitenkin on enemmän ”mutua” siitä mitä tulee tapahtumaan mikäli et tee sitä tai tätä?
Siis ok, mikäli joku pohjatulppa on irti ja märkä matto pitää ko.reijän reunat ikuisesti märkänä ja tätä kautta reunat ovat jo hieman pehmenneet, pitää tämä korjata uudella sinkityllä korjauspalalla.
Muuten tuollaista PU-pinnoitettua sinkkipelliä EI SAA MILLOINKAAN hiekkapuhaltaa yli, mikäli ihan oikeasti ei halua ongelmia aikaiseksi.
Muuten se siellä nyt ”ruosteelta näyttävä” pinta EI ole ruostetta, vaan lue ja sisäistä tämä:
Originally posted by sinkkipintojen korroosio.."Punaruskea värjäytyminen
Piillä tiivistetyt teräkset, joissa rautasinkkifaasin osuus sinkkikerroksessa on korkea, voivat jonkin aikaa altistuneena oltuaan saada punaruskean värisävyn,joka syvenee ajan myötä. Rautasinkkifaasi korrodoituu, missä yhteydessä siitä vapautuu rautaa, joka muodostaa ruostetta ilman tai sadeveden kosteuden vaikutuksesta. Ruosteella on voimakas värjäävä vaikutus, ja jopa pienet määrät saattavat saada aikaan merkittävää värjäytymistä:
VOIMAKASTA VÄRJÄYTYMISTÄ PIDETÄÄN HELPOSTI MERKKINÄ RUOSTESUOJAUSKYVYN HEIKENTYMISESTÄ TAI KATOAMISESTA.
TÄMÄ PITÄÄ HARVOIN PAIKKAANSA!!!
Rautasinkkiseos suojaa terästä paremmin kuin puhdas sinkki – jopa
30 % parannuksia on havaittu!!!!
Värjäytynyt pinta voidaan hyvin maalata, jos niin on ulkonäkösyistä
tarpeen. Eräällä värjäytyneellä valopylväällä, joka oli ollut käytössä yli 30 vuotta, oli mittauksissa todettu
olevan n. 70 mikrometrin sinkkikerros jäljellä, mikä pidentää sen käyttöikää noin 50 vuodella"....
Nyt jos tämä suojaava ruskea ”ruostunut pinta” puhalletaan hiekalla puhtaaksi kadotetaan suurin osa sinkin suojavaikutuksesta.
Eli, VAIN ne korjataan sinkirtyillä korjauspaloilla mitä ovat oikeasti ”rikki”. eli pelti oikeasti ohentunut, kaikki muua annetaan olla.
Nyt siis näkemättä tilannetta, on täysin mahdotonta päätellä onko kyseessä oikeasti toimenpiteitä vaativa ongelma, vai ihan normaali asia?Last edited by Hemi; 28-12-2014, 19:28.
Comment
-
-
Eli voin otta tohon korjauspalan varaosa-autosta ja se on sitten se ainoa oikea tapa korjata tuo pehmennyt kohta? Sitä PU pinnotetta ei varmaa kotikonstein entiselleen saa? Jos asia on oikesti noin että ruskettuneelle sinkkipellille ei kannata mitään tehdä niin hyvä niin, ei meinaa olisi kiinnostanutkaan mitä nyt olen ruostesuojafirmojen sotkemia autoje alustoja nähnyt niin ei oo mitenkään kaunista katseltavaa ja aika sotkusta hommaa tehä jotain remonttia semmoseen ku kädet, tukka ja haalarit sitten siinä mömmössä. Oon kyllä jotain kuullut juuri noista sinkkipellin ruskettumisista että ihan normaalia eikä haittaa mutta ei viitsi kaikkea uskoa mitä netistä lukee tai tutuilta kuulee, luulin että tässä minun tapauksessa on kyse autosta joka on alkanut kunnolla ruostumaan.
Voikos nuo pintapeltien ruostetäplät ja takaluukun sitten korjata ihan tavan metodeilla? Nuo tuppaavat tällähetkellä olemaan itselle se häritsevin juttu autossa jossa ei muuten ole vikoja.Last edited by naikou; 29-12-2014, 23:30.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostEli voin otta tohon korjauspalan varaosa-autosta ja se on sitten se ainoa oikea tapa korjata tuo pehmennyt kohta? Sitä PU pinnotetta ei varmaa kotikonstein entiselleen saa? Jos asia on oikesti noin että ruskettuneelle sinkkipellille ei kannata mitään tehdä niin hyvä niin, ei meinaa olisi kiinnostanutkaan mitä nyt olen ruostesuojafirmojen sotkemia autoje alustoja nähnyt niin ei oo mitenkään kaunista katseltavaa ja aika sotkusta hommaa tehä jotain remonttia semmoseen ku kädet, tukka ja haalarit sitten siinä mömmössä. Oon kyllä jotain kuullut juuri noista sinkkipellin ruskettumisista että ihan normaalia eikä haittaa mutta ei viitsi kaikkea uskoa mitä netistä lukee tai tutuilta kuulee, luulin että tässä minun tapauksessa on kyse autosta joka on alkanut kunnolla ruostumaan.
Voikos nuo pintapeltien ruostetäplät ja takaluukun sitten korjata ihan tavan metodeilla? Nuo tuppaavat tällähetkellä olemaan itselle se häritsevin juttu autossa jossa ei muuten ole vikoja.
Mutta, sen irronneen PU-suojakerroksen voit korjata ihan perinteisellä ”221 sikakitillä”, eli perinteisellä polyuretaaniliima / tiivistemassalla.
Se paikan vaihto taas riippuu siitä kuinka ison palan haluat vaihtaa, mutta jos kyse on yli puolenkämmenen kokoisesta palasta, pitäisi vaihdettu pala olla joka tapauksessa sinkattua ja aina parempi jos vaihdat purkuautosta leikatun vastaavan palan.
Se ”ruostuneen” näköinen pinta on todellakin ihan suoraan maalattavissa, mutta siinäkin raja kulkee siinä kuinka paljon sinkkiä alueella on jäljellä.
Eli jos selvää teräksen luopumista on jo tapahtunut, eli siellä on ”pitsittymistä” tai isompaa rokonarpea, pitää pinta ensin käsitellä ns.”ruosteensyöjällä” ja vetää pohjille happo/sinkkipohjamaali+sulkeva pohjaväri/epoksi ja pintaväri (tai käyttää kaikki nämä elementit sisältävää PU-yksikerrosjärjestelmää).
Eli missään tapauksessa niille vaurioituneille sinkkipinnoille ei saa rakentaa mitään mikä hengittää ja päästää kosteutta läpi, eli mitään perinteisiä pikipohjaisia alustamassoja jne., vaan jos kunnon emmeitä ei ole tarjolla, ei sitä ruskeaa suojaavaa sinkkipintaa mennä mitenkään pitelemään, piilottamaan eikä varsinkaan mitenkään hiomaan/puhaltamaan.
Eli se ruskea sinkkioksidoitunut pinta EI OLE RUOSTETTA vaan n.30% kestävämpää pintaa kuin puhdas uusi sinkkipinta.
Pitää siis oikeasti tietää ollaanko oikeasti vaurion puolella vai onko kyse ihan normaalista asiaan kuuluvasta prosessista, tai muuten saadaan mahdollisesti ihan oikeita rakenteellisia miinoja/vaurioita seuraavan 3-6-vuoden aikana.
Niissä takaluukun täplissäkään ei lähdetä ”perinteisesti” rälläkkä kädessä hiomaan laajoja alueita syvälle peltiin, eikä vaihdella mitään, jos oikeasti kyse ei ole vielä rakennetta syövästä vauriosta (eli ”pitsiä” ja syvää rokonarpea ei vielä ole).
Jos selkeästi rakennetta syövää ihan oikeaa ruostumista on jo ehtinyt tapahtua, paras konsti on käyttää pistemmäistä hiekkapuhalluspistoolia alueen puhdistamiseksi ja sen jälkeen eteenpäin lähdetään ”perinteisesti”.
Tosin tässäkin jos kyse on luukun puristesaumasta, pitää päästä myös ongelman takapuolelle ja se onnistuu vain taas näillä ”ruosteensyöjillä” uittaen.
Oikeasti tähän tarvittaisiin 300-sivuinen kirja 500:lla kuvalla jotta asia tulisi varmasti selitettyä tapauskohtaisesti oikein ja tästä syystä kun näitä vuosia sitten tehtyjä ammattimaisiakin korjauksia katselee nyt, niin aika murheellista jälkeähän ne ovat välillä saaneet aikaiseksi.
Siis ihan puhtaasti siksi että ei lainkaan ymmärretä miten tällainen sinkattu korirakenne OIKEASTI toimii ja lähdetään oksidoituneiden mutta ihan ehjien sinkkipintojen ”korjaustöihin vanhoilla menetelmillä”.
Comment
-
-
Eli, otetaan nyt tähän muutama nyrkkisääntö miten amatöörin kannattaa suhtautua nykyiseen koritekniikkaan.
- Älä korjaa mitään kuten ”ennen vanhaan”.
- Älä yritä suojata mitään kuten ”ennen vanhaan”.
- Älä kuvittele ”kuten ennen vanhaan” että kaikki ruskeaksi värjäytynyt
teräspinta olisi ”ruostunut”.
- Älä kuvittele että tekemällä kuten ”ennen vanhaan”, lopputulos olisi sama
kuin ”ennen vanhaan” (nykyinen koritekniikka EI ole kuin ”ennen vanhaan”).
- Jos sinulla on vain keinot tehdä kuin ”ennen vanhaan” jätä tekemättä ja
säästyt suurella todennäköisyydellä vielä isommilta murheilta.
Eli, se mitä voit ilman vaaraa isommista vaurioista tehdä on että katso ja varmista että nykyinen kumimainen PU-pinnoite on kauttaaltaan kunnolla kiinni ja mikäli ei ole, revi/leikkaa kaikki irtonainen irti (älä vain hio). Näin saadaan pinta joka ei ole jatkuvasti märässä vesitaskussa, vaan pääsee edes joskus kuivumaan jolloin sinkki pääsee muodostamaan alueelle kovan suojaavan oksidikalvon.
Sitten seuraavana kesänä pidemmän poutajakson jälkeen voit alueen suojata uudelleen.
Älä missään tapauksessa siis mene hiomaan tai puhaltamaan paljastunutta aluetta, mikäli sinulla ei ole oikeasti oikeat menetelmät ja aineet alueen korjaamiseksi.
Jos alustassa on jo läpi asti ehtineitä vaurioita, ne toki pitää korjata, mutta älä ikinä käytä tavallista ”paskapeltiä”, vaan aina vastaavaa sinkattua.
Tämä vaatii aina joko happo tai sinkkipohjamaalin sekä jonkun oikeasti sulkevan 2K kerroksen (ei siis mitään spraykamoja tms.).
Nykyautoon ei ole myöskään mitään kohdetta mihin sutattaisiin ”alusta tai kotelomassaa”, joten ne kiveniskusuojaukset oikeilla uretaanipohjaisilla suoja-aineilla ja vaikka sillä sikaflexillä kunhan pohjalla on sulkeva 2K epoksi tai PU.
Mutta, pitää nyt muistaa että sinkatussa rakenteessa ”ruostekkaan” ei itsestään leviä, kuten puhtaassa teräsrakenteessa ja silloin paloja vaihdellaan vasta jos mitään vanhasta ei ole enään jäljellä.
Silloinkin vain selkeästi vaurioituneille alueille, eli sitä takajalkatilan koko pohjaa ei tarvitse eikä pidä vaihtaa jos vain poistopropun ympärillä on pikkuisen haperaa.
Eli pidetään saumat ja sinkittömät hitsisaumat mahdollisimman lyhyinä, tai sitten vaihdetaan suurempia osakokonaisuuksia piste ja/tai tulppahitsaamalla niiden luonnollisista kiinnityskohdista.
Comment
-
-
Kuvia.
Laitetaa löppukevennykseksi vielä kuvia:
Tosin näidenkin kuvien perusteella voi olla vaikea arvioida tilannetta. Muistinkin näköjää väärin ei ollukkaan palkkien ja pohjalevyn liitoksissa mitään.
Pintapellillä(oikea takalokasuoja) ja takaluukussa on maalipinta vähän kuprulla, takaluukussa yli puolet alasauman kitistä irronnut tiehensä mutta kumminkin ihan kovaa peltiä tuntuu olevan.
E: Mites soodapuhaltaminen, syökö se sinkin pois? Olisi nimittäin sellainenkin mahdollisuus käytettävissä.Last edited by naikou; 30-12-2014, 20:30.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Noh, jokos tämmöinen (alla kuvia) puhalletaan hiekalla puhtaaksi? Automaalaamolla kävin näyttämässä tätä ennen kuin avaimella rapsuttelin kupruilleen maalin päältä pois ja he lähtisivät liikkeelle jokatapauksessa hiekkapuhalluksella. Kyllähän tuossa nyt selkeesti sinkki on tehnyt tehtävänsä ja ilmeisesti tuota oksidoitunutta pintaa ei ole järkeä puhaltaa kokonaan pois? Vai jokohan tuossa on ihan oikeaa ruostetta? Maalaamo oli sitä mieltä, että kyllä tuollaisten kuplien alla on pakko olla..
Tässä kun tätä topikkia lukenut ja koittanut sisäistää, niin olisikohan tämä tehtävissä kotikonstein jotenkin näin: ruosteensyöjä -> Teknodur (eli pu-pohjamaali?) -> hiontaväri -> maali -> lakka? Siistin näköiseksi tuo kohta olisi tarkoitus saada ja sen saisi itsekkin amatöörinä tehtyä, mutta olisi myös kiva ettei tuohon "korjauksen" johdosta ruostuisi reikää, varsinkaan jos korjauksesta on saanut maksaa kovan rahan maalaamolle. Tuosta kohdasta kun vielä vesi ei valu itsekseen pois ja saattaa makoilla siinä pitkiäkin aikoja..
Kuvia:
Last edited by asis; 26-02-2015, 03:05.E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostNoh, jokos tämmöinen (alla kuvia) puhalletaan hiekalla puhtaaksi? Automaalaamolla kävin näyttämässä tätä ennen kuin avaimella rapsuttelin kupruilleen maalin päältä pois ja he lähtisivät liikkeelle jokatapauksessa hiekkapuhalluksella. Kyllähän tuossa nyt selkeesti sinkki on tehnyt tehtävänsä ja ilmeisesti tuota oksidoitunutta pintaa ei ole järkeä puhaltaa kokonaan pois? Vai jokohan tuossa on ihan oikeaa ruostetta? Maalaamo oli sitä mieltä, että kyllä tuollaisten kuplien alla on pakko olla..
Tässä kun tätä topikkia lukenut ja koittanut sisäistää, niin olisikohan tämä tehtävissä kotikonstein jotenkin näin: ruosteensyöjä -> Teknodur (eli pu-pohjamaali?) -> hiontaväri -> maali -> lakka? Siistin näköiseksi tuo kohta olisi tarkoitus saada ja sen saisi itsekkin amatöörinä tehtyä, mutta olisi myös kiva ettei tuohon "korjauksen" johdosta ruostuisi reikää, varsinkaan jos korjauksesta on saanut maksaa kovan rahan maalaamolle. Tuosta kohdasta kun vielä vesi ei valu itsekseen pois ja saattaa makoilla siinä pitkiäkin aikoja..
Kuvia:
[ATTACH]127907[/ATTACH]
[ATTACH]127909[/ATTACH]
[ATTACH]127910[/ATTACH]
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostNoh, jokos tämmöinen (alla kuvia) puhalletaan hiekalla puhtaaksi? Automaalaamolla kävin näyttämässä tätä ennen kuin avaimella rapsuttelin kupruilleen maalin päältä pois ja he lähtisivät liikkeelle jokatapauksessa hiekkapuhalluksella. Kyllähän tuossa nyt selkeesti sinkki on tehnyt tehtävänsä ja ilmeisesti tuota oksidoitunutta pintaa ei ole järkeä puhaltaa kokonaan pois? Vai jokohan tuossa on ihan oikeaa ruostetta? Maalaamo oli sitä mieltä, että kyllä tuollaisten kuplien alla on pakko olla..
Tässä kun tätä topikkia lukenut ja koittanut sisäistää, niin olisikohan tämä tehtävissä kotikonstein jotenkin näin: ruosteensyöjä -> Teknodur (eli pu-pohjamaali?) -> hiontaväri -> maali -> lakka? Siistin näköiseksi tuo kohta olisi tarkoitus saada ja sen saisi itsekkin amatöörinä tehtyä, mutta olisi myös kiva ettei tuohon "korjauksen" johdosta ruostuisi reikää, varsinkaan jos korjauksesta on saanut maksaa kovan rahan maalaamolle. Tuosta kohdasta kun vielä vesi ei valu itsekseen pois ja saattaa makoilla siinä pitkiäkin aikoja..
Kuvia:
[ATTACH]127907[/ATTACH]
[ATTACH]127909[/ATTACH]
[ATTACH]127910[/ATTACH]Last edited by jannnu78; 26-02-2015, 17:01.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMikä ja minkä ikäinen auto?
Originally posted by jannnu78 View PostVinkkiä en osaa noille antaa , mutta lähti kiinnostamaan että missä kohtaa koria on päässyt noinkin suuria läiskiä syntymään ? onko noin sedanista vai farkku mallista , ja tosiaan minkä ikäinen auto ? itellä 2003 e39 ja ainoat korroosio jäljet löytyvät etuovien alalaidoista , minkä olen ymmärtänyt että on tyyppivika listalla ja maalattu aika uusistakin aikanaan takuisiin .E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostE39 sedan vm. 2000.
Tankin täyttöaukon syvennyshän tässä on kyseessä. Ilmeisesti suunnittelupöydällä ei ole ihan loppuun asti ajateltu tuota kohtaa, kun vesi ja lika jää tuohon lillumaan, eikä pääse valumaan itsekseen pois. Tämä nyt varmaan edistää tuota korroosion syntymistä, kun vähän turhan monessa on tullut nähtyä lähes vastaava tilanne.
Eli tässäkin kohtaa menisi vielä ehkä 10-vuotta ennen kuin sinkki päästäisi vaurion läpi asti, mutta eihän tuota tietenkään viitsi pirukaan katsella.
Periaatteessa tuon puhaltaminen on hieman riskaabelia koska sen jälkeen näillä alueilla ei sitä sinkkiä sitten ole enään lainkaan ja seuraavan kerran vaurio on sitten läpi asti ja tietää takuuvarmasti hitsihommia.
Mutta, sen verran syvään tuossa on jo pari kohtaa päässyt ja nyt livenä asiaa näkemättä, sanoisin silti että Bilteman pistehiekkapuhaltimella vaurioituneet=reagoineet kevyesti/nopeasti ”jyystämättä” alueet yli ja heti niskaan ruosteensyöjä niin että yrittää sitä lientä uittaa sauman sisään vaikkapa paineilmaa hyväksikäyttäen.
Nythän siinä ei sitten ole enään sinkkiä, joten pohjaksi joko se Teknodur PU-pohja tai ihan happo+epoksi+hinkkaväri+ohut saumakitti+pinnat.
Comment
-
Comment