onkohan etelä-savon alueella ketään joka tuon cdv:n ottasi poois? kun onnistuin jo sen takia luistattaan yhen kytkimen finitoks melkeen nimim. eipäs poltettu kumia paikaltaa lähties
Bmw - 525D M-sport individual
Ex - 523 E39 sedan
ex - 325 e36 coupe
ex - 325TDS e36 toukka ex - 520 e39 sedan
ex -325i e36 coupe ex - 520i e34 sedan ex - 525 e34 sedan
onkohan etelä-savon alueella ketään joka tuon cdv:n ottasi poois? kun onnistuin jo sen takia luistattaan yhen kytkimen finitoks melkeen nimim. eipäs poltettu kumia paikaltaa lähties
Se kellä on tunkki ja pari autopukkia niin näppäsee tuon pois kymmenessä minuutissa sisältäen ilmauksen. Eli eiköhän joku löydy
Nyt lähti omasta Bemurista CDV irti. Itse tein, ei ole ollenkaan vaikea, jos vain saa mahan auton alle mahtumaan. Mitään en poraillut, vaan suoraan putki sylinteriin kiinni. Ja kyllähän tuon eron huomaa. Ei tarvitse ajaa repimällä, vaan ihan normi köröttelyssäkin huomaa kuinka kytkin toimii paljon fiksummin. Olisi pitänyt jo tehdä tämä muutos jo vuosi sitten, mutta en edes tiennyt tuollaisesta. Mutta siis suosittelen
Tossa mallissa kytkinputket on sen verran kiekuralla, että kytkinputkea ei saa työsylinteriin muutoin kuin jatkopätkän eli CDV:n avulla. Kytkinputkea ei saa suorassa asennossa työsylinterille.
Koetin sitten porata sisähalkaisijan isommaksi 3mm poralla. Onnistui muuten hyvin, mutta ruuvipenkissä ilmeisesti puristin sisäkierteet soikeaksi -> Kytkinputki ei enää kiinnity CDV:een.
Ei siinä mitään, mutta uus CDV maksaa marmorilla 58€€€!!!!!!!!!!!!!!
Tossa mallissa kytkinputket on sen verran kiekuralla, että kytkinputkea ei saa työsylinteriin muutoin kuin jatkopätkän eli CDV:n avulla. Kytkinputkea ei saa suorassa asennossa työsylinterille.
Koetin sitten porata sisähalkaisijan isommaksi 3mm poralla. Onnistui muuten hyvin, mutta ruuvipenkissä ilmeisesti puristin sisäkierteet soikeaksi -> Kytkinputki ei enää kiinnity CDV:een.
Ei siinä mitään, mutta uus CDV maksaa marmorilla 58€€€!!!!!!!!!!!!!!
Oisko kellää myydä kyseistä venttiiliä
Ite laittanut aikoinaan omasta autosta ilman cdv:tä paikoilleen tuon. Hyvin sai ja pysyi. Pikkusen(ja siis oikeasti hyvin vähän!) siinä joutui voimaa käyttämään, että sai tuon putken pään lähtemään kierteisiin.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Tuli toissapäivänä poistettua tuo CDV, oli kyllä nopea homma tehdä kun ajoi auton pukeille ja tosiaan joutui hiukan voimaa käyttämään jotta sai putken takaisin sylinteriin
Ainut mikä vähän tuotti "työtä" oli ilmaaminen ku ei mennykää ihan perus jarrujen ilmaus menetelmällä, vaan mulla ilmaantu niin että nestesäiliön korkki auki ja kytkinpoljinta puolisentuntia pumppaamalla onnistui lopulta.
Tossa mallissa kytkinputket on sen verran kiekuralla, että kytkinputkea ei saa työsylinteriin muutoin kuin jatkopätkän eli CDV:n avulla. Kytkinputkea ei saa suorassa asennossa työsylinterille.
Koetin sitten porata sisähalkaisijan isommaksi 3mm poralla. Onnistui muuten hyvin, mutta ruuvipenkissä ilmeisesti puristin sisäkierteet soikeaksi -> Kytkinputki ei enää kiinnity CDV:een.
Ei siinä mitään, mutta uus CDV maksaa marmorilla 58€€€!!!!!!!!!!!!!!
Oisko kellää myydä kyseistä venttiiliä
Kyllä sen saa ilman CDV :tä kun vähän "muotoilee" kiekuraa uudestaan, jotta putken saa suorassa paikalleen
Omassa e39:ssä jo edellinen omistaja oli poistanut tuon venttiilin. Nyt autolla on tullut ajettua 7 vuotta ja kytkintuntuma on koko ajan ollut erittäin hyvä (toki vielä parani entisestään, kun tuli vaihdettua kytkin uuteen pari vuotta sitten).
Välillä tulee kuitenkin ajettua e46 cäbillä johon kyseistä modia ei ilmeisesti ole tehty. Kytkin tuntuu ihan epäloogiselta ja etenkin 1->2 ja 2->3 vaihdot ovat välillä kuin aloittelevalla kuskilla: kun vaihdon jälkeen painaa normaalisti kaasua, niin kytkin ei olekaan vielä irrottanut ja vaihdoista tulee nykäiseviä. Vaatii keskittymistä saada vaihdoista tasaisia (etenkin verrattuna tuohon e39:iin).
Onko e39 (m52b28) täysin sama cdv-venttiili kuin e46 (m54b22)?
Kun tallissa olisi e39:stä jäänyt ylimääräinen cdv, niin siihen voisi kokeeksi porata reiän isommaksi ja asentaa sen tuohon e46:seen, jos vain käy sama osa.
Comment