Announcement

Collapse
No announcement yet.

kytkinmodis e39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janppa88
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 70
    • Äänekoski

    #76
    onkohan etelä-savon alueella ketään joka tuon cdv:n ottasi poois? kun onnistuin jo sen takia luistattaan yhen kytkimen finitoks melkeen nimim. eipäs poltettu kumia paikaltaa lähties
    Bmw - 525D M-sport individual
    Ex - 523 E39 sedan

    ex - 325 e36 coupe
    ex - 325TDS e36 toukka
    ex - 520 e39 sedan
    ex -325i e36 coupe
    ex - 520i e34 sedan
    ex - 525 e34 sedan

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      #77
      Originally posted by Janppa88 View Post
      onkohan etelä-savon alueella ketään joka tuon cdv:n ottasi poois? kun onnistuin jo sen takia luistattaan yhen kytkimen finitoks melkeen nimim. eipäs poltettu kumia paikaltaa lähties
      Se kellä on tunkki ja pari autopukkia niin näppäsee tuon pois kymmenessä minuutissa sisältäen ilmauksen. Eli eiköhän joku löydy

      Comment

      • öpel
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 253
        • ??????

        #78
        Nyt lähti omasta Bemurista CDV irti. Itse tein, ei ole ollenkaan vaikea, jos vain saa mahan auton alle mahtumaan. Mitään en poraillut, vaan suoraan putki sylinteriin kiinni. Ja kyllähän tuon eron huomaa. Ei tarvitse ajaa repimällä, vaan ihan normi köröttelyssäkin huomaa kuinka kytkin toimii paljon fiksummin. Olisi pitänyt jo tehdä tämä muutos jo vuosi sitten, mutta en edes tiennyt tuollaisesta. Mutta siis suosittelen
        BMW 523i E39 MY1999

        Comment

        • Astiakaappi
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 69
          • Vantaa

          #79
          Kuukauden ollut CDV pois ja kyllä muuttu kytkimen käytös, loppu se luistaminen nopeissa vaihdoissa!

          Comment

          • heikoin
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 29
            • Suomi

            #80
            Mulla on e39 -96 528i.

            Tossa mallissa kytkinputket on sen verran kiekuralla, että kytkinputkea ei saa työsylinteriin muutoin kuin jatkopätkän eli CDV:n avulla. Kytkinputkea ei saa suorassa asennossa työsylinterille.

            Koetin sitten porata sisähalkaisijan isommaksi 3mm poralla. Onnistui muuten hyvin, mutta ruuvipenkissä ilmeisesti puristin sisäkierteet soikeaksi -> Kytkinputki ei enää kiinnity CDV:een.
            Ei siinä mitään, mutta uus CDV maksaa marmorilla 58€€€!!!!!!!!!!!!!!

            Oisko kellää myydä kyseistä venttiiliä

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #81
              Originally posted by heikoin View Post
              Mulla on e39 -96 528i.

              Tossa mallissa kytkinputket on sen verran kiekuralla, että kytkinputkea ei saa työsylinteriin muutoin kuin jatkopätkän eli CDV:n avulla. Kytkinputkea ei saa suorassa asennossa työsylinterille.

              Koetin sitten porata sisähalkaisijan isommaksi 3mm poralla. Onnistui muuten hyvin, mutta ruuvipenkissä ilmeisesti puristin sisäkierteet soikeaksi -> Kytkinputki ei enää kiinnity CDV:een.
              Ei siinä mitään, mutta uus CDV maksaa marmorilla 58€€€!!!!!!!!!!!!!!

              Oisko kellää myydä kyseistä venttiiliä
              Ite laittanut aikoinaan omasta autosta ilman cdv:tä paikoilleen tuon. Hyvin sai ja pysyi. Pikkusen(ja siis oikeasti hyvin vähän!) siinä joutui voimaa käyttämään, että sai tuon putken pään lähtemään kierteisiin.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • Funki
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 375
                • Kouvola

                #82
                Tuli toissapäivänä poistettua tuo CDV, oli kyllä nopea homma tehdä kun ajoi auton pukeille ja tosiaan joutui hiukan voimaa käyttämään jotta sai putken takaisin sylinteriin

                Ainut mikä vähän tuotti "työtä" oli ilmaaminen ku ei mennykää ihan perus jarrujen ilmaus menetelmällä, vaan mulla ilmaantu niin että nestesäiliön korkki auki ja kytkinpoljinta puolisentuntia pumppaamalla onnistui lopulta.
                Last edited by Funki; 18-09-2013, 17:53.
                e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
                ex.
                e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
                e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
                e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
                e30 316 -88 (schwarz)

                Comment

                • -kalevi-
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 507
                  • Tuusula

                  #83
                  Originally posted by heikoin View Post
                  Mulla on e39 -96 528i.

                  Tossa mallissa kytkinputket on sen verran kiekuralla, että kytkinputkea ei saa työsylinteriin muutoin kuin jatkopätkän eli CDV:n avulla. Kytkinputkea ei saa suorassa asennossa työsylinterille.

                  Koetin sitten porata sisähalkaisijan isommaksi 3mm poralla. Onnistui muuten hyvin, mutta ruuvipenkissä ilmeisesti puristin sisäkierteet soikeaksi -> Kytkinputki ei enää kiinnity CDV:een.
                  Ei siinä mitään, mutta uus CDV maksaa marmorilla 58€€€!!!!!!!!!!!!!!

                  Oisko kellää myydä kyseistä venttiiliä
                  Kyllä sen saa ilman CDV :tä kun vähän "muotoilee" kiekuraa uudestaan, jotta putken saa suorassa paikalleen
                  E87 118d
                  E70 3.0d
                  Ex: E36 M3
                  Ex: E36 cabriolet m60b40
                  Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                  Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                  Comment

                  • -TSM-
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 94
                    • Pirkanmaa

                    #84
                    Nostellaan hieman vanhaa topikkia..

                    Omassa e39:ssä jo edellinen omistaja oli poistanut tuon venttiilin. Nyt autolla on tullut ajettua 7 vuotta ja kytkintuntuma on koko ajan ollut erittäin hyvä (toki vielä parani entisestään, kun tuli vaihdettua kytkin uuteen pari vuotta sitten).

                    Välillä tulee kuitenkin ajettua e46 cäbillä johon kyseistä modia ei ilmeisesti ole tehty. Kytkin tuntuu ihan epäloogiselta ja etenkin 1->2 ja 2->3 vaihdot ovat välillä kuin aloittelevalla kuskilla: kun vaihdon jälkeen painaa normaalisti kaasua, niin kytkin ei olekaan vielä irrottanut ja vaihdoista tulee nykäiseviä. Vaatii keskittymistä saada vaihdoista tasaisia (etenkin verrattuna tuohon e39:iin).

                    Onko e39 (m52b28) täysin sama cdv-venttiili kuin e46 (m54b22)?
                    Kun tallissa olisi e39:stä jäänyt ylimääräinen cdv, niin siihen voisi kokeeksi porata reiän isommaksi ja asentaa sen tuohon e46:seen, jos vain käy sama osa.
                    Last edited by -TSM-; 02-10-2016, 21:18.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎