Announcement

Collapse
No announcement yet.

kytkinmodis e39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #61
    e36:sta tuo venttiili taitaa löytyä vain 323i ja 328i.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Rockwell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 1713
      • Helsinki

      #62
      Onkohan 540i:ssä CDV sellaista mallia että sen voi vaan poistaa välistä?

      edit: Ilmeisesti oli ja nyt se on poistettu. Vaikutuksen huomasi heti kun autolla lähti liikkeelle.
      Last edited by Rockwell; 25-07-2012, 19:36.
      BMW F31 330d M-Sport -13
      ex. BMW F21 116i -13
      ex. BMW 540i(g) Touring -01
      ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
      ex. BMW 316g -99
      ex. BMW M5 Touring -92
      ex. BMW 535i -91
      ex. BMW M5 -91
      ex. BMW 325i Touring -90

      Comment

      • meikkis
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 42
        • aura

        #63
        onkohan e46 330d tollanen?? täytyy varmaan varailla korjaamolt aikaa..

        Comment

        • e57
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 12
          • Elimäki, Kouvola

          #64
          Tekisi mieli kyllä poistaa kyseinen venttiili. Eikö tosiaan ole mitään haittapuolia tuon irroituksen jälkeen?
          E34 525i

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            #65
            Originally posted by e57 View Post
            Tekisi mieli kyllä poistaa kyseinen venttiili. Eikö tosiaan ole mitään haittapuolia tuon irroituksen jälkeen?
            Ennoo ainakaan ite huomannu kolmessa edellisessä autossa mitään haittaa.

            Eilen poistin just viisnelikympistä ja tuli ihan "normaalin" oloinen kytkin, ennen jotenki oudosti pykältäny..

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #66
              Originally posted by e57 View Post
              Tekisi mieli kyllä poistaa kyseinen venttiili. Eikö tosiaan ole mitään haittapuolia tuon irroituksen jälkeen?
              Ei mitään haittaa havaittu ainakaan E46:ssa. Päinvastoin. N. 50 tkm olen ajanut modin jälkeen tunnokkaalla kytkimellä ilman ongelmia.
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                #67
                No perkele. Enpäs oo muistanut koko venttiiliä, kironnut vaan tota kytkintä kun niin ärsyttävän tuntuinen. Huomenna nyppäsemään pois.

                Comment

                • e57
                  Newbiemmer
                  • Aug 2012
                  • 12
                  • Elimäki, Kouvola

                  #68
                  Originally posted by sonikk View Post
                  No perkele. Enpäs oo muistanut koko venttiiliä, kironnut vaan tota kytkintä kun niin ärsyttävän tuntuinen. Huomenna nyppäsemään pois.
                  Taidan tehdä saman tempun
                  E34 525i

                  Comment

                  • Fastpiksu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2010
                    • 1571
                    • Kajaani-Paltamo

                    #69
                    Se kytkin pitää tuon jälkeen sitten ilmata. Kytkimen ilmaus ei joskus onnistu kuten jarrujen (itellä kyllä onnistu), niin silloin pitäs neste saada puristettua ilmausruuvista ylöspäin. Tähän hyvä kikka on etujarrusatulasta ilmausruuvi auki ja letku siitä kytkimen sylinteriin, ja polkee hitaasti jarrua
                    Chevrolet Express van
                    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                    E36 325i group F

                    Ex:
                    e34 525i
                    e34 525tds "superturbo"
                    e39 530d M-Sport

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      #70
                      Tänään tuli duunikaverin kanssa napattua cdv veks ja vaihdettiin jarru/kytkinnesteet, kyllähän tuo tuntuma selvästi parani. Kytkimen ilmaus otti jonkin aikaa mutta onnistui kuitennii.

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        #71
                        Originally posted by Fastpiksu View Post
                        Se kytkin pitää tuon jälkeen sitten ilmata. Kytkimen ilmaus ei joskus onnistu kuten jarrujen (itellä kyllä onnistu), niin silloin pitäs neste saada puristettua ilmausruuvista ylöspäin. Tähän hyvä kikka on etujarrusatulasta ilmausruuvi auki ja letku siitä kytkimen sylinteriin, ja polkee hitaasti jarrua
                        Originally posted by sonikk View Post
                        Tänään tuli duunikaverin kanssa napattua cdv veks ja vaihdettiin jarru/kytkinnesteet, kyllähän tuo tuntuma selvästi parani. Kytkimen ilmaus otti jonkin aikaa mutta onnistui kuitennii.
                        Kyllä se onnistuu kun ilmaa vaan rauhassa, joku 5-7 kertaa nippaa auki ja toinen kytkimen päässä ja hyvin ilmaantu, edellisistä bemareista vielä helpommin parilla painasulla.

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #72
                          Mistään mitään tiedä mutta eikö se kykä kannata ilmata takaperin..

                          Niin ainakin pajalla tekivät ja kerrasta meni :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • ismopetteri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 71
                            • Turku

                            #73
                            Paineilmaa 1-1.2bar jarru-/kytkinnestesäiliöön ja letkulla varustettua työsylinterin ilmausruuvia auki ja kuplia tarkkailemaan?
                            E61 523i Touring -09

                            Comment

                            • Bomb5
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2011
                              • 726
                              • Kivijärvi

                              #74
                              CDV tuli otettua pois kytkinrempan yhteydessä. Hieman hankala sanoa, miten pelkästään sen poisto vaikutti, kun samalla vaihtui kytkin, vauhtipyörä ja työsylinterikin. Aika nätisti toimii nyt kuitenkin ja voimansiirron pieni kolahdus vaihdettaessa 1->2 hävisi. Vauhtiksessa tosin oli hieman väljää, mikä myös vaikutti tähän.
                              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                              Comment

                              • mikron
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2170
                                • Himas

                                #75
                                CDV poistettu Supparin toimesta, ja ensi vaikutelma hyvä. Liikkeellelähtö on tasaista, pieni nypytys vaikuttaisi olevan poissa.
                                F11 530dA xDrive M-sport -13
                                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                                Ex: E38 740iA -98
                                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                                Ex: E39 523i -96
                                Ex: E34 520i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎