Kytkimen cdv- "tutinaventtiili" poistettu myös täällä, kytkin keveni selvästi ja tuntuma parani muutenkin, ei enää tärinää liikkeelle lähdössä.Auto e39 520 i 10/97.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kytkinmodis e39:iin
Collapse
X
-
Originally posted by Styroxi View Posteli mitä hyötyjä tosta CDV:n poistamisesta on?
Tuo venttiili hidastaa kytkimen liikettä ja näin ollen aiheuttaa ylimääräistä luistoa ja tutinaa....
Comment
-
-
Mahtaako tuo venttiili aiheuttaa täyskiihdytyksissä sellasta luistamisen tunnetta? Itellä nimittäin välillä jää nopeissa vaihdoissa hetkeks kytkin luistamaan, mutta onko mitenkään mahdollista että tuo oiskin ton venttiilin tekosia, eikä loppuun kuluneen kytkimen? :thinkSay NO to signatures!
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostSamalla silloin sorvailin muovista paksumman stopparin sinne kytkinpolkimen alle, jolla sai vielä sitä polkimen turhaa liikettä pois sieltä loppupäästä.
E39:ssä kuitenkin oli jo vakiona sellainen irrotettava muovinappi tuolla joten ei tarttis kokonaan uutta osaa jos vain osais virittää tuota sopivasti paksummaksi. Eli onko kellään täällä käytännön vihjeitä miten tämän voisi parhaiten toteuttaa, mielellään halvalla DIY-virityksellä?
EDIT: Tässä siis kaupallinen versio aiheesta: http://www.autowerks.com/xcart/custo...roductid=22015Last edited by Petri.Kekkonen; 12-03-2007, 13:18.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTämä rupes kiinnostaa kun tuo kytkinpolkimen liike on vähän turhan pitkä ja jossain täällä vasta näin sellaisen tarvikeosan joka oli juuri tarkoitettu ruuvattavaksi kytkinpolkimen alle liikettä lyhtentämään.
E39:ssä kuitenkin oli jo vakiona sellainen irrotettava muovinappi tuolla joten ei tarttis kokonaan uutta osaa jos vain osais virittää tuota sopivasti paksummaksi. Eli onko kellään täällä käytännön vihjeitä miten tämän voisi parhaiten toteuttaa, mielellään halvalla DIY-virityksellä?
EDIT: Tässä siis kaupallinen versio aiheesta: http://www.autowerks.com/xcart/custo...roductid=22015
Mulla oli tuollainen vuoden verran paikoillaan. Joskus poljin meinasi mennä ohi siitä tallasta, eli ei haittais vaikka se olisi leveämpi kuin se orkkis.. Ilmeisesti väljää polkimen akselilla..? Otin pois kuin en jaksanut tehdä leveämpää.. Sen jälkeen tuntui kytkimessä jonkin aikaa selvä pykälä siinä kohdin, mihin se oli sen korokkeen kanssa painunut.Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by Samppasika View PostSahaa vaikkapa 3cm pätkä jostain 2-3cm vahvasta muovi tms. tangosta. Poraa keskelle 7mm reikä ja aja siihen 8mm kierre. Katkaise 8mm pultti sopivan mittaiseksi (n1,5cm) ja väännä se sopivalle syvyydelle ja toiseen päähän se orkkis läpykkä...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Nyt on kytkimen liikettä lyhennetty noin 1 cm ja hyvältä tuntuu. Ei tarvinnu alkaa rakenteleen mitään kun löysin täydellisen sopivan valmiin osan tuota hommaa varten isän romulaatikoista: pyykinpesukoneen säädettävä jalka. Löytyy vielä säätövaraa lyhentää enemmänkin. Ja on sopivasti leveämpi kuin alkuperäinen stoppari jottei kytkinpolkimen varsi pääse meneen siitä ohi.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Poistin myös omasta E39:stä tämän venttiilin, eihän se kiva projekti ole autotallin lattialla tehtynä kun kytkinneste ui liiveihin käsivarsia pitkin... :-) No, lopputulos on hyvä, ravistavat lähdöt katosi. Ja samalla kytkinneste tuli vaihdettua uuteen, lisännee sylintereitten ikää.Last edited by jpeltoma; 07-12-2007, 17:19.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Nostetaas hieman vanhaa topikkia. Kävin tänään ME-Auto Raisiossa poistattamassa CDV-venttiilin (kuristimen) E46 316i 1.9 vm2000 Bemusta ja samalla vaihdatin vaihdelaatikon sekä perän öljyt ja ei voi muuta kuin ihmetellä muutosta. Kytkimen tunto palasi, ei enää sitä "kumipallon" tuntua polkimen alla ja liikkeelle lähtö on sellainen kuin pitääkin ilman viiveitä ja luistattamista. En voi kuin suositella kaikille tuota CDV:n poistoa, vaikka tuolla merkkihuollossa eivät kauhean mielellään ala noita irroittelemaan, mutta poistivat kuitenkin kun vähän suostuttelin huoltoa. Oli kuulemma eka kerta ME-Autossa kun noita poistattivat, mutta sanoin että asiakkaita varmaan tulee CDV:n poistoon kunhan sana lähtee kiertämään...
Samalla suosittelen myös vaihdelaatikon öljyjen vaihtamista, vaikka näissä E46 malleissa onkin noi "ikiöljyt" laatikossa ja perässä. Mikään ei kuitenkaan ole ikuista mielestäni. 8 vuotta vanhat öljyt eivät voi enää olla parhaimmillaan jo tiivistyneen kosteuden yms. hapettumisen takia.
Comment
-
-
Nostellaas vähän vanhaa ylös. Oon joskus kuullut tosta venttiilistä, mut en oo tajunnukkaan, että mun autossa sellanen on. Ihme, kun kytkin tuntuukin jotenkin löllöltä ja täristää välillä lähdöissä eli fiilis hunompi, kun kolmeysissä. Paljos tosta poistosta on kohtuullista maksaa pajalla? Samalla menee vaihtoon perä- ja laatikkoöljytkin niin jos sais sen viimesen terän kaivettua tuolta.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Itselläkin tämä mielessä, mutta haluisin välikappaleen sinne tilalle. Myykö näitä kukaan lähempänä kuin jenkeissä?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment