Announcement

Collapse
No announcement yet.

kytkinmodis e39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #31
    Kytkimen cdv- "tutinaventtiili" poistettu myös täällä, kytkin keveni selvästi ja tuntuma parani muutenkin, ei enää tärinää liikkeelle lähdössä.Auto e39 520 i 10/97.
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • Jarno
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 645
      • Äänekoski

      #32
      Ite vaihdoin uuden kytkimen työsylinterin, ja poistin samalla tuon cdv venttiilin, ja kyllä kytkin on parempi kun ennen,nappaa paremmin kiinni.Suosittelen kaikille kellä tuo venttiili on.
      e30 325i cabrio
      Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

      Comment

      • Styroxi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 384
        • Vaasa

        #33
        eli mitä hyötyjä tosta CDV:n poistamisesta on?

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #34
          Originally posted by Styroxi View Post
          eli mitä hyötyjä tosta CDV:n poistamisesta on?
          Kokemukseen perustuen ainakaan e39 540:ssa ei pala kytkin kun antaa happea ja harrastaa nopeita lähtöjä ts.265:t sulaa asfalttiin...
          Tuo venttiili hidastaa kytkimen liikettä ja näin ollen aiheuttaa ylimääräistä luistoa ja tutinaa.
          ...

          Comment

          • JamBBa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 362
            • Vantaa

            #35
            Mahtaako tuo venttiili aiheuttaa täyskiihdytyksissä sellasta luistamisen tunnetta? Itellä nimittäin välillä jää nopeissa vaihdoissa hetkeks kytkin luistamaan, mutta onko mitenkään mahdollista että tuo oiskin ton venttiilin tekosia, eikä loppuun kuluneen kytkimen? :think
            Say NO to signatures!

            Comment

            • sand
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 155
              • palokka

              #36
              Originally posted by JamBBa View Post
              ...onko mitenkään mahdollista että tuo oiskin ton venttiilin tekosia, eikä loppuun kuluneen kytkimen? :think
              Venttiilin tekosia. Juuri nopeisssa vaihdoissa eron huomaa, kun venttiilin ottaa pois käytöstä.

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7425
                • Oulu

                #37
                Originally posted by jartsa02 View Post
                Samalla silloin sorvailin muovista paksumman stopparin sinne kytkinpolkimen alle, jolla sai vielä sitä polkimen turhaa liikettä pois sieltä loppupäästä.
                Tämä rupes kiinnostaa kun tuo kytkinpolkimen liike on vähän turhan pitkä ja jossain täällä vasta näin sellaisen tarvikeosan joka oli juuri tarkoitettu ruuvattavaksi kytkinpolkimen alle liikettä lyhtentämään.

                E39:ssä kuitenkin oli jo vakiona sellainen irrotettava muovinappi tuolla joten ei tarttis kokonaan uutta osaa jos vain osais virittää tuota sopivasti paksummaksi. Eli onko kellään täällä käytännön vihjeitä miten tämän voisi parhaiten toteuttaa, mielellään halvalla DIY-virityksellä?

                EDIT: Tässä siis kaupallinen versio aiheesta: http://www.autowerks.com/xcart/custo...roductid=22015
                Last edited by Petri.Kekkonen; 12-03-2007, 13:18.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Samppasika
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 769
                  • Kempele

                  #38
                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Tämä rupes kiinnostaa kun tuo kytkinpolkimen liike on vähän turhan pitkä ja jossain täällä vasta näin sellaisen tarvikeosan joka oli juuri tarkoitettu ruuvattavaksi kytkinpolkimen alle liikettä lyhtentämään.

                  E39:ssä kuitenkin oli jo vakiona sellainen irrotettava muovinappi tuolla joten ei tarttis kokonaan uutta osaa jos vain osais virittää tuota sopivasti paksummaksi. Eli onko kellään täällä käytännön vihjeitä miten tämän voisi parhaiten toteuttaa, mielellään halvalla DIY-virityksellä?

                  EDIT: Tässä siis kaupallinen versio aiheesta: http://www.autowerks.com/xcart/custo...roductid=22015
                  Sahaa vaikkapa 3cm pätkä jostain 2-3cm vahvasta muovi tms. tangosta. Poraa keskelle 7mm reikä ja aja siihen 8mm kierre. Katkaise 8mm pultti sopivan mittaiseksi (n1,5cm) ja väännä se sopivalle syvyydelle ja toiseen päähän se orkkis läpykkä...
                  Mulla oli tuollainen vuoden verran paikoillaan. Joskus poljin meinasi mennä ohi siitä tallasta, eli ei haittais vaikka se olisi leveämpi kuin se orkkis.. Ilmeisesti väljää polkimen akselilla..? Otin pois kuin en jaksanut tehdä leveämpää.. Sen jälkeen tuntui kytkimessä jonkin aikaa selvä pykälä siinä kohdin, mihin se oli sen korokkeen kanssa painunut.
                  Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                  E61 530d M-sport -08
                  E39 528i Touring -97

                  Yhteydenotot: [email protected] !!

                  Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7425
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by Samppasika View Post
                    Sahaa vaikkapa 3cm pätkä jostain 2-3cm vahvasta muovi tms. tangosta. Poraa keskelle 7mm reikä ja aja siihen 8mm kierre. Katkaise 8mm pultti sopivan mittaiseksi (n1,5cm) ja väännä se sopivalle syvyydelle ja toiseen päähän se orkkis läpykkä...
                    Kiitos perusteellisesta ohjeistuksesta, näinhän sen kyllä saisi tehtyä. Tarttee käydä jossain muoviliikkeessä kyseleen sopivaa "hukkapätkää" vähän orggista paksummasta muovitangosta, jos vaikka sais korvattua koko orggisosan leveämmällä.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7425
                      • Oulu

                      #40
                      Nyt on kytkimen liikettä lyhennetty noin 1 cm ja hyvältä tuntuu. Ei tarvinnu alkaa rakenteleen mitään kun löysin täydellisen sopivan valmiin osan tuota hommaa varten isän romulaatikoista: pyykinpesukoneen säädettävä jalka. Löytyy vielä säätövaraa lyhentää enemmänkin. Ja on sopivasti leveämpi kuin alkuperäinen stoppari jottei kytkinpolkimen varsi pääse meneen siitä ohi.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • jpeltoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 600
                        • pirkanmaa

                        #41
                        Poistin myös omasta E39:stä tämän venttiilin, eihän se kiva projekti ole autotallin lattialla tehtynä kun kytkinneste ui liiveihin käsivarsia pitkin... :-) No, lopputulos on hyvä, ravistavat lähdöt katosi. Ja samalla kytkinneste tuli vaihdettua uuteen, lisännee sylintereitten ikää.
                        Last edited by jpeltoma; 07-12-2007, 17:19.
                        __________________________________________________ ________________________
                        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          #42
                          Nostetaas hieman vanhaa topikkia. Kävin tänään ME-Auto Raisiossa poistattamassa CDV-venttiilin (kuristimen) E46 316i 1.9 vm2000 Bemusta ja samalla vaihdatin vaihdelaatikon sekä perän öljyt ja ei voi muuta kuin ihmetellä muutosta. Kytkimen tunto palasi, ei enää sitä "kumipallon" tuntua polkimen alla ja liikkeelle lähtö on sellainen kuin pitääkin ilman viiveitä ja luistattamista. En voi kuin suositella kaikille tuota CDV:n poistoa, vaikka tuolla merkkihuollossa eivät kauhean mielellään ala noita irroittelemaan, mutta poistivat kuitenkin kun vähän suostuttelin huoltoa. Oli kuulemma eka kerta ME-Autossa kun noita poistattivat, mutta sanoin että asiakkaita varmaan tulee CDV:n poistoon kunhan sana lähtee kiertämään...
                          Samalla suosittelen myös vaihdelaatikon öljyjen vaihtamista, vaikka näissä E46 malleissa onkin noi "ikiöljyt" laatikossa ja perässä. Mikään ei kuitenkaan ole ikuista mielestäni. 8 vuotta vanhat öljyt eivät voi enää olla parhaimmillaan jo tiivistyneen kosteuden yms. hapettumisen takia.
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            #43
                            Nostellaas vähän vanhaa ylös. Oon joskus kuullut tosta venttiilistä, mut en oo tajunnukkaan, että mun autossa sellanen on. Ihme, kun kytkin tuntuukin jotenkin löllöltä ja täristää välillä lähdöissä eli fiilis hunompi, kun kolmeysissä. Paljos tosta poistosta on kohtuullista maksaa pajalla? Samalla menee vaihtoon perä- ja laatikkoöljytkin niin jos sais sen viimesen terän kaivettua tuolta.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              #44
                              No kai se muutaman kympin maksaa jos liikkeessä otattaa pois, jos samalla vaihdatat ne öljyt niin vois kuvitella olevan vielä halvempi.

                              edit. varmaan täytyy itsekin ottaa pois kun ärsyttää se tärinä liikkeelle lähdössä.
                              Retard Member

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                #45
                                Itselläkin tämä mielessä, mutta haluisin välikappaleen sinne tilalle. Myykö näitä kukaan lähempänä kuin jenkeissä?
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎