Noitten etupään välyksiä kun lähtee korjaamaan niin nyt on ostoskorissa "repair kit" koiranluille, vakaajan kumeille, reaktiotangoille ja tukivarsille. Tuleeko jotain muuta mieleen mitä laittais samal kun kerran alkaa purkamaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jarrulevyt menee vaihtoon 10tkm välein, normaaliako?
Collapse
X
-
Originally posted by Hjördis View PostYllä olevasta toisesta lauseesta vaikuttaa kuitenkin siltä että merkkiliikkeessä ollaan taas kerran pihalla perusasioista.
Comment
-
-
Pari kyssäriä:
- Jos dynamometri näyttää reilusti heittoa, niin voiko se nyt johtua noista puslista, tukivarsista, nivelista ja semmosista vai onko ne levyt silloin satavarmasti kierot?
- Jos jarrulevyt menee kieroiksi, niin voiko se johtua muista kuin huonosti asennetuista levyistä, kierosta navasta, paskoista renkaista/vanteista?BMW X5 4.4i E53 vm. 2001
Comment
-
-
Originally posted by hkroger View PostPari kyssäriä:
- Jos dynamometri näyttää reilusti heittoa, niin voiko se nyt johtua noista puslista, tukivarsista, nivelista ja semmosista vai onko ne levyt silloin satavarmasti kierot?
- Jos jarrulevyt menee kieroiksi, niin voiko se johtua muista kuin huonosti asennetuista levyistä, kierosta navasta, paskoista renkaista/vanteista?BMW X5 4.4i E53 vm. 2001
Comment
-
-
Tääl tulee kans pölyä, eikä ihme ajon jälkeen kun kokeilee niin jarrulevy ojan puolelta on kuuma, eli laahaa. Tuntuu kans ihan selvästi esimerkiks risteykseen tullessa että "heittää".
iDrive näyttää jarrupaloille viel 15000 kilsaa, en tiedä mihin perustuu. Eilen kävi siihen malliin rohisemaan toinen etujarru, että tuntuis olevan kitkapinta aika lopussa. Onneks on ens viikon tiistaille varattu aika noitten jarrujen ja etupuslien remppaan, jos vaikka alkais helpottaa.E60 530 xdA -06
Comment
-
-
Originally posted by hkroger View PostPari kyssäriä:
- Jos dynamometri näyttää reilusti heittoa, niin voiko se nyt johtua noista puslista, tukivarsista, nivelista ja semmosista vai onko ne levyt silloin satavarmasti kierot?
- Jos jarrulevyt menee kieroiksi, niin voiko se johtua muista kuin huonosti asennetuista levyistä, kierosta navasta, paskoista renkaista/vanteista?BMW X5 4.4i E53 vm. 2001
Comment
-
-
Originally posted by hkroger View PostOnko tähän jollain viisaammalla jotain näkemystä?
Siis mistään nivelistähän se ei johdu jos dynamometrillä mitataan heittoa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKysymys on hieman huonosti asetettu, paitsi jos tiedät oikeasti että ne levyt ovat kierot, eikä siis toispuoleisesti lasittuneet?
Siis mistään nivelistähän se ei johdu jos dynamometrillä mitataan heittoa.
a) levyt on oikeasti kierot tai suorat?
b) pinta lasittunut tai ei lasittunut?
Jos oikein hankalaksi menee, niin tottakai siinä voi olla vähän molempia.BMW X5 4.4i E53 vm. 2001
Comment
-
-
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostBMW X5 4.4i E53 vm. 2001
Comment
-
-
Originally posted by hkroger View PostIhan mielenkiintoista tavaraa. Ootteko te ruukannu tehdä tuota jarrupalojen ja -levyjen sisäänajoa, mistä tuo mainitsee? Eli about satasen vauhdista reiluhko jarrutus (ei ihan abs:lle asti) n. 10km/h ja sitten taas normaali kiihdytys kymmenen kertaa?I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKannattaa niitä jarrumäntiä herkistellä ihan suosiolla myös, tuntuvat jumittavan helposti "kuivuessaan". Motonetin levyjä ja paloja olen useassa autossa käyttänyt ja ratakäytössäkin kestäneet mainiosti ilman kieroutumisia tms. ongelmia.
Miten tämä jarrumäntien herkistely kuuluu tehdä? Mielestäni sain satulat kaavittua puhtaaksi, liukutapit hoonattua ja vielä rasvat päälle mutta tuo herkistely on vielä kysymysmerkkinä. Pari kertaa painoin männän mäntätyökalulla sisään, poljin hieman ulos ja sinnekin huulille rasvaa sutasin mutta ei se käsipelillä kyllä mihinkään liikkunut. Jarrunestesäiliön korkki oli auki.
Toinen kysymys liittyy jarrusatulan ja -letkun vaihtoon. En turatessa huommannut katsoa, millaisella kelmmarilla letku on satulassa kiinni ja minne tuo letku johtaa. Eli mikä osa letkusta menee vaihtoon, valutetaanko järjestelmä nesteistä tyhjäksi satula ja letku vaihdettaessa vai voiko letkupihdit nappasta kiinni johonkin kohtaan ja hoitaa satulan ja letkun vaihdon "kuivana"?
Koitin satulanvaihdosta ettiä juttua mutta heikoin tuloksin. Putsauksesta löytyy kyllä videoita.
Comment
-
-
Originally posted by Aski View PostMoi,
Miten tämä jarrumäntien herkistely kuuluu tehdä? Mielestäni sain satulat kaavittua puhtaaksi, liukutapit hoonattua ja vielä rasvat päälle mutta tuo herkistely on vielä kysymysmerkkinä. Pari kertaa painoin männän mäntätyökalulla sisään, poljin hieman ulos ja sinnekin huulille rasvaa sutasin mutta ei se käsipelillä kyllä mihinkään liikkunut. Jarrunestesäiliön korkki oli auki.
Toinen kysymys liittyy jarrusatulan ja -letkun vaihtoon. En turatessa huommannut katsoa, millaisella kelmmarilla letku on satulassa kiinni ja minne tuo letku johtaa. Eli mikä osa letkusta menee vaihtoon, valutetaanko järjestelmä nesteistä tyhjäksi satula ja letku vaihdettaessa vai voiko letkupihdit nappasta kiinni johonkin kohtaan ja hoitaa satulan ja letkun vaihdon "kuivana"?
Koitin satulanvaihdosta ettiä juttua mutta heikoin tuloksin. Putsauksesta löytyy kyllä videoita.
Herkistely tarkoittaa juurikin liukupintojen puhdistusta ja mäntien sisään/ulos liikuttelua, olisi hyvä jos mäntää pystyisi pyöräyttämään vähän.
Oikein kunnolla jos tekisi niin ottaisi männät pöydälle ja puhdistaisi jollain paritonnisella vesihiomapaperilla...itse en purkuhommiin ole vielä alkanut.
Ei minullakaan niin herkät ole männät että näppivoimin menisi sisään ulkoasennosta mutta työkaluilla ilman ihmeempiä voiman käyttöjä kylläkin.
Comment
-
Comment