Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Originally posted by revote View Post
    Pitäs vaihtaa koiranluut eteen, autoa on madallettu jonnin verran joten helpottaako asennusta jos koko keula on kerralla ilmassa?

    Jos kyllä niin missä keulassa olisi hyvät paikat alustapukeille?
    Itse olen nostanut koko keulan keskeltä ylös ja pukit helmojen tunkkauspisteiden kohdalle. Auton alle kun kurkkaa niin löytyy tämä keskellä oleva tunkkauspisteen kumityyny. Vaatii tietenkin pitkän ja matalan tunkin, että onnistuu.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9118
      • Oulu

      Originally posted by markok View Post
      Itse olen nostanut koko keulan keskeltä ylös ja pukit helmojen tunkkauspisteiden kohdalle. Auton alle kun kurkkaa niin löytyy tämä keskellä oleva tunkkauspisteen kumityyny. Vaatii tietenkin pitkän ja matalan tunkin, että onnistuu.
      Ajaa eturenkaat vaikka lankkujen päälle, niin helpottaa keulasta nostoa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Muppe
        BTCF Member
        • May 2006
        • 1866
        • Östermyra

        Originally posted by revote View Post
        Mihin sä pukit?
        Helman alle. Nuohan oli sitä varten, et jos tunkki pettää, niin pysähtyy johonkin muuhun kuin jalkoihini, eli varuuksi.

        Originally posted by markok View Post
        Itse olen nostanut koko keulan keskeltä ylös ja pukit helmojen tunkkauspisteiden kohdalle. Auton alle kun kurkkaa niin löytyy tämä keskellä oleva tunkkauspisteen kumityyny. Vaatii tietenkin pitkän ja matalan tunkin, että onnistuu.
        Eipä ollut tiedossa, kiitokset vinkistä
        E61 530dA M-Sport
        E39 520iA Touring

        ex. E34 525iA
        ex. E34 535iA
        ex. E34 520i
        ex. E34 520i
        ex. E36 320i

        Comment

        • revote
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1886
          • Hollola

          Käykö M5:n Hockenheim-lippa M-Sportin puskuriin?
          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

          Comment

          • Boiga
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 1773
            • Ylöjärvi

            Originally posted by revote View Post
            Käykö M5:n Hockenheim-lippa M-Sportin puskuriin?
            Tietääkseni puskurien muodot eriävät aivan aavistuksen joten ei istu. Korjatkaa jos väärässä
            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              No voi perkele, olis ollu projektikuntoinen edullinen lippa myynnissä tuolla rompetorilla
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • revote
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1886
                • Hollola

                Millainen rasti näistä on irroittaa ovien kahvat, siis ne ulkopuoliset kahvat? Entä takavalot (E61)? Entä pissapoikien suuttimet?

                (Hakua olen kokeillut käyttää, en löytänyt)

                EDIT: ovenkahvat, tässäkö on purkuohje niille http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...ght_back_door/ Mikä on tuo erikoistyökalu?

                EDIT2: tuo oli siis takaoviin, etuoviin homma vaikuttaa samanlaiselta http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...doo/page_1741/ Onko mitään vinkkiä antaa tähän hommaan?
                Last edited by revote; 19-04-2015, 11:27.
                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                Comment

                • marsep
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2009
                  • 361
                  • HML

                  http://www.pelicanparts.com/techarti...eplacement.htm

                  http://www.pelicanparts.com/techarti...eplacement.htm

                  Pesurin suuttimet pitäisi lähteä ihan nostamalla/kampeamalla. On muoviklipseillä kiinni.


                  Originally posted by revote View Post
                  Millainen rasti näistä on irroittaa ovien kahvat, siis ne ulkopuoliset kahvat? Entä takavalot (E61)? Entä pissapoikien suuttimet?

                  (Hakua olen kokeillut käyttää, en löytänyt)

                  EDIT: ovenkahvat, tässäkö on purkuohje niille http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...ght_back_door/ Mikä on tuo erikoistyökalu?

                  EDIT2: tuo oli siis takaoviin, etuoviin homma vaikuttaa samanlaiselta http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...doo/page_1741/ Onko mitään vinkkiä antaa tähän hommaan?
                  Last edited by marsep; 19-04-2015, 19:33.
                  E61 535d -05 "377/747"

                  ex. E38 728 -97

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 698
                    • Tuusula

                    Onkos tuo dampperin hajoaminen ihan perusjuttu näissä kutos diisseleissä? Mulla ensin piti hetken vikinää ja vähänajanpäästä lensikin sitten moniurakehä+kuminen osa irti ja kiinni jäi vaan se ns. runko-osa Jollain ihmeen ilveellä apulaitehihna jäi kuitenkin pyöräimään vielä sen kiinni jääneen osan päälle ja pääsi ajamaan kotiin. Kysymys kuuluukin, että uskaltaako tuota ostaa tarvikkeena(esim. febi) vai pitääkö käydä vaan suosiolla marmorilta hakemassa?
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • Cunttory
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1772
                      • Kuopio

                      Originally posted by Jondis View Post
                      Onkos tuo dampperin hajoaminen ihan perusjuttu näissä kutos diisseleissä? Mulla ensin piti hetken vikinää ja vähänajanpäästä lensikin sitten moniurakehä+kuminen osa irti ja kiinni jäi vaan se ns. runko-osa Jollain ihmeen ilveellä apulaitehihna jäi kuitenkin pyöräimään vielä sen kiinni jääneen osan päälle ja pääsi ajamaan kotiin. Kysymys kuuluukin, että uskaltaako tuota ostaa tarvikkeena(esim. febi) vai pitääkö käydä vaan suosiolla marmorilta hakemassa?
                      Onhan niitä menny monestakin M57 moottorista kuvailemasi tapaisin oirein

                      Varmasti febin pyörä on yhtä hyvä kuin marmorilta haettu logolla oleva. Jos ei ole kiire saada autoa ajuun, kannattaa Saksasta katsella esim tässä 180€ kuluineen
                      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                      Comment

                      • Jondis
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 698
                        • Tuusula

                        Sehän tässä onkin, kun pitäisi auto saada asap takaisin ajoon.. Tosin ainakin schmiedmannilla toimitusaika viikko, joten sama tilata tuolta, kun näyttäisi jopa tulevan nopeammin. Käydään nyt ensin kuitenkin ihmettelemässä marmorilla, että mihin hintaa ne sitä kauppaavat
                        Edit: onko apulaitehihnoissa muuten jotain merkkiä mitä kannattaa välttää tai suosia? Ja vielä sellainenkin ongelma, että en jostain syystä pääse sisään salavalikkoon. VIN 6 viimeisen numeron summa on 27, mutta ei poista lukitusta vaikka sen sinne 19. valikkoon naputteleekin..
                        MB E55 AMG -05
                        E36 318TiA -96
                        E34 535i -89 imolarot
                        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                        Comment

                        • GuGi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 700
                          • Vantaa city

                          Originally posted by Jondis View Post
                          Ja vielä sellainenkin ongelma, että en jostain syystä pääse sisään salavalikkoon. VIN 6 viimeisen numeron summa on 27, mutta ei poista lukitusta vaikka sen sinne 19. valikkoon naputteleekin..
                          Koitappa 5:n viimesen numeron summalla
                          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                          F11 525d -11
                          E60 M5 -05
                          E12 530i -75
                          E32 730i - 91
                          Chevy Silverado 3500 -93
                          R33 Skyline GTS-T -93

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9118
                            • Oulu

                            Se orkkis värinänvaimennin (hihnapyörä) on päivittynyt. Uusi osa selvästi jämympi. Tarvikkeena löytyy Gates:in valmistamana.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Jondis
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 698
                              • Tuusula

                              Minkähän merkkinen tuo motonetin myymä on? taitaa olla nyt ainoa vaihtoehto, kun ei kärsi autoa viikkoa seisottaa odottamassa osia.. Ja laakkonen kertoi hinnaksi vajaa 500eur, joten saavat ne orkkikset ainakin pitää rauhassa siellä hyllyssä. Ja nyt pääsin kyllä sinne salavalikkoon, jostain syystä olin ihan siinä uskossa että summa piti laskea 6viimeisestä numerosta Koneen lämmöt vantaa-järvenpää-tuusula lenkin jälkeen 80-83 välillä ja parhaimmillaan nousi 85:een, eli ilmeisesti termarijumppaa tiedossa.
                              MB E55 AMG -05
                              E36 318TiA -96
                              E34 535i -89 imolarot
                              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                              Comment

                              • Jondis
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 698
                                • Tuusula

                                Vastaan itselleni, motonetistä hain tänään hihnapyörän ja gates valmiste oli. Homma jäi vaan siitä kiinni, että sain kl-varaosista liian pitkän moniurahihnan..
                                MB E55 AMG -05
                                E36 318TiA -96
                                E34 535i -89 imolarot
                                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎