Originally posted by kaismat
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d outo nakse tyhjäkäynnillä. Ääni Paikallistettu
Collapse
X
-
Täälläki yks epäsäännöllisesti säksättävä 325d. Tismalleen sama ääni kun aloituspostaajalla, omaan korvaan kuulostaa ihan löysän ketjun läpätykselle tyhjäkäynnillä. Täytyy tutkia nuo em. Jutut egr/suuttimet/lisäaine yms.
Edit. Ja täälläki tosiaan diamond diesel...G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostJuurikin tuo.
Ite oon ravistellu litran purkissa naftan kanssa sekasi ja sitte tankkiin
Kuulee käyntiäänestä millon lillinki menee suuttimista läpi, niin paljo pehmeemmäks ainaki omassa muuttuu käynti.
Comment
-
-
Originally posted by Aski View PostEikö tuo ollut kuitenkin juurikin moottoriöljyjen sekaan laitettavaa tavaraa? Vai ymmärsinköhän aikasemman postauksesi väärin?
Comment
-
-
Oma on toistaiseksi ollut hiljainen jopa lämpimänä. Uskalsin tankatessa seisoa vieressä, eikä nakutuksia kuulunut. Öljynvaihdon jälkeen on nyt ajettu muutama tuhat kilometriä.
Mutta... kaveri vaihtoi vasta öljyt ihan samanlaiseen M57N2 -koneella olevaan 525:n. Nakutus alkoi?!? Lohduttelin, että näyttää olevan ominaisuus tässä moottorimallissa.
Seuraavan öljynvaihdon yhteydessä (kesällä) teen taas Forte-pesun tuolle. Josko sieltä lisää paskaa huuhtoutuis pois. Nostinääniähän nuo on ihan varmasti, mutta miksi se ei kuulunut kylmänä... ainoastaa lämpinämä. Joskus ollut itsellä noita nostinvikaisia folkkareita, niin kylmänä ne nakutti, ei lämpimänä?
Olen googlannut kaikki mahdolliset ulkomaiset ja kotimaiset jutut aiheesta ja onhan tätä oiretta paljon. Kukaan vaan ei ole keksinyt siihen simppeliä pikakorjausta. Yks kyllästyi ja vaihtoi uudet nostinkikkareet... hiljeni lopullisesti.Mercedes
Comment
-
-
Originally posted by kaismat View Posthain tänään suuttimen ja sen testiajoista dokumentit.
Suuttimeen tuli kaikki uudet tiivisteet sisälle ja uusi kärki. Korjaamon mukaan täysin vastaa tehdaskunnostettua. Korjaamohan oli bosch valtuutettu dieselkorjaamo.
Asensin suuttimen huolella hyvin puhdistettuun koloonsa. Mutterit, putki ja liittimet kiinni. Akunkenkä paikoilleen ja auto käyntiin. Hyvin käy, eikä vuotoja näy.
Eikun koeajolle ja takaisin tullessa, ulos kuuntelemaan ääniä ja kuinka ollakkaan, sama nakse jatkuu.
No, varasuunnitelma käyttöön. Pakki päälle ja motonettiin, sehän on autoilevan ihmisen taivas.
Ostin rvs D6 purkin ja kaadoin sen ohjeen mukaan moottoriin. Pikkuhiljaa ääni rupesi vaimenemaan ja lopulta hävisi kokonaan. Jotain tapahtu. Moottori rupesi käymään hyvin hienostuneesti kun aine oli ollut sisällä jotain tunnin ja kone kokoajan käynnissä ja ajossa.
Seurataan tilannetta, mutta jos ääni pysyy poissa, on aine kyllä lunastanut lupauksensa.
Pakko vaihtaa ja kokeilla hiljeneekö, korjausarvot on hyvät. Toivottavasti vika on siinä suuttimessa, 2. Pytyn ku laitto pimeeks ääni ei hiljentyny.
Auto siis 325d m57n2 ajettu 237tkm
Edit. Ääni tulee kylmänä ja lämpösenä, öljyinä tb diamond dieselG20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
En suotta alkaisi suuttimia vaihtamaan tämän ongelman takia. Itselläni alkoi noin 1tkm kuulumaan täysin sama naputus, kuin aloittajan kuvaamalla videolla. Vaihdoin viikonloppuna uudet suuttimet (liittyi viritykseen) ja sama ääni jatkuu edelleen. Alle kahden tuhannen kierroksen kuulee jopa ajossa hienoisen naputuksen, joka oli myös ennen suutinten vaihtoa. Korjausarvot ok. Seuraavaksi täytyy alkaa tutkimaan egr ja läppäien solenoideja.
Niin ja öljynä on täälläkin Teboil Diamond diesel, - 05 199tkm ajettu.F11 530d M-Sport
ex.
E91, E61, E39, E46, E36
Comment
-
-
Originally posted by Indigoah View PostEn suotta alkaisi suuttimia vaihtamaan tämän ongelman takia. Itselläni alkoi noin 1tkm kuulumaan täysin sama naputus, kuin aloittajan kuvaamalla videolla. Vaihdoin viikonloppuna uudet suuttimet (liittyi viritykseen) ja sama ääni jatkuu edelleen. Alle kahden tuhannen kierroksen kuulee jopa ajossa hienoisen naputuksen, joka oli myös ennen suutinten vaihtoa. Korjausarvot ok. Seuraavaksi täytyy alkaa tutkimaan egr ja läppäien solenoideja.
Niin ja öljynä on täälläkin Teboil Diamond diesel, - 05 199tkm ajettu.
Mulla tuo ääni lähtee saman tien ku irrottaa 1 sylinterin suuttimen liittimen.
Miten se ääni vois sillon liittyä egr solenoidiin? Ei mulla muuta tuu mieleen ku suutin tai sen sylinterin mäntä...G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostKäytitkö suuttimien liittimiä irti ennen vaihtoa ja vertasit käyntiääntä vuorotellen irrottaen liittimiä?
Mulla tuo ääni lähtee saman tien ku irrottaa 1 sylinterin suuttimen liittimen.
Miten se ääni vois sillon liittyä egr solenoidiin? Ei mulla muuta tuu mieleen ku suutin tai sen sylinterin mäntä...
Voikohan suutintukin päässä oleva "Pressure regulating valve" aiheuttaa vanhentuessaan ylimääräistä naputusta?F11 530d M-Sport
ex.
E91, E61, E39, E46, E36
Comment
-
-
Ootko saanu suutinta vaihdettua? Itellä samanlaisia ongelmia ollut jo pari vuotta. Välillä kalkattaa tyhjäkäynnillä.F06 640d X-drive M-sport -16
exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by jano85 View PostOotko saanu suutinta vaihdettua? Itellä samanlaisia ongelmia ollut jo pari vuotta. Välillä kalkattaa tyhjäkäynnillä.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostEi oo kerinny... Huomenna menos vaihtaa tb diamondit pois ja forte motorflush käsittely koneelle. Sit uudet castrolit sisään, jos ei hiljene ni vaihan suuttimen.
Comment
-
Comment