Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d outo nakse tyhjäkäynnillä. Ääni Paikallistettu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #76
    Originally posted by kaismat View Post
    Jos ostaa merkkarilta suuttimen, niin pitääkö se jotenkin ohjelmoida autoon ennen kuin rupee pelaamaan?
    Istalla tai dissillä kerrotaan dde:lle suuttimen kyljestä 7merkkinen koodi. Ilman tätäki auto toimii toki eikä ole pakko heti kertoa, mutta koodi kannattaa ottaa ylös ku suutin on irtaallaan. Kyllä tarvikeliikkeestä saa ihan samanlailla oikeanlaisen boschin suuttimen. Alta 300e muistaakseni ainaki pietsolla oli kesällä hintaa Raahen varaosaportissa.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • kaismat
      Bimmer Rookie
      • Dec 2014
      • 139
      • kuopio

      #77
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Istalla tai dissillä kerrotaan dde:lle suuttimen kyljestä 7merkkinen koodi. Ilman tätäki auto toimii toki eikä ole pakko heti kertoa, mutta koodi kannattaa ottaa ylös ku suutin on irtaallaan. Kyllä tarvikeliikkeestä saa ihan samanlailla oikeanlaisen boschin suuttimen. Alta 300e muistaakseni ainaki pietsolla oli kesällä hintaa Raahen varaosaportissa.
      Eli varaosaliikkeestä tilaamaan bosh suutin ja vanha irti ja uusi tilalle.

      Kuulostaa helpolta:think.

      Tuleeko suuttimien mukana kaikki tarvittava, esim tarviiko jotain tiivisteitä. Onko suutin kartio sovitteinen ja vedetäänkö se kuinka kireelle?

      Asennukseen ja irroitukseen kaipaan vinkkiä. Koskaan en ole suutinta vaihtanut, mutta muuten olen kyllä pyrkinyt remontit itse tekemään.

      Comment

      • PP hutsu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 77
        • Raahe

        #78
        250e oli silloin kpl, kun vei vanhan vaihdossa. merkkiliikkeessä olis ollu 500e et itellä jäi sieltä ostamatta. Liekkirenkaat ilmanmuuta uudet. Ei tullut suuttimen mukana. Itsekin olen toisinaan kuunnellut että lämpimänä tyhjäkäynnillä kuuluu jonkinlainen nakse koneesta, eipä ole vielä selvinnyt itsellekään että raportoihan tänne kun asia selviää. Ulkomailta löytää varmaan vielä vähän halvemmalla. Nätisti lähti ainakin itsellä irti kun ensin vähän muttereita löysäsi ja antoi käydä hetken, nimimerkillä kesällä kaksi vaihtanut....

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #79
          Originally posted by Kissvesala View Post
          Istalla tai dissillä kerrotaan dde:lle suuttimen kyljestä 7merkkinen koodi. Ilman tätäki auto toimii toki eikä ole pakko heti kertoa, mutta koodi kannattaa ottaa ylös ku suutin on irtaallaan. Kyllä tarvikeliikkeestä saa ihan samanlailla oikeanlaisen boschin suuttimen. Alta 300e muistaakseni ainaki pietsolla oli kesällä hintaa Raahen varaosaportissa.
          Impallakin voi tuon suuttimen koodata ainakin M57N:ssä...

          Aina kun suutin irroitetaan niin pitää pohjatiiviste vaihtaa ja suuttimen kiinnityspultti.
          Virallisen ohjeen mukaan taitaa myös se suuttimen "pidike" mennä vaihtoon mutta en kyllä näe tuohon tarvetta...
          Last edited by MajorDrake; 11-01-2015, 23:12.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • jumuli
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2010
            • 496
            • Seinäjoki

            #80
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Impallakin voi tuon suuttimen koodata ainakin M57N:ssä...

            Aina kun suutin irroitetaan niin pitää pohjatiiviste vaihtaa ja suuttimen kiinnityspultti.
            Virallisen ohjeen mukaan taitaa myös se suuttimen "pidike" mennä vaihtoon mutta en kyllä näe tuohon tarvetta...
            Mikä tämä suuttimen kiinnitys pultti on?
            Nyt
            Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
            Ex
            F25 30d M-sport GNA-500
            E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
            F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
            E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
            F25 20d M-Sport UZV-655
            Audi B8 S4 ILM-448
            F31 330d M-Sport VYZ-717
            E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
            E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
            F30 320d M-Sport VXU-494
            E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
            E91 335i M-Sport N54 CJT-858
            E91 335d M-Sport NJN-958
            E91 330d M-Sport GJB-752
            E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
            E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #81
              Suuttimet on kiinni sellaisilla "längillä" jotka on pultattu kanteen kahdella pultilla / suutin.

              Osanumerot 12 ja 13 jos on Piezo-suuttimilla

              Last edited by MajorDrake; 12-01-2015, 10:17.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • jumuli
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2010
                • 496
                • Seinäjoki

                #82
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Suuttimet on kiinni sellaisilla "längillä" jotka on pultattu kanteen kahdella pultilla / suutin.

                Pultit kannattaa aina vaihtaa, ei ne montaa euroa maksa.

                Osanumerot 12 ja 13 jos on Piezo-suuttimilla

                http://www.realoem.com/bmw/showparts...50&hg=13&fg=15
                Eihän nuo pannat kulu miksikään? Tuo 13 numero on ainoastaan m6:sen mutteri? Ilmeisesti tarkoitat, jos suuttimen vedättää niillä pulteilla ylös kuten bmw on tarkoittanut. Sitä irroitus tapaa en kuitenkaa suosittele ainakaan vanhojen laitteiden kohdalla, suuri vaara joutua korjaamaan kierteitä sen jälkeen kannesta.
                Nyt
                Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                Ex
                F25 30d M-sport GNA-500
                E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                F25 20d M-Sport UZV-655
                Audi B8 S4 ILM-448
                F31 330d M-Sport VYZ-717
                E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                F30 320d M-Sport VXU-494
                E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                E91 335d M-Sport NJN-958
                E91 330d M-Sport GJB-752
                E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                Comment

                • kaismat
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2014
                  • 139
                  • kuopio

                  #83
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Impallakin voi tuon suuttimen koodata ainakin M57N:ssä...

                  Aina kun suutin irroitetaan niin pitää pohjatiiviste vaihtaa ja suuttimen kiinnityspultti.
                  Virallisen ohjeen mukaan taitaa myös se suuttimen "pidike" mennä vaihtoon mutta en kyllä näe tuohon tarvetta...
                  Onko pohjatiiviste sama kuin liekkirengas?
                  Saako näitä muualta kuin merkkiliikkeestä?

                  Diesel huolto sanoi korjaavansa 200e per suutin. Varaosaliikkeessä maksaa 360e suutin.
                  Onko kokemuksia, jos korjauttaa suuttimen?
                  Last edited by kaismat; 12-01-2015, 08:24.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #84
                    Originally posted by kaismat View Post
                    Onko pohjatiiviste sama kuin liekkirengas?
                    Saako näitä muualta kuin merkkiliikkeestä?

                    Diesel huolto sanoi korjaavansa 200e per suutin. Varaosaliikkeessä maksaa 360e suutin.
                    Onko kokemuksia, jos korjauttaa suuttimen?
                    Saahan noita, mutta ei ne merkkiliikkeessäkään maksa kuin joitain kymmeniä senttejä...

                    Saako korjatulle suuttimelle jonkun takuun?
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #85
                      Originally posted by jumuli View Post
                      Eihän nuo pannat kulu miksikään? Tuo 13 numero on ainoastaan m6:sen mutteri? Ilmeisesti tarkoitat, jos suuttimen vedättää niillä pulteilla ylös kuten bmw on tarkoittanut. Sitä irroitus tapaa en kuitenkaa suosittele ainakaan vanhojen laitteiden kohdalla, suuri vaara joutua korjaamaan kierteitä sen jälkeen kannesta.
                      Eipä niitä pantoja kannata vaihtaa.

                      Näköjään muistin väärin, MB:ssä nuo onkin pulteilla...

                      Itse olen kymmenkunta Piezo suutinta irroittanut eikä ne koskaan ole ollut kovin jumissa
                      verrattuna CDI:n suuttimiin...
                      Last edited by MajorDrake; 12-01-2015, 10:21.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        #86
                        Originally posted by kaismat View Post
                        Onko pohjatiiviste sama kuin liekkirengas?
                        Saako näitä muualta kuin merkkiliikkeestä?

                        Diesel huolto sanoi korjaavansa 200e per suutin. Varaosaliikkeessä maksaa 360e suutin.
                        Onko kokemuksia, jos korjauttaa suuttimen?
                        Vielä joku aika sitten pyysi dieselhuolto multa ~350 euroa korjauksesta.

                        Paha mennä sanomaan kumpiko noista kannattaa ostaa. Jääkö tuosta korjauksesta muuta vanhaa kuin runko?
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • kaismat
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2014
                          • 139
                          • kuopio

                          #87
                          Kertokaapa vielä, suutin on kiinni sillä längillä joka on kahdella pultilla kiinni kannessa? Entä, mikä se iso mutteri on? Tarviiko sitä löysätä?

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            #88
                            Originally posted by kaismat View Post
                            Kertokaapa vielä, suutin on kiinni sillä längillä joka on kahdella pultilla kiinni kannessa? Entä, mikä se iso mutteri on? Tarviiko sitä löysätä?
                            Iso mutteri suuttimen päällä? Sillä on korkeapaineputki kiinni,
                            siihen ei kosketan ennenkuin on saatu suutin nousemaan vähän irti.

                            Ensin kokeilet löysätä suuttimien muttereita muutaman kerroksen auki ja kokeile varovasti heiluttelemalla lähteekö suutin nousemaan.
                            Jos ei lähde, auto käyntiin ja samalla nitkuttelet suutinta irti.

                            Moottorin pitää olla kuuma ennenkuin suutinta ruvetaan irroittamaan, kylmästä on paljon hankalampaa saada se irti...

                            Jos suuttimen pohjatiiviste ei ole vuotanut niin ei nuo tiukassa ole...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • jumuli
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2010
                              • 496
                              • Seinäjoki

                              #89
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Iso mutteri suuttimen päällä? Sillä on korkeapaineputki kiinni,
                              siihen ei kosketan ennenkuin on saatu suutin nousemaan vähän irti..
                              ......
                              Last edited by jumuli; 12-01-2015, 16:56. Reason: Ei mitään sittenkään! Ei sekoiteta topikin aloittajaa enempää.
                              Nyt
                              Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                              Ex
                              F25 30d M-sport GNA-500
                              E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                              F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                              E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                              F25 20d M-Sport UZV-655
                              Audi B8 S4 ILM-448
                              F31 330d M-Sport VYZ-717
                              E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                              E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                              F30 320d M-Sport VXU-494
                              E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                              E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                              E91 335d M-Sport NJN-958
                              E91 330d M-Sport GJB-752
                              E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                              E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                              Comment

                              • kaismat
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2014
                                • 139
                                • kuopio

                                #90
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Iso mutteri suuttimen päällä? Sillä on korkeapaineputki kiinni,
                                siihen ei kosketan ennenkuin on saatu suutin nousemaan vähän irti.

                                Ensin kokeilet löysätä suuttimien muttereita muutaman kerroksen auki ja kokeile varovasti heiluttelemalla lähteekö suutin nousemaan.
                                Jos ei lähde, auto käyntiin ja samalla nitkuttelet suutinta irti.

                                Moottorin pitää olla kuuma ennenkuin suutinta ruvetaan irroittamaan, kylmästä on paljon hankalampaa saada se irti...

                                Jos suuttimen pohjatiiviste ei ole vuotanut niin ei nuo tiukassa ole...

                                Kiitos
                                Last edited by kaismat; 12-01-2015, 17:30. Reason: ulkomuistista yritän valmistautua...junassa istun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎