The CAN Bus Interface specialists. We specialise in providing off the shelf CAN Bus Interfaces, ranging from a Speed Pulse to advanced Runlock systems, along with designing bespoke products to meet our customers requirements.
Laser valoista en tiedä, mutta ainakin bi-xenon ja led valot on pettymys verrattuna halogeeneihin. Aina uusi tekniikka ei takaa parempaa lopputulosta...
Entisessä autossa bi-xenonit näyttivät 235 m, F11:ssä 135 m. Valot voi toteuttaa hyvin tai huonosti.
Mitä TM:n testejä olen vilkaissut, niin perustojotassakin on paremmat kaukovalot kuin F11:ssä.
Kirjotampa hiukan omakohtasella kokemuksella, auto kylläkin vanhempaa mallia (E39 facelift). Ja umpiot Hellan, lähivalot xenon ja pitkät halogeenit. Työttömänä ajan kuluksi otin rojektiksi kiillottaa nämä pleksit mitkä olikin käytännössä niin kiveniskemiä täynnä että hommaan kannatti lähteä vain nimenomaan ajan kuluksi. Työmäärä uusiin plekseihin verrattuna suhteeton.
No ensin meinasin vain hioa ja kiillottaa mutta kun näky hiekkaa ja moskaa olevan myös umpion sisällä niin aattelin sitten purkaa palasiksi koko paskan. Ja sattuipa sitten yksilö, jossa pleksit liimattu ns. ikiliimalla kiinni. Hirvee homma mekaanisesti irrottaa lasi ajatuksella, että sama lasi vielä kiillotettuna takasin. Loppu viimein työ kannatti sillä umpion sisältä paljastui hiekan lisäksi muutakin. Joka paikka oli sellasen harmaan kalvon peitossa, myös heijastin pinnat. Mikä tietysti söi valotehoa. Umpiot on toki vanhat, -02. Ja sen huomasi lähivalojen heijastinpinnan osittaisesta palamisesta. Tästä muuten sellanen huomio että jos valokuviossa on ns. värivirhettä niin sen aiheuttaa nimenomaan tuo heijastinpinnan palaminen. Jälkeenpäin lisää opiskelleena tuohonkin olisi ollut ratkaisu, palaneen alueen kohdalle pätkä alumiiniteippiä. Ei uudenveroinen mutta parempi kuin umpion pohjamaali. Lyhyesti homma paketoituna:
-umpion purku palasiin
-Pleksin hionta, aloitin 400 vesihiomapaperilla mutta karkeemmallakin olis voinu alottaa. Seuraavat, 600, 1200, 2000, ja kiillotus tahnalla lopuksi.
-Heijastinpinnan puhdistin hienolla mikrokuituliinalla ensin, ja sitten metallivaha pintaa ja kiillotus. Kyseisessä vahassa ei ole mitään hiovia ainesosia.
-Osat putsattuna ja kiillotettuna takas paikalle. Pleksi butyyli sikamassalla kiinni.
Tien päällä homman kyllä todellakin huomasi. Polttimoina lyhyissä parivuotta vanhat orkkis lämpöarvon xenonit (4300K), pitkissä myös parisen vuotta vanhat Osram Night Breaker Plus +90%, muistaakseni.
Niille ketkä ym operaatioon alkavat.
Ikiliima lähtee kohtuu hyvin auki kun pistää umpiot saunan ylälauteelle muutamaksi tunniksi...toki saunassa saisi olla kiuaskin toiminnassa ja lämpöä noin 70-80 plussalla
Olen kyllä tietoinen tuosta ohjeesta. Nuissa Hellan umpioissa kun on käytetty ainakin kahta ikiliima versiota. Toiseen tepsii juurikin saunottaminen ja toiseen vain ja ainoastaan mekaaninen poisto.
Niille ketkä ym operaatioon alkavat.
Ikiliima lähtee kohtuu hyvin auki kun pistää umpiot saunan ylälauteelle muutamaksi tunniksi...toki saunassa saisi olla kiuaskin toiminnassa ja lämpöä noin 70-80 plussalla
Siististi valoa saat reilusti lisää vain vaihtamalla xenoneihin. Toki lisävalot tarjoaa sitten sitä kaukovaloa paljon enemmän. Led kaukovaloja saa myös muun muotoisina kuin pyöreinä, jos tuo muoto ei miellytä. Tästä esim. https://www.erikoistekniikka.fi/ajon...90/3010130415/
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Siististi valoa saat reilusti lisää vain vaihtamalla xenoneihin. Toki lisävalot tarjoaa sitten sitä kaukovaloa paljon enemmän. Led kaukovaloja saa myös muun muotoisina kuin pyöreinä, jos tuo muoto ei miellytä. Tästä esim. https://www.erikoistekniikka.fi/ajon...90/3010130415/
Mites toi xenon päivitys käytännössä menisi. Pitäisikö umpoitkin vaihtaa?
Ledit ei tarvi pesureita eikä automaattista korkeudensäätöä.
Onko tietoa mahtavatko olla E-hyväksyttyjä?
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Katso netistä haulla hella led 90mm saiskosovitettua alkuperäiseen umpioon.Ledit ei tarvi pesureita eikä automaattista korkeudensäätöä.
Kyllä tarvii, jos haluaa kirkkaat. Alle 2000 lumen ei vaadi pesureita, yli sen vaatii. Sama koskee myös xenoneita (eli ~25w xenonit voi laittaa ilman pesureita ja automaattista korkeudensäätöä). Lisäksi hyvä huomata, että umpio on oltava ko. polttomolle hyväksytty ja polttimon on myös oltava hyväksytty tiekäyttöön.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment