Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan läpät poistettiin ja alavääntl tippui reilusti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #46
    Millaisella kaasun asennolla tunnet voimattomuutta alle 2000rpm? Läpät siis aukeaa kun kierroksia on yli 2000rpm tai jos syöttömäärä on yli 30mm3 eli tuo syöttömäärä on tosi pieni tunteaksesi voiman puutetta eli syötöt on tapauksessasi todennäköisesti yli 30mm3, jolloin joka tapauksessa läpät olisivat auki = poistettu. Tuli vaan mieleen...
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #47
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Millaisella kaasun asennolla tunnet voimattomuutta alle 2000rpm? Läpät siis aukeaa kun kierroksia on yli 2000rpm tai jos syöttömäärä on yli 30mm3 eli tuo syöttömäärä on tosi pieni tunteaksesi voiman puutetta eli syötöt on tapauksessasi todennäköisesti yli 30mm3, jolloin joka tapauksessa läpät olisivat auki = poistettu. Tuli vaan mieleen...
      Minun tapauksissa se on tuntunut lähinnä liikkeelle lähdöissä, eli ikäänkuin kaasua on saanut polkea hieman enemmän.

      Comment

      • JarnoE36
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 253
        • Uusimaa

        #48
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Millaisella kaasun asennolla tunnet voimattomuutta alle 2000rpm? Läpät siis aukeaa kun kierroksia on yli 2000rpm tai jos syöttömäärä on yli 30mm3 eli tuo syöttömäärä on tosi pieni tunteaksesi voiman puutetta eli syötöt on tapauksessasi todennäköisesti yli 30mm3, jolloin joka tapauksessa läpät olisivat auki = poistettu. Tuli vaan mieleen...
        Normiajossa pintakaasulla kun ajellaan taajamassa alle 2000rpm niin ero tuntui selvästi. Eli juuri tavallisessa arkiajossa. Tosin Turun motarillakin kun ajoin kotiinpäin niin aloin huomata että ei enää pintakaasulla vastannut niin kuin ennen.

        monta vuotta ajoin 520d neloskoneella ja sitä piti käskyttää ja nostaa kierroksia että liikkuu mukavasti. Ihastuin tuohon 3.0d myllyyn juuri että alle 2000rpm auto liikkuu ja vääntää mukavasti. Ja eikös tuossa vakionakin ole 500nm 1750rpm mikä on hieno arvo.

        Nykyisellään tunnen selvästi että tuo raja on noussut.
        Last edited by JarnoE36; 06-02-2015, 14:01. Reason: Korjattu vääntölukuja :)
        Jarppa

        Toyota GT86
        (330d Sport F31 N57 2014)
        ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
        (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
        ( 530da E60 M57N2 2006)
        ( 520da E60 2006)
        ( 520 E39x3)
        (E46x2)
        (Z3)

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #49
          Originally posted by JarnoE36 View Post
          Kyselin lastutusta Mika Kararalta ja hän vastasi vastaavasti. Hän antoi myös luvan lainata mutta ei halua somessa keskustella asiasta.


          "Moi,

          2-osaisen imusarjan läpät on alunperin tarkoitettu parantamaan alavääntöä.
          Moottori tuottaa ahdettuna saman väännön kuin ennenkin mutta imusarjan läppärakenne on tehty kaasuvaihtodynamiikkaan perustuen parantamaan
          sylinterin täytöstä alakierroksilla. Siitä johtuu että moottorin kaasunvaste huononee hiukan kun läpän poiston jälkeen toinenkin imukanava pidetään auki pienillä kierroksilla.
          "
          Eli kaasunvaste huononee.
          Olisi aika mielenkiintoista jos BMW tehdas olis tarkoittanut asian näin ja silti jättänyt läpät pois raskaasta E53 X5 mallista, missä sitä alavääntöä kaivattaisiin. Läpäthän alunperin tulivat sen vuoksi ettei moottoreita saatu läpi Euro 4 päästöjen testiajosta ilman läppiä, X5 luokan autolle normit lienevät olleet pidempään väljemmät.

          (btw. en ole enää miltään kannalta tekemisissä autorepair korjaamon kanssa.)

          Comment

          • Skunkki^
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 688
            • Espoo

            #50
            Heitetään nyt vielä pöytään ahtimen säätövivuston jumittaminen.
            KIA Optima PHEV

            Exät:
            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #51
              Jos siellä jotain on pielessä alavääntöjen osalta, niin pitäisihän se näkyä kulutuksessakin kun pääsääntöisesti kierrokset on alle 2000rpm...
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • AiM
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 247
                • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                #52
                Onkos topicin aloittajan autossa egr vielä käytössä?

                Läppien tehtävähän on parantaa pyörrettä pienillä kierroksilla jotta pakokaasut sekoittuisivat paremmin puhtaaseen ilmaan.
                BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                454hp/850Nm
                100-200kmh@9,98s
                0-200kmh@15,35s
                1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                1 mile 259kmh

                BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                Project target;
                +500hp/+1000Nm
                100-200kmh@<9s
                0-200kmh@<14s
                1/4 mile <12s@19xkmh
                1 mile +270kmh

                Comment

                • JarnoE36
                  BTCF Member
                  • Jun 2009
                  • 253
                  • Uusimaa

                  #53
                  Originally posted by AiM View Post
                  Onkos topicin aloittajan autossa egr vielä käytössä?

                  Läppien tehtävähän on parantaa pyörrettä pienillä kierroksilla jotta pakokaasut sekoittuisivat paremmin puhtaaseen ilmaan.
                  On egr käytössä.
                  Jarppa

                  Toyota GT86
                  (330d Sport F31 N57 2014)
                  ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                  (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                  ( 530da E60 M57N2 2006)
                  ( 520da E60 2006)
                  ( 520 E39x3)
                  (E46x2)
                  (Z3)

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    #54
                    Johan on vääntöä... vai ei :think
                    Minullekin on muutama maininnut nimenomaan tuollaisesta pienestä väännön putoamisesta alakierroksilla ja pintakaasulla. Eli sellaisella alueella, jolla nimenomaan M57- moottoreilla usein ajateaan. Pl ne kaaharit.
                    Toisekseen, en ymmärrä miksi EGR pitäisi poistaa käytöstä, sehän palauttaa osan palamattomasta tavarasta takaisin poltettavaksi, eikö. Samoin moottori lämpenee nopeammin.
                    Olen vaihtanut hehkuja nyt useammasta m57 koneesta viime aikoina km- lukemalla hiukan alle 200 tkm. kaikissa imusarjat ovat olleet suht puhtaat ja läpät kiltistipaikoillaan.

                    Ylipäätään minua huvittaa tälläkin palstalla muutamat, jotka luulevat olevansa pätevämpiä kuin ne sadat insinöörit, jotka noita moottoreita Münchenissä suunnittelee.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #55
                      Meinaatko jaki, että parempi vaan antaa läppien olla huomiotta, kun insinööri ne on toimivaksi suunnitellut? Viidestä viimeisimmästä autosta, joista oon läpät poistanu, on kahdessa ollu läppäakseleita poikki ja läpät jo vinossa menossa imukanavaan. 20% autoista siis, joka on miun mielestä sellainen osuus, että antaa aihetta huolestumiselle.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #56
                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Meinaatko jaki, että parempi vaan antaa läppien olla huomiotta, kun insinööri ne on toimivaksi suunnitellut? Viidestä viimeisimmästä autosta, joista oon läpät poistanu, on kahdessa ollu läppäakseleita poikki ja läpät jo vinossa menossa imukanavaan. 20% autoista siis, joka on miun mielestä sellainen osuus, että antaa aihetta huolestumiselle.
                        Jotenkin sain itse luvuksi 40%. :think

                        En ollenkaan ihmettele jos topicin aloittajan autossa tuollaista vikaa on ilmennyt läppien poiston jälkeen, kun ottaa huomioon missä liikkeessä läppien poisto on tehty.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          #57
                          Originally posted by O-Peksi View Post
                          Meinaatko jaki, että parempi vaan antaa läppien olla huomiotta, kun insinööri ne on toimivaksi suunnitellut? Viidestä viimeisimmästä autosta, joista oon läpät poistanu, on kahdessa ollu läppäakseleita poikki ja läpät jo vinossa menossa imukanavaan. 20% autoista siis, joka on miun mielestä sellainen osuus, että antaa aihetta huolestumiselle.
                          Minkänikäisiä ovat olleet? nyt siis puhutaan vain ja ainoastaan E60:ta ei E39.tä.
                          Kaikista mistä minä kerron, ovat 3/2004 jälkeen valmistettuja eli niillä paksuilla läppäakseleilla ja paksuilla läpillä. Neljä viimeistä ovat olleet LCI- malleja.
                          Kun ostaja on halunnut, olen muutamasta poistanut läpät. Sitten hyvä kysymys: mitä ne on vaikuttanut? Vaikea vasta, kun itse on keskittynyt vain viemään auton ostajalle, sen enempää miettimättä mitään vääntöjä
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            #58
                            Tulipa maukas laskuvirhe... 40% tosiaan.

                            Vuosimalleja en kuollaksenikaan muista, mut toinen oli E39 ja toinen E60. Ohuet läppäakselit molemmilla ajettu +200tkm.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #59
                              Meidän isän -08 X5 3.0d oli läppä poikittain kulmistaan kiinni imusarjassa ja toisesta läpästä ruuvi jo häipynyt. Tuo malli on jo "vahvistetulla" imusarjalla. Suomiauto 80tkm ajettu, että läpät vaan pois jos noilla haluaa ajella!
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Hakkapeliitta
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2014
                                • 552
                                • P-Sawo

                                #60
                                Oon poistanut läpät kahdesta aiemmasta Mersustani ja nykyisestä bemarista eikä ole tullut litään muutosta moottorin käyttäytymiseen. Siksi veikkaan että jotain operaatiossa on aloittajan kohdalla mennyt pieleen.

                                annetaan BMW-osaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎