Millaisella kaasun asennolla tunnet voimattomuutta alle 2000rpm? Läpät siis aukeaa kun kierroksia on yli 2000rpm tai jos syöttömäärä on yli 30mm3 eli tuo syöttömäärä on tosi pieni tunteaksesi voiman puutetta eli syötöt on tapauksessasi todennäköisesti yli 30mm3, jolloin joka tapauksessa läpät olisivat auki = poistettu. Tuli vaan mieleen...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Imusarjan läpät poistettiin ja alavääntl tippui reilusti
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMillaisella kaasun asennolla tunnet voimattomuutta alle 2000rpm? Läpät siis aukeaa kun kierroksia on yli 2000rpm tai jos syöttömäärä on yli 30mm3 eli tuo syöttömäärä on tosi pieni tunteaksesi voiman puutetta eli syötöt on tapauksessasi todennäköisesti yli 30mm3, jolloin joka tapauksessa läpät olisivat auki = poistettu. Tuli vaan mieleen...
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMillaisella kaasun asennolla tunnet voimattomuutta alle 2000rpm? Läpät siis aukeaa kun kierroksia on yli 2000rpm tai jos syöttömäärä on yli 30mm3 eli tuo syöttömäärä on tosi pieni tunteaksesi voiman puutetta eli syötöt on tapauksessasi todennäköisesti yli 30mm3, jolloin joka tapauksessa läpät olisivat auki = poistettu. Tuli vaan mieleen...
monta vuotta ajoin 520d neloskoneella ja sitä piti käskyttää ja nostaa kierroksia että liikkuu mukavasti. Ihastuin tuohon 3.0d myllyyn juuri että alle 2000rpm auto liikkuu ja vääntää mukavasti. Ja eikös tuossa vakionakin ole 500nm 1750rpm mikä on hieno arvo.
Nykyisellään tunnen selvästi että tuo raja on noussut.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostKyselin lastutusta Mika Kararalta ja hän vastasi vastaavasti. Hän antoi myös luvan lainata mutta ei halua somessa keskustella asiasta.
"Moi,
2-osaisen imusarjan läpät on alunperin tarkoitettu parantamaan alavääntöä.
Moottori tuottaa ahdettuna saman väännön kuin ennenkin mutta imusarjan läppärakenne on tehty kaasuvaihtodynamiikkaan perustuen parantamaan
sylinterin täytöstä alakierroksilla. Siitä johtuu että moottorin kaasunvaste huononee hiukan kun läpän poiston jälkeen toinenkin imukanava pidetään auki pienillä kierroksilla.
"
Eli kaasunvaste huononee.
(btw. en ole enää miltään kannalta tekemisissä autorepair korjaamon kanssa.)
Comment
-
-
Onkos topicin aloittajan autossa egr vielä käytössä?
Läppien tehtävähän on parantaa pyörrettä pienillä kierroksilla jotta pakokaasut sekoittuisivat paremmin puhtaaseen ilmaan.BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
Originally posted by AiM View PostOnkos topicin aloittajan autossa egr vielä käytössä?
Läppien tehtävähän on parantaa pyörrettä pienillä kierroksilla jotta pakokaasut sekoittuisivat paremmin puhtaaseen ilmaan.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Johan on vääntöä... vai ei :think
Minullekin on muutama maininnut nimenomaan tuollaisesta pienestä väännön putoamisesta alakierroksilla ja pintakaasulla. Eli sellaisella alueella, jolla nimenomaan M57- moottoreilla usein ajateaan. Pl ne kaaharit.
Toisekseen, en ymmärrä miksi EGR pitäisi poistaa käytöstä, sehän palauttaa osan palamattomasta tavarasta takaisin poltettavaksi, eikö. Samoin moottori lämpenee nopeammin.
Olen vaihtanut hehkuja nyt useammasta m57 koneesta viime aikoina km- lukemalla hiukan alle 200 tkm. kaikissa imusarjat ovat olleet suht puhtaat ja läpät kiltistipaikoillaan.
Ylipäätään minua huvittaa tälläkin palstalla muutamat, jotka luulevat olevansa pätevämpiä kuin ne sadat insinöörit, jotka noita moottoreita Münchenissä suunnittelee.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Meinaatko jaki, että parempi vaan antaa läppien olla huomiotta, kun insinööri ne on toimivaksi suunnitellut? Viidestä viimeisimmästä autosta, joista oon läpät poistanu, on kahdessa ollu läppäakseleita poikki ja läpät jo vinossa menossa imukanavaan. 20% autoista siis, joka on miun mielestä sellainen osuus, että antaa aihetta huolestumiselle.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostMeinaatko jaki, että parempi vaan antaa läppien olla huomiotta, kun insinööri ne on toimivaksi suunnitellut? Viidestä viimeisimmästä autosta, joista oon läpät poistanu, on kahdessa ollu läppäakseleita poikki ja läpät jo vinossa menossa imukanavaan. 20% autoista siis, joka on miun mielestä sellainen osuus, että antaa aihetta huolestumiselle.
En ollenkaan ihmettele jos topicin aloittajan autossa tuollaista vikaa on ilmennyt läppien poiston jälkeen, kun ottaa huomioon missä liikkeessä läppien poisto on tehty.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostMeinaatko jaki, että parempi vaan antaa läppien olla huomiotta, kun insinööri ne on toimivaksi suunnitellut? Viidestä viimeisimmästä autosta, joista oon läpät poistanu, on kahdessa ollu läppäakseleita poikki ja läpät jo vinossa menossa imukanavaan. 20% autoista siis, joka on miun mielestä sellainen osuus, että antaa aihetta huolestumiselle.
Kaikista mistä minä kerron, ovat 3/2004 jälkeen valmistettuja eli niillä paksuilla läppäakseleilla ja paksuilla läpillä. Neljä viimeistä ovat olleet LCI- malleja.
Kun ostaja on halunnut, olen muutamasta poistanut läpät. Sitten hyvä kysymys: mitä ne on vaikuttanut? Vaikea vasta, kun itse on keskittynyt vain viemään auton ostajalle, sen enempää miettimättä mitään vääntöjäBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Tulipa maukas laskuvirhe...40% tosiaan.
Vuosimalleja en kuollaksenikaan muista, mut toinen oli E39 ja toinen E60. Ohuet läppäakselit molemmilla ajettu +200tkm.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Meidän isän -08 X5 3.0d oli läppä poikittain kulmistaan kiinni imusarjassa ja toisesta läpästä ruuvi jo häipynyt. Tuo malli on jo "vahvistetulla" imusarjalla. Suomiauto 80tkm ajettu, että läpät vaan pois jos noilla haluaa ajella!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment