Originally posted by jumbo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Imusarjan läpät poistettiin ja alavääntl tippui reilusti
Collapse
X
-
Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostEn ole kuullut ko.paikasta mutta miksei sielläkin voi olla asiallinen ohjelmoija kun tuntuu niitä täällä foorumillakin riittävän. Mutta hei...onhan se nyt siistiä käyttää Harisella, Karalalla tai AJ techin Antilla jo "Cool" kertoimenkin vuoksi . Ei aina se määränpää vaan matkaF10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
Comment
-
-
Originally posted by Wäinö View PostOnkos tuosta optimoiautosi.fi jotain kokemuksia ? Ei se turkukaan liian kaukana ole jos vain lopputulos on kunnollinen. Aj-techistä on ollut paljon positiivisia kommentteja mutta matka on kieltämättä pitkä pelkkän lastutuksen takia.G30 530e m-sport
Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
Comment
-
-
Originally posted by jarkko520 View PostTuo optimoiautosi.fi kannattaa unohtaa. Valmis ohjelma eikä ainakaan mun tietojen mukaan ole hintansa veroinen.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostEdelleenkään ei ole valmisohjelma vaan tehdään autokohtaisesti auton omaan ohjelmaan, joka imutetaan ja muokataan. Räätälöinti onnistuu siinä missä muillakin. Tälläkin foorumilla on penkitystuloksia ja aina tuntuu olevan kärkipäässä jos on haettu tarkoituksella enemmän voimaa.G30 530e m-sport
Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
Comment
-
-
Hoplaa.
Inttäkää softista vaikka yleistä keskustelua topikissa. Tässä topikissa puidaan imusarjan läppiä ja niiden vaikutusta vääntöihin.
Tehonlisäyksistä niinikään omat topikitVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Kokemukset omista autoistani: Olen poistanut läpät kolmesta eri E60/E61:stä ja jokaisessa olen huomannut pienen eron kaasun responsessa aivan alimmilla kierroksilla - eli jossain 1000-1500rpm välimaastossa. Ehkä kaikilla ei ole aivan yhtä herkät tuntosarvet asian kanssa, mutta mielestäni asian huomasi välittömästi ensimmäisellä koeajolla läppien poiston jälkeen. Ehkä niillä ei ole vaikutusta max-vääntöön tai -tehoon, mutta kyse on jonkinlaisesta pintakaasuherkkyydestä... Kyseessä kuitenkin asia, johon tottuu ja unohtaa yhdessä päivässä.
Näin itseasiassa Karalakin minulle sanoi, ja inttäessäni vastaan sanoi asian näkyvän aivan selvästi myös dynossa. Tässä olisi nyt hyvä paikka jollekin todistaa asia vääräksi tai oikeaksi, jos on mahdollisuus dyno-penkkiin...
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKokemukset omista autoistani: Olen poistanut läpät kolmesta eri E60/E61:stä ja jokaisessa olen huomannut pienen eron kaasun responsessa aivan alimmilla kierroksilla - eli jossain 1000-1500rpm välimaastossa. Ehkä kaikilla ei ole aivan yhtä herkät tuntosarvet asian kanssa, mutta mielestäni asian huomasi välittömästi ensimmäisellä koeajolla läppien poiston jälkeen. Ehkä niillä ei ole vaikutusta max-vääntöön tai -tehoon, mutta kyse on jonkinlaisesta pintakaasuherkkyydestä... Kyseessä kuitenkin asia, johon tottuu ja unohtaa yhdessä päivässä.
Näin itseasiassa Karalakin minulle sanoi, ja inttäessäni vastaan sanoi asian näkyvän aivan selvästi myös dynossa. Tässä olisi nyt hyvä paikka jollekin todistaa asia vääräksi tai oikeaksi, jos on mahdollisuus dyno-penkkiin...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Just tuota sanomaasi asiaa tarkoitin...
Just tuota sanomaasi asiaa tarkoitin...oli näköjään tullut kirjoitettua mitä sattuu yön-tunteina, ajatukset edellä,sormet jälkijunassa...sori...
Kysyn ja nostan esittämääni asiaa esille. eli vaikuttaako tuo läpättömän imusarjan asentaminen paremmalle vaihtoehdolle verrattuna läppäimusarjaan johon on tulpattu em. kohta. Miten suuri vaikutus on kanavan muodolla dieselissä verrattuna pensa-koneeseen, itse luulisin kanavan muodon olevan aina tärkeän oli kone mikä tahansa. Toiseksi vaihtaen 525D imusarjan jää kaikenlainen öljyn tihkuminen pois, se on faktaa.
Originally posted by MajorDrake View PostSitä kai tuossa edellä yritettiin sanoa että kun 525d:n imusarjassa ei ole läppiä eikä niiden paikkojakaan, ei ole turhia paikkoja mistä ne voisivat vuotaa,
ja kun imukanavissa ei ole läpän paikkaa, ne on sieleät eikä sinne kerry töhnää.
Minä en ainakaan maksaisi 300-500€ imusarjasta. Kyllä ne tiivisteliimalla saa ihan riittävän pitäväksi...Last edited by 325E; 18-02-2015, 00:57.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKokemukset omista autoistani: Olen poistanut läpät kolmesta eri E60/E61:stä ja jokaisessa olen huomannut pienen eron kaasun responsessa aivan alimmilla kierroksilla - eli jossain 1000-1500rpm välimaastossa. Ehkä kaikilla ei ole aivan yhtä herkät tuntosarvet asian kanssa, mutta mielestäni asian huomasi välittömästi ensimmäisellä koeajolla läppien poiston jälkeen. Ehkä niillä ei ole vaikutusta max-vääntöön tai -tehoon, mutta kyse on jonkinlaisesta pintakaasuherkkyydestä..
Eikös M47:ssakin ole läpät? itsellä kaksi kpl E87 ja E91, molemmat vääntävät selvästi alempaa ja paremmin kuin sama kone E46:ssa, jossa oli vielä alipainetoimiset johdinsiivet. Jos tuossa läppien poisto heikentäisi hiukkaakaan alavääntöä, olisi varsin huona projekti, ainakin manuaalivaihteiselle.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKokemukset omista autoistani: Olen poistanut läpät kolmesta eri E60/E61:stä ja jokaisessa olen huomannut pienen eron kaasun responsessa aivan alimmilla kierroksilla - eli jossain 1000-1500rpm välimaastossa. Ehkä kaikilla ei ole aivan yhtä herkät tuntosarvet asian kanssa, mutta mielestäni asian huomasi välittömästi ensimmäisellä koeajolla läppien poiston jälkeen. Ehkä niillä ei ole vaikutusta max-vääntöön tai -tehoon, mutta kyse on jonkinlaisesta pintakaasuherkkyydestä... Kyseessä kuitenkin asia, johon tottuu ja unohtaa yhdessä päivässä.
Näin itseasiassa Karalakin minulle sanoi, ja inttäessäni vastaan sanoi asian näkyvän aivan selvästi myös dynossa. Tässä olisi nyt hyvä paikka jollekin todistaa asia vääräksi tai oikeaksi, jos on mahdollisuus dyno-penkkiin...
Jos ja kun vien dynolle niin täytyy ottaa käppyrät ennen ohjelmointia mutta suoraa vertailukohtaa ei ole vrt.läppien kanssa ja vieläpä pintakaasulla..Last edited by JarnoE36; 18-02-2015, 17:09.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostKyllähän tämä läppien poisto vaikuttaa selvästi eikä ole mikään mielipide kuin jollekin tuntuu olevan hengen asia vakuuttaa ettei vaikuta mitenkään. Puhutaan sitten alaväännöstä tai kaasun vasteesta nimenomaan 1000-2000 välillä. Itsekin tunsin läppien poiston jälkeen että jotakin jää nyt uupumaan mutta nyt pari viikkoa myöhemmin auto tuntuu normaalilta kun vertailukohtaa ei ole.
Jos ja kun vien dynolle niin täytyy ottaa käppyrät ennen ohjelmointia mutta suoraa vertailukohtaa ei ole vrt.läppien kanssa ja vieläpä pintakaasulla..
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostIlmoitetut väännöt, 25/30/35 dieseleille, 400/1300-3250rpm...500/1750rpm ja 560/2000rpm. Miksi läpättömässä 25d koneessa on tasaisin ja matalimmilta kierroksilta lähtevä vääntöalue ?
Selvää että noissa "isommissa" on vääntöä enemmän (max) mutta lähteekö noin alhaalta jo 400nm väännöt ?Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
Comment