Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d mootori hajosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tessu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 71
    • raahe

    #31
    joo,mutta kun kuuntelee noita juttuja niin onhan sillä jo ajettu 250tkm,eli pitäs jo kiireesti rempata venttilikoneisto ja turbiini.vaihdettiin muuten kaverin 530d 2007 bemuun ketjut ku tuli ostettua työkalut.256tkm ajettu ja alaketju ihan loppu.pahimmissa ketjulenkeissä jo 3mm välystä ja kettinki venynyt n20mm.eli tarkkailkaa tuota ketjua.bmw suomi ei ota mitään kantaa pitävät yksittäistapauksina.tämähän alkaa näyttää jo volkkarin toiminnalta.

    Comment

    • _Rontti
      BTCF Member
      • Sep 2008
      • 1192
      • Raahe

      #32
      Millasia hintoja oli ketjulla ja laahaimilla? Ja mitäs kaikkea te uusitte sinne?
      -Raahe connection-
      E39 LeMans BlueM5
      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
      E39 523i Montrealblau
      E34 DiamantSchwartz 535i
      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

      Comment

      • tessu77
        Bimmer Rookie
        • Mar 2015
        • 71
        • raahe

        #33
        n 200 eur kaikki saksasta alempi ketju laahaimineen ylempi ketju laahaimineen sis kiristimet.löytyy ebaystä montaa merkkiä.pelkät ketjut ei maksa ku n.20 kappale.mutta itellä tuos vaihtokoneessa on myös rattaat uudet.

        Comment

        • tessu77
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 71
          • raahe

          #34
          me muuten käytettiin kansi pois,mutta ois voinu onnistua ilmankin.mutta,nähtiin mitä se moottori ei oollu syönyt

          Comment

          • tessu77
            Bimmer Rookie
            • Mar 2015
            • 71
            • raahe

            #35
            se on vähän niikuin jakoremmin vaihtohommaa,tää AMG paja joka on tehnyt ton uuden moottorin käskee vaihtaan sen ketjun 140thkm ajon jälkeen se on takuuehto.

            Comment

            • tessu77
              Bimmer Rookie
              • Mar 2015
              • 71
              • raahe

              #36
              ei helvetti voi olla mahdollista kuinka voi romu vastustaa.uusi moottori asennettu pari viikkoa sitten on käytetty tallissa lämpimäksi useamman kerran ja käyty koeajolla moottori ns tehdaskorjattu.maanantaina panin auton käyntiin niin alkoi herjata alhaisesta öljynpaineesta,sammutin heti.tänään vaihdettu uusi öljynsuodatin ja oljynpaineanturi,sama vika eli moottorissa ei ole todennäköisesti öljynpainetta,huomenna mitataan mek. mittarilla,mutta tämä on ollut niin susi auto,että uusi moottori oli varmaan vain hieman lyhytikäinen.auton johtosarjassa vika ei ole,koska tänään pantiin perinteinen valo öp.anturista niin se alkoi vilahteleen sekä uudella,että vanhalla anturilla tyhjäkäynnillä.

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

                #37
                löytyikö noita jakopään hiluja ihan pakettina vai pitikö kuvasta katsoa että mitä kaikkia sitä pitää samalla vaihdella?

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo

                  #38
                  Originally posted by ptikkala View Post
                  löytyikö noita jakopään hiluja ihan pakettina vai pitikö kuvasta katsoa että mitä kaikkia sitä pitää samalla vaihdella?



                  Tollanen löyty heti, hintavertailua en tehny. Googleen hakusana "M57(N) timing chain kit"
                  Tollastako hait? Tossa ei ole rattaita(sprocket) mutta kuka piru niitä vaihtaa?

                  Tässä ketjussa jo VWtä parjattiin mutta esim vm 2011 2.0Tdi koneissa on remminvaihtoväli 210tkm. Aivan sama jos maksaa sen 500€ tai enemmän verrattuna ikuisiin ketjuihin (VW Tsi, MB 180/200 kompressor ym) jotka venyy ja menee kuitenkin poikki.
                  Last edited by Hakkapeliitta; 15-10-2015, 18:25.

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1571

                    #39
                    jep, kl varaosiltakin vastattiin...

                    alempi ketjusarja 124,50e
                    ylempi ketjusarja 130,5e
                    jakokotelon tiiviste 20,50e
                    kampiakselin stefa 12,40e
                    vk-tiiviste 27,20e

                    Mitä muuta tuossa kannattaa samalla remontilla vaihtaa?

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #40
                      Jos on alkuperäinen vibration damper, sanoisin että olisi syytä harkita samalla vaihtoa kun sen joutuu irroittamaan. Venypultit sille tietty. Samaan syssyyn moniurahihnat, eivät tarvikkeena maksa paljoa muihin verrattuna. Sille tielle kun lähtee niin samalla moniurahihnojen kiristimet ja ohjaimet.

                      Jakopään vaihto-ohjeita kun katsoo niin auttaa: KLIK. Olettaen että M57N eikä M57N2. Vaikka tuskin on paljoa eroa.

                      Tiivistemassaa tarvitsee sen 30ml Drei Bond 1209, osa 3: KLIK.

                      Jos tuota timing coverin tiivistettä katsoo, niin veikkaan että vesipumpun tiiviste kuuluu koko tiivisteeseen eli osaan 6: KLIK. Arvaat varmaan että itse vaihtaisin kiertovesipumpunkin - jos ei ole vaihdettu.

                      Comment

                      • hetfield
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 330
                        • pirkkala

                        #41
                        Kannattaiskohan noi keinut vaihtaa samalla? Näyttää olevan ~10e/kpl. 360tkm jo mittarissa, joten epäilen ettei kamat ole enään ihan uusia...
                        - E65 730d 2003

                        Comment

                        • Niemelainen
                          Newbiemmer
                          • Feb 2015
                          • 17
                          • Finland

                          #42
                          Tessu77 ja muut

                          Mistä olette kenties tilanneet uutta myllyä autoihinne, jos siihen on ollut tarvetta? Eli mistä saa parhaan hinta-laatusuhteen? :think

                          Hakusessa saattaisi olla 535d mylly E61 -07 koppaan. Katotaan ensin mitä kaikkea on "kilahtanut", kun ylempi jakoketju on mennyt poikki. Venat ainakin ohjureineen menisi uusiksi.

                          __________________________________________________ ________________

                          Mikään muu ei ole ikuista, paitsi rakkaus, mutta siinäkin kohteet vaihtuu

                          Comment

                          • tessu77
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2015
                            • 71
                            • raahe

                            #43
                            varaosia.com. tuli tuo nykyinen mylly,mutta saksastahan se sinne on tullu/tilattu,kun ostin sen.hinta laatusuhteesta en voi tässä tapauksessa puhua mitään,kun ei ole ajettu kilometriäkään ja öljynpaineet puuttuu.mekaaninen mittari värähtää hyvin vähän kun paineita mitattiin n.0,3bar ja pitäs olla valmistajan mukaan tyhjäkäynnillä 1,3bar.jännä ettei moottori kolise tai kilise mitenkään,mutta mittari kertoo karua faktaa.nyt pitää jo tarkkaan harkita mitä autolle tehdään joka tapauksessa moottori on nostettava uudestaan pois ja ehkä lähetettävä takuukorjaukseen,mutta kuka maksaa taas kaikki tiivisteet ja asennuksesta aiheutuvat kulut,ja korjataanko takuuseen vain se öljynpaine,eli jos esim laakerit saanut kipeää uusitaanko niitä.

                            Comment

                            • tessu77
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2015
                              • 71
                              • raahe

                              #44
                              kyllä nyt näyttää siltä etten enää auton kanssa tappele.volvo toimii.ja nyt olen päättänyt että tämä auto ei aiheuta enään yhtään kustannuksia,ensiviikola tullee purkaamo kattoon jos sais edes jotain.

                              Comment

                              • jhelen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2015
                                • 248
                                • Ulvila

                                #45
                                Terve
                                Kuultuasia purkamon hinnan, niin jos on mahdollista ja tilaa, niin pura / säilytä auto ja myy varaosina. Tod näk saat purkamon hinnan monikertaisena. Kaveri joskus samankaltaisessa tilanteessa kysyi purkamolta niin 5 vuotta vanhasta olisi saanut 1000mk ja varaosina puolessa vuodessa tuli 5000mk.
                                Sulla esimerkiksi on alkuperäisiä ehjiä korin osia jotka taitaa marmorilla maksaa maltaita.
                                Jarno

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎