eilen kesken ajon moottori jumahti ja sammui,valutin auton tien laitaan ja koitin käynnistää,mutta mootori oli jumissa,koitin uudestaan jolloin lähti pyöriin,mutta pyöri niinkuin ei olisi puristuksia ollenkaan.tänään otin alipainepumpun irti jotta näen pyöriikö startatessa nokka-akselit,ei pyöri..eli jakopään ketju poikki tms.onko muilla ollut onkelmia jakopään kanssa,ketjun kestävyys?autolla ajettu 250t.kannataako tuota moottoria enempää purkaa vai onko vaihtokoneen laitto.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535d mootori hajosi
Collapse
X
-
Pura nyt sentäs vähä lisää sitä, kansi ja jakopää pois niin näät mitä kaikkea paskana. On näistä ketjuja joitaki menny, mutta ei niinkään mikään tyyppivika ole. Minkä ikänen auto kyseessä?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Mulla meni kesällä 205tkm ajettuna, alempi jakoketju poikki. Moottori oli korjauskelpoinen, turbot säilyivät jne. Kannen koneistus, jakopää, venttiilejä ja nostajia uusittiin. Mukavanhintainen remontti ja riidasta tuli viime viikolla kril:ltä päätös mun hyväksi .Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by tessu77 View Postauto on 2006 vuosimallia ja oli juuri tarkoitus lähteä latviaan vaihteisto remontiin.mutta nyt taitaa jäädä pihalle kompostiksi.eihän tässä oo taloudellisesti mitään järkeä.ostin jo volvon v70.
Comment
-
-
no joo ei oo kiinnostanu vielä purkaa,mutta olen miettinyt onko 530d perusmoottori sama ja käykö e39 mallin moottori kun vaihtaa kaikki ulkopuoliset hilppeet,niin ja tietysti sen ikuisen jakoketjun.vaihteiston kanssa kyllä pärjää,ku on jo 3.vuotta pärjättykin.se vain näillä keleillä tahtoo nykiä puolilämpimänä.
Comment
-
-
No e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostNo e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.
Laita vaan saksasta vaihtokone tilaten.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostNo e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View Postketjun katkeaminen ei ole kauhean yleistä ja yleensä se johtuu siitä että rullakeinun laakeri pettää ja laakerin neula menee ketjun ja ketjurattaan väliin.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostMistä osasta tarkalleen ottaen kyse?
Comment
-
-
no niin nyt on sitten kone purettu.täysi tuho on tapahtunu nokkien laakeripukit on poikki,alakerrasta kaksi laakeripukkia on poikki,eli ei mitään mahdollisuutta kunnostaa.uusi tehdaskorjattu on tulossa saksasta,mutta takuuehdot ihmetyttää.takuu ei korvaa jakopäänketjun aiheuttamia vaurioita,ellei ketjua ole vaihdettu 140 000 ajon jälkeen.muutenkin moottorin on oltava täysin vakio.kysyin imusarjan läpistä kun ne on poistettu,vastaus oli on oltava uusi läpällinen imusarja ,jotta takuu on voimassa.moottorille siis 2v:täystakuu ilman km.rajoitusta.
Comment
-
Comment