Announcement
Collapse
No announcement yet.
535d mootori hajosi
Collapse
X
-
Sivusta olen seurannut noiden varaosia.comin "tehdaskunnostettujen" koneiden asennuksia ja vastaan on tullut useita valmiiksi rikkinäisiä koneita ja sellaisia virityksiä on kunnostuksessa käytetty, että ei voi kun ihmetellä.. Nämä koneet on olleet pääasiassa vw:n motteja ja käsittääkseni ovat korjattu Latviassa..
Suosittelen kyllä kiertämään kaukaa sen firman kunnostetut koneet..
Comment
-
-
Siitähän pitäisi aina lähteä,että "kunnostettuun koneeseen" tulee aina saada KIRJALLINEN takuu.Takuussa on oltava määriteltynä mitä takuu kattaa tai takuusta poissuljetut kohdat.Muutenhan se ei ole mikään "takuukunnostettu" moottori ja sellaista ei kannata ostaa.Oli sitten firma mikä hyvänsä.
Comment
-
-
Kenen kanssa tilaussopimus tehdään, tuon Varaosa.comin kanssa vai jonkun muun? Jos sopimus tehdään .comin kanssa, niin virhevastuu on tuolla .comilla. Kyse on enemmänkin jälleenmyynnistä kuin välittämisestä, jossa lopullinen sopimus syntyy asiakkaan sen ulkomailla olevan pajan (mistä moottori alunperin toimitetaan) kanssa.
Comment
-
-
onhan tuosta moottorista kirjallinen selitys mitä sille on tehty,ja mitä takuu kattaa ja mitä ei.tässä on nyt käynyt monta auto-alan asiantuntijaa ihmettelemässä ja kaikki on sitämieltä,että asennuksessa ei ole voitu tehdä mitään sellaista virhettä joka moottorin olisi hajottanut.tänään on kuitenkin oltu ko firmasta yhteydessä useampaan otteeseen ja sovittu että puretaan apulaitteet pois ja lähetetään moottori valmistajalle,tällä tuurilla moottori menee hukkaan matkalla ja sitten ei oo moottoria eikä rahoja.eilen pojat laittoivat pajalla ko firman toimittaman moottorin nissaniin se toimi kyllä miten pitääkin ja tänään auto tyytyväiselle omistajalle,eli ei ne kaikki susia ole.
Comment
-
-
ja vielä kyllä siellä jakopäässä oli kaikki hilut uusia,tutkin asian kun ajoitin jakopään,kuten takuuehdoissa sanotaan,jännä miksi ajoitus tulee tarkistaa,miksi moottorin kasaaja ei tee sitä.täällä tuppukylässä ei sitten missään ollut työkaluja hommaan,joten piti ostaa omaksi sarja jolla voi ajoittaa kaikki bmw-dieselit.
Comment
-
-
Originally posted by tessu77 View Postja vielä kyllä siellä jakopäässä oli kaikki hilut uusia,tutkin asian kun ajoitin jakopään,kuten takuuehdoissa sanotaan,jännä miksi ajoitus tulee tarkistaa,miksi moottorin kasaaja ei tee sitä.täällä tuppukylässä ei sitten missään ollut työkaluja hommaan,joten piti ostaa omaksi sarja jolla voi ajoittaa kaikki bmw-dieselit.
Comment
-
-
en ole vielä lähettänyt moottoria mihinkään,koska dokumenteissa oli puutteita.eihän sitä moottorin vikahistoriaa luettu kun alkuperäisen moottorin jakoketju katkesi,sehän todettiin ottamalla alipainepumppu irti ja pyörittämällä moottoria,kun yläkerta ei pyöriny ruettiin purkaan moottoria ja todettiin täystuho.nyt kuitenkin haluavat sen vika historian.jokainen joka ymmärtää jotain tekniikasta,tietää että öljypumppu on täysin mekaaninen laite,eikä moottorinohjauselektroniikaalla ole mitään tekemistä öljynpaineen kanssa.eikä sillä entisellä moottorilla ole mitään tekemistä tän nykyisen ongelman kanssa.sellainen tutina nyt on että käräjille mennään.
Comment
-
-
Kannattaa muistaa että takuu ja kuluttajansuoja on kaksi eri asiaa.
Takuuseen voi melko vapaasti asettaa ehtoja,
kuluttajasuojaan taas ei, eli jos moottori oli asennettu ammattitaitoisesti
niin kyllä moottorin välittänyt liike on aika heikoilla.
Oikea tapa menettelyyn on tällaisessa tilanteessa ottaa yhteys
mottorin myyneeseen tahoon kirjallisesti ja reklamoida asiasta
ja antaa esim. 2 viikon vastausaika että miten menetellään.
Jos siihen ei saa vastausta tai vastaus ei tyydytä
niin kannattaa kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
kannataako moottoria lähettää tutkimuksiin sen valmistajalle viroon,eestiin tai saksaan mistä lie on tullukin,ku asiakas maksaa rahdin jos sieltä ei vikaa löydykkään ja ei varmasti löydykkään.jos hyvän haluais veis moottorin paikalliselle moottorikoneistajalle joka tekis täyden remontin,mutta tuo 6000e jonka maksoin pistää miettiin.
Comment
-
-
Lähtökohta virhevastuussa on se, että sinulle ostajana ei saa tulla mitään kuluja virheen (eli rikkinäisen moottorin) korjaamisesta. Eli jos tutkittavaksi lähetetään, niin sitten viime kädessä sen maksajana on myyjäliike.
Itse veisin asian Kuluttajariitalautakuntaan ja hankkisin asiantuntijan lausunnon tukemaan omaa kantaani. Päätöksen jälkeen, jos moottori on osoittautunut virheelliseksi, myyjäliike velvoitetaan korvaamaan kaikki ostajalle syntyneet kulut.
Ja myönteisen päätöksen jälkeen sitten viet asian käräjille, jos myyjä ei usko Kuluttajariitalautakunnan kantaa. Veikkaanpa, että tässä vaiheessa pelkkä uhkaus auttaa, jos homma näin pitkälle menee.
Ja sellainen juttu vielä, että SINUN ei tarvitse todistaa, että moottori on asennettu oikein vaan MYYJÄN pitää todistaa, että se on asennettu väärin. Ei ihan helppo juttu, jos asennus on tehty oikein.Last edited by Mnederst; 31-10-2015, 22:15.
Comment
-
-
Originally posted by tessu77 View Postmutta kenen on se vanha moottori tämmöisessä tapauksessa siis se alkuperäinen josta meni se ketju poikki.alkaa tuntua että oisko se sittenkin kunnostuskelpoinen.
Comment
-
Comment