Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d jätti tielle RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    #16
    Juu näinhän se on, kyllä tuon systeemin toiminta on periaatteelisella tasolla tiedossa. Railipaine kun ei nouse niin joko korkeapainepumppu ei toimi tai sitten kusee johonkin, paluuputkeen tai sylinteriin. Paluuvuotojen mittaus on jo suunnitelmissa.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #17
      Suuntinvialle ääni täältäki, niinku böntin kans oli jo tuossa aiemmin puhetta. Se vaan on kylmä totuus että jos täys hööki päällä suutin floppaa niin mäntä ei siitä oikeen kovasti tykkää.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • jonttt
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 71
        • Lempäälä

        #18
        Piti äsken mittailla suuttimien ohivuotoja. Jokaiselta suuttimelta toinen pää tukkoon ja toinen pää mittakippoon. No ensimmäinen huomio heti kun virrat lykkäs päälle; 1. Suuttimelta lähtee letku johonkin alas moottorin kylkeä pitkin ja sieltä tulee tavaraa?? No ei mitään, tukin sen ja starttailemalla katsomaan paljonko ohivuotoa tulee suuttimilta. Pari minuuttia starttia ja yhdeltäkään suuttimelta ei tule mitään??

        Avasin vielä 1. suutinputken ja startatessa sieltä välillä tirskahtaa pari pisaraa.

        On myös nyt kokeiltu toisella siirtopumpulla. Mites edetään?
        Nykyiset:
        BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
        Nissan 200SX S13 SR20DET

        Comment

        • peeämvee
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 283
          • Taivalkoski

          #19
          Originally posted by jonttt View Post
          Piti äsken mittailla suuttimien ohivuotoja. Jokaiselta suuttimelta toinen pää tukkoon ja toinen pää mittakippoon. No ensimmäinen huomio heti kun virrat lykkäs päälle; 1. Suuttimelta lähtee letku johonkin alas moottorin kylkeä pitkin ja sieltä tulee tavaraa?? No ei mitään, tukin sen ja starttailemalla katsomaan paljonko ohivuotoa tulee suuttimilta. Pari minuuttia starttia ja yhdeltäkään suuttimelta ei tule mitään??

          Avasin vielä 1. suutinputken ja startatessa sieltä välillä tirskahtaa pari pisaraa.

          On myös nyt kokeiltu toisella siirtopumpulla. Mites edetään?
          Onko öljyä normaali määrä?? Ei liikaa? Korkeapainepumpun akselitiivisteen pettäessä polttoaine siirtopaineineen karkaa jakopään kautta öljypohjaan.

          Edit, eka postauksessahan tuo olikin öljyn määrä mainittu. Mikähän letku irrallaan? Ei kai siellä muita pitäisi olla kuin paluulinja ja se paikallaan sellaisessa T-kappaleessa josta haarautuu tankille ja pumpulle.
          Last edited by peeämvee; 08-07-2015, 21:02.

          Comment

          • jonttt
            BTCF Member
            • Feb 2012
            • 71
            • Lempäälä

            #20
            Pahoittelen sekavasta selityksestä, juurikin siis paluulinja on irti ja tulpattu. Sieltä kun jostain syystä painoi naftaa heti kun siirtopumppu käynnistyy.

            Ja joo, öljy ennemminkin vähentynyt kuin lisääntynyt.
            Nykyiset:
            BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
            Nissan 200SX S13 SR20DET

            Comment

            • jonttt
              BTCF Member
              • Feb 2012
              • 71
              • Lempäälä

              #21
              edit. Tyhjäää
              Nykyiset:
              BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
              Nissan 200SX S13 SR20DET

              Comment

              • Veniis
                Newbiemmer
                • Jun 2015
                • 6
                • Lempäälä

                #22
                5suutin joo laskee paineet läpi. Se tulpattuna auto hörähti hieman käyntiin. Sitten noi puristukset tuli mittailtua
                1.n.20bar
                2.n.20bar
                3.alle 3bar
                4.n.20bar
                5.n.9bar
                6.n.11 bar

                Taitaa olla tuo kone kypsä?

                Comment

                • Tony0
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 172
                  • Parkano

                  #23
                  Originally posted by Veniis View Post
                  5suutin joo laskee paineet läpi. Se tulpattuna auto hörähti hieman käyntiin. Sitten noi puristukset tuli mittailtua
                  1.n.20bar
                  2.n.20bar
                  3.alle 3bar
                  4.n.20bar
                  5.n.9bar
                  6.n.11 bar

                  Taitaa olla tuo kone kypsä?
                  Eiköhän tuo nyt ole aika selkeä homma, että kone auki tai vaihtokone tilalle

                  Comment

                  • jonttt
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 71
                    • Lempäälä

                    #24
                    Palaillas taas. Eli kolme mäntää oli sulanut ja veivejä myös kierossa. Myös kolmen suuttimen kärjet olivat turvonneet käyttökelvottomiksi.
                    Anyways nyt on vaihtokone hankittu ja tänään saatiin se sille mallille, että alkoi keulille nostaminen. No eipä ole ennen automaattiaskien tullut pelattua, joten mitäs nyt. Vaihteiston ja moottorin väliin jää noin 10mm rako, eikä tunnu menevän kiinni vaikka kuinka heiluttelisi.

                    Turbiini on kuitenkin kiinni vetolevyssä. Onkohan turbiini nyt sitten tullut tavallaan pois paikoiltaan? Ei sentään alettu väkisin pulteilla sitä vedättämään paikoilleen..
                    Nykyiset:
                    BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                    Nissan 200SX S13 SR20DET

                    Comment

                    • casino
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 663
                      • Keski-Suomi

                      #25
                      Originally posted by jonttt View Post
                      Palaillas taas. Eli kolme mäntää oli sulanut ja veivejä myös kierossa. Myös kolmen suuttimen kärjet olivat turvonneet käyttökelvottomiksi.
                      Anyways nyt on vaihtokone hankittu ja tänään saatiin se sille mallille, että alkoi keulille nostaminen. No eipä ole ennen automaattiaskien tullut pelattua, joten mitäs nyt. Vaihteiston ja moottorin väliin jää noin 10mm rako, eikä tunnu menevän kiinni vaikka kuinka heiluttelisi.

                      Turbiini on kuitenkin kiinni vetolevyssä. Onkohan turbiini nyt sitten tullut tavallaan pois paikoiltaan? Ei sentään alettu väkisin pulteilla sitä vedättämään paikoilleen..
                      Turbiini ei taida olla nyt askissa pohjassa. Älä vedät pulteilla. Tulee lisää remonttia.

                      Sen pitäisi mennä ihan pyörittelemällä käsivoimin pohjaa. ...
                      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                      e39 -530d touring 11/1999
                      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4627
                        • Tampere

                        #26
                        Onkos tästä mitään spekulaatiota mikä koneen lopulta hajotti?
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • jonttt
                          BTCF Member
                          • Feb 2012
                          • 71
                          • Lempäälä

                          #27
                          Eli kone pois paikalta ja pyöritellä turbiinia jos loksahtaisi pohjaan??

                          Noh,lämpimänähän se on käynyt, kun suuttimien kärjet on turvonnut pahasti. Syytä on vaikea nyt sanoa. Aluksi epäiltiin vaan sitä, kun 5. pytyn suutin korkkas, ja siitä sitten johtuis kaikki. Tiedä sitten.
                          Nykyiset:
                          BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                          Nissan 200SX S13 SR20DET

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Turbiini kiinni lodjuun ja sitten kone paikalleen ja vetolevyn pultit askarrella kiinni jostain välistä.

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #29
                              Tulee iso vahinko mikäli laatikon laittaa väkisillä kiinni jos turbiini ei ole kohdallaan. Nyt vain laatikko alas ja satavarmuus et turbiini on pohjassa.
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              • jonttt
                                BTCF Member
                                • Feb 2012
                                • 71
                                • Lempäälä

                                #30
                                Täytyy nyt nostaa viellä sitten sen verran konetta pois paikoiltaan, että pystyy varmistamaan ton turbiinin olevan pohjassa. Pystyyhän sen perjaatteessa mittaamaankin. Laatikko on meinaan ollut kokoajan paikoillaan niin ei sitä välttämättä viitsisi enään alkaa irroittaan.
                                Nykyiset:
                                BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                                Nissan 200SX S13 SR20DET

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎