Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d jätti tielle RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonttt
    BTCF Member
    • Feb 2012
    • 71
    • Lempäälä

    #76
    Originally posted by böntti View Post
    Rheingoldilla synkkasin. Railipaineet ei kyllä noussu ennen synkkaustakaan. Jotakin oli ilmeisesti eilen tehty paineensäätimelle?
    Juu, meillä on ollut tossa kaksi toimivaa paineensäädintä. Eilen ennen sen vaihtoa railipaineet nousivat perus 100bar kieppeille. Jälkeen vaihdon en kokeillut, mutta aika hyvää säkää jos se olisi siinä voinut jotenkin hajota.
    Palautettiin tänään toinen paineensäädinkin tietysti pois..

    Mutta vai että tsekkasitte railipaineet ennenkun tehtiin mitään muutoksia mihinkään?

    Lueskelin jostain jenkkifoorumilta, että toimivasta autosta iroitettiin suutinputki. Putki kiinni ja kas, auto ei käynnisty vaikka kuinka sahaa. Kaikki liittimet yms olivat kiinni.
    Sama vikakoodi listalla kuin tässäkin, hetikun nollasivat sen pois niin auto käynnistyi.

    Mistähän tuo koodi voi nyt sitten johtua.
    Ja miten taas tukin päässä oleva paineensäädin edes vaikuttaisi siihen, että railipumpulla oleva säädin ohjaa kaiken tulevan polttoaineen paluulinjaan, eikä varsinaisesti pumpulle.. enään kun pumpulta ei nouse ollenkaan polttoainetta..
    Nykyiset:
    BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
    Nissan 200SX S13 SR20DET

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #77
      Muistaakseni kokeilin startata ja katsoin paineen ennen synkkausta, aivan 100% varma en tästä kuitenkaan ole.

      Tuo vikakoodi ilmestyi vakio-ohjelman palautuksen jälkeen ja kertoo että rail-paine on epäsopiva startin yhteydessä. Koodin anturiarvoissa näkyi sen olevan pyöreä 0,00 bar. Koodin nollasin useita kertoja, se tuli takaisin heti kun autoon kytki sytytysvirran päälle.

      Perhana nyt kun rupesin asiaa miettimään, en ole enää ollenkaan varma että katsoinko painetta ennen synkkausta. Pitääkö se vielä käydä uudestaan kokeilemassa... Edit. Tulen huomenna katsomaan homman uusiksi. Akku-reset, synkan sotkeminen (näkee tuleeko vikakoodia, synkkaus.
      Last edited by böntti; 24-08-2015, 22:32.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • jonttt
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 71
        • Lempäälä

        #78
        Noniin ilmeisesti huomenna siis kokeillaan.

        Epäilen kyllä itse nyt jotain ajonestoa..

        Saakeli kun itellä on vasta inpa, no eipä ole muihin vielä kerennyt perehtyäkkään.
        Nykyiset:
        BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
        Nissan 200SX S13 SR20DET

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #79
          On kyllä erikoinen. Jos suuttimet ja oheislaitteet on ehjät, niin varmuudella se sinne DDE osastolle johtaa.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #80
            Originally posted by jonttt View Post

            Epäilen kyllä itse nyt jotain ajonestoa..
            Mielenkiintoinen tapaus. Ilmeisesti kaikki käynnistymiseen edellyttävät "kovat" osat tarkistettu tai vaihdettu.
            Jossain kohtaa rail-painetta oli mitattu startatessa n.120 bar.? Se on jo riittävä käynnistymiseen, tai itseasiassa juuri raja pyykki.

            Epäilys kans ajonestolle tai jokin turvajärjestelmä estää käynnistymisen. Vai antaiskohan edes startata mikäli käynnistys kielto tulis jostain muualta?:think

            Kaikki anturi tiedot realistiset ja menee eculle saakka.

            En tiedä, mutta heittelen ajatuksia ja ehdotuksia

            Comment

            • koz-528
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 339
              • Ylivieska

              #81
              Huomenta! Mulla oli vähän samoja ongelmia, railpaineet ei noussu yli 500bar ja sammui. Lopulta vika oli nokka-akselin asentotunnistimessa, ei antanu koodia tästä.
              f11 520 da m-sport
              ex e61 530 da
              ex e39 530 da
              ex e38 725 tdsa
              ex e39 528i m5-look

              Comment

              • jonttt
                BTCF Member
                • Feb 2012
                • 71
                • Lempäälä

                #82
                Kaikki mekaaninen osa on vaihdettu polttoainepuolelta! DDEn puolelle vika tuntuu kyllä menevän. Railpaineet olivat 120bar ennen uutta softa ja ajoneston synkkausta. Auto pyytää jotain +300bar paineita, joten ei se kyllä ihan noilla paineilla vielä käsittääkseni käynnisty.

                Ihmeellistähän on se, että ennen moottorin vaihtoa kone saatiin käynnistymään, kun tulppas 5. suuttimen. Se kun oli rikki ja kusi kaikki paineet sylinteriin. Nyt samoilla polttoainejärjestelmän osilla ei niin ei.

                Ja nyt on tosiaan kokeiltu kaikilla uusilla polttoainejärjestelmän osilla. Ja niinkin, että kaikki suuttimet on tulpattu.
                Tosiaan paineensäätöventtiilien ohjaus se on joka kusee. Johtaa DDEn puolelle. Syyhän voisi perjaatteessa kyllä olla varmasti vaikka nokka-akselin asentotunnistin. Eihän tuo ole ongelma toisella kokeilla.

                Täytyykin varmistaa, mutta nokka-akselin asentotunnistin taitaa olla ainoa osa, joka on tullut "uudesta" moottorista ja ei ole alkuperäisestä kokoonpanosta.. Voisi hyvin siis olla viallinen..

                Ja itse en ainakaan ole livedatassa havainnut mitään silmään pistävää..

                Edit. Nokka-akselin asentotunnistin onkin edellisestä kokoonpanosta. Tuskimpa se hajonnut olisi.
                Last edited by jonttt; 25-08-2015, 09:30.
                Nykyiset:
                BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                Nissan 200SX S13 SR20DET

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #83
                  Joko DDE:n rele on vaihdettu?
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • jonttt
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 71
                    • Lempäälä

                    #84
                    On joo kokeiltu toisellakin. Normaalia että rele lämpenee melko paljon?
                    Nykyiset:
                    BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                    Nissan 200SX S13 SR20DET

                    Comment

                    • atte.o
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2009
                      • 894
                      • haukipudas

                      #85
                      Onko moottorin maajohto paikoillaan?
                      E61 M-sport

                      Comment

                      • jonttt
                        BTCF Member
                        • Feb 2012
                        • 71
                        • Lempäälä

                        #86
                        Originally posted by atte.o View Post
                        Onko moottorin maajohto paikoillaan?
                        Kyllä, ja on uusi johto. Voisihan sitä tietysti kokeilla jonkinsortin lisämaadoituksella.
                        Nykyiset:
                        BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                        Nissan 200SX S13 SR20DET

                        Comment

                        • jonttt
                          BTCF Member
                          • Feb 2012
                          • 71
                          • Lempäälä

                          #87
                          Jaaha problem solved !

                          Aika mielenkiintosta. Eli homma meni lyhykäisyydessään näin:
                          Kone vaihdettiin ja auto ei lähtenyt käymään, syy railipaineet 0bar. Aikamme tutkittiin, ja päätettiin varmistaa ovatko polttoaineletkut oikein päin. BMW etk:sta kuva esille ja kas kas, letkut kuvan mukaan selvästi väärinpäin. No letkut toisinpäin ja uusi yritys. Whop, paineet nousee 120bariin.

                          Tässä välissä on sitten tässäkin topicissa käsiteltyjä erilaisia testauksia.

                          No sitten kun ajonesto synkattiin,railipaineet tippuivatkin taas nolliin ja railipaineesta tuli vikakoodi, joka ei lähde pois.

                          Tässä kohtaa Böntti tuli viimeisimmän kerran paikalle tietokoneen kanssa. Aikamme testailtua alkoi railipumpun asennusohjeen etsiminen ja sellainen viimein löytyi. Jonka mukaan polttoaineletlut väärinpäin..

                          Letkut käännettiin ja autohan käynnistyi heti!!

                          Eli siis ETK:sta katsotussa kuvassa letkut ovat väärinpäin kun niiden oikeasti pitäisi. Ja ensimmäisellä kerralla oli siis vain ajonesto päällä ja tottalai ilman vikakoodia.

                          Ei ikinä olisi tähän uskonut, kun etk:n kuva näytti mitä näytti ja railipaineet olivat kuitenkin 120bar.

                          Välläköhäliä enään, auto käy ja kiitoksia kaikille!!
                          Nykyiset:
                          BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                          Nissan 200SX S13 SR20DET

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #88
                            Näissä hankalissa tapauksissa aika monesti tuppaa käymään näin, että kaikkien kokeilujen jälkeen pitää pohjalta ponnistaa järjestelmällisesti uudestaan ja usein sieltä sitten löytyy tällainen "Darwin-vika".
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1571

                              #89
                              Hienoa! Nyt samollatulilla testailet ne osat uusiksi mitä olet vaihdellut että ovat varmasti kunnossa ☺. Työvoitto 👍

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2978
                                • Uusimaa

                                #90
                                Olen itsekin pitänyt WDS:ää ja ETK:ta "jumalina", mutta valitettavasti niissä on virheitä. Aika vaikea tuon jälkeen etsiä vikaa, kun kaikki pitäisi olla BMW:n kuvien perusteella oikein.
                                Hyvä, että homma ratkesi.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎