Tässä kait tarkoitetaan paineensäädintä railin päässä. Se jos on täysin auki niin ei varmaan nouse paineet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 535d jätti tielle RATKAISTU
Collapse
X
-
Siis kun paineensäädin on virraton niin se on täysin auki? Eli silloin railipaineen ei pitäisi nousta lainkaan.
Kokeilin jo aikaisemmin irroittaa pistokkeen, ja laittaa siihen irtonaisen säätimen. En nyt kuollaksenikaan muista oliko siellä railipaineet 0bar vai 100barin tienoilla. Ei jokatapauksessa ainakaan noussut yli sen 120 barin. Kaiken järjen mukaan 0bar.
Comment
-
-
Originally posted by jonttt View PostPaineensäädin tukin päässä ilman virtaa, ja irtonainen paineensäädin pistokkeen päässä, paineet startatessa 60-70bar.
säätö ventiili josta puhuin. Kiskon pääsä on sähköinen paineenrajoitus venttiili
joka säätelee huippupaineita. Jos tästä ottaa johdon irti paine nousee sulkujousta vastaan vain tuohon 70 bariin. Ventiili on käynnistettäessä aina
hiukan raollaan. Tuota vuotoa voi yrittää mitata startatessa. Mitään ohjearvoa
en ole tuolle kuulllut. Mutta joku mitannut voisi muistaa suuruusluokan.
Mutta otappa se pumpun venttiili käsittelyyn. Katso ettei ole juuttunut auki ja
tee siihen se edellä kertomani testi.
Comment
-
-
Originally posted by ASDTurku View PostEikö kyseessä ollut uudempi cp3 pumppu versio? Tässä pumpussa on täytös-
säätö ventiili josta puhuin. Kiskon pääsä on sähköinen paineenrajoitus venttiili
joka säätelee huippupaineita. Jos tästä ottaa johdon irti paine nousee sulkujousta vastaan vain tuohon 70 bariin. Ventiili on käynnistettäessä aina
hiukan raollaan. Tuota vuotoa voi yrittää mitata startatessa. Mitään ohjearvoa
en ole tuolle kuulllut. Mutta joku mitannut voisi muistaa suuruusluokan.
Mutta otappa se pumpun venttiili käsittelyyn. Katso ettei ole juuttunut auki ja
tee siihen se edellä kertomani testi.
Comment
-
-
siirto paine
Originally posted by jonttt View PostJa Nissanista purin painemittarin siirtopaineita varten. 6 barin mittari meni tappiin sytkävirrat päällä. Startatessa 5.6-5.8 baaria..
ainakaan aikaisempi cp1 pumppu lopetti ruiskuttamisen. Tästä uudemmasta
en ole varma miten reagoi jos paluu on tukossa. Muistaakseni paine on
ollut noin 4,5bar.
Comment
-
-
Originally posted by jonttt View PostJa toisella railipumpulla sama.. Alkaa olla mahdollisuudet enään moottorinohjauksella?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostSehän nyt vastustaa, laita ecun numero tänne kun minulla on yksi ehjä ylimääräisenä niin sen saa testiin kyllä.
Comment
-
-
Nyt sisällä vakiosofta ja ajonesto synkattu. Railipaineet ei nouse enään ollenkaan. Railipumpulta kun ottaa putken irti, ei tule yhtään löpöä.
Siirtopaineet edelleen ok.
Ja vikakoodia pukkaa, jota ei ikinä oo ennen nähtykään.
4B90 rail pressure monitoring at engine-start.
Ei myöskään lähde pois kun koittaa inpalla nollailla.
Viideltä eri hehkultakin tulee nyt koodia. Mun muistaakseni ennen ei tullut, vaikka rikki ovatkin varmaan kaikki.
Comment
-
-
Millä softalla synkkasit? Hukassa oleva synkka voi aiheuttaa tuon, vaikka ei jostain syystä itse synkan puuttumisesta antaisikaan vikakoodia.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Rheingoldilla synkkasin. Railipaineet ei kyllä noussu ennen synkkaustakaan. Jotakin oli ilmeisesti eilen tehty paineensäätimelle?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Comment