Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d jätti tielle RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #61
    Tässä kait tarkoitetaan paineensäädintä railin päässä. Se jos on täysin auki niin ei varmaan nouse paineet.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • jonttt
      BTCF Member
      • Feb 2012
      • 71
      • Lempäälä

      #62
      Siis kun paineensäädin on virraton niin se on täysin auki? Eli silloin railipaineen ei pitäisi nousta lainkaan.

      Kokeilin jo aikaisemmin irroittaa pistokkeen, ja laittaa siihen irtonaisen säätimen. En nyt kuollaksenikaan muista oliko siellä railipaineet 0bar vai 100barin tienoilla. Ei jokatapauksessa ainakaan noussut yli sen 120 barin. Kaiken järjen mukaan 0bar.
      Nykyiset:
      BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
      Nissan 200SX S13 SR20DET

      Comment

      • jonttt
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 71
        • Lempäälä

        #63
        Paineensäädin tukin päässä ilman virtaa, ja irtonainen paineensäädin pistokkeen päässä, paineet startatessa 60-70bar.
        Nykyiset:
        BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
        Nissan 200SX S13 SR20DET

        Comment

        • ASDTurku
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 145
          • Turku

          #64
          Originally posted by jonttt View Post
          Paineensäädin tukin päässä ilman virtaa, ja irtonainen paineensäädin pistokkeen päässä, paineet startatessa 60-70bar.
          Eikö kyseessä ollut uudempi cp3 pumppu versio? Tässä pumpussa on täytös-
          säätö ventiili josta puhuin. Kiskon pääsä on sähköinen paineenrajoitus venttiili
          joka säätelee huippupaineita. Jos tästä ottaa johdon irti paine nousee sulkujousta vastaan vain tuohon 70 bariin. Ventiili on käynnistettäessä aina
          hiukan raollaan. Tuota vuotoa voi yrittää mitata startatessa. Mitään ohjearvoa
          en ole tuolle kuulllut. Mutta joku mitannut voisi muistaa suuruusluokan.

          Mutta otappa se pumpun venttiili käsittelyyn. Katso ettei ole juuttunut auki ja
          tee siihen se edellä kertomani testi.

          Comment

          • ASDTurku
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 145
            • Turku

            #65
            Originally posted by ASDTurku View Post
            Eikö kyseessä ollut uudempi cp3 pumppu versio? Tässä pumpussa on täytös-
            säätö ventiili josta puhuin. Kiskon pääsä on sähköinen paineenrajoitus venttiili
            joka säätelee huippupaineita. Jos tästä ottaa johdon irti paine nousee sulkujousta vastaan vain tuohon 70 bariin. Ventiili on käynnistettäessä aina
            hiukan raollaan. Tuota vuotoa voi yrittää mitata startatessa. Mitään ohjearvoa
            en ole tuolle kuulllut. Mutta joku mitannut voisi muistaa suuruusluokan.

            Mutta otappa se pumpun venttiili käsittelyyn. Katso ettei ole juuttunut auki ja
            tee siihen se edellä kertomani testi.
            tarkoitin juuttunut kiinni

            Comment

            • ASDTurku
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 145
              • Turku

              #66
              siirto paine

              Originally posted by jonttt View Post
              Ja Nissanista purin painemittarin siirtopaineita varten. 6 barin mittari meni tappiin sytkävirrat päällä. Startatessa 5.6-5.8 baaria..
              Muistaakseni tuo paine on liian suuri. Jos paluuputki on tukossa niin
              ainakaan aikaisempi cp1 pumppu lopetti ruiskuttamisen. Tästä uudemmasta
              en ole varma miten reagoi jos paluu on tukossa. Muistaakseni paine on
              ollut noin 4,5bar.

              Comment

              • jonttt
                BTCF Member
                • Feb 2012
                • 71
                • Lempäälä

                #67
                Pumpussa oleva säädin on vaihdettu. Tänään kokeillaan toisella railipumpulla, tuo nyt kiinni oleva pumppu ei ole se alkuperäinen, vaan tuli uuden moottorin mukana.

                Että olisi paluupuolella tukos.. Hmm, tutkintaan..
                Nykyiset:
                BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                Nissan 200SX S13 SR20DET

                Comment

                • jonttt
                  BTCF Member
                  • Feb 2012
                  • 71
                  • Lempäälä

                  #68
                  Tuli tossa kokeiltua niin, että paluuletkut irti tukin ja pumpun päästä. Startatessa railipaine edelleen sama. Railipumpun paluuletkusta tuli huomattavasti enemmån tavaraa kuin tukin päästä.

                  Kohta testiä toisella railipumpulla.
                  Nykyiset:
                  BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                  Nissan 200SX S13 SR20DET

                  Comment

                  • jonttt
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 71
                    • Lempäälä

                    #69
                    Ja toisella railipumpulla sama.. Alkaa olla mahdollisuudet enään moottorinohjauksella?
                    Nykyiset:
                    BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                    Nissan 200SX S13 SR20DET

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #70
                      Originally posted by jonttt View Post
                      Ja toisella railipumpulla sama.. Alkaa olla mahdollisuudet enään moottorinohjauksella?
                      Sehän nyt vastustaa, laita ecun numero tänne kun minulla on yksi ehjä ylimääräisenä niin sen saa testiin kyllä.
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • jonttt
                        BTCF Member
                        • Feb 2012
                        • 71
                        • Lempäälä

                        #71
                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Sehän nyt vastustaa, laita ecun numero tänne kun minulla on yksi ehjä ylimääräisenä niin sen saa testiin kyllä.
                        Joo nakkaan YV:tä.
                        Nykyiset:
                        BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                        Nissan 200SX S13 SR20DET

                        Comment

                        • jonttt
                          BTCF Member
                          • Feb 2012
                          • 71
                          • Lempäälä

                          #72
                          Nyt sisällä vakiosofta ja ajonesto synkattu. Railipaineet ei nouse enään ollenkaan. Railipumpulta kun ottaa putken irti, ei tule yhtään löpöä.
                          Siirtopaineet edelleen ok.
                          Ja vikakoodia pukkaa, jota ei ikinä oo ennen nähtykään.

                          4B90 rail pressure monitoring at engine-start.

                          Ei myöskään lähde pois kun koittaa inpalla nollailla.

                          Viideltä eri hehkultakin tulee nyt koodia. Mun muistaakseni ennen ei tullut, vaikka rikki ovatkin varmaan kaikki.
                          Nykyiset:
                          BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                          Nissan 200SX S13 SR20DET

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #73
                            Millä softalla synkkasit? Hukassa oleva synkka voi aiheuttaa tuon, vaikka ei jostain syystä itse synkan puuttumisesta antaisikaan vikakoodia.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • jonttt
                              BTCF Member
                              • Feb 2012
                              • 71
                              • Lempäälä

                              #74
                              Böntti kävi ajamassa vakiosoftan sisään ja synkkas. En itse ollut silloin paikalla.
                              Odotellaan vastausta.
                              Nykyiset:
                              BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                              Nissan 200SX S13 SR20DET

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                #75
                                Rheingoldilla synkkasin. Railipaineet ei kyllä noussu ennen synkkaustakaan. Jotakin oli ilmeisesti eilen tehty paineensäätimelle?
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎