Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d jätti tielle RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonttt
    BTCF Member
    • Feb 2012
    • 71
    • Lempäälä

    #46
    Kas kummaa, uudella paineensäätimellä sama homma. Paineet nousee 100 baariin, ja ihan siis oikealla mittarilla katsottuna. Tosin tietokone näyttää samoja lukemia.

    Mitä vaihtoehtoja enään? Railipumppu toimii niinkun pitääkin, paineet nousee suoraan pumpulta mitattuna niin, että 600barin kello pyörähtää ympäri.
    Suuttimien lähdöt tulpattu. (Tekee samaa kuin suuttimien ollessa kiinni, eli suuttimissa ei ole vikaa)
    Paineensäädin vaihdettu.
    Paineensäätimen ja ecun välisen johdon vastuksen tarkastus tehty..


    Tukki vuotaa? Railipaineanturi paskana? Tosin se kyllä näyttää livedataa tutkiessa oikeita arvoja..
    Nykyiset:
    BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
    Nissan 200SX S13 SR20DET

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #47
      Tästä autosta ei saanut testerillä luettua siirtopainetta. Mitä jos mittaisitte sen mekaanisella mittarilla? T-haara letkuun ja mittari siihen, että näkee todellisen siirtopaineen kun autoa starttaa.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • jonttt
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 71
        • Lempäälä

        #48
        Tänään ei sitten muilta projekteilta ehtinyt paljoa tätä tutkia. Kännykällä lukasin nopeesti koodit ja löytyi joku fuel pump vikakoodi. (En saa nyt tarkempaa tietoa siitä.) Sama koodi vilahti jo silloin, kun selviteltiin vanhalla moottorilla vikaa. Kun sytkävirrat kääntää pääle, siirtopumppu surraa aikansa ja sitten pysähtyy sytyttäen mittariin akun kuvan.. Akkukin alkaa kyllä olla todella tiensä päässä. On kyllä latailtukin ahkerasti, mutta silti sanoo noin. Kone kyllä pyörii vaivatta, vaikka akkua herjaakin.

        Tiedä vaikka sökö akkukin aiheuttaisi näissä jotakin...
        Nykyiset:
        BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
        Nissan 200SX S13 SR20DET

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #49
          Kaikki suuttimet tulpattu kerralla? Jos on, ei taida enää jäädä ku siirtopumppu tai dde on rikki.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • jonttt
            BTCF Member
            • Feb 2012
            • 71
            • Lempäälä

            #50
            Kaikki on kerralla tukossa. Siirtopumppujakin löytyy kyllä 2 kappaletta. Miten se olisi siirtopumppu? Heti kun mittarin laittaa suoraan railipumpun päähän, 600barin mittari heittää yli asteikon ja sanoo poks.
            Nykyiset:
            BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
            Nissan 200SX S13 SR20DET

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #51
              Paineensäädintä ohjataan pwm-signaalilla. Auton omistaja kertoi että säätimen napoihin tulee noin 9 voltin jännite eli pulssisuhde on noin 75%. Kuuluuko sen säätimen olla aina hieman auki? Jos kuuluu niin sitten liian pieni siirtopaine aiheuttaa sen että tuotto ei riitä.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #52
                Tuleeko tuo 9V kun virrat on päällä vai startatessa? Jos ja ilmeisesti kun oskilloskooppia ei ole, mittaus pitäis suorittaa myös startatessa. Jos lukema pysyy vakiona, taitaapi olla feelua DDE:ssä
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #53
                  Taisi muuten olla pelkät virrat päällä, en ole varma kun en ole mittausta suorittanut.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • jonttt
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 71
                    • Lempäälä

                    #54
                    Eli paineesäätimen jännitteistä.

                    Virrat päällä toisesta navasta 12.1v ja toisesta 3.5v. Napojen välinen jännite 8.6. Startatessa muuten samat, mutta välinen jännite tippuu 8.6 voltista 6.7 volttiin.
                    Nykyiset:
                    BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                    Nissan 200SX S13 SR20DET

                    Comment

                    • jonttt
                      BTCF Member
                      • Feb 2012
                      • 71
                      • Lempäälä

                      #55
                      Ja Nissanista purin painemittarin siirtopaineita varten. 6 barin mittari meni tappiin sytkävirrat päällä. Startatessa 5.6-5.8 baaria..
                      Nykyiset:
                      BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                      Nissan 200SX S13 SR20DET

                      Comment

                      • walde
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 947
                        • Melkein Espoo

                        #56
                        Paineensäätimen ja sen virtapiirin luotettava ja yksiselitteinen analysointi vaatisi oskilloskooppia (mielellään kaksi kanavaista, virtamittapihdeillä), mm. maapuolen häviöitä ei yleismittarilla mitata luotettavasti, ellei sitten halua manuaalisesti tuota johtoa kuormittaa. Parilla mittauksella näkisi heti onko vika johtosarjassa, solenoidissa vai kenties ohjainlaitteen pääteasteessa.
                        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                        Comment

                        • jonttt
                          BTCF Member
                          • Feb 2012
                          • 71
                          • Lempäälä

                          #57
                          Halukkaita mittaajia? Korvausta vastaan toki.
                          Nykyiset:
                          BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                          Nissan 200SX S13 SR20DET

                          Comment

                          • jonttt
                            BTCF Member
                            • Feb 2012
                            • 71
                            • Lempäälä

                            #58
                            Mitenköhän tuokin on mahdollista, että vanhalla paineensäätimellä paineet on n. 120bar ja pakasta vedetyllä säätimellä n. 100bar? Ei enään kyllä tajua..

                            Edit: Töissä tuli eri valmistajan commonraili-moottorillinen värkki hinurilla pihaan, ei starttaa. Railipaineet 80barin luokkaa startatessa. Vähän jarrukliineriä imusarjaan ja heti hörähtää. Ajossa paineet suht normaalit. No vikahan korjaantui uudella määränsäätimellä railipumppuun.

                            Voisko tässäkin tapauksessa etsiä vikaa samasta paikasta? Mitä tuo tarkalleen ottaen edes tekee? Kun paine säädetään vasta kuitenkin suutintukin päässä

                            Tai voiko vika edes olla siellä, kun paine nousee heti, jos pumpun päähän kytkee suoraan mittarin.
                            Last edited by jonttt; 18-08-2015, 11:35.
                            Nykyiset:
                            BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                            Nissan 200SX S13 SR20DET

                            Comment

                            • jonttt
                              BTCF Member
                              • Feb 2012
                              • 71
                              • Lempäälä

                              #59
                              Toisella määränsäätimellä kokeiltu, ei vaikutusta.

                              Mielessä kävi, että voiko tuohon softaan olla tullut jotain? Korruptoitunut jotenkin tms..

                              Edelleen kaivataan oskiloskoopin kanssa miestä piipahtaan potilaan luona..
                              Nykyiset:
                              BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                              Nissan 200SX S13 SR20DET

                              Comment

                              • ASDTurku
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2013
                                • 145
                                • Turku

                                #60
                                määränsäädin

                                Originally posted by jonttt View Post
                                Toisella määränsäätimellä kokeiltu, ei vaikutusta.

                                Mielessä kävi, että voiko tuohon softaan olla tullut jotain? Korruptoitunut jotenkin tms..

                                Edelleen kaivataan oskiloskoopin kanssa miestä piipahtaan potilaan luona..
                                Ei tarvi mitata. Säädin on virrattomana täysin auki. Antaen täyden latauksen
                                pumpulle. Pistoke irti ja liittimeen roikkumaan ylimääräinen sädin. Jos lähtee
                                käymään, niin vika johdoissa tai ohjainlaitteessa. 75% pulssisuhde vastaa
                                venttiili täysin auki. Muistaakseni noin 200mA täys kiinni 1700mA.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎