Originally posted by WSE1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vaihteistoöljyn vaihto huuhtelemalla
Collapse
X
-
Originally posted by jhelen View PostTerve
Eipä se taida marmorilla paljon enempää maksaa. Oisko ollu 170 €. Kannattaa sieltäkin kysyä.
Alkaa ne marmorinkin hinnat tippua kun osia tulee muualle saataville.
Vaihteiston öljynsuodatin sijaitsee vaihteiston öljypohjassa. Osan 24152333907 hinta 211,87e / tilaustavaraa.
Vaihteistoöljynä suosittelen käyttämään Bmw:n omaa öljyä 83222305396 38,50e/1 litra / tilaustavaraa
Öljyn vaihto joudutaan tekemään huuhtelemalla joten öljyä saattaa kulua n.10l.
Vaihteistoöljyjen uusinnan jälkeen vaihteiston adaptioarvot tulee nollata.530i E61 LCI 11/2007
Comment
-
-
Oisinko huuhdellu muutamia kymmeniä laatikoita... En kyllä pysty tarvike suodattimia sen kummemmin haukkuun.... Aika montaa eri suodatinta noihin työntäny.
Minkälaisia ongelmia wsellä ollu ja minkä merkkisten kans?-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostOisinko huuhdellu muutamia kymmeniä laatikoita... En kyllä pysty tarvike suodattimia sen kummemmin haukkuun.... Aika montaa eri suodatinta noihin työntäny.
Minkälaisia ongelmia wsellä ollu ja minkä merkkisten kans?
Comment
-
-
Laakkonen espoo tekee nykysin BG vaihteistoöljy huoltolaitteella tota öljyn vaihtoa.
Itelle teetätin siellä ja laatikko rupes toimimaan paljon nätimmin sen jälkeen.
Homma toimii niin että kone laitetaan laatikon jäähdyttimen letkujen väliin ja auto käyntiin jolloin öljy kiertää koneen kautta. Ensin laitettiin lisäaine mikä pesi laatikon n.20min jonka jälkeen kone alkaa lennosta vaihtamaan öljyä ja lasiputkesta koneen päältä näkee kun musta öljy vaihtuu ihan kirkkaaksi. Kun öljyn oli vaihdettu niin sen jälkeen sinne vielä lisättiin joku lisäaine mikä oli muistaakseni kitkaaine/hoitoaine askiin.
Hintaa koko touhulle tuli 450€ joka sisältää kaikki öljyt lisäaineet ja työt.
Öljynä käytettiin BG omaa öljyä mikä täyttää kaikki BMW/ZF vaatimukset.
Nyt jo 12 000km menty sen jälkeen ja edelleen toimii mitä parhaiten aski joten en voi kuin suositella tuota menetelmää.
Ainakin tossa tulee kaikki öljyt vaihdettua ku on auto käynnissä niin saa sen turbiinnin öljytkin uusiksi eikä mene kuin se laatikon tilavuuden verran öljyä (n.9l)Ajossa: E39 528iA & VW Golf Mk1 GTD 205hp 380Nm
Ex BMW autot:
E61 530D M-Sport 265hp 620Nm
E34 520iA
E46 330D Khrelix Desing
E30 316i
Muut:
VW Passat TDI & 1.8t, Mazda 626, Toyota Corolla, Subaru Legacy & Outback 3.0R, Ford Fiesta 1.4TDCi, Volvo S40 T4
Comment
-
-
Originally posted by Diisseli View PostLaakkonen espoo tekee nykysin BG vaihteistoöljy huoltolaitteella tota öljyn vaihtoa.
Itelle teetätin siellä ja laatikko rupes toimimaan paljon nätimmin sen jälkeen.
Homma toimii niin että kone laitetaan laatikon jäähdyttimen letkujen väliin ja auto käyntiin jolloin öljy kiertää koneen kautta. Ensin laitettiin lisäaine mikä pesi laatikon n.20min jonka jälkeen kone alkaa lennosta vaihtamaan öljyä ja lasiputkesta koneen päältä näkee kun musta öljy vaihtuu ihan kirkkaaksi. Kun öljyn oli vaihdettu niin sen jälkeen sinne vielä lisättiin joku lisäaine mikä oli muistaakseni kitkaaine/hoitoaine askiin.
Hintaa koko touhulle tuli 450€ joka sisältää kaikki öljyt lisäaineet ja työt.
Öljynä käytettiin BG omaa öljyä mikä täyttää kaikki BMW/ZF vaatimukset.
Nyt jo 12 000km menty sen jälkeen ja edelleen toimii mitä parhaiten aski joten en voi kuin suositella tuota menetelmää.
Ainakin tossa tulee kaikki öljyt vaihdettua ku on auto käynnissä niin saa sen turbiinnin öljytkin uusiksi eikä mene kuin se laatikon tilavuuden verran öljyä (n.9l)
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostMuuten menetelmä olisi oikein hyvä mutta vanha suodatin jää jos ei sitä erikseen vaihda ja sitämyötä myös öljypohjassa sijaitsevat magneetit jäävät tukkoon niihin aikaa myöten kertyneestä kuonasta. Öljypohja(johon integroitu suodatin) olisi siis hyvä vaihtaa samalla (vain 6hp laatikot siis). Muihin tietysti kannattaisi vaihtaa suodatin ja puhdistaa magneetit.BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostMuuten menetelmä olisi oikein hyvä mutta vanha suodatin jää jos ei sitä erikseen vaihda ja sitämyötä myös öljypohjassa sijaitsevat magneetit jäävät tukkoon niihin aikaa myöten kertyneestä kuonasta. Öljypohja(johon integroitu suodatin) olisi siis hyvä vaihtaa samalla (vain 6hp laatikot siis). Muihin tietysti kannattaisi vaihtaa suodatin ja puhdistaa magneetit.
On testattu tää homma yhellä toisen merkkisellä autolla eli ei vaihettu suodatinta ja sen jälkeen ku oli tehty toi homma ja ajettu muutama tuhat km nii vaihettiin öljyt ja suodatin jonka jälkeen vanha suodatin avattiin joka oli ihan puhdas liasta.
Eihän sinne vaihteistoon oikeestaan tule muuta likaa kuin "palamis" jäettä ja karstaa liiallisesta lämpötilasta jossain kohdissa laatikkoa.
Pesevä lisäaine mikä laitetaan liottaa sen karstan/lian niin pieneksi että menee suodattimen läpi ja poistuu vanhanöljyn mukana pois laatikosta.
Onhan niitä tutkimuksia tehty moottoriöljyn suodattimestakin ku on ajettu 20 000km nii sen jälkeen vielä suodattimen teho on n.90%Ajossa: E39 528iA & VW Golf Mk1 GTD 205hp 380Nm
Ex BMW autot:
E61 530D M-Sport 265hp 620Nm
E34 520iA
E46 330D Khrelix Desing
E30 316i
Muut:
VW Passat TDI & 1.8t, Mazda 626, Toyota Corolla, Subaru Legacy & Outback 3.0R, Ford Fiesta 1.4TDCi, Volvo S40 T4
Comment
-
-
Originally posted by Diisseli View PostOn testattu tää homma yhellä toisen merkkisellä autolla eli ei vaihettu suodatinta ja sen jälkeen ku oli tehty toi homma ja ajettu muutama tuhat km nii vaihettiin öljyt ja suodatin jonka jälkeen vanha suodatin avattiin joka oli ihan puhdas liasta.
Eihän sinne vaihteistoon oikeestaan tule muuta likaa kuin "palamis" jäettä ja karstaa liiallisesta lämpötilasta jossain kohdissa laatikkoa.
Pesevä lisäaine mikä laitetaan liottaa sen karstan/lian niin pieneksi että menee suodattimen läpi ja poistuu vanhanöljyn mukana pois laatikosta.
Onhan niitä tutkimuksia tehty moottoriöljyn suodattimestakin ku on ajettu 20 000km nii sen jälkeen vielä suodattimen teho on n.90%Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
e39 ///M5 ZzZ
e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
F11 530da M-Sport
Hurley-Durley x2
Koliseva connection
Itä-helsingin koiraverkko connection
Comment
-
-
Originally posted by Diisseli View PostOn testattu tää homma yhellä toisen merkkisellä autolla eli ei vaihettu suodatinta ja sen jälkeen ku oli tehty toi homma ja ajettu muutama tuhat km nii vaihettiin öljyt ja suodatin jonka jälkeen vanha suodatin avattiin joka oli ihan puhdas liasta.
Eihän sinne vaihteistoon oikeestaan tule muuta likaa kuin "palamis" jäettä ja karstaa liiallisesta lämpötilasta jossain kohdissa laatikkoa.
Pesevä lisäaine mikä laitetaan liottaa sen karstan/lian niin pieneksi että menee suodattimen läpi ja poistuu vanhanöljyn mukana pois laatikosta.
Onhan niitä tutkimuksia tehty moottoriöljyn suodattimestakin ku on ajettu 20 000km nii sen jälkeen vielä suodattimen teho on n.90%
Comment
-
Comment