Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteistoöljyn vaihto huuhtelemalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppale
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 140
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by WSE1 View Post
    Ei kannata käyttää tarvikesuodattimia 6hp laatikoissa joissa suodatin on integroitu öljypohjaan, itselläni ei ole kovin mairittelevia kokemuksia, vähän tuurilla niissä mennään, mikä pitää ja mikä ei. Orkkis ZF pohjaa saa kuitenkin Suomestakin vaikka fixus liikkeistä noin 145€ hintaan.
    No ei tuota sitten kannata alkaa mistään tilailemaan. Luulin että joutuu menemään marmorille ryöstettäväksi, jos haluaa orkkista.
    F20 118iA M-sport 2016


    EX E91 335d M-sport 07´
    EX e39 02' 530i touring

    Comment

    • jhelen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2015
      • 248
      • Ulvila

      #17
      Terve
      Eipä se taida marmorilla paljon enempää maksaa. Oisko ollu 170 €. Kannattaa sieltäkin kysyä.
      Alkaa ne marmorinkin hinnat tippua kun osia tulee muualle saataville.

      Comment

      • cmug
        Newbiemmer
        • Dec 2013
        • 15
        • berlin

        #18
        Originally posted by jhelen View Post
        Terve
        Eipä se taida marmorilla paljon enempää maksaa. Oisko ollu 170 €. Kannattaa sieltäkin kysyä.
        Alkaa ne marmorinkin hinnat tippua kun osia tulee muualle saataville.
        Mun e61 530i oli marmorin vastaus kesällä näin:
        Vaihteiston öljynsuodatin sijaitsee vaihteiston öljypohjassa. Osan 24152333907 hinta 211,87e / tilaustavaraa.
        Vaihteistoöljynä suosittelen käyttämään Bmw:n omaa öljyä 83222305396 38,50e/1 litra / tilaustavaraa
        Öljyn vaihto joudutaan tekemään huuhtelemalla joten öljyä saattaa kulua n.10l.
        Vaihteistoöljyjen uusinnan jälkeen vaihteiston adaptioarvot tulee nollata.
        En oo vielä teettäny.
        530i E61 LCI 11/2007

        Comment

        • AjE
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 104
          • i3

          #19
          Ensimmäisen BG-vaihto tarjouksen sain.
          -vaihteistoöljyt
          -öljypohjan vaihto
          -peräöljy
          -jakolaatikon rasvat.

          Vähän päälle tonttu.

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            #20
            Oisinko huuhdellu muutamia kymmeniä laatikoita... En kyllä pysty tarvike suodattimia sen kummemmin haukkuun.... Aika montaa eri suodatinta noihin työntäny.

            Minkälaisia ongelmia wsellä ollu ja minkä merkkisten kans?
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #21
              6HP laatikoista slaidisettiä: KLIK. 6HP26 ja 6HP28 spare parts catalog, öljyntäyttöohje: KLIK.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #22
                Originally posted by exautisti View Post
                Oisinko huuhdellu muutamia kymmeniä laatikoita... En kyllä pysty tarvike suodattimia sen kummemmin haukkuun.... Aika montaa eri suodatinta noihin työntäny.

                Minkälaisia ongelmia wsellä ollu ja minkä merkkisten kans?
                Vaico, tiiviste vuotaa, yleensä takareunasta.

                Comment

                • hj325hml
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 729
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by protoni View Post
                  bemuexpert.fi on varmasti kelpo vaihtoehto.


                  +1


                  Suosittelen.
                  F16 M-Sport

                  Comment

                  • Juhani88
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 75
                    • Pyhtää

                    #24
                    Osaisko joku ehdottaa kotka - porvoo välillä hyvää ja edullista huoltopaikkaa missä onnistuisi automaattivaihteiston huuhtelu öljynvaihto. Auto on e61 535d vm04.
                    BMW E61 535dA M-Sport

                    Comment

                    • Diisseli
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 34
                      • Helsinki

                      #25
                      Laakkonen espoo tekee nykysin BG vaihteistoöljy huoltolaitteella tota öljyn vaihtoa.

                      Itelle teetätin siellä ja laatikko rupes toimimaan paljon nätimmin sen jälkeen.

                      Homma toimii niin että kone laitetaan laatikon jäähdyttimen letkujen väliin ja auto käyntiin jolloin öljy kiertää koneen kautta. Ensin laitettiin lisäaine mikä pesi laatikon n.20min jonka jälkeen kone alkaa lennosta vaihtamaan öljyä ja lasiputkesta koneen päältä näkee kun musta öljy vaihtuu ihan kirkkaaksi. Kun öljyn oli vaihdettu niin sen jälkeen sinne vielä lisättiin joku lisäaine mikä oli muistaakseni kitkaaine/hoitoaine askiin.

                      Hintaa koko touhulle tuli 450€ joka sisältää kaikki öljyt lisäaineet ja työt.
                      Öljynä käytettiin BG omaa öljyä mikä täyttää kaikki BMW/ZF vaatimukset.

                      Nyt jo 12 000km menty sen jälkeen ja edelleen toimii mitä parhaiten aski joten en voi kuin suositella tuota menetelmää.

                      Ainakin tossa tulee kaikki öljyt vaihdettua ku on auto käynnissä niin saa sen turbiinnin öljytkin uusiksi eikä mene kuin se laatikon tilavuuden verran öljyä (n.9l)
                      Ajossa: E39 528iA & VW Golf Mk1 GTD 205hp 380Nm

                      Ex BMW autot:
                      E61 530D M-Sport 265hp 620Nm
                      E34 520iA
                      E46 330D Khrelix Desing
                      E30 316i

                      Muut:
                      VW Passat TDI & 1.8t, Mazda 626, Toyota Corolla, Subaru Legacy & Outback 3.0R, Ford Fiesta 1.4TDCi, Volvo S40 T4

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #26
                        Originally posted by Diisseli View Post
                        Laakkonen espoo tekee nykysin BG vaihteistoöljy huoltolaitteella tota öljyn vaihtoa.

                        Itelle teetätin siellä ja laatikko rupes toimimaan paljon nätimmin sen jälkeen.

                        Homma toimii niin että kone laitetaan laatikon jäähdyttimen letkujen väliin ja auto käyntiin jolloin öljy kiertää koneen kautta. Ensin laitettiin lisäaine mikä pesi laatikon n.20min jonka jälkeen kone alkaa lennosta vaihtamaan öljyä ja lasiputkesta koneen päältä näkee kun musta öljy vaihtuu ihan kirkkaaksi. Kun öljyn oli vaihdettu niin sen jälkeen sinne vielä lisättiin joku lisäaine mikä oli muistaakseni kitkaaine/hoitoaine askiin.

                        Hintaa koko touhulle tuli 450€ joka sisältää kaikki öljyt lisäaineet ja työt.
                        Öljynä käytettiin BG omaa öljyä mikä täyttää kaikki BMW/ZF vaatimukset.

                        Nyt jo 12 000km menty sen jälkeen ja edelleen toimii mitä parhaiten aski joten en voi kuin suositella tuota menetelmää.

                        Ainakin tossa tulee kaikki öljyt vaihdettua ku on auto käynnissä niin saa sen turbiinnin öljytkin uusiksi eikä mene kuin se laatikon tilavuuden verran öljyä (n.9l)
                        Muuten menetelmä olisi oikein hyvä mutta vanha suodatin jää jos ei sitä erikseen vaihda ja sitämyötä myös öljypohjassa sijaitsevat magneetit jäävät tukkoon niihin aikaa myöten kertyneestä kuonasta. Öljypohja(johon integroitu suodatin) olisi siis hyvä vaihtaa samalla (vain 6hp laatikot siis). Muihin tietysti kannattaisi vaihtaa suodatin ja puhdistaa magneetit.

                        Comment

                        • pexodus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1577
                          • Leppävirta/Oravikoski

                          #27
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Muuten menetelmä olisi oikein hyvä mutta vanha suodatin jää jos ei sitä erikseen vaihda ja sitämyötä myös öljypohjassa sijaitsevat magneetit jäävät tukkoon niihin aikaa myöten kertyneestä kuonasta. Öljypohja(johon integroitu suodatin) olisi siis hyvä vaihtaa samalla (vain 6hp laatikot siis). Muihin tietysti kannattaisi vaihtaa suodatin ja puhdistaa magneetit.
                          Olisiko tämä hyvä tehdä joka kerta vai esim vaikka joka toinen? 60tkm välein huuhtelu ja 120tkm välein suodatin kans? Ei siksi etteikö sitä jokakerta voisi tehdä mutta ainakin täällä meilläpäin tuo suodattimen vaihto pitää lähes pakottaa tekemään jos sen haluaa vaihtaa koska nykyisin sitä ei tarvitse vaihtaa, ilmeisesti niinkuin ei niitä öljyjäkään koskaan tarvitsisi.
                          BMW F11 LCI 530da x-drive
                          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                          Comment

                          • Diisseli
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 34
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Muuten menetelmä olisi oikein hyvä mutta vanha suodatin jää jos ei sitä erikseen vaihda ja sitämyötä myös öljypohjassa sijaitsevat magneetit jäävät tukkoon niihin aikaa myöten kertyneestä kuonasta. Öljypohja(johon integroitu suodatin) olisi siis hyvä vaihtaa samalla (vain 6hp laatikot siis). Muihin tietysti kannattaisi vaihtaa suodatin ja puhdistaa magneetit.

                            On testattu tää homma yhellä toisen merkkisellä autolla eli ei vaihettu suodatinta ja sen jälkeen ku oli tehty toi homma ja ajettu muutama tuhat km nii vaihettiin öljyt ja suodatin jonka jälkeen vanha suodatin avattiin joka oli ihan puhdas liasta.

                            Eihän sinne vaihteistoon oikeestaan tule muuta likaa kuin "palamis" jäettä ja karstaa liiallisesta lämpötilasta jossain kohdissa laatikkoa.

                            Pesevä lisäaine mikä laitetaan liottaa sen karstan/lian niin pieneksi että menee suodattimen läpi ja poistuu vanhanöljyn mukana pois laatikosta.

                            Onhan niitä tutkimuksia tehty moottoriöljyn suodattimestakin ku on ajettu 20 000km nii sen jälkeen vielä suodattimen teho on n.90%
                            Ajossa: E39 528iA & VW Golf Mk1 GTD 205hp 380Nm

                            Ex BMW autot:
                            E61 530D M-Sport 265hp 620Nm
                            E34 520iA
                            E46 330D Khrelix Desing
                            E30 316i

                            Muut:
                            VW Passat TDI & 1.8t, Mazda 626, Toyota Corolla, Subaru Legacy & Outback 3.0R, Ford Fiesta 1.4TDCi, Volvo S40 T4

                            Comment

                            • Geijjo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 406
                              • Hell Sinki

                              #29
                              Originally posted by Diisseli View Post
                              On testattu tää homma yhellä toisen merkkisellä autolla eli ei vaihettu suodatinta ja sen jälkeen ku oli tehty toi homma ja ajettu muutama tuhat km nii vaihettiin öljyt ja suodatin jonka jälkeen vanha suodatin avattiin joka oli ihan puhdas liasta.

                              Eihän sinne vaihteistoon oikeestaan tule muuta likaa kuin "palamis" jäettä ja karstaa liiallisesta lämpötilasta jossain kohdissa laatikkoa.

                              Pesevä lisäaine mikä laitetaan liottaa sen karstan/lian niin pieneksi että menee suodattimen läpi ja poistuu vanhanöljyn mukana pois laatikosta.

                              Onhan niitä tutkimuksia tehty moottoriöljyn suodattimestakin ku on ajettu 20 000km nii sen jälkeen vielä suodattimen teho on n.90%
                              Toi on kyllä tv-shop puhetta vai oisko pro-oil nimimerkki sukua sulle?vaihtaa öljyy puolet kerrallaan jne...
                              Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                              e39 ///M5 ZzZ
                              e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                              F11 530da M-Sport
                              Hurley-Durley x2
                              Koliseva connection
                              Itä-helsingin koiraverkko connection

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #30
                                Originally posted by Diisseli View Post
                                On testattu tää homma yhellä toisen merkkisellä autolla eli ei vaihettu suodatinta ja sen jälkeen ku oli tehty toi homma ja ajettu muutama tuhat km nii vaihettiin öljyt ja suodatin jonka jälkeen vanha suodatin avattiin joka oli ihan puhdas liasta.

                                Eihän sinne vaihteistoon oikeestaan tule muuta likaa kuin "palamis" jäettä ja karstaa liiallisesta lämpötilasta jossain kohdissa laatikkoa.

                                Pesevä lisäaine mikä laitetaan liottaa sen karstan/lian niin pieneksi että menee suodattimen läpi ja poistuu vanhanöljyn mukana pois laatikosta.

                                Onhan niitä tutkimuksia tehty moottoriöljyn suodattimestakin ku on ajettu 20 000km nii sen jälkeen vielä suodattimen teho on n.90%
                                Laatikon öljypohjan magneetit tukkiva ja samalla niiden tehon vievä metalli ei valitettavasti liukene mihinkään lisäaineeseen, mitä huuhtelussa on mahdollista käyttää. Suodatinta ei toki ole tarpeen vaihtaa 60 tkm välein, 180 tkm riittänee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎