Originally posted by vilikeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Originally posted by `Samppade View PostTosiaan pitkästä aikaan tekisi mieli taas päätyä bimmerin omistajaksi, viimeisimmästä on jo kuitenkin 6 vuotta aikaa. Nettiautoa selatessa vastaan tuli E60 530 LCI M-Sport https://www.nettiauto.com/bmw/530/10...llenautomyynti.
Olisi hyvä kuulla tietoa, jos joku olisi jo käynyt kyseistä yksilöä katsomassa.
Tottakai sitä piti kaivaa kaikki mahdolliset vikapesäkkeet foorumilta ja kyseisestä N53B30-moottorista löytyikin melko paljon tietoa, suurinpana ongelmakohtana varmasti käyntihäiriöt (HPFP, suuttimet, puolat yms.).
Muita mahdollisia rahareikiä, mitä voisi huomata jo autoa koeajaessa tai katsellessa?
Ja toisekseen, onko tuolla japanin versiolla mitään eroa euromalliin verrattuna? Navinhan saa varmaankin koodattua(?)
Kiitoksia vastauksista etukäteen
Comment
-
-
Originally posted by -kako- View PostItse en ottaisi yli 300t km ajettua n52 koneellista. Jos budjetti on siinä 5t€ luokassa, niin katsoisin ennemmin dieseleitä, joista löytyy enemmän vaihtoehtoja taikka sitten e39 530i:täLähtihän se s..tana, lapasesta
Comment
-
-
Ensimmäinen bemari mietinnässä ja vaihtoehtoina olisi E61 LCI 530/535D, pari vaihtoehtoa löytänyt ja kysyisinkin tietävämpien mielipidettä mitä kannattaa ostaa.
530D: https://www.nettiauto.com/bmw/530/11824899
Paljon ajettu mutta paljon myös huollettu, hyvät varusteet, ainoa mikä mietityttää on kuinka hyvin vaihdelaatikko kestää tuon 750nm väännön, vaihteistoöljyt vaihdettu 90 tkm sitten ja ohjelmoituna ajettu viimeiset 30 tkm.
535D:https://www.nettiauto.com/bmw/535/10954932
Vähän ajettu ja hyvät varusteet, alustanumeron perusteella kuitenkin karvalakki-Italian tuonti, luottaako tuohon VIN decoderin tietoon että olisi M-sportattu ja penkit vaihdettu jälkikäteen? Tähän joutuisi sitten itse tekemään EGR + DPF poistot ja ohjelmoinnit mutta laatikko olisi puolestaan kestävämpi.
Mitäs asiantuntijat on mieltä, budjetti on max 10k.
Comment
-
-
Originally posted by Nahkarankaisija View Post535D:https://www.nettiauto.com/bmw/535/10954932
Vähän ajettu ja hyvät varusteet, alustanumeron perusteella kuitenkin karvalakki-Italian tuonti, luottaako tuohon VIN decoderin tietoon että olisi M-sportattu ja penkit vaihdettu jälkikäteen? Tähän joutuisi sitten itse tekemään EGR + DPF poistot ja ohjelmoinnit mutta laatikko olisi puolestaan kestävämpi.
Mitäs asiantuntijat on mieltä, budjetti on max 10k.
Comment
-
-
Originally posted by Hane. View PostSen enempää autosta tiedä, mutta on satavarmasti jälkikäteen m-sportattu. Oli jossain vaiheessa myynnissä normimallin helmoilla. Auton myyjä omistaa automaalaamon/korjaamon ja käsittääkseni tehnyt nuo muutokset.Last edited by Nahkarankaisija; 25-01-2021, 16:47.
Comment
-
-
Nyt on päässyt käymään niin, että kun kokelin kaverin e61 525dA kulkinetta niin sellainen lci e61 herätti heti omistamisen halua, tosin bensakoneisena. (jollain 12-13tkm vuosittaisella ajosuoritteella ei taida juurikaan dieselissä olla järkeä) Sen verran jo opiskellut, että n53 moottoreissa on mennyt suuttimia, puolia ja korkeapainepumppuja, mutta puolat on vissiin ainakin joissakin tapauksissa vaihdettu turhaan, ja suuttimien nykyversiot olisivat jo parempia, ja entäs korkepainepumput, ovatko parantuneet? Nox antureita menee, tilalle noxem ja on vissiin kestävä ratkaisu ongelmaan? Mitenkäs nuo bensavehkeiden termostaatit? Ovatko yhtä susia kuin dieseleissä? Akkukaapelin läpivienti on myös tiedossa heikkona paikkana. ZF 6HP vaihteisto on ilmeisesti muuten kestävä, mutta jossain vaiheessa se tarvitsee mekatroniikan korjausta ja kun tarpeeseen "herää" ajoissa niin selviää pelkällä mekatroniikan korjauksella?
EDIT: Ja takaluukun johtosarjat ovat lienee myös jossain vaiheessa laittolistalla, jos ei ole jo laitettu.
Sitten poppikonelinjalle sen verran, että jos haluaa bluetoothin välityksellä soittaa musiikkia puhelimesta niin cic+combox on the juttu? tai ainakin näin ymmärsin.
Ja kyllä, tiedostan että nämä ovat käytettyjä autoja ja jotain laittoa on jossain vaiheessa edessä.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostNyt on päässyt käymään niin, että kun kokelin kaverin e61 525dA kulkinetta niin sellainen lci e61 herätti heti omistamisen halua, tosin bensakoneisena. (jollain 12-13tkm vuosittaisella ajosuoritteella ei taida juurikaan dieselissä olla järkeä) Sen verran jo opiskellut, että n53 moottoreissa on mennyt suuttimia, puolia ja korkeapainepumppuja, mutta puolat on vissiin ainakin joissakin tapauksissa vaihdettu turhaan, ja suuttimien nykyversiot olisivat jo parempia, ja entäs korkepainepumput, ovatko parantuneet? Nox antureita menee, tilalle noxem ja on vissiin kestävä ratkaisu ongelmaan? Mitenkäs nuo bensavehkeiden termostaatit? Ovatko yhtä susia kuin dieseleissä? Akkukaapelin läpivienti on myös tiedossa heikkona paikkana. ZF 6HP vaihteisto on ilmeisesti muuten kestävä, mutta jossain vaiheessa se tarvitsee mekatroniikan korjausta ja kun tarpeeseen "herää" ajoissa niin selviää pelkällä mekatroniikan korjauksella?
Sitten poppikonelinjalle sen verran, että jos haluaa bluetoothin välityksellä soittaa musiikkia puhelimesta niin cic+combox on the juttu? tai ainakin näin ymmärsin.
Ja kyllä, tiedostan että nämä ovat käytettyjä autoja ja jotain laittoa on jossain vaiheessa edessä.
Mulla on noin 375tkm ajettu eikä ole paljon joutunut remppaamaan, perusjuttuja. Moottoria ja laatikkoa ei ole tarvinnut korjailla ja vaihteisto vaihtaa kuin uutena kun aikanaan nollattiin adaptaatiot. Dpf on kerran nollattu ja ajettu poltot jossain 300tkm kohdalla. E6x on lähes ruostevapaa automalli, tehty hyvistä materiaaleista. Lci nä parasta aa ryhmää.
Comment
-
-
OK. Itse olen sitä mieltä, että kyllä sen pitää kuuden koneella olla kun niitä vielä on. Vaikka ihan vaan, "just beacuse i can"EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostOK. Itse olen sitä mieltä, että kyllä sen pitää kuuden koneella olla kun niitä vielä on. Vaikka ihan vaan, "just beacuse i can"
272hv malli, onko se sitten M54b30 kehitysversio ?Last edited by BMW525Xda; 25-01-2021, 21:54.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPäätyisin 3 litraiseen kutoseen siinä tapauksessa, en muista saako lci mallia M54b30 moottorilla, yksi luotettavimpia.
272hv malli, onko se sitten M54b30 kehitysversio ?
Ei kait N53 ainakaan mitään termarimurheita pitäisi olla.
Uudemmat suutinversiotkin pitäisi olla parempia jo. Että jos sen rempan tekee niin eipä toiste tarvinne tehdä ainakaan.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPäätyisin 3 litraiseen kutoseen siinä tapauksessa, en muista saako lci mallia M54b30 moottorilla, yksi luotettavimpia.
272hv malli, onko se sitten M54b30 kehitysversio ?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/530/13357888
Onkohan tällaisesta kenelläkään tietoutta? Onko antaa tiivistetysti ajatusta mitä kannattaa erityisesti tarkistaa tai huomioida? Tietysti lähtökohtaisesti pitää tarkistaa, että kaikki toimii..BMW 525i E60 - 04
Comment
-
Comment