Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -kako-
    Bimmer Rookie
    • Apr 2020
    • 32
    • Oulu

    Originally posted by vilikeri View Post
    Pitkästä aikaa olis tarkotus palata takaisin bemarien pariin jahka vakuutusyhtiö suostuu rahat luovuttamaan,niin olisiko kellään tietoa linkin autosta


    Tuo ois harkinnassa,tai sitten e39 530:stä ylöspäin bensakampetta automaattilootalla:think
    Itse en ottaisi yli 300t km ajettua n52 koneellista. Jos budjetti on siinä 5t€ luokassa, niin katsoisin ennemmin dieseleitä, joista löytyy enemmän vaihtoehtoja taikka sitten e39 530i:tä

    Comment

    • -kako-
      Bimmer Rookie
      • Apr 2020
      • 32
      • Oulu

      Originally posted by `Samppade View Post
      Tosiaan pitkästä aikaan tekisi mieli taas päätyä bimmerin omistajaksi, viimeisimmästä on jo kuitenkin 6 vuotta aikaa. Nettiautoa selatessa vastaan tuli E60 530 LCI M-Sport https://www.nettiauto.com/bmw/530/10...llenautomyynti.
      Olisi hyvä kuulla tietoa, jos joku olisi jo käynyt kyseistä yksilöä katsomassa.

      Tottakai sitä piti kaivaa kaikki mahdolliset vikapesäkkeet foorumilta ja kyseisestä N53B30-moottorista löytyikin melko paljon tietoa, suurinpana ongelmakohtana varmasti käyntihäiriöt (HPFP, suuttimet, puolat yms.).

      Muita mahdollisia rahareikiä, mitä voisi huomata jo autoa koeajaessa tai katsellessa?

      Ja toisekseen, onko tuolla japanin versiolla mitään eroa euromalliin verrattuna? Navinhan saa varmaankin koodattua(?)

      Kiitoksia vastauksista etukäteen
      Ainakin kyseinen yksilö on aika ylihinnoiteltu.. Tuolla hinnalla saa jo f-korisia:think

      Comment

      • vilikeri
        BTCF Member
        • May 2011
        • 38
        • Oulu

        Originally posted by -kako- View Post
        Itse en ottaisi yli 300t km ajettua n52 koneellista. Jos budjetti on siinä 5t€ luokassa, niin katsoisin ennemmin dieseleitä, joista löytyy enemmän vaihtoehtoja taikka sitten e39 530i:tä
        Niinhän siinä kävi että ko. yksilö jäi ostamatta,tilalle tuli 525 dieseli
        Lähtihän se s..tana, lapasesta

        Comment

        • Nahkarankaisija
          Newbiemmer
          • Jan 2021
          • 2
          • Finland

          Ensimmäinen bemari mietinnässä ja vaihtoehtoina olisi E61 LCI 530/535D, pari vaihtoehtoa löytänyt ja kysyisinkin tietävämpien mielipidettä mitä kannattaa ostaa.

          530D: https://www.nettiauto.com/bmw/530/11824899

          Paljon ajettu mutta paljon myös huollettu, hyvät varusteet, ainoa mikä mietityttää on kuinka hyvin vaihdelaatikko kestää tuon 750nm väännön, vaihteistoöljyt vaihdettu 90 tkm sitten ja ohjelmoituna ajettu viimeiset 30 tkm.

          535D:https://www.nettiauto.com/bmw/535/10954932

          Vähän ajettu ja hyvät varusteet, alustanumeron perusteella kuitenkin karvalakki-Italian tuonti, luottaako tuohon VIN decoderin tietoon että olisi M-sportattu ja penkit vaihdettu jälkikäteen? Tähän joutuisi sitten itse tekemään EGR + DPF poistot ja ohjelmoinnit mutta laatikko olisi puolestaan kestävämpi.

          Mitäs asiantuntijat on mieltä, budjetti on max 10k.

          Comment

          • Hane.
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 334
            • Iisalmi

            Originally posted by Nahkarankaisija View Post
            535D:https://www.nettiauto.com/bmw/535/10954932

            Vähän ajettu ja hyvät varusteet, alustanumeron perusteella kuitenkin karvalakki-Italian tuonti, luottaako tuohon VIN decoderin tietoon että olisi M-sportattu ja penkit vaihdettu jälkikäteen? Tähän joutuisi sitten itse tekemään EGR + DPF poistot ja ohjelmoinnit mutta laatikko olisi puolestaan kestävämpi.

            Mitäs asiantuntijat on mieltä, budjetti on max 10k.
            Sen enempää autosta tiedä, mutta on satavarmasti jälkikäteen m-sportattu. Oli jossain vaiheessa myynnissä normimallin helmoilla. Auton myyjä omistaa automaalaamon/korjaamon ja käsittääkseni tehnyt nuo muutokset.

            Comment

            • Nahkarankaisija
              Newbiemmer
              • Jan 2021
              • 2
              • Finland

              Originally posted by Hane. View Post
              Sen enempää autosta tiedä, mutta on satavarmasti jälkikäteen m-sportattu. Oli jossain vaiheessa myynnissä normimallin helmoilla. Auton myyjä omistaa automaalaamon/korjaamon ja käsittääkseni tehnyt nuo muutokset.
              Kiitos tiedosta, todella kauan ollut ainakin myynnissä mikä vähän ihmetyttää. Jos jollakin on parempaa tietoa tuosta 530D laatikon kestävyydestä niin olisin kiitollinen, 700nm on ilmeisesti ZF ilmoittama maksimi niin vähän huolettaa tuo 750nm.
              Last edited by Nahkarankaisija; 25-01-2021, 16:47.

              Comment

              • JiiVee92
                BTCF Member
                • Mar 2017
                • 929
                • Kouvola/Myllykoski

                Nyt on päässyt käymään niin, että kun kokelin kaverin e61 525dA kulkinetta niin sellainen lci e61 herätti heti omistamisen halua, tosin bensakoneisena. (jollain 12-13tkm vuosittaisella ajosuoritteella ei taida juurikaan dieselissä olla järkeä) Sen verran jo opiskellut, että n53 moottoreissa on mennyt suuttimia, puolia ja korkeapainepumppuja, mutta puolat on vissiin ainakin joissakin tapauksissa vaihdettu turhaan, ja suuttimien nykyversiot olisivat jo parempia, ja entäs korkepainepumput, ovatko parantuneet? Nox antureita menee, tilalle noxem ja on vissiin kestävä ratkaisu ongelmaan? Mitenkäs nuo bensavehkeiden termostaatit? Ovatko yhtä susia kuin dieseleissä? Akkukaapelin läpivienti on myös tiedossa heikkona paikkana. ZF 6HP vaihteisto on ilmeisesti muuten kestävä, mutta jossain vaiheessa se tarvitsee mekatroniikan korjausta ja kun tarpeeseen "herää" ajoissa niin selviää pelkällä mekatroniikan korjauksella?
                EDIT: Ja takaluukun johtosarjat ovat lienee myös jossain vaiheessa laittolistalla, jos ei ole jo laitettu.



                Sitten poppikonelinjalle sen verran, että jos haluaa bluetoothin välityksellä soittaa musiikkia puhelimesta niin cic+combox on the juttu? tai ainakin näin ymmärsin.
                Ja kyllä, tiedostan että nämä ovat käytettyjä autoja ja jotain laittoa on jossain vaiheessa edessä.
                Last edited by JiiVee92; 25-01-2021, 21:38. Reason: Lisäys
                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by JiiVee92 View Post
                  Nyt on päässyt käymään niin, että kun kokelin kaverin e61 525dA kulkinetta niin sellainen lci e61 herätti heti omistamisen halua, tosin bensakoneisena. (jollain 12-13tkm vuosittaisella ajosuoritteella ei taida juurikaan dieselissä olla järkeä) Sen verran jo opiskellut, että n53 moottoreissa on mennyt suuttimia, puolia ja korkeapainepumppuja, mutta puolat on vissiin ainakin joissakin tapauksissa vaihdettu turhaan, ja suuttimien nykyversiot olisivat jo parempia, ja entäs korkepainepumput, ovatko parantuneet? Nox antureita menee, tilalle noxem ja on vissiin kestävä ratkaisu ongelmaan? Mitenkäs nuo bensavehkeiden termostaatit? Ovatko yhtä susia kuin dieseleissä? Akkukaapelin läpivienti on myös tiedossa heikkona paikkana. ZF 6HP vaihteisto on ilmeisesti muuten kestävä, mutta jossain vaiheessa se tarvitsee mekatroniikan korjausta ja kun tarpeeseen "herää" ajoissa niin selviää pelkällä mekatroniikan korjauksella?

                  Sitten poppikonelinjalle sen verran, että jos haluaa bluetoothin välityksellä soittaa musiikkia puhelimesta niin cic+combox on the juttu? tai ainakin näin ymmärsin.
                  Ja kyllä, tiedostan että nämä ovat käytettyjä autoja ja jotain laittoa on jossain vaiheessa edessä.
                  Ei kannata noilla ajoilla dieseliä hommata, vaikka ennemmin 520i. Minulla on myynnissä diesel juuri siksi että ei ole ajoa edes 10tkm vertaa vuodessa. Käyttövoimaverolla (n.800€) ostaa jo bensaa aika paljon.

                  Mulla on noin 375tkm ajettu eikä ole paljon joutunut remppaamaan, perusjuttuja. Moottoria ja laatikkoa ei ole tarvinnut korjailla ja vaihteisto vaihtaa kuin uutena kun aikanaan nollattiin adaptaatiot. Dpf on kerran nollattu ja ajettu poltot jossain 300tkm kohdalla. E6x on lähes ruostevapaa automalli, tehty hyvistä materiaaleista. Lci nä parasta aa ryhmää.

                  Comment

                  • JiiVee92
                    BTCF Member
                    • Mar 2017
                    • 929
                    • Kouvola/Myllykoski

                    OK. Itse olen sitä mieltä, että kyllä sen pitää kuuden koneella olla kun niitä vielä on. Vaikka ihan vaan, "just beacuse i can"
                    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                    NYT: E61 530xd -08 käyttis
                    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by JiiVee92 View Post
                      OK. Itse olen sitä mieltä, että kyllä sen pitää kuuden koneella olla kun niitä vielä on. Vaikka ihan vaan, "just beacuse i can"
                      Päätyisin 3 litraiseen kutoseen siinä tapauksessa, en muista saako lci mallia M54b30 moottorilla, yksi luotettavimpia.
                      272hv malli, onko se sitten M54b30 kehitysversio ?
                      Last edited by BMW525Xda; 25-01-2021, 21:54.

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5013
                        • Paimio

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Päätyisin 3 litraiseen kutoseen siinä tapauksessa, en muista saako lci mallia M54b30 moottorilla, yksi luotettavimpia.
                        272hv malli, onko se sitten M54b30 kehitysversio ?
                        Ei taida LCI enään M-koneella saada.

                        Ei kait N53 ainakaan mitään termarimurheita pitäisi olla.

                        Uudemmat suutinversiotkin pitäisi olla parempia jo. Että jos sen rempan tekee niin eipä toiste tarvinne tehdä ainakaan.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Päätyisin 3 litraiseen kutoseen siinä tapauksessa, en muista saako lci mallia M54b30 moottorilla, yksi luotettavimpia.
                          272hv malli, onko se sitten M54b30 kehitysversio ?
                          N52 korvasi M54:n jo 2005 pre-lci malleissa. LCI malleihin tuli sitten N53. M54:llä ja N52:lla ei hirveästi ole yhteistä. N52 ja N53 on lähempänä toisiaan, mutta merkittäviä eroja on näissäkin.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Juhutti
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 633
                            • Tampere



                            Onkohan tällaisesta kenelläkään tietoutta? Onko antaa tiivistetysti ajatusta mitä kannattaa erityisesti tarkistaa tai huomioida? Tietysti lähtökohtaisesti pitää tarkistaa, että kaikki toimii..
                            Skoda.

                            ex.
                            e63 645ci
                            e38 730iA
                            e36 325i

                            Comment

                            • AlastairPitt
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2019
                              • 156
                              • Espoo

                              Originally posted by Juhutti View Post
                              https://www.nettiauto.com/bmw/530/13357888

                              Onkohan tällaisesta kenelläkään tietoutta? Onko antaa tiivistetysti ajatusta mitä kannattaa erityisesti tarkistaa tai huomioida? Tietysti lähtökohtaisesti pitää tarkistaa, että kaikki toimii..
                              kontin johdot, moottorista huohotinjärjestelmä sekä jäähdytyssetit. Alustasta kannattaa kattoa että on puslaa vaihdettu, voi olla aika väsähtänyttä tavaraa alla jos ei. Sekä öljyvuodot.
                              BMW 525i E60 - 04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎