Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tl72
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 54
    • Lempäälä

    Originally posted by Hagle View Post
    Kysympä täällä vähän mp:tä, kun ei tuolla toisessa ketjussa tullut mitään kommenttia ja en tätä ketjua löytänyt aikasemmmin..

    Tosiaan rahapulan takia sellasen tonnin vuosisäästön takia olisin vaihtamassa autoa.. -15vm. Tojotan saisin vaihdettua -05vm. e61, pääsisin kaskosta ja rahoituksesta eroon.. bmw kokemusta ei ole, kun n.10v sitten ollut e34 525tds jne.

    Tossasen olisin halukas vaihtamaan väliaikais autoksi, mitkää m-sportit yms.ei kiinnosta mutta miten noi kilsat yms.uskaltaisko riskillä ottaa käyttöautoksi.
    https://m.nettiauto.com/bmw/525/1097...unt=5&vifNav=Y
    Itse vaihdoin 2006 e61 , 2018 aurikseen elokuussa, hermo levännyt kun ei tarvitse miettiä mikä leviäää seuraavaksi, bensakulut pudonnut puolella ja huoltokuluja ei vielä ole ollut, paskahan toi benariin verrattuna on mutta hermo lepää ��ps. Tonni on parin kuukauden huollot e61:sessä ja omalla oli ajettu 151tkm kun ostin ja myin kun oli 200tkm
    Last edited by tl72; 19-12-2019, 18:32.

    Comment

    • edva
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2018
      • 315
      • Pirkkala

      Ei näitä vehkeitä pidä mennä ostaa, jos ajatus rasvasista sormista sylettää eikä halua asiaan perehtyä. Eikä ikinä viimesillä roposilla. Touhutonni on vähintään oltava varalla, remonttipaikka ja kaapillinen varaosia tai mieluiten vara-auto, jos varman päälle haluaa pelata

      Mut on se vaan nii palkitsevaa, kun remontti onnistuu ja hommat pelaa. Kyllähän nää hyvät kyydit antaa hintasekseen
      e61 530xd LCI 3/2007

      Comment

      • jouskari318is
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 215
        • Tampere

        525d LCI

        Originally posted by Hagle View Post
        Kysympä täällä vähän mp:tä, kun ei tuolla toisessa ketjussa tullut mitään kommenttia ja en tätä ketjua löytänyt aikasemmmin..

        Tosiaan rahapulan takia sellasen tonnin vuosisäästön takia olisin vaihtamassa autoa.. -15vm. Tojotan saisin vaihdettua -05vm. e61, pääsisin kaskosta ja rahoituksesta eroon.. bmw kokemusta ei ole, kun n.10v sitten ollut e34 525tds jne.

        Tossasen olisin halukas vaihtamaan väliaikais autoksi, mitkää m-sportit yms.ei kiinnosta mutta miten noi kilsat yms.uskaltaisko riskillä ottaa käyttöautoksi.
        https://m.nettiauto.com/bmw/525/1097...unt=5&vifNav=Y
        Tässä vähän osviittaa mitä tämmöiset voi vuodessa kustantaa:

        Ostin oman 525d e61 LCI vuonna 2017 (n250tkm mittarissa), nyt omistusta kohta 3v. Yksilö oli keskimääräistä huonompi mielestäni huoltojen ym suhteen mutta se näkyi myös hinnassa. LCI + nahat yms kuitenkin sai tekemään ostopäätöksen.

        Ihan alkuun termarit + ym tyyppiviat kuntoon ja kaikki nesteet ja perusjutut huoltoon. Samoin tuulilasi. Eka vuonna meni varmaan lähemmäs 2500 €. Toinen vuosi meni aika helposti lukuunottamatta takaluukun johtosarjaa, toisena vuonna huollot ja korjaukset n 1500 €. Omistuksen kolmas vuosi on mennyt aika ongelmitta, toki tähän on kuluvia osia vaihdeltu mm. jarrut ja semmoset mutta ne pitää vaihtaa jokaiseen merkkiin ja malliin jossain kohtaa. Mutta kustannuksena pääsee huollot+korjaukset varmaan nyt sinne reilun 1000 euron pintaan minkä alle en odota tällä autolla ikinä pääsevän, eikä kyllä vanhemmalla BMW:llä yleensäkään ellei sitten tee lähes kaikkea itse.

        edit: ja lisättäköön vielä että kilsoja tulee noin 25tkm vuodessa
        Last edited by jouskari318is; 20-12-2019, 08:39. Reason: ajomäärät

        Comment

        • Hörhö
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 71
          • Lpr

          On se kyllä tuuristakin kiinni näiden kanssa, itsellä edellinen pre lci 530d, 280tkm-->350tkm, kokoajan oli jotain pientä, ei tosin mitään kallista itse korjaten,
          -pakosarja halki
          -vaihteiston öljypohja halki
          -penkin airbag tunnistinmatto
          -takaluukun johtosarjat
          -lämppärin puhallin
          -dampperi murtui
          -termarivikoja
          -startti
          -jarruputket puhki
          -parkkitutka ei toiminut ikinä kunnolla
          -umpiot muistutti akvaariota
          -öljyntasoanturi
          -takalasin pyyhkijä ruostui jumiin

          Nykyinen lci 530d, ostaessa 250tkm, nyt 300tkm, dpf tyhjennys, ja kertaalleen hävitti käynnistykseneston synkan, muuten vain öljynvaihdot.
          Alustassa kaikki muu alkuperäistä paitsi iskarit ja raidetangonpäät, eikä kolise/kitise yhtään, kaikki varusteet/sähkölaitteet (toistaiseksi) toimii.

          Inpa tms kuitenkin suositeltavaa hommata jos näihin sekaantuu

          Comment

          • edva
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2018
            • 315
            • Pirkkala

            Huonosta tuurista puheen ollen nii multa edelline e61 lci palo kesken ajon tosin nythän siitä on jo takaisinkutsu niin ei pitäs olla enää niitä ongelmia
            e61 530xd LCI 3/2007

            Comment

            • Funki
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 375
              • Kouvola

              Alkaa takaraivossa kutkuttelemaan ajatus auton kanssa tälle vuosituhanelle siirtymisestä ja linkin auto olisi harkinnassa.


              Onko toi jo ihan loppuu ajettu värkki?
              e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
              ex.
              e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
              e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
              e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
              e30 316 -88 (schwarz)

              Comment

              • jhelen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2015
                • 248
                • Ulvila

                Itse ostaisin LCI mallin pelkästään paremman vaihdelaatikon vuoksi.

                Comment

                • tabasco
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 851
                  • fin

                  Originally posted by jhelen View Post
                  Itse ostaisin LCI mallin pelkästään paremman vaihdelaatikon vuoksi.

                  Tai sitten laittaa xhp:n siihen pre-lci:hin.

                  Comment

                  • Hagle
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 217
                    • --------------

                    61 täällä kyselinki ja oli mennyt kun jahkailin. Nytten kiinnostaisi tuollainen e60 japsin tilalle, onhan tuo yli 10v vanhempi kun nykyinen tojota mutta bmw kuume jotenkin päällä, https://m.nettiauto.com/bmw/525/11025035

                    Comment

                    • A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Hagle View Post
                      61 täällä kyselinki ja oli mennyt kun jahkailin. Nytten kiinnostaisi tuollainen e60 japsin tilalle, onhan tuo yli 10v vanhempi kun nykyinen tojota mutta bmw kuume jotenkin päällä, https://m.nettiauto.com/bmw/525/11025035
                      Tääläpäin tuo oli lyhyen ajan sisällä parilla eri omistajalla. Oli aika nuhjuinen mitä kesällä kävin autoliikkeen pihassa katsomassa. Lisäksi ainakin noiden sähköpenkkien kanssa oli jotain vaivaa, oli jälkiasennettu eikä toiminut.

                      Skippaisin kyllä muutenkin tuon hintaluokan prelci:t.
                      Tonni kaksi lisää niin saa jo kutoskoneella tai M47 Lci joka on monessa suhteessa jo paljon parempi.
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                      Comment

                      • Hagle
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 217
                        • --------------

                        Originally posted by A^A View Post
                        Tääläpäin tuo oli lyhyen ajan sisällä parilla eri omistajalla. Oli aika nuhjuinen mitä kesällä kävin autoliikkeen pihassa katsomassa. Lisäksi ainakin noiden sähköpenkkien kanssa oli jotain vaivaa, oli jälkiasennettu eikä toiminut.

                        Skippaisin kyllä muutenkin tuon hintaluokan prelci:t.
                        Tonni kaksi lisää niin saa jo kutoskoneella tai M47 Lci joka on monessa suhteessa jo paljon parempi.
                        Onhan tota jonkseenkin huolleltu, tuulilasi alustan osia yms. Vähän hirvittää persaukisena jos tohon hybridiin tulee jtn.remppaa on tuokin yli 300tkm.ajettu vanha taxi🤔

                        Comment

                        • alpine3
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2010
                          • 1277
                          • Kajjjaani

                          Originally posted by Hagle View Post
                          Onhan tota jonkseenkin huolleltu, tuulilasi alustan osia yms. Vähän hirvittää persaukisena jos tohon hybridiin tulee jtn.remppaa on tuokin yli 300tkm.ajettu vanha taxi🤔
                          Minusta persaukisena ei kannata ostaa 380000 km ajettua vanhaa automaatti bemaria, kyllä siihenkin jtn. remppaa on varmasti tulossa. Osat ja remppaaminen jos ei itse tee maksaa vielä noihinkin ihan kivasti. Ainakin penkkejä pääsee heti rassaamaan jos sähköt ei tosiaan toimi, manuaalisäätöähän noissa ei ole.
                          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                          Comment

                          • Hagle
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 217
                            • --------------

                            Originally posted by alpine3 View Post
                            Minusta persaukisena ei kannata ostaa 380000 km ajettua vanhaa automaatti bemaria, kyllä siihenkin jtn. remppaa on varmasti tulossa. Osat ja remppaaminen jos ei itse tee maksaa vielä noihinkin ihan kivasti. Ainakin penkkejä pääsee heti rassaamaan jos sähköt ei tosiaan toimi, manuaalisäätöähän noissa ei ole.
                            No kyllähän tuo laittaa hiukan miettimään..josko pitäis tojotan ja kärsisi japsi.rengasmeluista yms. Tuo bmw ulkonäön perusteella kiinnostaisi ja sakemannien eristeiden tuoma hijaisuus..ite kyllä saan remppailtua autoja tallilla.missä nosturi jne.
                            Last edited by Hagle; 29-01-2020, 09:35.

                            Comment

                            • Hagle
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2007
                              • 217
                              • --------------

                              Originally posted by Hagle View Post
                              No kyllähän tuo laittaa hiukan miettimään..josko pitäis tojotan ja kärsisi japsi.rengasmeluista yms. Tuo bmw ulkonäön perusteella kiinnostaisi ja sakemannien eristeiden tuoma hijaisuus..ite kyllä saan remppailtua autoja tallilla.missä nosturi jne.


                              Kyllä ihan 50/50 ottaisko perhana riskin ja vaihtais e60 alle. Hirvittää tollasen hybridinkin kanssa jos sähköpuolelle jotain tulee. Tollaseen diesel bmw lähes kaiken pystyy itse tekemään ja osia tuntuisi löytyvän hyvin :think

                              Comment

                              • jouskari318is
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 215
                                • Tampere

                                diy

                                Originally posted by Hagle View Post
                                Kyllä ihan 50/50 ottaisko perhana riskin ja vaihtais e60 alle. Hirvittää tollasen hybridinkin kanssa jos sähköpuolelle jotain tulee. Tollaseen diesel bmw lähes kaiken pystyy itse tekemään ja osia tuntuisi löytyvän hyvin :think
                                Toki jos itse pystyy tekemään, eli on aika, paikka ja motivaatio kohdallaan niin sitten onnistuu edullisemmin aika monenkinlaisen auton pito. Purkaamoiltakin löytyy aika hyvin näihin vanhempiin osia edullisesti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎