Originally posted by Hagle
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Last edited by tl72; 19-12-2019, 18:32.
-
-
Ei näitä vehkeitä pidä mennä ostaa, jos ajatus rasvasista sormista sylettää eikä halua asiaan perehtyä. Eikä ikinä viimesillä roposilla. Touhutonni on vähintään oltava varalla, remonttipaikka ja kaapillinen varaosia tai mieluiten vara-auto, jos varman päälle haluaa pelata
Mut on se vaan nii palkitsevaa, kun remontti onnistuu ja hommat pelaa. Kyllähän nää hyvät kyydit antaa hintasekseene61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
525d LCI
Originally posted by Hagle View PostKysympä täällä vähän mp:tä, kun ei tuolla toisessa ketjussa tullut mitään kommenttia ja en tätä ketjua löytänyt aikasemmmin..
Tosiaan rahapulan takia sellasen tonnin vuosisäästön takia olisin vaihtamassa autoa.. -15vm. Tojotan saisin vaihdettua -05vm. e61, pääsisin kaskosta ja rahoituksesta eroon.. bmw kokemusta ei ole, kun n.10v sitten ollut e34 525tds jne.
Tossasen olisin halukas vaihtamaan väliaikais autoksi, mitkää m-sportit yms.ei kiinnosta mutta miten noi kilsat yms.uskaltaisko riskillä ottaa käyttöautoksi.
https://m.nettiauto.com/bmw/525/1097...unt=5&vifNav=Y
Ostin oman 525d e61 LCI vuonna 2017 (n250tkm mittarissa), nyt omistusta kohta 3v. Yksilö oli keskimääräistä huonompi mielestäni huoltojen ym suhteen mutta se näkyi myös hinnassa. LCI + nahat yms kuitenkin sai tekemään ostopäätöksen.
Ihan alkuun termarit + ym tyyppiviat kuntoon ja kaikki nesteet ja perusjutut huoltoon. Samoin tuulilasi. Eka vuonna meni varmaan lähemmäs 2500 €. Toinen vuosi meni aika helposti lukuunottamatta takaluukun johtosarjaa, toisena vuonna huollot ja korjaukset n 1500 €. Omistuksen kolmas vuosi on mennyt aika ongelmitta, toki tähän on kuluvia osia vaihdeltu mm. jarrut ja semmoset mutta ne pitää vaihtaa jokaiseen merkkiin ja malliin jossain kohtaa. Mutta kustannuksena pääsee huollot+korjaukset varmaan nyt sinne reilun 1000 euron pintaan minkä alle en odota tällä autolla ikinä pääsevän, eikä kyllä vanhemmalla BMW:llä yleensäkään ellei sitten tee lähes kaikkea itse.
edit: ja lisättäköön vielä että kilsoja tulee noin 25tkm vuodessa
Comment
-
-
On se kyllä tuuristakin kiinni näiden kanssa, itsellä edellinen pre lci 530d, 280tkm-->350tkm, kokoajan oli jotain pientä, ei tosin mitään kallista itse korjaten,
-pakosarja halki
-vaihteiston öljypohja halki
-penkin airbag tunnistinmatto
-takaluukun johtosarjat
-lämppärin puhallin
-dampperi murtui
-termarivikoja
-startti
-jarruputket puhki
-parkkitutka ei toiminut ikinä kunnolla
-umpiot muistutti akvaariota
-öljyntasoanturi
-takalasin pyyhkijä ruostui jumiin
Nykyinen lci 530d, ostaessa 250tkm, nyt 300tkm, dpf tyhjennys, ja kertaalleen hävitti käynnistykseneston synkan, muuten vain öljynvaihdot.
Alustassa kaikki muu alkuperäistä paitsi iskarit ja raidetangonpäät, eikä kolise/kitise yhtään, kaikki varusteet/sähkölaitteet (toistaiseksi) toimii.
Inpa tms kuitenkin suositeltavaa hommata jos näihin sekaantuu
Comment
-
-
Alkaa takaraivossa kutkuttelemaan ajatus auton kanssa tälle vuosituhanelle siirtymisestä ja linkin auto olisi harkinnassa.
Onko toi jo ihan loppuu ajettu värkki?e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
ex.
e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
e30 316 -88 (schwarz)
Comment
-
-
61 täällä kyselinki ja oli mennyt kun jahkailin. Nytten kiinnostaisi tuollainen e60 japsin tilalle, onhan tuo yli 10v vanhempi kun nykyinen tojota mutta bmw kuume jotenkin päällä, https://m.nettiauto.com/bmw/525/11025035
Comment
-
-
Originally posted by Hagle View Post61 täällä kyselinki ja oli mennyt kun jahkailin. Nytten kiinnostaisi tuollainen e60 japsin tilalle, onhan tuo yli 10v vanhempi kun nykyinen tojota mutta bmw kuume jotenkin päällä, https://m.nettiauto.com/bmw/525/11025035
Skippaisin kyllä muutenkin tuon hintaluokan prelci:t.
Tonni kaksi lisää niin saa jo kutoskoneella tai M47 Lci joka on monessa suhteessa jo paljon parempi.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostTääläpäin tuo oli lyhyen ajan sisällä parilla eri omistajalla. Oli aika nuhjuinen mitä kesällä kävin autoliikkeen pihassa katsomassa. Lisäksi ainakin noiden sähköpenkkien kanssa oli jotain vaivaa, oli jälkiasennettu eikä toiminut.
Skippaisin kyllä muutenkin tuon hintaluokan prelci:t.
Tonni kaksi lisää niin saa jo kutoskoneella tai M47 Lci joka on monessa suhteessa jo paljon parempi.
Comment
-
-
Originally posted by Hagle View PostOnhan tota jonkseenkin huolleltu, tuulilasi alustan osia yms. Vähän hirvittää persaukisena jos tohon hybridiin tulee jtn.remppaa on tuokin yli 300tkm.ajettu vanha taxi🤔BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostMinusta persaukisena ei kannata ostaa 380000 km ajettua vanhaa automaatti bemaria, kyllä siihenkin jtn. remppaa on varmasti tulossa. Osat ja remppaaminen jos ei itse tee maksaa vielä noihinkin ihan kivasti. Ainakin penkkejä pääsee heti rassaamaan jos sähköt ei tosiaan toimi, manuaalisäätöähän noissa ei ole.Last edited by Hagle; 29-01-2020, 09:35.
Comment
-
-
Originally posted by Hagle View PostNo kyllähän tuo laittaa hiukan miettimään..josko pitäis tojotan ja kärsisi japsi.rengasmeluista yms. Tuo bmw ulkonäön perusteella kiinnostaisi ja sakemannien eristeiden tuoma hijaisuus..ite kyllä saan remppailtua autoja tallilla.missä nosturi jne.
Kyllä ihan 50/50 ottaisko perhana riskin ja vaihtais e60 alle. Hirvittää tollasen hybridinkin kanssa jos sähköpuolelle jotain tulee. Tollaseen diesel bmw lähes kaiken pystyy itse tekemään ja osia tuntuisi löytyvän hyvin :think
Comment
-
-
diy
Originally posted by Hagle View PostKyllä ihan 50/50 ottaisko perhana riskin ja vaihtais e60 alle. Hirvittää tollasen hybridinkin kanssa jos sähköpuolelle jotain tulee. Tollaseen diesel bmw lähes kaiken pystyy itse tekemään ja osia tuntuisi löytyvän hyvin :think
Comment
-
Comment