E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AlastairPitt
    replied
    Originally posted by Juhutti View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/13357888

    Onkohan tällaisesta kenelläkään tietoutta? Onko antaa tiivistetysti ajatusta mitä kannattaa erityisesti tarkistaa tai huomioida? Tietysti lähtökohtaisesti pitää tarkistaa, että kaikki toimii..
    kontin johdot, moottorista huohotinjärjestelmä sekä jäähdytyssetit. Alustasta kannattaa kattoa että on puslaa vaihdettu, voi olla aika väsähtänyttä tavaraa alla jos ei. Sekä öljyvuodot.

    Leave a comment:


  • Juhutti
    replied
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/13357888

    Onkohan tällaisesta kenelläkään tietoutta? Onko antaa tiivistetysti ajatusta mitä kannattaa erityisesti tarkistaa tai huomioida? Tietysti lähtökohtaisesti pitää tarkistaa, että kaikki toimii..

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Päätyisin 3 litraiseen kutoseen siinä tapauksessa, en muista saako lci mallia M54b30 moottorilla, yksi luotettavimpia.
    272hv malli, onko se sitten M54b30 kehitysversio ?
    N52 korvasi M54:n jo 2005 pre-lci malleissa. LCI malleihin tuli sitten N53. M54:llä ja N52:lla ei hirveästi ole yhteistä. N52 ja N53 on lähempänä toisiaan, mutta merkittäviä eroja on näissäkin.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Päätyisin 3 litraiseen kutoseen siinä tapauksessa, en muista saako lci mallia M54b30 moottorilla, yksi luotettavimpia.
    272hv malli, onko se sitten M54b30 kehitysversio ?
    Ei taida LCI enään M-koneella saada.

    Ei kait N53 ainakaan mitään termarimurheita pitäisi olla.

    Uudemmat suutinversiotkin pitäisi olla parempia jo. Että jos sen rempan tekee niin eipä toiste tarvinne tehdä ainakaan.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    OK. Itse olen sitä mieltä, että kyllä sen pitää kuuden koneella olla kun niitä vielä on. Vaikka ihan vaan, "just beacuse i can"
    Päätyisin 3 litraiseen kutoseen siinä tapauksessa, en muista saako lci mallia M54b30 moottorilla, yksi luotettavimpia.
    272hv malli, onko se sitten M54b30 kehitysversio ?
    Last edited by BMW525Xda; 25-01-2021, 20:54.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    OK. Itse olen sitä mieltä, että kyllä sen pitää kuuden koneella olla kun niitä vielä on. Vaikka ihan vaan, "just beacuse i can"

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Nyt on päässyt käymään niin, että kun kokelin kaverin e61 525dA kulkinetta niin sellainen lci e61 herätti heti omistamisen halua, tosin bensakoneisena. (jollain 12-13tkm vuosittaisella ajosuoritteella ei taida juurikaan dieselissä olla järkeä) Sen verran jo opiskellut, että n53 moottoreissa on mennyt suuttimia, puolia ja korkeapainepumppuja, mutta puolat on vissiin ainakin joissakin tapauksissa vaihdettu turhaan, ja suuttimien nykyversiot olisivat jo parempia, ja entäs korkepainepumput, ovatko parantuneet? Nox antureita menee, tilalle noxem ja on vissiin kestävä ratkaisu ongelmaan? Mitenkäs nuo bensavehkeiden termostaatit? Ovatko yhtä susia kuin dieseleissä? Akkukaapelin läpivienti on myös tiedossa heikkona paikkana. ZF 6HP vaihteisto on ilmeisesti muuten kestävä, mutta jossain vaiheessa se tarvitsee mekatroniikan korjausta ja kun tarpeeseen "herää" ajoissa niin selviää pelkällä mekatroniikan korjauksella?

    Sitten poppikonelinjalle sen verran, että jos haluaa bluetoothin välityksellä soittaa musiikkia puhelimesta niin cic+combox on the juttu? tai ainakin näin ymmärsin.
    Ja kyllä, tiedostan että nämä ovat käytettyjä autoja ja jotain laittoa on jossain vaiheessa edessä.
    Ei kannata noilla ajoilla dieseliä hommata, vaikka ennemmin 520i. Minulla on myynnissä diesel juuri siksi että ei ole ajoa edes 10tkm vertaa vuodessa. Käyttövoimaverolla (n.800€) ostaa jo bensaa aika paljon.

    Mulla on noin 375tkm ajettu eikä ole paljon joutunut remppaamaan, perusjuttuja. Moottoria ja laatikkoa ei ole tarvinnut korjailla ja vaihteisto vaihtaa kuin uutena kun aikanaan nollattiin adaptaatiot. Dpf on kerran nollattu ja ajettu poltot jossain 300tkm kohdalla. E6x on lähes ruostevapaa automalli, tehty hyvistä materiaaleista. Lci nä parasta aa ryhmää.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Nyt on päässyt käymään niin, että kun kokelin kaverin e61 525dA kulkinetta niin sellainen lci e61 herätti heti omistamisen halua, tosin bensakoneisena. (jollain 12-13tkm vuosittaisella ajosuoritteella ei taida juurikaan dieselissä olla järkeä) Sen verran jo opiskellut, että n53 moottoreissa on mennyt suuttimia, puolia ja korkeapainepumppuja, mutta puolat on vissiin ainakin joissakin tapauksissa vaihdettu turhaan, ja suuttimien nykyversiot olisivat jo parempia, ja entäs korkepainepumput, ovatko parantuneet? Nox antureita menee, tilalle noxem ja on vissiin kestävä ratkaisu ongelmaan? Mitenkäs nuo bensavehkeiden termostaatit? Ovatko yhtä susia kuin dieseleissä? Akkukaapelin läpivienti on myös tiedossa heikkona paikkana. ZF 6HP vaihteisto on ilmeisesti muuten kestävä, mutta jossain vaiheessa se tarvitsee mekatroniikan korjausta ja kun tarpeeseen "herää" ajoissa niin selviää pelkällä mekatroniikan korjauksella?
    EDIT: Ja takaluukun johtosarjat ovat lienee myös jossain vaiheessa laittolistalla, jos ei ole jo laitettu.



    Sitten poppikonelinjalle sen verran, että jos haluaa bluetoothin välityksellä soittaa musiikkia puhelimesta niin cic+combox on the juttu? tai ainakin näin ymmärsin.
    Ja kyllä, tiedostan että nämä ovat käytettyjä autoja ja jotain laittoa on jossain vaiheessa edessä.
    Last edited by JiiVee92; 25-01-2021, 20:38. Reason: Lisäys

    Leave a comment:


  • Nahkarankaisija
    replied
    Originally posted by Hane. View Post
    Sen enempää autosta tiedä, mutta on satavarmasti jälkikäteen m-sportattu. Oli jossain vaiheessa myynnissä normimallin helmoilla. Auton myyjä omistaa automaalaamon/korjaamon ja käsittääkseni tehnyt nuo muutokset.
    Kiitos tiedosta, todella kauan ollut ainakin myynnissä mikä vähän ihmetyttää. Jos jollakin on parempaa tietoa tuosta 530D laatikon kestävyydestä niin olisin kiitollinen, 700nm on ilmeisesti ZF ilmoittama maksimi niin vähän huolettaa tuo 750nm.
    Last edited by Nahkarankaisija; 25-01-2021, 15:47.

    Leave a comment:


  • Hane.
    replied
    Originally posted by Nahkarankaisija View Post
    535D:https://www.nettiauto.com/bmw/535/10954932

    Vähän ajettu ja hyvät varusteet, alustanumeron perusteella kuitenkin karvalakki-Italian tuonti, luottaako tuohon VIN decoderin tietoon että olisi M-sportattu ja penkit vaihdettu jälkikäteen? Tähän joutuisi sitten itse tekemään EGR + DPF poistot ja ohjelmoinnit mutta laatikko olisi puolestaan kestävämpi.

    Mitäs asiantuntijat on mieltä, budjetti on max 10k.
    Sen enempää autosta tiedä, mutta on satavarmasti jälkikäteen m-sportattu. Oli jossain vaiheessa myynnissä normimallin helmoilla. Auton myyjä omistaa automaalaamon/korjaamon ja käsittääkseni tehnyt nuo muutokset.

    Leave a comment:


  • Nahkarankaisija
    replied
    Ensimmäinen bemari mietinnässä ja vaihtoehtoina olisi E61 LCI 530/535D, pari vaihtoehtoa löytänyt ja kysyisinkin tietävämpien mielipidettä mitä kannattaa ostaa.

    530D: https://www.nettiauto.com/bmw/530/11824899

    Paljon ajettu mutta paljon myös huollettu, hyvät varusteet, ainoa mikä mietityttää on kuinka hyvin vaihdelaatikko kestää tuon 750nm väännön, vaihteistoöljyt vaihdettu 90 tkm sitten ja ohjelmoituna ajettu viimeiset 30 tkm.

    535D:https://www.nettiauto.com/bmw/535/10954932

    Vähän ajettu ja hyvät varusteet, alustanumeron perusteella kuitenkin karvalakki-Italian tuonti, luottaako tuohon VIN decoderin tietoon että olisi M-sportattu ja penkit vaihdettu jälkikäteen? Tähän joutuisi sitten itse tekemään EGR + DPF poistot ja ohjelmoinnit mutta laatikko olisi puolestaan kestävämpi.

    Mitäs asiantuntijat on mieltä, budjetti on max 10k.

    Leave a comment:


  • vilikeri
    replied
    Originally posted by -kako- View Post
    Itse en ottaisi yli 300t km ajettua n52 koneellista. Jos budjetti on siinä 5t€ luokassa, niin katsoisin ennemmin dieseleitä, joista löytyy enemmän vaihtoehtoja taikka sitten e39 530i:tä
    Niinhän siinä kävi että ko. yksilö jäi ostamatta,tilalle tuli 525 dieseli

    Leave a comment:


  • -kako-
    replied
    Originally posted by `Samppade View Post
    Tosiaan pitkästä aikaan tekisi mieli taas päätyä bimmerin omistajaksi, viimeisimmästä on jo kuitenkin 6 vuotta aikaa. Nettiautoa selatessa vastaan tuli E60 530 LCI M-Sport https://www.nettiauto.com/bmw/530/10...llenautomyynti.
    Olisi hyvä kuulla tietoa, jos joku olisi jo käynyt kyseistä yksilöä katsomassa.

    Tottakai sitä piti kaivaa kaikki mahdolliset vikapesäkkeet foorumilta ja kyseisestä N53B30-moottorista löytyikin melko paljon tietoa, suurinpana ongelmakohtana varmasti käyntihäiriöt (HPFP, suuttimet, puolat yms.).

    Muita mahdollisia rahareikiä, mitä voisi huomata jo autoa koeajaessa tai katsellessa?

    Ja toisekseen, onko tuolla japanin versiolla mitään eroa euromalliin verrattuna? Navinhan saa varmaankin koodattua(?)

    Kiitoksia vastauksista etukäteen
    Ainakin kyseinen yksilö on aika ylihinnoiteltu.. Tuolla hinnalla saa jo f-korisia:think

    Leave a comment:


  • -kako-
    replied
    Originally posted by vilikeri View Post
    Pitkästä aikaa olis tarkotus palata takaisin bemarien pariin jahka vakuutusyhtiö suostuu rahat luovuttamaan,niin olisiko kellään tietoa linkin autosta
    https://m.nettiauto.com/bmw/525/1130...unt=4&vifNav=Y

    Tuo ois harkinnassa,tai sitten e39 530:stä ylöspäin bensakampetta automaattilootalla:think
    Itse en ottaisi yli 300t km ajettua n52 koneellista. Jos budjetti on siinä 5t€ luokassa, niin katsoisin ennemmin dieseleitä, joista löytyy enemmän vaihtoehtoja taikka sitten e39 530i:tä

    Leave a comment:


  • `Samppade
    replied
    Originally posted by ripaxp86 View Post
    Kattelin ihan piruuttani tuon rekkarin perusteella valmistenumeron WBANU91060CT25440. Ja ylläri tuossa on N52 mylly. Näköjään Japanin maallakaan ei olla otettu N53 käyttöön. Pääsee sillä N52:sellakin.
    No tämän tieto muuttaa asioita selkeästi, ymmärtääkseni N52 ei ole yhtään niin vikaherkkä(?). Huonoja muistoja valvetronicista N42-moottorin myötä.

    Leave a comment:

Working...
X