Originally posted by hypodermic
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Originally posted by pyroz View PostTuon ikäiset bensakoneet on kaikki ahtamattomia, eli unohda softailut. Automaattilaatikot on näissä kaikki hyviä. Alkavat toki olla elämänsä ehtoopuolella huoltamattomana sitten jos puhutaan yli 300tkm ajetuista.
Tarkoitus ei ole lähellekään noin paljon ajettua katsella, jos vaan budjetti piisaa.
Varusteista kiinnostaisi esim. ACC ja avaimeton kulku (comfort access tms), ja tietysti kunnon jakkarat (pitää käydä koeistumassa eri malleja kun ei ole kokemusta). Ja olishan se M-sport maukas...
Mites tuo neliveto näissä, riski vai mahdollisuus?Last edited by hypodermic; 25-02-2019, 12:54.Ex: E30 318i
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTuon ikäiset bensakoneet on kaikki ahtamattomia, eli unohda softailut. Automaattilaatikot on näissä kaikki hyviä. Alkavat toki olla elämänsä ehtoopuolella huoltamattomana sitten jos puhutaan yli 300tkm ajetuista.
Ja jos öljyjä ei ole vaihdettu niin voi noissa laatikoissakin helposti mekatroniikkavikoja olla. Ihan tyypillistä itseasiassa 6hp laatikoille. Tosin yleisempää dieseleissä suuremman väännön takia...eritoten softatuissa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMikäs ihme siinä ahtamattomuudessa softailun estää?
(Merkittävä) tehon lisäys on sitten toinen juttu. Siihen kun tarvitaan lisää sekä ilmaa että bensaa. Ahtamattomassa ilman lisääminen on hankalampaa kuin turbollisessa. Mutta ei mahdotonta.
Jos bensan määrää lisätään ja ilman määrää ei, jossain vaiheessa teho alkaa tippua ja osa palamattomasta bensasta tippasee pakoputkesta pihalle (huom. kärjistys)
Edes 10% tehonlisäys ei ole vielä merkittävä.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostSoftailua ei estä mikään.
(Merkittävä) tehon lisäys on sitten toinen juttu. Siihen kun tarvitaan lisää sekä ilmaa että bensaa. Ahtamattomassa ilman lisääminen on hankalampaa kuin turbollisessa. Mutta ei mahdotonta.
Jos bensan määrää lisätään ja ilman määrää ei, jossain vaiheessa teho alkaa tippua ja osa palamattomasta bensasta tippasee pakoputkesta pihalle (huom. kärjistys)
Edes 10% tehonlisäys ei ole vielä merkittävä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNo tuommoiset menee nyt sitten jo tarpeettoman puuhastelun piikkiin kun käyttöautosta puhutaan. Ja toki myös alkaa vaurioriskit kasvamaan ym.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJa kas näin. Vastasit itse omaan kysymykseesi, että miksi vapareissa _kannattaa_ unohtaa softaamisella merkittävät haaveilutF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostAijaa, minusta N53 -koneen softaaminen kyllä oli joka pennin arvoinen ja ero tuntuva (tosin ei kyllä niin tuntuva kun jossain 530d:ssä).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNo ihan samalla lailla ne kyllä kannattaa unohtaa niistä ahdetuistakin.
Kestävyyden osalta jokainen itse valitsee riskitason mihin alkaa.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Lootan öljyjen vaihto ainakin tulis ekana mieleen noilla vuosilla ja kilsoilla.
Muutenkin mikähän loota tässä mallissa on? Joskus oli puhetta noista 52x lootien kestävyydestä ainakin dieselkoneissa, jolloin järkevämpää oli ostaa suoraan lci eli facelift-malli, jossa parempi heti parempi laatikko (ZF6hp).
Aika hintava mun mieleen pre-faceliftiks..?e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostLootan öljyjen vaihto ainakin tulis ekana mieleen noilla vuosilla ja kilsoilla.
Muutenkin mikähän loota tässä mallissa on? Joskus oli puhetta noista 52x lootien kestävyydestä ainakin dieselkoneissa, jolloin järkevämpää oli ostaa suoraan lci eli facelift-malli, jossa parempi heti parempi laatikko (ZF6hp).
Aika hintava mun mieleen pre-faceliftiks..?
Comment
-
-
Kysellääs taas fiksummilta mielipidettä kyseisestä autosta:https://www.nettiauto.com/bmw/530/9897537 Omaan silmään varustetaso on aika kattava ja hintakin huoltoihin ja kilsoihin nähden aika sopiva? Ainut mikä epäilyttää on, kun tuotu latviasta. Onko noissa baltian tuonneissa kilsat paikkaansapitäviä? Sekä näyttäs olevan hieman kosteutta umpioissa, onko isompikin ongelma näissä malleissa vai ihan normaalia esim. pesun jälkeen?E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
Comment