Tästä tietoa kenelläkään? Olisin ostamassa mutta tämä e60 on vieras malli vielä ja moottorista puhumattakaan..mitä kannattaa huomioida ja mitä vikoja kyseisissä moottoreissa on?
Kiitos jo valmiiksi!
....Auto on ollut kolarissa jossa mennyt etupäästä peltejä ja puskuri maalattu uudestaan(kauppiaan mukaan). Ulkoisia merkkejä vaurioista autossa ei ollut.
Autoliikkeen pihalla moottori nakutti aika äänekkäästi ja kuulosti melkein dieseliltä, mutta kun liikkeelle lähti niin naputus hävisi, taisi olla siis hydrauliset nostajat?
Huoltokirjaa ei autossa ollut, mutta kun katsoin iDrivestä niin ainoat huollot joista herjaa on "Statutory Vehicle Inspection", "statutory vehicle inspection" ja kun päivämäärät laitoin oikein niin myös jarrunesteen vaihdosta. Huomenna menee selvitykseen saisinko käytyä näyttämässä autoa huollossa, jos avaimesta löytyisi jotain tietoja.
Jos on Suomessa kolaroitu/lunastettu ja tämän kyseisen myyjäliikkeen korjaama, niin suhtautuisin erittäin suurella varauksella. Yhden heidän tekemän viritelmän nähneenä..
http://www.nettiauto.com/bmw/530/7803774 Onko kellekään tuttu auto? Kiinnosti lähinnä sijainnin ja omasta autosta ehdotetun vaihtotarjouksen vuoksi. Lättäpenkit ja kusivalothan tuossa on.
Onko jollain edes jotain positiivista sanottavaa noista perusjakkaroista? Ite taivaltanu lähinnä kaiken maailman karvalakkiromuilla parin tunnin etappeja, eikä oo ainakaan kipeeks vielä selkä menny.
Mulla on perusjakkarat ja hyvin niissä on jaksanut istua HML-Kuusamo väliä. Ja voithan myöhemmin päivittää penkit comfort jakkaroihin jos lättänät alkaa tosissaan tympiin.
Mulla on perusjakkarat ja hyvin niissä on jaksanut istua HML-Kuusamo väliä. Ja voithan myöhemmin päivittää penkit comfort jakkaroihin jos lättänät alkaa tosissaan tympiin.
Hyvä pointti. Huono vaan, että kuumeiluttaa niin paljon tuo e61, että pitää varmaan kohta mennä tuhlaamaan kaikki rahat mokomaan.
Joo syynännyt auton tietoja mahdollisimman pitkältä ja sainkin vanhaan omistajaan yhteyden jonka aikana kolaroitu. Huoltoja oli ihan hyvin ylhäällä ja oli tosi jees kun vastailu moniin kysymyksiin autosta.
Sitten tuli se mitä pelkäsinkin, autolla oli hänen mukaansa ajettu 241 000km, mutta liikkeen myynti-ilmossa on 134 000. Komeasti jossain surrattu vähän kilometrejä pois. Nyt odottelen joskos AVK soittelisi takaisin ja saisin heiltä vähän tietoa paljonko lunastuksen aikaan oli kilometrejä.
Joo syynännyt auton tietoja mahdollisimman pitkältä ja sainkin vanhaan omistajaan yhteyden jonka aikana kolaroitu. Huoltoja oli ihan hyvin ylhäällä ja oli tosi jees kun vastailu moniin kysymyksiin autosta.
Sitten tuli se mitä pelkäsinkin, autolla oli hänen mukaansa ajettu 241 000km, mutta liikkeen myynti-ilmossa on 134 000. Komeasti jossain surrattu vähän kilometrejä pois. Nyt odottelen joskos AVK soittelisi takaisin ja saisin heiltä vähän tietoa paljonko lunastuksen aikaan oli kilometrejä.
Eikö tuo kannattaisi jo selvinneen historian valossa unohtaa?
Toi auto saa jäädä joo, huono puoli vain että kerkesi koeajamaan ja kokemaan tuon 3.0L koneen. Katsotaan nyt mikä tässä valikoituu seuraavaksi testaukseen.
Kävin tänään koeajaa yhtä saksantuonti e61 530da:ta. Kyllä oli löysää ja tärryyttävää kyytiä. Kilsat 321tkm.
- Kuuluuko tuon auton tärryyttää yhtään tyhjäkäynnillä (tuntuu ratissa ja aavistuksen penkissä) ?
- Motarilla täristi jonkin verran, en tiiä oliko vika renkaissa/vanteissa. Orig. 16''alut ja vanhat nokian kitkat päällä.
- Miten paljon laatikko saa luistaa vaihdoissa? Jotenkin todella hitaan tuntuinen. Muistaakseni edellinen e38 vaihtoi nopeemmin zf-askilla. Zfhän tässäkin on tietty.
- Historia oli huoltokirjoineen näköjään tähän päivään saakka, en ehtinyt tarkkaan syynäämään kiireen takia.
- Varusteista huomasin ainakin HUDin ja active steeringin siinä 10min koeajolla.
Luultavasti jätän auton, mutta mikäli alustan epävarmuus johtuu vain renkaista ja laatikon käytös on vain ominaista, niin pienellä tinginnällä voisin sittenkin harkita?
Kävin tänään koeajaa yhtä saksantuonti e61 530da:ta. Kyllä oli löysää ja tärryyttävää kyytiä. Kilsat 321tkm.
- Kuuluuko tuon auton tärryyttää yhtään tyhjäkäynnillä (tuntuu ratissa ja aavistuksen penkissä) ?
- Motarilla täristi jonkin verran, en tiiä oliko vika renkaissa/vanteissa. Orig. 16''alut ja vanhat nokian kitkat päällä.
- Miten paljon laatikko saa luistaa vaihdoissa? Jotenkin todella hitaan tuntuinen. Muistaakseni edellinen e38 vaihtoi nopeemmin zf-askilla. Zfhän tässäkin on tietty.
- Historia oli huoltokirjoineen näköjään tähän päivään saakka, en ehtinyt tarkkaan syynäämään kiireen takia.
- Varusteista huomasin ainakin HUDin ja active steeringin siinä 10min koeajolla.
Luultavasti jätän auton, mutta mikäli alustan epävarmuus johtuu vain renkaista ja laatikon käytös on vain ominaista, niin pienellä tinginnällä voisin sittenkin harkita?
Samassa liikkeessä on suomihistoriallinen E60 530da, jonka itse kävin reilu viikko sitten ponnistamassa. Tuotahan olisi helppo käydä verrokiksi kokeilemassa. Vaihteisto toimi tuossa sedanissa varsin hyvin.
Oli aiemmin myyjän kanssa jo puhetta myös siitä e60:stä, mutta tänään oli jo varattuna huomiseksi toiselle asiakkaalle, enkä tänään olisi ehtinyt koeajaa enää sitä muutenkaan.
Comment