Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by jouskari318is View Post
    Toki jos itse pystyy tekemään, eli on aika, paikka ja motivaatio kohdallaan niin sitten onnistuu edullisemmin aika monenkinlaisen auton pito. Purkaamoiltakin löytyy aika hyvin näihin vanhempiin osia edullisesti.
    Purkaamoilta edullisesti? Ei ainakaan Suomesta. Ebay ym. löytyy edellisesti, mutta Suomessa purkaamot pitää ihan järjettömiä hintoja osilla.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5057
      • Paimio

      Originally posted by HTK12 View Post
      Purkaamoilta edullisesti? Ei ainakaan Suomesta. Ebay ym. löytyy edellisesti, mutta Suomessa purkaamot pitää ihan järjettömiä hintoja osilla.
      Tämä on totta! Olen saksasta ostanut uusia (!!!) osia halvemmalla mitä purkamot pyytää täällä!
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • jouskari318is
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 215
        • Tampere

        purkaamot

        Originally posted by TheRipper View Post
        Tämä on totta! Olen saksasta ostanut uusia (!!!) osia halvemmalla mitä purkamot pyytää täällä!
        Olette kyllä oikeassa että Suomessa purkamoilla on kovia hintoja paikoitellen, tosin hajontaakin hinnoissa on mitä nyt jotain katsellut varaosahaku.fi kautta. Löytöjä voi tehdä ja tinkiäkin voi, mutta ihan varmasti Saksasta saa halvemmalla kun tarjontaa on enemmän ja vähemmän alvia jne.

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17543
          • Turku

          Osa purkamoista on pyytänyt minulta enemmän rahaa käytetystä osasta, mitä se maksaa uutena Saksassa .
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • amrojnuuti
            BTCF Member
            • Mar 2016
            • 69
            • Siilinjärvi

            Osa purkamoista on pyytänyt minulta enemmän rahaa käytetystä osasta, mitä se maksaa uutena Saksassa .
            Olen elaissäni ostanut yhden osan purkaamolta. Transit connectin pyyhkijän varren. Pari kertaa olen hintakyselyä laittanut ilman vastausta, jonka tuloksena olen ostanut uuden osan muualta. +30 vuotta kortti ja autoja ollut.

            Comment

            • sambsbe
              Bimmer Rookie
              • Oct 2013
              • 109
              • vaasa

              Bmw e61

              itse ostin juuri 530d 07vm tämä on vissiin lci malli jo ? on ajettu jo 318tkh mutta oli kyllä kattavat huollot tehty jne... aika kertoo meneekö touhu tonneja vuodessa monta remontteihin vai saadaanko päästellä öljynvaihdoilla vain..https://www.nettiauto.com/bmw/530/11010198
              Last edited by sambsbe; 08-02-2020, 07:59.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2016
                • Kangasala

                Originally posted by sambsbe View Post
                itse ostin juuri 530d 07vm tämä on vissiin lci malli jo ? on ajettu jo 318tkh mutta oli kyllä kattavat huollot tehty jne... aika kertoo meneekö touhu tonneja vuodessa monta remontteihin vai saadaanko päästellä öljynvaihdoilla vain..https://www.nettiauto.com/bmw/530/11010198
                Juu, 05/-07 linjalta rullannu ulos, eli Lci on ja mukavat varusteetkin näyttää olevan. Aika näyttää kulukehyksen, mutta hehkujen ohjainyksikkö ja hehkut kannattaa hankkia varastoon jo valmiiksi. Itse tykkäsin tuollaisesta aikoinaan kovin, mutta käyttötarpeet pakotti luopumaan. Hieno peli, toivottavasti sait hyvän yksilön!
                Ja editoidaan vielä, että 15-20tkm öljynvaihtovälit kannattaa pitää maksimissaan.
                Last edited by schwarze; 08-02-2020, 09:34.
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • sambsbe
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 109
                  • vaasa

                  Originally posted by schwarze View Post
                  Juu, 05/-07 linjalta rullannu ulos, eli Lci on ja mukavat varusteetkin näyttää olevan. Aika näyttää kulukehyksen, mutta hehkujen ohjainyksikkö ja hehkut kannattaa hankkia varastoon jo valmiiksi. Itse tykkäsin tuollaisesta aikoinaan kovin, mutta käyttötarpeet pakotti luopumaan. Hieno peli, toivottavasti sait hyvän yksilön!
                  Ja editoidaan vielä, että 15-20tkm öljynvaihtovälit kannattaa pitää maksimissaan.
                  Hehkut ja ohjainyksikkö vaihdettu 50tkh sitten, termarit pitäs varmaan vaihtaa ku lämmöt pyörii 82-84

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2016
                    • Kangasala

                    Originally posted by sambsbe View Post
                    Hehkut ja ohjainyksikkö vaihdettu 50tkh sitten, termarit pitäs varmaan vaihtaa ku lämmöt pyörii 82-84
                    Okei, eli sitten kannattaa ostaa uudet hehkut ja boxi jemekseen kuten kirjoitinkin.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • sambsbe
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 109
                      • vaasa

                      Originally posted by schwarze View Post
                      Okei, eli sitten kannattaa ostaa uudet hehkut ja boxi jemekseen kuten kirjoitinkin.
                      Onko noilla joku suurinpiirteinen vaihto väli?

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2016
                        • Kangasala

                        Originally posted by sambsbe View Post
                        Onko noilla joku suurinpiirteinen vaihto väli?
                        Eipä oikein. Hehkut kestää yleensä boxia pidempään. Itse vaihdoin alle 100 tkm ajosuoritteella hekut ja boxit kahteen kertaan, tosin hehkut meni turhaan. Käytin Berun osia ja hehkuissa kannattaa käyttääkin. Boxista on joku parannettu malli olemassa, mutta mulla ei siitä ole kokemuksia.
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Cunttory
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1772
                          • Kuopio

                          Originally posted by sambsbe View Post
                          Hehkut ja ohjainyksikkö vaihdettu 50tkh sitten, termarit pitäs varmaan vaihtaa ku lämmöt pyörii 82-84
                          En kyllä nää syytä että pitäis vaihtaa hehkuja tai termareita,vaan nauttia ajosta.
                          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2761
                            • Tampere

                            Originally posted by schwarze View Post
                            Hehkut kestää yleensä boxia pidempään.
                            Omien kokemusten perusteella juurikin toisin päin, mutta ainakin hehkuja on hyvä varautua uusimaan. Käyttöikä hehkuilla on yksilöllinen ja niiden käyttötarvekin vaikuttaa, mutta useimmat varmaankin uusivat kaikki hehkut kerralla.
                            Last edited by JaniLap; 08-02-2020, 17:51.
                            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

                              Originally posted by schwarze View Post
                              Okei, eli sitten kannattaa ostaa uudet hehkut ja boxi jemekseen kuten kirjoitinkin.
                              En ymmärrä sitä jos osat on vasta lyhyt aika sitten vaihdettu, miks pitäis hankkia varaosia omaan hyllyyn odottamaan?

                              Kyllä niitä osia löytyy kaupasta sitten kun/jos niitä millon tulevaisuudessa tarttee.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • daro
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 113
                                • Oulu

                                Ja jos ohjausyksikkö on pelkästään rikki niin en itse näkisi tarpeelliseksi vaihtaa myös hehkuja, sen kun saa vaihdettua suhteellisen helposti ilman imusarjan irroitusta.

                                Jos taas hehkut/hehkuja on rikki niin silloinhan sen ohjausyksikön vaihtaa samalla, hieman helpommalla imusarjan ollessa irti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎