Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 Mittaria ruuvattu?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    Omat kokemukset 3 generaation vehkeistä taas ovat:

    - E34 525 TDSa 360tkm ajettuna ostettu, täys moottoriremppa tehtynä ennen tota ja tätä sai oikeesti hieroa ku kipeetä p*illua vähän väliä että pysyi ajossa
    - E39 530d 260tkm ajettuna ostettu, heti kärkeen alustan staagit + termarit + hehkut ja sitten sai hetkon ajaa perushuolloilla ja sitten alkoi turbo + loota (tää satkua myöhemmin) + you name it jumppa
    - E61 525d 160tkm ajettuna ostettu, ja tossa kun satkua myöhemmin siirtyi muijan käytöstä mulle niin isoimmat remontit on keulan staagit/tukivarret + perus termari sekä hehkujumppa + pakosarja vaihdettu

    Noissa on ainakin ylläpidollisesti ollu julmettu ero juurikin kilsojen mukaan. Siitä 360tkm eteenpäin sai olla sormet paskasina koko ajan. 260tkm eteenpäin aikalailla kaikki alustasta uusiks + paljon muutakin. 160tkm eteenpäin melkein perus kuluvien vaihtoa kuten jarrulaikat/palat/termarit/hehkut. Näissä 6-mukisissa joutuu lukemaan noi termarit ja hehkuvehkeet kulutusosiksi, sen verta niitä kuitenkin menee. Sit siinä 260tkm kieppeillä lähtee se alustarundi + lisää jarrua, pakosarjaa jne.

    Perheen E70 tuli ostettua 140tkm ajettuna, ja siinä pääsi jo keulaan vaihtamaan taaimmaisia reaktiotankoja että tuntuis orkkikset kestävän sen satkun vähemmän kuin vitosissa. Tai no F-sarjaan en osaa kommentoida, foorumia lukemalla on laatu mennyt alaspäin ainakin alustan osista kun siellä leipoo yksi jos toinenkin osa samoilla lukemilla kuin tossa äxässä.

    Kilsojen lisäksi voi vielä laskea vuosia kun on niin pirun täynnä elektroniikkaa noi autot jo kolmeysistä eteenpäin. Kolmenelosen modulien sisällä nyt oli transistoria ja pikkurelettä, mutta toki nekin kuluu. Näistä tuoreemmista joulukuusista on varmasti parhaat vuodet tosiaan edessa kun alkaa elkot vuotamaan nesteitä pihalle ja kaikkea muuta kliffaa.

    Että että, ei ne matalat kilsatkaan mun mielestä takaa ongelmatonta ajoa. Tänä päivänä kun ajais uuden minkä tahansa penarin talliin, niin aikalailla ongelmainen tapaus olis varmasti 20- tai 30-vuoden kuluttua ulos ottaessa ja huonommaks vaan menee. Mulla on yks -66 kupla ja jos se saa bensan ja kipinän niin homma rokkaa...

    Omien kokemusten mukaan matalempi ajosuorite siis kyllä korreloi suoraan siihen että kuinka paljon niitä linttoja saa pajottaa. 160tkm vs 360tkm lähtökohdilla on ainakin eroa kuin yöllä ja päivällä vaikka nyt eri generaation kulkineita on ollutkin. Yhtään +200tkm Bemanderia en päivittäiseksi kulkineeksi enää osta, sen verta sieppaa käyttöharrasteautoilu kyllä.

    Hitto mitä offtopiccia, mutta topicciin siis niin pitää jotain hyvitystä tai kaupan purkua saada koska isompi kilsamäärä equals grease monkey goodness. Parhautta...

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Pannaan nyt sitte vaikka kiinni kun se paskanjauhanta ei loppunut. Huomautan toisen kerran ystävällisesti ettei mennä kirjoittelussa henkilökohtaisuuksiin.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎