Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xi vai Xd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarno
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 645
    • Äänekoski

    #76
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Oman kokemukseni mukaan diesel-autossa on enemmän rikkoutuvia osia. Jos unohtaa joka syksyisen termareiden vaihdon niin pian jo saa dpf:n vaihtaa. Sitten päälle ahdin ja ehkä yleisemmät laatikkomurheet. Toki ei M52 seuraaajat bensoistakaan täysin ongelmattomia ole, mutta ainakin voi ajaa ilman villahousuja pakkasella.

    Köyhät pysyvät köyhinä kun elävät niin kuin rikkaat ja rikkaat pysyvät rikkaina kun elävät niin kuin köyhät.
    Nyt tulee kyllä semmoista faktaa että ei taida olla oma kohtaista kokemusta
    dieseleistä... Itsellä kaksi viimeistä ollu kutos dieseleitä ja vähiten vikaa nuissa
    kahdessa ollut, toki ovat uudempia kun edelliset bensa vehkeet, mutta eikös
    nämä e39-e46 jälkeiset mallit ole julistettu ihan paskoiksi muutenkin tällä foorumilla.
    Ei ole itselle ainakaan sattunut yksikään nuista vioista mitä mainitsit eikä ole tarvinnut
    koskaan palellakkaan.
    e30 325i cabrio
    Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      #77
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Oman kokemukseni mukaan diesel-autossa on enemmän rikkoutuvia osia. Jos unohtaa joka syksyisen termareiden vaihdon niin pian jo saa dpf:n vaihtaa. Sitten päälle ahdin ja ehkä yleisemmät laatikkomurheet. Toki ei M52 seuraaajat bensoistakaan täysin ongelmattomia ole, mutta ainakin voi ajaa ilman villahousuja pakkasella.

      Köyhät pysyvät köyhinä kun elävät niin kuin rikkaat ja rikkaat pysyvät rikkaina kun elävät niin kuin köyhät.
      Aijaa, minun autoissa on termarit kestäneet aina oman omistusajan. DPF:t myös aina toimineet vaikka ovat olleet alkuperäiset. Laatikoissa ei ole ollut ongelmia. Ahdin taitaa olla käytännössä kulutusosaa? Ei ole tosin itsellä täytynyt koskaan vielä mihinkään autoon sitä vaihdattaa.

      Itselläni on 2 litran dieselkone ja lämpeää kyllä todella nopeasti myös -20 pakkasilla :think

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #78
        Originally posted by Carbonfiber View Post
        ainakin voi ajaa ilman villahousuja pakkasella.
        Allekirjoituksestasi päätellen kyseessä olisi 530xiA? Juuri tuollaista '09 mallia ollaan kaverin kanssa yritetty saada lämpenemään kun viime talven pakkasilla hyttiin paleltui (ilmeisesti hetkeksi sammuttaminen ja uudelleenkäynnistys sai jälleen moottorinkin lämpenemään kuten muillakin tällä forumilla bensakoneisten kanssa).

        Eli kylmä saattaa koittaa bensamallinkin kanssa. Itsellä on alla M57N2 diesel jossa termostaatit vaihtuivat viime talvena 3 kertaa ja nyt on taas näköjään vedenlämmöt alhaalla.

        Ei siis malli tai käyttövoima vaan merkki ylipäätään..
        ---

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          #79
          Originally posted by -Tapi View Post
          Allekirjoituksestasi päätellen kyseessä olisi 530xiA? Juuri tuollaista '09 mallia ollaan kaverin kanssa yritetty saada lämpenemään kun viime talven pakkasilla hyttiin paleltui (ilmeisesti hetkeksi sammuttaminen ja uudelleenkäynnistys sai jälleen moottorinkin lämpenemään kuten muillakin tällä forumilla bensakoneisten kanssa).

          Eli kylmä saattaa koittaa bensamallinkin kanssa...
          Tämä kuvio on tosi kun webasto on modattu lämmittämään myös moottoria. Tehtaan jäljiltä ei ongelmaa ole. N53b30 comforteilla ja ratinlämmittimellä on kyllä erittäin lämmin talviauto.

          N53b30 on monimutkainen bensakoneeksi, aika moni e60 dieselin omistaja ei edes tajua ajavansa viallisilla termareilla kun lämpömittarikin puuttuu autosta.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #80
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Oman kokemukseni mukaan diesel-autossa on enemmän rikkoutuvia osia. Jos unohtaa joka syksyisen termareiden vaihdon niin pian jo saa dpf:n vaihtaa. Sitten päälle ahdin ja ehkä yleisemmät laatikkomurheet. Toki ei M52 seuraaajat bensoistakaan täysin ongelmattomia ole, mutta ainakin voi ajaa ilman villahousuja pakkasella.

            Köyhät pysyvät köyhinä kun elävät niin kuin rikkaat ja rikkaat pysyvät rikkaina kun elävät niin kuin köyhät.
            2008 525xda.
            245000km.
            Tehdyt korjaukset: termostaatit 1krt.
            Viat: 0
            Dbf: 0,04mbar
            Moottorin lämmöt -20: +88...+94
            Sisälämpö: piisaa kelissä kuin kelissä.
            Knoknok....

            Silti nyt oma valintani olisi 530Xi.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎