Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi_n
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 65
    • Tampere

    #16
    Originally posted by ///THe View Post
    No prkl... pitäisköhän se itselläkin alkaa vuodattamaan email kyseisen putkan suuntaan. Käynyt jo mielessä, josko tuon laatikon saisi päivitettyä kokonaan lci malliin... tai 6 loviseen manuaaliin.
    GS6-53dz onnistuu, joku britti on 335d:n sen laittanut. En muista yksityiskohtia sen kummemmin kuin että vauhtipyörä-/kytkinpaketti on arvokas jos haluaa pitää käytössä sen 800-1000nm mitä viritetty m57 antaa. Jostakin paikallisesta kilpatallista oli hankkinut osat. Suurin työmaa oli kuitenkin kertoa auton ohjainlaitteille että vaihteisto on manuaalinen, joten osaava bmw-koodaaja on syytä tuntea.

    Itsekin synkimpinä hetkinä kironnut ja uhannut vaihtaa manuaaliksi, mutta palaan aina siihen dilemmaan että juuri automaatin takia tämän ostin....käyttöautossa ei vaan jaksa sohlata niitä vaihteita. Olis vaan perkele pitäny ostaa lci satilla niin ei tarttis valittaa.

    Sama koodausvaiva liittyy 28:nkin, ohjainlaitteet ei välttis juttele keskenään ihan helpolla. Böntin kanssa viime syksynä aiheesta keskusteltiin ja todettiin että lienee tehtävissä mutta voi vaatia paljon työtä. (tai sitten menee helposti )

    Taidan xhp softaa odotellessa rempata vaan suosiosta ton kakskutosen ni voi sitten perusterveeseen lootaan laittaa ohjelman kun tulee saataville. :think
    Last edited by tommi_n; 10-05-2017, 00:01.
    BMW e61 535d M-sport
    Lancia Delta HF integrale

    Comment

    • ///THe
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 840
      • Espoo

      #17
      Originally posted by tommi_n View Post
      GS6-53dz onnistuu, joku britti on 335d:n sen laittanut. En muista yksityiskohtia sen kummemmin kuin että vauhtipyörä-/kytkinpaketti on arvokas jos haluaa pitää käytössä sen 800-1000nm mitä viritetty m57 antaa. Jostakin paikallisesta kilpatallista oli hankkinut osat. Suurin työmaa oli kuitenkin kertoa auton ohjainlaitteille että vaihteisto on manuaalinen, joten osaava bmw-koodaaja on syytä tuntea.

      Itsekin synkimpinä hetkinä kironnut ja uhannut vaihtaa manuaaliksi, mutta palaan aina siihen dilemmaan että juuri automaatin takia tämän ostin....käyttöautossa ei vaan jaksa sohlata niitä vaihteita. Olis vaan perkele pitäny ostaa lci satilla niin ei tarttis valittaa.

      Sama koodausvaiva liittyy 28:nkin, ohjainlaitteet ei välttis juttele keskenään ihan helpolla. Böntin kanssa viime syksynä aiheesta keskusteltiin ja todettiin että lienee tehtävissä mutta voi vaatia paljon työtä. (tai sitten menee helposti )

      Taidan xhp softaa odotellessa rempata vaan suosiosta ton kakskutosen ni voi sitten perusterveeseen lootaan laittaa ohjelman kun tulee saataville. :think
      Samaa tässä on kironnut itekkin. Toi mun laatikko on duunattu vajaa vuosi sitten.
      Mekatroniikka huollettu, uus turbiini ja stage2 kitkalevyt. Mut se on vaan hidas. Ja tuntuu, että tuo mukautuvuus pilaa tuon ihan täysin. Pitää varmaan nollata adaptiot ja ajaa opetusajo taas uusiksi.
      X5 F15 ///Msport
      CRX 2gen +25psi

      Comment

      • tommi_n
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 65
        • Tampere

        #18
        Jos lootan teon jälkeen oot adaptoinu uusiks niin tuskin tuottaa tulosta uudelleennollaus... Se loota on vaan mikä on ja mukautuu siihen mitä ohjelma haluaa. Tietysti adptaatioarvot voi tsekata ja niistä pystyy vähän päättelemään jos askiin on tullut vikaa sittemmin.

        Mutta vaihtonopeudet/vaihdekohtaiset väännönrajoitukset eri käyttötiloissa, ne on xhp:n heiniä. Pidän suurena etuna tuossa sitä, että kun haluat ajaa nätisti kauppaan deellä niin vaihtaa "vakioauton tapaan" ja kun haluat pelleillä niin kepistä all-in -tila päälle.
        BMW e61 535d M-sport
        Lancia Delta HF integrale

        Comment

        • LongJohn
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2017
          • 269
          • Kuopio

          #19
          Mielenkiintoinen aihe. Harmi kun pre-LCI askit ei ole vielä tuettuja. Vahvistuksen yhteydessähän tuota vaihtonopeutta voidaan kiristellä mutta se tuo kai lajinsa rajuutta niihin DS vaihtoihin. Miten tylyn siitä sitten haluaa tehdä. Softaa pitäisi rokottaa kanssa jos oikein hyvän meinais...

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 840
            • Espoo

            #20
            Originally posted by tommi_n View Post
            Jos lootan teon jälkeen oot adaptoinu uusiks niin tuskin tuottaa tulosta uudelleennollaus... Se loota on vaan mikä on ja mukautuu siihen mitä ohjelma haluaa. Tietysti adptaatioarvot voi tsekata ja niistä pystyy vähän päättelemään jos askiin on tullut vikaa sittemmin.

            Mutta vaihtonopeudet/vaihdekohtaiset väännönrajoitukset eri käyttötiloissa, ne on xhp:n heiniä. Pidän suurena etuna tuossa sitä, että kun haluat ajaa nätisti kauppaan deellä niin vaihtaa "vakioauton tapaan" ja kun haluat pelleillä niin kepistä all-in -tila päälle.
            Näimpä. Tuntuu, että tuo viime kesän toimi huomattavasti nopeammin/napakammin ja talven köröttelyjen jälkeen hidastunut ihan älyttömästi...

            Oli muuten sitten lootaremontin jälkeen ihan saatanan rajut ensimmäiset vaihdot, kun lähti opetusajoa tekemään. Meni varmaan lähes kaksi viikkoa, jotta alkoi toimimaan "normaalisti".
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            • tommi_n
              Bimmer Rookie
              • Sep 2014
              • 65
              • Tampere

              #21
              En tiedä mutta tällainen ajatus tuosta hidastumisesta: turbiinilukko ei kestä 800+ vääntäviä moottoreita vakio-ohjauksella vaan hiipuu hiljalleen luistelevaksi paskaksi kun painetta levylle ei tule riittävästi.

              ZF:n dokumentti lupaa 26:n turbiinille että maximum engine input torque 1000nm, joten sen pitäis kestää. Siksi tullaankin siihen ohjauspuoleen.

              Tiä sit... Tulis vaan se softa.
              BMW e61 535d M-sport
              Lancia Delta HF integrale

              Comment

              • Vesa
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 363
                • Oulu

                #22
                No niin, nyt on xHP:n Stage 3 -ohjelma sisässä ja jonkin verran ajoa takana.

                Automaatin muutos on lupausten mukainen. Nyt on sellainen kuin ois pitänyt alkujaan olla. Vaihdot ovat nopeita mutta edelleen pehmeitä. Erityisesti huomaa, että 1- ja 2-vaihteen "luisto" on poissa. Turbiini lukittuu nopeasti ja kuminauhamaisuus on poissa. Vähän on DSG-fiilis. Tämä on ehdottomasti kannatettava modi. Selvästi laatikon käytöstä on hiottu huolella parempaan suuntaa. Minulta suositus.
                Nykyiset:
                BMW F11 535DA xDrive -15
                Toyota Yaris Hybrid -20

                Exiä noin 60 kpl...

                Comment

                • tommi_n
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2014
                  • 65
                  • Tampere

                  #23
                  Loistavaa!

                  Tekijät on nettikirjoittelun perusteella todella paneutuneet aiheeseen joka ei ole ihan helppo.
                  BMW e61 535d M-sport
                  Lancia Delta HF integrale

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #24
                    pari 335dtä nyt on koeajettuna tällä stage 3 modilla ja ei voi ku kehua.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • jouniu
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 36
                      • Kangasala

                      #25
                      aika hyvältä kuulostaa onks kukaan testannu vielä LCI:ssä jossa sport nappula? (optio 2TB). Näkyyks normaalisti D:llä ajaessa mikä vaihde on päällä?
                      F07 535xd -11

                      Comment

                      • AiM
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 247
                        • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                        #26
                        Originally posted by jouniu View Post
                        aika hyvältä kuulostaa onks kukaan testannu vielä LCI:ssä jossa sport nappula? (optio 2TB). Näkyyks normaalisti D:llä ajaessa mikä vaihde on päällä?
                        Oma auto 535DLCI ja SAT-optiolla (2TB) Sport Automatic Transmission eli sport nappi, uudempi keppi ja rattiläpyskät. Asentelin XHP FlashToolilla Stage 3 softan. Nyt on jokunen sata kilometriätullut ajettua niin tässä vähän omia mietteitä.

                        Jokaisessa moodissa näkyy nyt vaihde ja manuaalipuolella ei vaihda isompaa kuin pyydettäessä.

                        1/2/3 turbiinilukko lukittuu paljon paremmin ja se vähänkin kuminauhamaisuus mitä LCI SAT lootassa oli, on nyt poissa.

                        Mun makuun taas vaihtaa liian hanakasti isompaa pykälää ja kuorman lisäys, ilman kickdowniakin, saa laatikon vaihtamaan herkästi esim 5->3 eli pari pykälää pienemmälle vaihtoja tulee työmatka-ajossakin liikaa ihan D:llä. Itse tykkäsin vakio-ohjelman D:stä enempi.
                        BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                        454hp/850Nm
                        100-200kmh@9,98s
                        0-200kmh@15,35s
                        1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                        1 mile 259kmh

                        BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                        Project target;
                        +500hp/+1000Nm
                        100-200kmh@<9s
                        0-200kmh@<14s
                        1/4 mile <12s@19xkmh
                        1 mile +270kmh

                        Comment

                        • tommi_n
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2014
                          • 65
                          • Tampere

                          #27
                          Pre-lci supportille on vihreetä valoa näkyvissä, mahdollisesti loppukesästä. :think

                          Kesälomilla laatikkorempat valmiiks! Turbiini- ja/tai mekatroniikkavammaseenhan softaa ei kannata laittaa.

                          Moottorin ohjelmoinnissa tehdyt vaihteistoonkin liittyvät muutokset hiukan mietityttävät....
                          BMW e61 535d M-sport
                          Lancia Delta HF integrale

                          Comment

                          • jouniu
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 36
                            • Kangasala

                            #28
                            Originally posted by tommi_n View Post
                            Pre-lci supportille on vihreetä valoa näkyvissä, mahdollisesti loppukesästä. :think

                            Kesälomilla laatikkorempat valmiiks! Turbiini- ja/tai mekatroniikkavammaseenhan softaa ei kannata laittaa.

                            Moottorin ohjelmoinnissa tehdyt vaihteistoonkin liittyvät muutokset hiukan mietityttävät....
                            Niin mites nuo vääntörajat nyt menevät? Jos muokattu ohjelma "valehtelee" laatikolle alhaisempaa vääntöä kun todellinen niin kaikki laatikon parametrit ei mene oikeen. Jos nyt pystyy laatikosta väätörajat laittamaan kohdalleen niin ecunkaan ei tarvis enää valehdella ja nää lukituspaineet sun muut menis kohdalleen? Vai oonko ymmärtäny #väärin?
                            F07 535xd -11

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #29
                              Originally posted by jouniu View Post
                              Niin mites nuo vääntörajat nyt menevät? Jos muokattu ohjelma "valehtelee" laatikolle alhaisempaa vääntöä kun todellinen niin kaikki laatikon parametrit ei mene oikeen. Jos nyt pystyy laatikosta väätörajat laittamaan kohdalleen niin ecunkaan ei tarvis enää valehdella ja nää lukituspaineet sun muut menis kohdalleen? Vai oonko ymmärtäny #väärin?
                              Tuossa se tulee, että ohjelma pitää tehdä oikein eli nämä suutinkartta vääntelijöiden softat pistää kummasti vehkeet sekaisin.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • AiM
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 247
                                • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                                #30
                                Originally posted by VolvoTDi View Post
                                Tuossa se tulee, että ohjelma pitää tehdä oikein eli nämä suutinkartta vääntelijöiden softat pistää kummasti vehkeet sekaisin.
                                No onko ne voitu tehdä oikein jos lootan softassa vaihdenohtaiset vääntörajat 800nm ja autosta mitattu 850nm?

                                Lisäksi lootan softassa Engine Torque Curve vakion vääntöjen mukaan.

                                General Torque limit omassa TCU softassa toki 1000nm.
                                Last edited by AiM; 31-05-2017, 19:30.
                                BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                                454hp/850Nm
                                100-200kmh@9,98s
                                0-200kmh@15,35s
                                1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                                1 mile 259kmh

                                BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                                Project target;
                                +500hp/+1000Nm
                                100-200kmh@<9s
                                0-200kmh@<14s
                                1/4 mile <12s@19xkmh
                                1 mile +270kmh

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎