Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    Suoranaista vikaahan ei omassa kiesissä ole, 300tkm pyörähti just mittariin. Sen vaan edellisestä E39 askirempasta muistan, että se rempattu aski toimi niin älyttömän paljon tiukemmin kuin se omasta mielestä "täysin normaalisti" skulaava ei rempattu aski. Tästähän nyt voi loogisesti päätellä itsestäänselvyyksiä, eli eihän tollanen 300k rullattu aski ole missään nimessä samanlaisessa iskussa kuin uusi vaikkei siinä suoranaista vikaa ole. Sama toki koskee momentinmuunninta ja kaikkee muuta mitä siihen voimalinjaan mahtuu.

    Kyllä vaan niin viiksettää tuolla vakiosoftalla toi venyttely ja vanuttelu. Se on ihan omaa luokkaansa tollasessa pre facelift 525d:ssä, tuskin on 530d lootankaan softa ja käytös noin onnetonta. Itku tulee kun vertaa sähköjoikkarilla olevaan tuoreempaan iteraatioon askista, mutta itku siitä askirempan nopeuttamisestakin tulee

    Comment

    • Vesa
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 363
      • Oulu

      Originally posted by samppa.re View Post
      Omaan -04 530d tuli viikonloppuna laitettua tuo Stage2 ja kylläpä muuttui laatikko. Turbiinilukko on nyt pelissä pikkuvaihteilta lähtien ja kuminauhamaisuus hävisi täysin, aivan eri fiilis ajella kun kaasun painalluksesta tapahtuu muutakin kuin kierrosten nousu. Vaihdot on myös nopeampia.

      Miinuspuolena jyristäminen joissain tilanteissa kun turbiini on lukossa alle 1500rpm ja turbiinilukon epämääräisen toiminnan korostuminen jossain tilanteissa (toiminnassa oli siis huomautettavaa jo vakiosoftalla). Tuohon jyristämiseen täytyy koittaa alkuun vaihtaa laatikon tukikumi kun se on valmiina hyllyssä. Moottorin kumit on jo vaihdettu. Ajokokemukset tosin kaikki yli 20 pakkasilla joten osa jyrinöistä voi johtua jo siitäkin :think
      Itsellä Stage 3 ja moottorissa Tuikun softa. Ei ole kyllä ollu jyristämisestä mitään havaintoa. 200 tkm ajettu kiesi.
      Nykyiset:
      BMW F11 535DA xDrive -15
      Toyota Yaris Hybrid -20

      Exiä noin 60 kpl...

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14452
        • Oulu

        Kuulostaa kovin että turbiini alkaa olla tiensä päässä.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • samppa.re
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 100
          • Oulu

          Originally posted by zener View Post
          Kuulostaa kovin että turbiini alkaa olla tiensä päässä.
          Sitä olen itsekin arvellut. Ajellaan menemään ja korjataan kun alkaa liikaa häiritsemään Muuten tuo loota vaihtaa sonnaxin zip-kitin laiton jälkeen todella nätisti vaikka matkaa takana jo 330tkm.

          Nuo turbiinitkaan ei näytä mielettömyyksiä maksavan. Laatikon irti ja takaisin jumppaus vaan ei oikein jaksaisi innostaa..
          530d E61 Saphirschwarz

          Comment

          • Markkanenn
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2016
            • 262
            • Vantaa

            Stage 3 poistaa väännönrajoittimet?! Mitä tuo tarkoittaa käytännössä, eikös moottorin ecussa tapahdu väännönrajoitus? Miten lie käy jos eka laittaa tämän laatikkosoftan ite ja sen jälkeen käy ohjelmoituttamassa lisätehojen toivossa moottorinecun ammattimiehellä, tuleeko ongelmia?
            F11 520d -12

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              .
              Vaihteiston ohjelmassa on kerrottu se moottorin vääntökäyrä, se on tarkalleen sama, kun moottorin ohjaimen väännönrajoitin. Se on vaan kerrottu, yleensä - mutta joissain malleissa se myös oikeasti rajoittaa, olikohan nämä uudemmat kaksilitraiset.

              Sitä se varmaan tarkoittaa.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                Originally posted by samppa.re View Post
                Sitä olen itsekin arvellut. Ajellaan menemään ja korjataan kun alkaa liikaa häiritsemään Muuten tuo loota vaihtaa sonnaxin zip-kitin laiton jälkeen todella nätisti vaikka matkaa takana jo 330tkm.

                Nuo turbiinitkaan ei näytä mielettömyyksiä maksavan. Laatikon irti ja takaisin jumppaus vaan ei oikein jaksaisi innostaa..
                Aja se auto Maaningalle kyllä se Jarkko ja Niina sen mielelellään irroittaa ja laittaa vielä takaisin. Ja huom uusilla osilla ja öljyillä vieläpä.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • walopower
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 294
                  • Espoo

                  .....
                  Last edited by walopower; 10-04-2018, 15:31.
                  Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                  Comment

                  • samppa.re
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2015
                    • 100
                    • Oulu

                    Originally posted by samppa.re View Post
                    Miinuspuolena jyristäminen joissain tilanteissa kun turbiini on lukossa alle 1500rpm ja turbiinilukon epämääräisen toiminnan korostuminen jossain tilanteissa (toiminnassa oli siis huomautettavaa jo vakiosoftalla). Tuohon jyristämiseen täytyy koittaa alkuun vaihtaa laatikon tukikumi kun se on valmiina hyllyssä. Moottorin kumit on jo vaihdettu. Ajokokemukset tosin kaikki yli 20 pakkasilla joten osa jyrinöistä voi johtua jo siitäkin :think
                    Pitää vähän ottaa puheita takaisinpäin kun nyt on viikko ajelua takana tuolla Stage2:lla. Laatikolla kestää ilmeisesti hetken "tottua" uuteen softaan, koska nyt viikon kaupunkipyörityksen jälkeen toimii kyllä todella smoothisti. Turbiinilukkokin toimii paljon paremmin kuin aluksi ja liian äkkinäisestä lukituksesta johtuvat jyrinätkin on hävinneet lähes täysin.

                    Kokonaisuudessaan kyllä erittäin suositeltava modi ainakin näihin vanhoihin kuminauhalaatikoihin. Herää laatikko eloon ja auto kulkee paljon virkeämmin.
                    530d E61 Saphirschwarz

                    Comment

                    • LongJohn
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2017
                      • 269
                      • Kuopio

                      Näitä on kyllä hyvä kuulla. Tuossa keväämmällä askirempan kanssa voisi tätäkin miettiä. Tuntuu että ainakin pre-lci 35d vie aika paljonkin kulkua kun luistattelee lämpimällä askillakin siellä 2500rpm huitteilla.

                      Välillä kun yllättää askin vaihteenvaihdon yhteydessä ja saa jurnautettua väännöllä liikettä ainakin perstuntumalla tuntuu ihan eri menolle.

                      Comment

                      • Kossu Allu
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2016
                        • 222
                        • Espoo

                        Originally posted by samppa.re View Post
                        Pitää vähän ottaa puheita takaisinpäin kun nyt on viikko ajelua takana tuolla Stage2:lla. Laatikolla kestää ilmeisesti hetken "tottua" uuteen softaan, koska nyt viikon kaupunkipyörityksen jälkeen toimii kyllä todella smoothisti. Turbiinilukkokin toimii paljon paremmin kuin aluksi ja liian äkkinäisestä lukituksesta johtuvat jyrinätkin on hävinneet lähes täysin.

                        Kokonaisuudessaan kyllä erittäin suositeltava modi ainakin näihin vanhoihin kuminauhalaatikoihin. Herää laatikko eloon ja auto kulkee paljon virkeämmin.
                        Yhdyn täysin edelliseen ja jyrinöitä ei ole sigun laatikossa ilmennyt. Vaihteet vaihtuvat huomaattomasti ja nopeasti sekä vastaus kaasuun tapahtuu todella nopeasti verrattuna alkuperäiseen ohjelmaan, loistava päivitys.

                        Tuli siis laitettua Stage 3 sisään heti ja en ole ollut muuta kuin tyytyväinen sen jälkeen . Kiitos walopowerille vielä ohjelmoinnista
                        Last edited by Kossu Allu; 13-02-2018, 05:44.

                        E91 320d -07 M-Sport
                        211hv / 430nm

                        Ex:
                        E60 525dA -06 "M-Sport"
                        M57TU2D25, GA6HP26
                        238hv / 510nm


                        M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                        Comment

                        • Tontsa80
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 271
                          • pori

                          Jeps

                          Stage 3 siis sisällä, ja kaikki mitä vakiokilkkeillä irtoo 535d. D puoli on just eikä melkeen omaan makuun Viikolla kun tiet oli sulana tuli sport puolella vähän ohiteltua, ja jotenkin vaihdot tuntui jo niin nopeilta, että mahtaakohan vanha rauta kestää... Jotenkin tuli fiilis että lekalla vaihde sisään... Onko kukaan muu huomannut asiaa?
                          Tosin reippaamman sport ajon jälkeen oli D puolikin sellainen että odotti että joko mennään kovaa... Ei tosin kauas pysynyt moisena.
                          Ei ole silti ollut edes E39 aikana tää sporttipuoli mun makuun koskaan suuremmin, että voi olla ihan makuasioitakin.

                          Sportti puolella eikai ole mitään oppimis ym kaavoja?
                          Vikakoodien lukua porin suunnalla

                          Comment

                          • walopower
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 294
                            • Espoo

                            Originally posted by Tontsa80 View Post
                            Stage 3 siis sisällä, ja kaikki mitä vakiokilkkeillä irtoo 535d. D puoli on just eikä melkeen omaan makuun Viikolla kun tiet oli sulana tuli sport puolella vähän ohiteltua, ja jotenkin vaihdot tuntui jo niin nopeilta, että mahtaakohan vanha rauta kestää... Jotenkin tuli fiilis että lekalla vaihde sisään... Onko kukaan muu huomannut asiaa?
                            Tosin reippaamman sport ajon jälkeen oli D puolikin sellainen että odotti että joko mennään kovaa... Ei tosin kauas pysynyt moisena.
                            Ei ole silti ollut edes E39 aikana tää sporttipuoli mun makuun koskaan suuremmin, että voi olla ihan makuasioitakin.
                            Sportti puolella eikai ole mitään oppimis ym kaavoja?
                            Kun malttaa päivityksen jälkeen ajella maltilla niin laatiiko alkaa vaihtaan sen mukaan. Päivitysohjeessakin on että pitäisi ajaa sopeutusajo.
                            Sporttipuolessakin on ainakin laatikon sisäistä toimintaa ohjaavia adaptaatioita. Kokemuksen perusteella sanoisin että myös ajoon reagoivia.
                            Last edited by walopower; 18-02-2018, 03:05.
                            Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                            Comment

                            • Tontsa80
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 271
                              • pori

                              Joo

                              Originally posted by walopower View Post
                              Kun malttaa päivityksen jälkeen ajella maltilla niin laatiiko alkaa vaihtaan sen mukaan. Päivitysohjeessakin on että pitäisi ajaa sopeutusajo.
                              Sporttipuolessakin on ainakin laatikon sisäistä toimintaa ohjaavia adaptaatioita. Kokemuksen perusteella sanoisin että myös ajoon reagoivia.
                              Xhp siis on asennettu jo aikoja sitten, 5000km ainakin ajeltu. Tosin ei sillä sporttipuolella. No pitää kokeilla ajaa kauemmin sillä sporttipuolellakin.
                              Manuaalipuolikin toimii kyllä nätisti D:n lisäksi.
                              Vikakoodien lukua porin suunnalla

                              Comment

                              • dolby
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 70
                                • Oulu

                                Jos ymmärsin oikein yhdestä aiemmasta viestistä niin nämä Staget ei muuta kuitenkaan vaihtokohtia?

                                Itseä kummastuttaa omassa pre-lci:ssä (2006) se miten sekä D:stä, että sportista on saatu niin huonot. D kulkee ylivaihteilla, kun kierrokset ylöspäin vaihdon jälkeen tippuu esim 1200 rpm ja kevyesti kaasulla ollessa kuuluu rohinaa/korinaa, loppuu kun mennään yli 1400 rpm. Mistähän tuokin ääni tullenee :think Sport taas venyttää vaihdot aivan liian ylös, esim 3 -> 4 vaatii n. 2500 rpm kevyellä kaasulla, ja nelosella jatketaan melkein hamaan tappiin, ei taida vielä 100 km/h vauhdissakaan laittaa vitosta silmään. Muilla samaa käytöstä?

                                Eli Staget ei tarjonne tähän apua, vai tarjoaako?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎