Mulla on sama tilanne, käyttöönotettu 05 puolella mutta valmistunut 12/2004. Flashaus onnistui 100% ja hyvin toimii, varmistin herra Mühlbacherilta tosin eka HW numerolla koska epäilin samaa kuin LongJohn.
Jep. Kysäisin kanssa asiaa sylttytehtaalta ja sain tämän vastauksen:
"Models before 06.2005 (there may have been selected models a few months earlier in the market, with the new controller) will be added in January."
Eli askikontrollerin mallista on kiinni. Milläs tuon nyt varmistaisi onko tuossa vanhassa katiskassa riittävä kontrolleri vai ei? Kokeilemalla ei oikein viitsi.
Jep. Kysäisin kanssa asiaa sylttytehtaalta ja sain tämän vastauksen:
"Models before 06.2005 (there may have been selected models a few months earlier in the market, with the new controller) will be added in January."
Eli askikontrollerin mallista on kiinni. Milläs tuon nyt varmistaisi onko tuossa vanhassa katiskassa riittävä kontrolleri vai ei? Kokeilemalla ei oikein viitsi.
Vaikkapa Inpalla.
Tai jossei ole Inpaa niin ekan autoon yhdistämisen yhteydessä xHP ymmärtääkseni tarkasti onko autoon sopivia softia saatavilla. Tämä siis tapahtuu ennenkun on rahaa liikuteltu mihinkään...
Onkos tätä joku koittanut laittaa mekaanisesti kiristeltyyn (esim Siekkisen vahvistama) vaihteistoon? Millaiseksi se menee?
Ainakin yhdessä +500 hv:ssa 335D:ssä tuo kombinaatio on. Toimii kuin junan vessa. Enkä usko että kytkinlevyjen lisäys pakkoihin vaikuttaa vaihtamisnopeuteen. Tietysti huollettu venttiilikoneisto vaikuttaa, mutta siis positiivisesti.
Mkä mahtaa olla tilanne, jos optiona on SAT = Sport Automatic Transmission?
Ainoastaan perusohjelma muuttuu ja SAT-moodi pysyy ennallaan?
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Omassa LCI 530xd:ssä tuo Stage3, vaihtaa mukavan nopeesti ja napakasti D:llä eikä turhaan venytä vaihtoja ylämäissä yms.
Manuaalipuolella huomaa sitten selkeesti tuon vaihtojen nopeuden, menee tosi siististi sisään. Itse alkanut ajamaan tuolla manuaalilla normaalia enemmän nyt kun se vaihtaa niin napakasti.
Suosittelen, ihan mikä vaan stage niin uskon että et pety!
OK, kuulostaa hyvältä. Mites muuten jos on Karalan 260hp/600nm, sopiiko yhteen vai onko jotain muttia?
Mkä mahtaa olla tilanne, jos optiona on SAT = Sport Automatic Transmission?
Ainoastaan perusohjelma muuttuu ja SAT-moodi pysyy ennallaan?
Kaikki muuttuu. Ero SAT:iin ei vain ole niin huomattava, jos pelkästä vaihtonopeudesta puhutaan, koska se on jo vakiona varsin rivakka, ja määräänsä enempää sitä ei voi nopeuttaa kun riski sisääntuloakselin katkeamiseen kasvaa. Muusta käytöksestä en osaa sanoa kun niin vähän on tullut SAT:lla varustettua autoa kokeiltua.
V1.0 ei toiminut 12/2004 autossa sportilla, vaan herjaa transmission failurea samaan tapaan kuin Alpina-softa. Yhteinen nimittäjä tässä on se vaihdekohtainen näyttö jota ei Alpina-kokeilussa Böntin avullakaan onnistuttu koodaamaan toimivaksi muutoin kuin vaihtamalla manuaalin ajotietokone käyttöön, eli ei vaihdenäyttöä ollenkaan.
Edit: mulla on M-View koodattuna joka myöskin kaatuu hetken kuluttua auton käynnistyksestä. Pitäis joku päivä koodata se pois jotta selviäis aiheuttaako se tuon S:llä kaatumisen v1.0 softaan. Epäilen että ei koska xHP tarjoaa kahta eri vaihtoehtoa ja tuskin kaikilla heidän testaajillaan se M-View on ollut käytössä.
V1.1 sisään näihin museomalleihin ja rentoja vetoja vaan.
Kaikki muuttuu. Ero SAT:iin ei vain ole niin huomattava, jos pelkästä vaihtonopeudesta puhutaan, koska se on jo vakiona varsin rivakka, ja määräänsä enempää sitä ei voi nopeuttaa kun riski sisääntuloakselin katkeamiseen kasvaa. Muusta käytöksestä en osaa sanoa kun niin vähän on tullut SAT:lla varustettua autoa kokeiltua.
V1.0 ei toiminut 12/2004 autossa sportilla, vaan herjaa transmission failurea samaan tapaan kuin Alpina-softa. Yhteinen nimittäjä tässä on se vaihdekohtainen näyttö jota ei Alpina-kokeilussa Böntin avullakaan onnistuttu koodaamaan toimivaksi muutoin kuin vaihtamalla manuaalin ajotietokone käyttöön, eli ei vaihdenäyttöä ollenkaan.
Edit: mulla on M-View koodattuna joka myöskin kaatuu hetken kuluttua auton käynnistyksestä. Pitäis joku päivä koodata se pois jotta selviäis aiheuttaako se tuon S:llä kaatumisen v1.0 softaan. Epäilen että ei koska xHP tarjoaa kahta eri vaihtoehtoa ja tuskin kaikilla heidän testaajillaan se M-View on ollut käytössä.
V1.1 sisään näihin museomalleihin ja rentoja vetoja vaan.
Minullehan tuo sylttytehdas ilmoitteli että tammikuussa tulisi softa noihin vanhimpiin ja tuo nyt tullut olisi vain 06/2006 tms eteenpäin eli loppupää pre-lci.
Kaikki muuttuu. Ero SAT:iin ei vain ole niin huomattava, jos pelkästä vaihtonopeudesta puhutaan, koska se on jo vakiona varsin rivakka, ja määräänsä enempää sitä ei voi nopeuttaa kun riski sisääntuloakselin katkeamiseen kasvaa. Muusta käytöksestä en osaa sanoa kun niin vähän on tullut SAT:lla varustettua autoa kokeiltua.
Kiitokset kokemusten jakamisesta. SAT:lla vaihteiston käytös ja kaasuvaste on tosiaan omassanikin varsin ripeä, ja oikeastaan ainoa mikä itseäni hieman häiritsee, on että vaihdot tapahtuvat vasta noin 2500 rpm lukemissa. Oletinkin ettei tuo xHP:n softa sille paljoa tekisi, ellei sitten nopeuta vaihtojen intervalleja kuten vakiomoodin puolella.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Kiitokset kokemusten jakamisesta. SAT:lla vaihteiston käytös ja kaasuvaste on tosiaan omassanikin varsin ripeä, ja oikeastaan ainoa mikä itseäni hieman häiritsee, on että vaihdot tapahtuvat vasta noin 2500 rpm lukemissa. Oletinkin ettei tuo xHP:n softa sille paljoa tekisi, ellei sitten nopeuta vaihtojen intervalleja kuten vakiomoodin puolella.
Ainakin ohjelmoitu (en tiedä vaikuttaako) 535d pre lci vaihtaa normikiihdytyksessä xhp stage kolmosella ja d päällä noin 1700-1800 rpm vaihteita, mielestäni juuri bueno
Koko laatikko vaan toimii paremmin... kuminauha efekti loistaa poissaolollaan.
OK, kuulostaa hyvältä. Mites muuten jos on Karalan 260hp/600nm, sopiiko yhteen vai onko jotain muttia?
Xhp:n manuaalista FAQ:
Q: I already have a Flash - Tune (COBB, custom Tune etc.) on my ECU (Engine). Do I need to uninstall it before
using xHP?
A: No. xHP has no direct effect on your existing Engine tune.
Ja ilmeisesti muillakin toiminut ohjelmoiduissa.
OT: Pystyykö muuten mistään tarkistamaan onko auto ohjelmoitu? Omasta ei ole ihan varmaa tietoa edelliseltä omistajalta, mutta löysin joskus vanhan myynti-ilmon jossa sanottiin että olisi ohjelmoitu. Persdynolla vaikea sanoa kun en ole vastaavia ajanut.
Kuten aiemmin tässä topikissa pohdiskelin, olisi ehkä aiheellisempaa kääntää kysymys niin että kuinka softattu ecu vaikuttaa xHP:n toimintaan. Toistaiseksi oman kokemuksen perusteella sanoisin että ei vaikuta, ainakaan sillä tavalla että auto olisi huonompi kuin ilman xHP:tä.
Se kuinka mun mielestä nää ohjelmoinnit pitäis tehdä on niin että ensin xHP softa ja sitten vasta moottorin softaus koska silloin moottorin vaihteistolle tuottamaa vääntömomenttitietoa ei jouduta vääristelemään ja uskon että jollain tasolla (viritystasolla) tuon vääntötiedon paikkaansa pitävyydellä on tai alkaa olla merkitystä. Jos/kun joku kaunis päivä teen vielä mekaanisia muutoksia moottoriin, teetän softan alusta alkaen uusiksi juuri tämän takia.
Mites te jotka olette pidempään jo xHP:llä ajaneet, oletteko huomanneet käytöksessä muutoksia mahdollisen laatikon uudelleenadaptaation jälkeen? Vai onko ajatus laatikon totuttamisesta uuteen softaan täysin höpöhöpöä?
Stage 1:llä ajoin vajaan 50km taajama-ajoa ja stage 2:lla on tullut ajettua suunnilleen sama. Huomiona/tuntumana sellainen että stg2 käyttää ehkä mummoajossa hiukan enemmän kierroksia? Tai sitten kyse on nimenomaan vielä adaptaatiosta tai siitä tosiasiasta jonka tiedostin jo ennen softsamista että loota ei ole priimakunnossa...
Comment