Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jkossu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 61
    • Imatra

    #76
    Originally posted by s4mmy View Post
    Kiinnostaisi myös käytännön erot normaaliajossa eri stagejen välillä. Erityisesti pre-LCI, koska oma on -06.

    Millaisella palikalla tuo siis muuten asennetaan autoon kännykästä?
    Xhp flashtool sovellus Play kaupasta, INPA kaapeli ja puhelimeesi sopiva usb - adapteri ja tehokas akkulaturi.
    Noilla eväillä softat sisään hienosti.
    E36 M3 coupe -94 Estorilblau

    Comment

    • LongJohn
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2017
      • 269
      • Kuopio

      #77
      Originally posted by tommi_n View Post
      Mulla on sama tilanne, käyttöönotettu 05 puolella mutta valmistunut 12/2004. Flashaus onnistui 100% ja hyvin toimii, varmistin herra Mühlbacherilta tosin eka HW numerolla koska epäilin samaa kuin LongJohn.
      Jep. Kysäisin kanssa asiaa sylttytehtaalta ja sain tämän vastauksen:

      "Models before 06.2005 (there may have been selected models a few months earlier in the market, with the new controller) will be added in January."

      Eli askikontrollerin mallista on kiinni. Milläs tuon nyt varmistaisi onko tuossa vanhassa katiskassa riittävä kontrolleri vai ei? Kokeilemalla ei oikein viitsi.

      Comment

      • LongJohn
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2017
        • 269
        • Kuopio

        #78
        Onkos tätä joku koittanut laittaa mekaanisesti kiristeltyyn (esim Siekkisen vahvistama) vaihteistoon? Millaiseksi se menee?

        Comment

        • tommi_n
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 65
          • Tampere

          #79
          Originally posted by LongJohn View Post
          Jep. Kysäisin kanssa asiaa sylttytehtaalta ja sain tämän vastauksen:

          "Models before 06.2005 (there may have been selected models a few months earlier in the market, with the new controller) will be added in January."

          Eli askikontrollerin mallista on kiinni. Milläs tuon nyt varmistaisi onko tuossa vanhassa katiskassa riittävä kontrolleri vai ei? Kokeilemalla ei oikein viitsi.
          Vaikkapa Inpalla.

          Tai jossei ole Inpaa niin ekan autoon yhdistämisen yhteydessä xHP ymmärtääkseni tarkasti onko autoon sopivia softia saatavilla. Tämä siis tapahtuu ennenkun on rahaa liikuteltu mihinkään...
          Attached Files
          BMW e61 535d M-sport
          Lancia Delta HF integrale

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #80
            Originally posted by LongJohn View Post
            Onkos tätä joku koittanut laittaa mekaanisesti kiristeltyyn (esim Siekkisen vahvistama) vaihteistoon? Millaiseksi se menee?
            Jarkko varmaan osaa sanoa tähän vastauksen.
            Itselleni kyllä riittää Jarkon "ohjelmoima" laatikko.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5418
              • S:t Karins

              #81
              Originally posted by LongJohn View Post
              Onkos tätä joku koittanut laittaa mekaanisesti kiristeltyyn (esim Siekkisen vahvistama) vaihteistoon? Millaiseksi se menee?
              Ainakin yhdessä +500 hv:ssa 335D:ssä tuo kombinaatio on. Toimii kuin junan vessa. Enkä usko että kytkinlevyjen lisäys pakkoihin vaikuttaa vaihtamisnopeuteen. Tietysti huollettu venttiilikoneisto vaikuttaa, mutta siis positiivisesti.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2717
                • Tampere

                #82
                Mkä mahtaa olla tilanne, jos optiona on SAT = Sport Automatic Transmission?

                Ainoastaan perusohjelma muuttuu ja SAT-moodi pysyy ennallaan?
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • permanent
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 299

                  #83
                  Originally posted by Jkossu View Post
                  Omassa LCI 530xd:ssä tuo Stage3, vaihtaa mukavan nopeesti ja napakasti D:llä eikä turhaan venytä vaihtoja ylämäissä yms.
                  Manuaalipuolella huomaa sitten selkeesti tuon vaihtojen nopeuden, menee tosi siististi sisään. Itse alkanut ajamaan tuolla manuaalilla normaalia enemmän nyt kun se vaihtaa niin napakasti.

                  Suosittelen, ihan mikä vaan stage niin uskon että et pety!
                  OK, kuulostaa hyvältä. Mites muuten jos on Karalan 260hp/600nm, sopiiko yhteen vai onko jotain muttia?

                  Comment

                  • tommi_n
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2014
                    • 65
                    • Tampere

                    #84
                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Mkä mahtaa olla tilanne, jos optiona on SAT = Sport Automatic Transmission?

                    Ainoastaan perusohjelma muuttuu ja SAT-moodi pysyy ennallaan?
                    Kaikki muuttuu. Ero SAT:iin ei vain ole niin huomattava, jos pelkästä vaihtonopeudesta puhutaan, koska se on jo vakiona varsin rivakka, ja määräänsä enempää sitä ei voi nopeuttaa kun riski sisääntuloakselin katkeamiseen kasvaa. Muusta käytöksestä en osaa sanoa kun niin vähän on tullut SAT:lla varustettua autoa kokeiltua.

                    V1.0 ei toiminut 12/2004 autossa sportilla, vaan herjaa transmission failurea samaan tapaan kuin Alpina-softa. Yhteinen nimittäjä tässä on se vaihdekohtainen näyttö jota ei Alpina-kokeilussa Böntin avullakaan onnistuttu koodaamaan toimivaksi muutoin kuin vaihtamalla manuaalin ajotietokone käyttöön, eli ei vaihdenäyttöä ollenkaan.

                    Edit: mulla on M-View koodattuna joka myöskin kaatuu hetken kuluttua auton käynnistyksestä. Pitäis joku päivä koodata se pois jotta selviäis aiheuttaako se tuon S:llä kaatumisen v1.0 softaan. Epäilen että ei koska xHP tarjoaa kahta eri vaihtoehtoa ja tuskin kaikilla heidän testaajillaan se M-View on ollut käytössä.

                    V1.1 sisään näihin museomalleihin ja rentoja vetoja vaan.
                    Last edited by tommi_n; 14-12-2017, 21:12.
                    BMW e61 535d M-sport
                    Lancia Delta HF integrale

                    Comment

                    • LongJohn
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2017
                      • 269
                      • Kuopio

                      #85
                      Originally posted by tommi_n View Post
                      Kaikki muuttuu. Ero SAT:iin ei vain ole niin huomattava, jos pelkästä vaihtonopeudesta puhutaan, koska se on jo vakiona varsin rivakka, ja määräänsä enempää sitä ei voi nopeuttaa kun riski sisääntuloakselin katkeamiseen kasvaa. Muusta käytöksestä en osaa sanoa kun niin vähän on tullut SAT:lla varustettua autoa kokeiltua.

                      V1.0 ei toiminut 12/2004 autossa sportilla, vaan herjaa transmission failurea samaan tapaan kuin Alpina-softa. Yhteinen nimittäjä tässä on se vaihdekohtainen näyttö jota ei Alpina-kokeilussa Böntin avullakaan onnistuttu koodaamaan toimivaksi muutoin kuin vaihtamalla manuaalin ajotietokone käyttöön, eli ei vaihdenäyttöä ollenkaan.

                      Edit: mulla on M-View koodattuna joka myöskin kaatuu hetken kuluttua auton käynnistyksestä. Pitäis joku päivä koodata se pois jotta selviäis aiheuttaako se tuon S:llä kaatumisen v1.0 softaan. Epäilen että ei koska xHP tarjoaa kahta eri vaihtoehtoa ja tuskin kaikilla heidän testaajillaan se M-View on ollut käytössä.

                      V1.1 sisään näihin museomalleihin ja rentoja vetoja vaan.
                      Minullehan tuo sylttytehdas ilmoitteli että tammikuussa tulisi softa noihin vanhimpiin ja tuo nyt tullut olisi vain 06/2006 tms eteenpäin eli loppupää pre-lci.

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2717
                        • Tampere

                        #86
                        Originally posted by tommi_n View Post
                        Kaikki muuttuu. Ero SAT:iin ei vain ole niin huomattava, jos pelkästä vaihtonopeudesta puhutaan, koska se on jo vakiona varsin rivakka, ja määräänsä enempää sitä ei voi nopeuttaa kun riski sisääntuloakselin katkeamiseen kasvaa. Muusta käytöksestä en osaa sanoa kun niin vähän on tullut SAT:lla varustettua autoa kokeiltua.
                        Kiitokset kokemusten jakamisesta. SAT:lla vaihteiston käytös ja kaasuvaste on tosiaan omassanikin varsin ripeä, ja oikeastaan ainoa mikä itseäni hieman häiritsee, on että vaihdot tapahtuvat vasta noin 2500 rpm lukemissa. Oletinkin ettei tuo xHP:n softa sille paljoa tekisi, ellei sitten nopeuta vaihtojen intervalleja kuten vakiomoodin puolella.
                        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • Tontsa80
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 271
                          • pori

                          #87
                          No

                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Kiitokset kokemusten jakamisesta. SAT:lla vaihteiston käytös ja kaasuvaste on tosiaan omassanikin varsin ripeä, ja oikeastaan ainoa mikä itseäni hieman häiritsee, on että vaihdot tapahtuvat vasta noin 2500 rpm lukemissa. Oletinkin ettei tuo xHP:n softa sille paljoa tekisi, ellei sitten nopeuta vaihtojen intervalleja kuten vakiomoodin puolella.
                          Ainakin ohjelmoitu (en tiedä vaikuttaako) 535d pre lci vaihtaa normikiihdytyksessä xhp stage kolmosella ja d päällä noin 1700-1800 rpm vaihteita, mielestäni juuri bueno
                          Koko laatikko vaan toimii paremmin... kuminauha efekti loistaa poissaolollaan.
                          Vikakoodien lukua porin suunnalla

                          Comment

                          • Jkossu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 61
                            • Imatra

                            #88
                            Originally posted by permanent View Post
                            OK, kuulostaa hyvältä. Mites muuten jos on Karalan 260hp/600nm, sopiiko yhteen vai onko jotain muttia?
                            Xhp:n manuaalista FAQ:

                            Q: I already have a Flash - Tune (COBB, custom Tune etc.) on my ECU (Engine). Do I need to uninstall it before
                            using xHP?
                            A: No. xHP has no direct effect on your existing Engine tune.

                            Ja ilmeisesti muillakin toiminut ohjelmoiduissa.

                            OT: Pystyykö muuten mistään tarkistamaan onko auto ohjelmoitu? Omasta ei ole ihan varmaa tietoa edelliseltä omistajalta, mutta löysin joskus vanhan myynti-ilmon jossa sanottiin että olisi ohjelmoitu. Persdynolla vaikea sanoa kun en ole vastaavia ajanut.
                            E36 M3 coupe -94 Estorilblau

                            Comment

                            • Hezman
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 708
                              • Jyväskylä

                              #89
                              Originally posted by Tommix View Post
                              Enkä usko että kytkinlevyjen lisäys pakkoihin vaikuttaa vaihtamisnopeuteen. Tietysti huollettu venttiilikoneisto vaikuttaa, mutta siis positiivisesti.
                              Pelkkä levyjen lisäys ei vaikuta. Mutta se vaikuttaa, minkälaiselle välykselle pakka shimmataan.

                              Comment

                              • tommi_n
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 65
                                • Tampere

                                #90
                                Kuten aiemmin tässä topikissa pohdiskelin, olisi ehkä aiheellisempaa kääntää kysymys niin että kuinka softattu ecu vaikuttaa xHP:n toimintaan. Toistaiseksi oman kokemuksen perusteella sanoisin että ei vaikuta, ainakaan sillä tavalla että auto olisi huonompi kuin ilman xHP:tä.

                                Se kuinka mun mielestä nää ohjelmoinnit pitäis tehdä on niin että ensin xHP softa ja sitten vasta moottorin softaus koska silloin moottorin vaihteistolle tuottamaa vääntömomenttitietoa ei jouduta vääristelemään ja uskon että jollain tasolla (viritystasolla) tuon vääntötiedon paikkaansa pitävyydellä on tai alkaa olla merkitystä. Jos/kun joku kaunis päivä teen vielä mekaanisia muutoksia moottoriin, teetän softan alusta alkaen uusiksi juuri tämän takia.

                                Mites te jotka olette pidempään jo xHP:llä ajaneet, oletteko huomanneet käytöksessä muutoksia mahdollisen laatikon uudelleenadaptaation jälkeen? Vai onko ajatus laatikon totuttamisesta uuteen softaan täysin höpöhöpöä?

                                Stage 1:llä ajoin vajaan 50km taajama-ajoa ja stage 2:lla on tullut ajettua suunnilleen sama. Huomiona/tuntumana sellainen että stg2 käyttää ehkä mummoajossa hiukan enemmän kierroksia? Tai sitten kyse on nimenomaan vielä adaptaatiosta tai siitä tosiasiasta jonka tiedostin jo ennen softsamista että loota ei ole priimakunnossa...
                                BMW e61 535d M-sport
                                Lancia Delta HF integrale

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎