Announcement

Collapse
No announcement yet.

Manuaalilaatikon ykkösvaihteen kytkeminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #46
    Oikeaa rasvaa tulee aina ainakin sachs ja luk pakettien mukana.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10031
      • KVLA

      #47
      Ja sitä mukana tulevaa voiteluainetta ei sitten kannata kaikkea sinne kykinakselille hölvätä. Eli vai kevyt pinnan rasvaus ja ylimääräiset pois. Muuten se kytkinpöly tosiaan tarttuu siihen ja voi aiheuttaa myös aikanaan jumittamista.

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        #48
        Originally posted by e46touring View Post
        Jep voi virittää lähimmässä "tehtaassa".
        Guugeliin BMW SAC tool hauksi niin löytyy riittävästi ohjetta aiheesta.
        mm. Sachsin opetusvideoissa sanotaan, että kytkin on "permanently ruined" jos ton vapauttaa ennenaikojaan. Taisi olla vain mainos.

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Ja sitä mukana tulevaa voiteluainetta ei sitten kannata kaikkea sinne kykinakselille hölvätä. Eli vai kevyt pinnan rasvaus ja ylimääräiset pois. Muuten se kytkinpöly tosiaan tarttuu siihen ja voi aiheuttaa myös aikanaan jumittamista.
        Joo, rasvaa akselille ja kytkinlevyä edestakaisin pari kertaa akselilla. Sitten levy pois ja pyyhkäisee purseet pois akselin päästä ja levyltä.

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • musscle
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 115
          • Turku

          #49
          Jep, nyt on rasvattu akseli ja keppi liikkuu taas kuten kuuluu ja paremminkin kun ennen remppaa. (hetken päästä varmaan availlaan lootaa kun keskipakovoima ajaa rasvan kytkimelle )
          Pikkujuttu mutta suuret ongelmat, kiitos auttaneille.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3451
            • Janakkala

            #50
            Originally posted by musscle View Post
            Jep, nyt on rasvattu akseli ja keppi liikkuu taas kuten kuuluu ja paremminkin kun ennen remppaa. (hetken päästä varmaan availlaan lootaa kun keskipakovoima ajaa rasvan kytkimelle )
            Pikkujuttu mutta suuret ongelmat, kiitos auttaneille.
            Eli ongelmana oli vain rasvan puute kytkinakselilla, niin kuin ekassa postauksissa arvelinkin?
            Last edited by Spetke; 26-03-2017, 15:20. Reason: kirjoitus virhe
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • musscle
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 115
              • Turku

              #51
              Originally posted by Spetke View Post
              Eli ongelmana oli vain rasvan puute kytkinakselilla, niin kuin ekassa postauksissa arvelinkin?
              Kyllä vaan näin oli.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10031
                • KVLA

                #52
                Jotenkin vaan ihmetyttää,kun aiemmin kerroit "männän välyksestä". Ettei vaan olisi ollut painelaakeri väärällä korkeudella ja eivät (isompaa) virhettään halunneet myöntää??? Vai miten muuten tuo isohko välys olisi selitettävissä?

                Originally posted by musscle View Post
                Noniin, autoa on näytetty korjaamolla ja laatikon kyljessä oleva kytkinsylinteri irrotettiin ja ilmattiin.
                Ongelmana on se että sylinteristä ulos tuleva mäntä on noin 10mm "liian lyhyt".

                Eli siellä on tyhjää 10mm ennen kun mäntä koskee sinne mitä se sitten liikuttaa.

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3451
                  • Janakkala

                  #53
                  No ei kai tuo niin paha virhe olisi myöntää jos painelaakeri olisi 90* väärässä asennossa, eipä sitä kaikki äkkiseltään huomaa korkeuseroja "käpälissä".
                  Amatöörimäisempää se mielestäni on väittää, että kytkinakseliin ei kuulu rasvaa.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10031
                    • KVLA

                    #54
                    Jos painelaakeri on väärin asennettu,niin kytkin ei takuulla toimi. Jos kytkinakselin voitelu "unohtuu",niin kytkin saattaa silti toimia. Kumpi sitten onkaan isompi moka? No pointtini oli se,että minua ihmetyttää tuotyösylinterin varren iso välys. Miten se muka tuli kuntoon vain akselin poorin voitelulla? Joku ei täsmää.

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #55
                      No periaatteessa jos nyt oikein tahmais ni kyllähän se laakeri voi jäädä kauemmas siitä työsylinteristä ja tulla tuo välys sinne:think

                      Mutta kyllähän se on siellä näköjään tahmannu jos rasvauksella kuntoon tuli
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10031
                        • KVLA

                        #56
                        Originally posted by makkis View Post
                        No periaatteessa jos nyt oikein tahmais ni kyllähän se laakeri voi jäädä kauemmas siitä työsylinteristä ja tulla tuo välys sinne:think
                        Eiköhän se kytkin tässä vaiheessa jo hieman luistaisi??? Ja sellaisesta ei omistaja mitään maininnut.

                        Comment

                        • musscle
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 115
                          • Turku

                          #57
                          Tuo oli hieman harmi kun en mekaanikkoa tai itse pomoa päässyt jututtamaan, kun auton hain. Oli vain sihteeri paikalla ja hänelle ei oltu viestiä jätetty.
                          Eli ihan 100% varmuus jää hämärän peittoon, mutta uskon tuohon rasvaukseen. Kytkimen toiminta oli muuten niin looginen ja hyvä kun vain veto sen ekan kerran irtosi.
                          Kyseessä tosiaan oli vain "ensi-irrotus" joka joka kerta tahmasi.

                          Tästähän tuli aika kattava threadi mahdollisesti jatkokäyttöönkin jollekin.
                          On vain nämä manuaali e60:set aika harvassa.

                          Onko muuten kokemusta paljon tuo vakio-vauhtipyörä kestää vääntöä? Nyt siellä on ohjelmoitu se 470nm ja pelaa ihan hienosti, mutta jotenkin takaraivossa koittaa säästellä pienillä kierroksilla ainakin pitkiä täyskaasukiihdytyksiä. Ei ole kuitenkaan herkkua voimansiirrolle, eikä toki varmasti järkevääkään. Mutta tuo vaan vääntää niin makiasti ettei aina laatikkoa tarvitse hämmentää..
                          Sen varmistin, että vastaavassa 530d kolmelitrasessa on hieman eri vauhtipyörä. Onko muuten voimansiirto sama 525d --> 530d pre lci- autosta kun puhutaan.

                          Eli kyse siis n. 70nm ja 30hv lisäyksestä.
                          Last edited by musscle; 29-03-2017, 11:00.

                          Comment

                          • Hakkapeliitta
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 552
                            • P-Sawo

                            #58
                            Tuli mieleen, että eikö ne koeajanu autoa kytkinremontin jälkeen ennen asiakkaalle luovutusta?

                            Mikä firma on kyseessä?

                            annetaan BMW-osaa

                            Comment

                            • musscle
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2011
                              • 115
                              • Turku

                              #59
                              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                              Tuli mieleen, että eikö ne koeajanu autoa kytkinremontin jälkeen ennen asiakkaalle luovutusta?

                              Mikä firma on kyseessä?
                              Olivat koeajaneet ja toiminta oli kuulemma mekaanikon koeajon perusteella normaali. En viitsi firman nimestä puhua kun asiallisia olivat. Taisivat oppia tekemään jatkossa työt ohjeiden mukaan.
                              Kate meni miinukselle kun kahteen kertaan tehdään.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎