Originally posted by JaniLap
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JaniLap View PostEGR:lle menevä alipaineletku on varmaan täysin ehjä?
Nyt menee vähän arvailuksi, mutta siellähän on myös alipaineohjaukseen liittyvä solenoidi. Olisikohan se osoittamassa vikaantumisen merkkejä? Toisaalta ei tainnut olla EGR:ään viittaavia vikakoodeja kuitenkaan?
Comment
-
-
Originally posted by dolby View PostKysymys M47-koneesta. Harkinnassa E61 hankinta ja paria M47-koneista käynyt koeajamassa. Kummassakin silmiin pistänyt kova moottorin ravistus tyhjäkäynnillä, ihan pakoputken päässä asti tuntui kun jalan sitä vasten laittoi. Kierroksia kun vähäkin antaa niin koneen tärinä loppui. Onko tämä tosiaankin normaalia ja koneen ominaisuus vai onko noissa kummassakin autossa ollu jotain vikaa? :thinkNykyiset W212 & W210
ex. E60 LCI
ex. 525i LCI
ex. 520i LCI
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostTuo solenoidi oli ainakin isän -07 535d:ssä syyllinen, eikä anna vikakoodia, ainakaan siinä vaiheessa kun tuo humppausilmiö on, mutta liikkuu vielä, koko liikeskaalan läpi.
Mikäs juju muuten tässä on että egr ei voi deletoida vaan tukkimalla alipaineletku? Vai pitääkö kompensoida aina softalla se että imuilma muuttuu hieman osapaineilla kun pakokaasut jää pois imuilmasta?
Eli onko softauksella mitään muuta tarkoitusta kuin että saadaan vikakoodi pysymään poissa?Last edited by musscle; 23-08-2017, 21:05.
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostMikäs juju muuten tässä on että egr ei voi deletoida vaan tukkimalla alipaineletku? Vai pitääkö kompensoida aina softalla se että imuilma muuttuu hieman osapaineilla kun pakokaasut jää pois imuilmasta?
Eli onko softauksella mitään muuta tarkoitusta kuin että saadaan vikakoodi pysymään poissa?B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
530d sirisee veto päällä n 2000 rpm paikkeilla, paikalla ollessa ei sirise, aivankuin ahtopaineiden noustessa aloittaisi. Vetää normaalisti eikä muutakaan oireilua. Hiljattain vaihdettu kaikki ohjainrullat + värinänvaimennin joten niistä ei pitäisi johtua. Ideoita? Turbina kaputt?
Kysymys 2
Tekeekö näillä mitään, tai lähinnä uskaltaako näitä laittaa autoon ilman että vaarantaa oman tai muiden hengen / terveyden.
http://www.ebay.co.uk/itm/For-BMW-5-...kAAOSw4CFYnbAp
vaihtoehto 2
vai suosiolla orig levyä eteen?Last edited by toNmbbA; 23-08-2017, 23:37.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View Post530d sirisee veto päällä n 2000 rpm paikkeilla, paikalla ollessa ei sirise, aivankuin ahtopaineiden noustessa aloittaisi. Vetää normaalisti eikä muutakaan oireilua. Hiljattain vaihdettu kaikki ohjainrullat + värinänvaimennin joten niistä ei pitäisi johtua. Ideoita? Turbina kaputt?
Kysymys 2
Tekeekö näillä mitään, tai lähinnä uskaltaako näitä laittaa autoon ilman että vaarantaa oman tai muiden hengen / terveyden.
http://www.ebay.co.uk/itm/For-BMW-5-...kAAOSw4CFYnbAp
vai suosiolla orig levyä eteen?
Ensimmäisen linkit levyt saattaisi olla ihan toimivat. Tosin miksi niiden pitäisi olla rei'itetyt/uritetut levyt? Halkeavat helpommin vs. normi levyt. Onhan ne varmaan coolimman näköiset, mutta itse valitsisin toimivuuden vs ulkonäkö jarrulevyissä kun puhutaan käyttiksestä. Ratapelit sitten asia erikseen. Profiteileltä saa alle 50€/kpl normi levyjä Textar/TRW/Hella jne.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostEgr ja läppäkotelo oli irti eilen ja se oli melko karstoittunut. Poistin karstan kokonaan.Current: F10 528iA '11
EXs:
E38 740iA '95
Subaru Impreza 2.0R '06
E61 520dA '07
Comment
-
-
Originally posted by Akron View PostMillä puhdistit EGR:n? Itsellä olisi tarkoitus käyttää EGR ja imusarja irti ja putsata perusteellisesti.
Comment
-
-
Tekeekö Hella jarrulevyjä?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostYksinomaan EGR:n tulppaus (tai sen alipaineletkun tukkiminen kun EGR on kiinni-asennossa) saattaa aiheuttaa moottorinohjauksen vikatilan kun oletettu seossuhde ei vastaa todellista ja tämä pudottaa moottorista tehoja niin kauan kuin vikatila on aktiivinen. Tehot palautuvat siis vikakoodin poistamisen jälkeen, mutta tilanne palautuu ennen pitkää uudelleen. Siksi käytännöllisintä olisi ottaa EGR pois moottorinohjauksen valvonnasta sopivalla ohjelmoinnilla.
Ainut mitä mietin, miten tuo vaikuttaa talvella auton lämpiämiseen? Tässä autossa on Webasto, että joutuuko Webasto lämmittämään kabiinia kovimmilla pakkasilla turhan paljon?
Jopa tänä aamulla tuntuu että lämmöt nousivat hieman tavallista hitaammin, vaikka oli vain +10c.
Katsoin salavalikosta ja kierroslukumittarin vierestä lämpöjä.
Emission varoitusvalo pamahti ruutuun noin 10km ajon jälkeen..Last edited by musscle; 24-08-2017, 12:15.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse jättäisin kyllä ostamatta tuollaiset halpis rei'itetyt/uritetut levyt. Ainakin tuon toisen linkin levyt on Mintbitz, joka taitaa olla jossain pikku vajasssa toimiva yritys osoitteen perusteella. Näissä voi valu ym. olla mitä tahansa laatua.
Ensimmäisen linkit levyt saattaisi olla ihan toimivat. Tosin miksi niiden pitäisi olla rei'itetyt/uritetut levyt? Halkeavat helpommin vs. normi levyt. Onhan ne varmaan coolimman näköiset, mutta itse valitsisin toimivuuden vs ulkonäkö jarrulevyissä kun puhutaan käyttiksestä. Ratapelit sitten asia erikseen. Profiteileltä saa alle 50€/kpl normi levyjä Textar/TRW/Hella jne.
Originally posted by Laku View PostTekeekö Hella jarrulevyjä?
Last edited by toNmbbA; 25-08-2017, 23:01.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Hella Pagid? Eli siis Pagidin valmistama.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostTässä tapauksessa taitaa olla järkevin tehdä EGR poisto.
Ainut mitä mietin, miten tuo vaikuttaa talvella auton lämpiämiseen? Tässä autossa on Webasto, että joutuuko Webasto lämmittämään kabiinia kovimmilla pakkasilla turhan paljon?
Kylmällä kelillä moottorin lämpiämisnopeudesta en olisi huolissani EGR:n poiston myötä, varsinkaan jos autossa on Webasto jonka saa lämmittämään myös moottoria ja kun vaivautuu välillä seurailemaan jäähdytinnesteen lämpötiloja mahdollisten termostaattivikojen varalta. Webaston käyttötarvetta EGR:n poistosta johtuva moottorin hitaampi lämpiäminen ei merkittävästi kasvata.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment