Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 hammastangossa väljää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Mulla voisi olla tuo vanha LCI-mallin hammastanko myytävänä, jos joku haluaa askarrella. Se pyöreä muovikansi/anturi siitä puuttuu, kun piti laittaa vaihto-osaan. Mutta niin kauan kuin se on vanhassa tangossa ehjä, niin vaihto on simppeli.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Onkos kukaan tehnyt tämän uudemman version (ilman räkissä olevaa anturia) kalibrointia istalla tangon vaihdon/kunnostuksen jälkeen?
      Itsellä herjaa ettei servomoottoria ole initialisoitu. Istassa on kalibrointiohjelma joka käskee käynnistää auton ja kääntelemään ohjausta päästä päähän.
      Ei mene läpi vaan herjaa ettei SZL tiedä millä kierroksella menee. Kulmaa kun katsoo SZL:ltä niin kulma näyttää nollaa ratti keskellä kyllä ja näyttää muutenkin loogista kun kääntää ratin päästä päähän.

      Mitenhän tuon kalibrointiohjelma pitäisi edetä oikeaoppisesti? Oman logiikan mukaan ratti pitäisi laittaa suoraan ja aktiiviohjauksen pitäisi ajaa servoa niin että räkki menee päästä päähän, miten muuten se saa laskettua sen virtuaalisen summakulman? :think
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Juuså
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 207
        • Kuopio

        Itse tehnyt useamman kerran, joskus joutuu tekee pari kolme kertaa sen ohjeistuksen liikeradan että ohjelma antaa jatkaa. Aina on kuitenkin onnistunut.
        G31 540d xDrive -18

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Ok. Yritetään uudestaan.
          On muuten lisäksi 6146 koodi. Oletin että liittyy vaan tähän kalibraation puuttumiseen mutta tuli nyt mieleen voikohan siellä olla jotain feelua virransyötön puolella.
          Ei nollaannu vaikka on auto käynnissä ja latausjännite OK. Vastaavaa tullu eteen?

          6146 control unit cannot change to active mode, undervoltage
          614A motor position angle not initialized
          Last edited by Supa; 02-02-2019, 20:34.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Juuså
            BTCF Member
            • Oct 2009
            • 207
            • Kuopio

            Kyllä noiten vikakoodien perusteella voisin veikata että joku hämminki siinä moottorin virransyötössä on :think Mulla toimi se aktiiviohjaus hienosti heti kun vaihdoin hammastangon, kun vaan ensin nollasin vikakoodit. Nuo kalibroinnit tein sitten vaan ihan oman mielenrauhan vuoksi, ja viime vuonna tuli vaihettua ratin slipring niin tein senkin jälkeen.
            Last edited by Juuså; 02-02-2019, 21:44.
            G31 540d xDrive -18

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Päivitystä tähän. Nyt on kalibroitu. Taisi olla käännöskukkanen omassa Istan versiossa.

              Ensimmäinen kohta kehoittaa starttaamaan auton ja tekemään lock-to-lock steering mitä teinkin monta kymmentä kertaa, tuloksetta.
              Sen sijaan tässä kohtaa kun ei koskenut rattiin lainkaan vaan odotti, tuli sen jälkeen ensin kehoitus laittaa ratti silmämärääisesti suoraan ja vasta sen jälkeen lock-to-lock steering.
              Sitten ohjelma eteni loppuun asti.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Juuså
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 207
                • Kuopio

                Kyl mun istassa on juurikin niin että ensin ratti silmämääräisesti suoraan ja sitten lock to lock steering. Mikä lie kiinan pojan versio sinulla istasta
                G31 540d xDrive -18

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  Oliko linkkiä mistä sais pre lci korjaussarjan aktiiviohjaus malliin.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    Originally posted by exautisti View Post
                    Oliko linkkiä mistä sais pre lci korjaussarjan aktiiviohjaus malliin.
                    Joo, tuossa


                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Onko kukaan tilannut viimeaikoina uutta hammastankoa?
                      LCI malliin autodocilta tarjoaa ZF tankoa 1396€ mutta ei varastossa.
                      Muita vaihtoehtoja edullisesti? :think

                      EDIT: Korjasin siis oman tankoni planeettapyörästön laakeroinnin aiemmin mutta ei tullut oikein hyvä.
                      Pyörät pyöri nätisti sormissa mutta luulen että hammasrattaat on kuluneet kuitenkin ja nyt kun tuli kasattua eri kohtaan kuin missä alunperin oli niin tahmaa vähän.
                      Olen ajellut ja toivonut että väljistyisi vähän mutta ei suurta eroa vielä ainakaan.
                      Last edited by Supa; 16-08-2019, 18:09.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • dolby
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 70
                        • Oulu

                        Kunnossa olevissa autoissa rattiakselia ei varmaankaan saa käänneltyä niin kuin aloituspostauksen videossa? (jos renkaat maassa)

                        Mulla on nimittäin samanlainen tilanne, eli rattiakselia pyörittelemällä ratti seuraa, mutta renkaat ei. Väljä siis hammastangossa tai raidetangon sisäpäissä?

                        Comment

                        • TommiT
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2015
                          • 81
                          • Äänekoski

                          Hammastangon puslissa ois minullakin väljää joten tämä operaatio on edessä. Korjaussarja on ostettuna. Tänään otin pohjamuovit pois ja pesin konehuoneen ja alta sen mitä painepesurilla pääsi suihkimaan auton ollessa nostettuna noin 80mm. Ajelin auton talliin kuivamaan. Sen verran katselin että hieman on hankala laittaa kone kannatuksiin. Kuskinpuolella on öljynsuodatin koneenkorvan kohdalla ja apparin puolella toisen ahtimen hukkaportti. Eli nostoliinoja ei saa suoraan koneenkorvakkeiden ympäri. Onko moottorin päällä mitään paikkoja mistä kestää nostaa? Oikein ei sellaisia silmään ottanut eikä googlekaan kertonut vastausta. TIS ohjeessa on vaan kuva nostolaitteesta ja näyttäisi että ketjut ovat kiinni jossain koneen päällä etu- ja takapäässä. Kuva on vaan niin huono että siitä ei näe tarkemmin.
                          E61 535d M-Sport

                          Comment

                          • Juuså
                            BTCF Member
                            • Oct 2009
                            • 207
                            • Kuopio

                            Originally posted by TommiT View Post
                            Hammastangon puslissa ois minullakin väljää joten tämä operaatio on edessä. Korjaussarja on ostettuna. Tänään otin pohjamuovit pois ja pesin konehuoneen ja alta sen mitä painepesurilla pääsi suihkimaan auton ollessa nostettuna noin 80mm. Ajelin auton talliin kuivamaan. Sen verran katselin että hieman on hankala laittaa kone kannatuksiin. Kuskinpuolella on öljynsuodatin koneenkorvan kohdalla ja apparin puolella toisen ahtimen hukkaportti. Eli nostoliinoja ei saa suoraan koneenkorvakkeiden ympäri. Onko moottorin päällä mitään paikkoja mistä kestää nostaa? Oikein ei sellaisia silmään ottanut eikä googlekaan kertonut vastausta. TIS ohjeessa on vaan kuva nostolaitteesta ja näyttäisi että ketjut ovat kiinni jossain koneen päällä etu- ja takapäässä. Kuva on vaan niin huono että siitä ei näe tarkemmin.
                            Öljypohjasta kestää tunkata kun tuet silleen järkevästi, että paino on ns. öljypohjan seinämille.
                            G31 540d xDrive -18

                            Comment

                            • AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

                              Koneen etupäässä ainakin korvakko mistä saa nostettua
                              E61 535d -04

                              Comment

                              • TommiT
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2015
                                • 81
                                • Äänekoski

                                Sain hammastangon huollettua tuolla ebayn korjaussarjalla. Homma vaan hieman venyi kun onnistuin tolkuttoman kovassa olevaa stefaa irroittaessa saamaan pienen vaurion neulalaakerin. Ei standardimittaisen laakerin tilaus oli melko pitkissä kantimissa mutta löytyi viimein. Meinasin samalla vaihtaa ne aktiiviohjauksen planeettapyörien puslat. Ostin ne valmiiksi mutta jäivät vaihtamatta koska planeettarattaat olivatkin neulalaakeilla eivätkä PTFE pinnoitetuilla puslilla.

                                Nyt jäi ylimääräiseksi 6*8*10 puslia sekä INA F-222253HK laakeri jos joku tarvii.

                                Muuten olisi voinut jo kokeilla mutta unohdin ostaa tehostinöljyä. Tallilla ei löytynyt muuta kuin Red Line powersteering fluidia. Purkin kyljen tekstit eikä googlekaan oikein antanut kunnollista vastausta. Purkissa sanotaan että yhteensopiva muiden synteettisten ja mineraali ohjaustehostinöljyjen kanssa. Perässä pitkä liuta valmistajien standardeja mutta ei CHF-11S. Googlella löytyi että joku olisi kysynyt asiaa red linelta suoraan ja vastaus olisi ollut että on yhteensopivaa mutta oikein kylmissä oloissa hivenen jäykempää. Tiedä sitten miten luotettavaa informaatiota. Hieman on tässä kiirusta joten hyvä jos tuo kävisi eikä tarviis lähteä ajamaan sadan kilsan lenkkiä motonetiin pelkän öljyn takia.

                                Onko kukaan käyttänyt kyseistä Red Line öljyä näissä?
                                E61 535d M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎