Mulla voisi olla tuo vanha LCI-mallin hammastanko myytävänä, jos joku haluaa askarrella. Se pyöreä muovikansi/anturi siitä puuttuu, kun piti laittaa vaihto-osaan. Mutta niin kauan kuin se on vanhassa tangossa ehjä, niin vaihto on simppeli.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 hammastangossa väljää?
Collapse
X
-
Onkos kukaan tehnyt tämän uudemman version (ilman räkissä olevaa anturia) kalibrointia istalla tangon vaihdon/kunnostuksen jälkeen?
Itsellä herjaa ettei servomoottoria ole initialisoitu. Istassa on kalibrointiohjelma joka käskee käynnistää auton ja kääntelemään ohjausta päästä päähän.
Ei mene läpi vaan herjaa ettei SZL tiedä millä kierroksella menee. Kulmaa kun katsoo SZL:ltä niin kulma näyttää nollaa ratti keskellä kyllä ja näyttää muutenkin loogista kun kääntää ratin päästä päähän.
Mitenhän tuon kalibrointiohjelma pitäisi edetä oikeaoppisesti? Oman logiikan mukaan ratti pitäisi laittaa suoraan ja aktiiviohjauksen pitäisi ajaa servoa niin että räkki menee päästä päähän, miten muuten se saa laskettua sen virtuaalisen summakulman? :think- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Ok. Yritetään uudestaan.
On muuten lisäksi 6146 koodi. Oletin että liittyy vaan tähän kalibraation puuttumiseen mutta tuli nyt mieleen voikohan siellä olla jotain feelua virransyötön puolella.
Ei nollaannu vaikka on auto käynnissä ja latausjännite OK. Vastaavaa tullu eteen?
6146 control unit cannot change to active mode, undervoltage
614A motor position angle not initializedLast edited by Supa; 02-02-2019, 20:34.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Kyllä noiten vikakoodien perusteella voisin veikata että joku hämminki siinä moottorin virransyötössä on :think Mulla toimi se aktiiviohjaus hienosti heti kun vaihdoin hammastangon, kun vaan ensin nollasin vikakoodit. Nuo kalibroinnit tein sitten vaan ihan oman mielenrauhan vuoksi, ja viime vuonna tuli vaihettua ratin slipring niin tein senkin jälkeen.Last edited by Juuså; 02-02-2019, 21:44.G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Päivitystä tähän. Nyt on kalibroitu. Taisi olla käännöskukkanen omassa Istan versiossa.
Ensimmäinen kohta kehoittaa starttaamaan auton ja tekemään lock-to-lock steering mitä teinkin monta kymmentä kertaa, tuloksetta.
Sen sijaan tässä kohtaa kun ei koskenut rattiin lainkaan vaan odotti, tuli sen jälkeen ensin kehoitus laittaa ratti silmämärääisesti suoraan ja vasta sen jälkeen lock-to-lock steering.
Sitten ohjelma eteni loppuun asti.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Oliko linkkiä mistä sais pre lci korjaussarjan aktiiviohjaus malliin.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostOliko linkkiä mistä sais pre lci korjaussarjan aktiiviohjaus malliin.
-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Onko kukaan tilannut viimeaikoina uutta hammastankoa?
LCI malliin autodocilta tarjoaa ZF tankoa 1396€ mutta ei varastossa.
Muita vaihtoehtoja edullisesti? :think
EDIT: Korjasin siis oman tankoni planeettapyörästön laakeroinnin aiemmin mutta ei tullut oikein hyvä.
Pyörät pyöri nätisti sormissa mutta luulen että hammasrattaat on kuluneet kuitenkin ja nyt kun tuli kasattua eri kohtaan kuin missä alunperin oli niin tahmaa vähän.
Olen ajellut ja toivonut että väljistyisi vähän mutta ei suurta eroa vielä ainakaan.Last edited by Supa; 16-08-2019, 18:09.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Hammastangon puslissa ois minullakin väljää joten tämä operaatio on edessä. Korjaussarja on ostettuna. Tänään otin pohjamuovit pois ja pesin konehuoneen ja alta sen mitä painepesurilla pääsi suihkimaan auton ollessa nostettuna noin 80mm. Ajelin auton talliin kuivamaan. Sen verran katselin että hieman on hankala laittaa kone kannatuksiin. Kuskinpuolella on öljynsuodatin koneenkorvan kohdalla ja apparin puolella toisen ahtimen hukkaportti. Eli nostoliinoja ei saa suoraan koneenkorvakkeiden ympäri. Onko moottorin päällä mitään paikkoja mistä kestää nostaa? Oikein ei sellaisia silmään ottanut eikä googlekaan kertonut vastausta. TIS ohjeessa on vaan kuva nostolaitteesta ja näyttäisi että ketjut ovat kiinni jossain koneen päällä etu- ja takapäässä. Kuva on vaan niin huono että siitä ei näe tarkemmin.E61 535d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by TommiT View PostHammastangon puslissa ois minullakin väljää joten tämä operaatio on edessä. Korjaussarja on ostettuna. Tänään otin pohjamuovit pois ja pesin konehuoneen ja alta sen mitä painepesurilla pääsi suihkimaan auton ollessa nostettuna noin 80mm. Ajelin auton talliin kuivamaan. Sen verran katselin että hieman on hankala laittaa kone kannatuksiin. Kuskinpuolella on öljynsuodatin koneenkorvan kohdalla ja apparin puolella toisen ahtimen hukkaportti. Eli nostoliinoja ei saa suoraan koneenkorvakkeiden ympäri. Onko moottorin päällä mitään paikkoja mistä kestää nostaa? Oikein ei sellaisia silmään ottanut eikä googlekaan kertonut vastausta. TIS ohjeessa on vaan kuva nostolaitteesta ja näyttäisi että ketjut ovat kiinni jossain koneen päällä etu- ja takapäässä. Kuva on vaan niin huono että siitä ei näe tarkemmin.G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Sain hammastangon huollettua tuolla ebayn korjaussarjalla. Homma vaan hieman venyi kun onnistuin tolkuttoman kovassa olevaa stefaa irroittaessa saamaan pienen vaurion neulalaakerin. Ei standardimittaisen laakerin tilaus oli melko pitkissä kantimissa mutta löytyi viimein. Meinasin samalla vaihtaa ne aktiiviohjauksen planeettapyörien puslat. Ostin ne valmiiksi mutta jäivät vaihtamatta koska planeettarattaat olivatkin neulalaakeilla eivätkä PTFE pinnoitetuilla puslilla.
Nyt jäi ylimääräiseksi 6*8*10 puslia sekä INA F-222253HK laakeri jos joku tarvii.
Muuten olisi voinut jo kokeilla mutta unohdin ostaa tehostinöljyä. Tallilla ei löytynyt muuta kuin Red Line powersteering fluidia. Purkin kyljen tekstit eikä googlekaan oikein antanut kunnollista vastausta. Purkissa sanotaan että yhteensopiva muiden synteettisten ja mineraali ohjaustehostinöljyjen kanssa. Perässä pitkä liuta valmistajien standardeja mutta ei CHF-11S. Googlella löytyi että joku olisi kysynyt asiaa red linelta suoraan ja vastaus olisi ollut että on yhteensopivaa mutta oikein kylmissä oloissa hivenen jäykempää. Tiedä sitten miten luotettavaa informaatiota. Hieman on tässä kiirusta joten hyvä jos tuo kävisi eikä tarviis lähteä ajamaan sadan kilsan lenkkiä motonetiin pelkän öljyn takia.
Onko kukaan käyttänyt kyseistä Red Line öljyä näissä?E61 535d M-Sport
Comment
-
Comment