Halvin vaihtoehto voisi olla tuo korjattava vaihto-osa. Kyllähän tuollaiseen hammastangon kunnostamiseen helposti ensi kerralla viikonloppu menee, kun joutuu työkaluja väsäilemään ja ihmettelemään. Hammastangon irroittaa autosta noin 2-4 tunnissa, riippuen vähän välineistä ja mitenkä jumissa pultit ovat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 hammastangossa väljää?
Collapse
X
-
Originally posted by Juuså View PostHalvin vaihtoehto voisi olla tuo korjattava vaihto-osa. Kyllähän tuollaiseen hammastangon kunnostamiseen helposti ensi kerralla viikonloppu menee, kun joutuu työkaluja väsäilemään ja ihmettelemään. Hammastangon irroittaa autosta noin 2-4 tunnissa, riippuen vähän välineistä ja mitenkä jumissa pultit ovat.
Ei ketään täällä kiinnosta rahaa vastaan korjata, jos vaihto-osan löydän? Näyttää olevan tuolla ebaykleinanzeigenissakin aika eioo-osa.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Hetken oli Boschia saatavilla, noin viikon, olisi näköjään heti pitänyt tilata.
Käytettyjä on välillä näkyvissä, mutta hiukan hämmentää, kun on ebayn tietojen mukaan pre-LCI auto, mutta ZFn numero kuvassa täsmää LCI-osaan.
Ja saako tämän liittimen napattua vanhasta? Eli vaihdon yhteydessä vaan vaihtaa tuonkin?
E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Nyt on tilattu Saksasta käytetty osa. Siinäkin liitin rikki, mutta ainakin tuon isomman saa tosiaan otettua vanhasta.
Pitäisi olla vain 60 000 km ajettu. Mutta lienee silti järkevää tiivisteet uusia ja tuo vaihteiston holkkikin ehkä tarkastaa.
Onko täällä kukaan kiinnostunut rahaa vastaan tuota hommaa tekemään?E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostJos päällisin puolin siisti ja ei ole vuotaja, eikä välystä tunnu rattiakselia tai raidetangonpäätä heiluttaessa, niin eiku kiinni vaan
Varmaan toki nuo pre-LCIt vielä niitä, joita luonnollisesti romutetaan enemmän niin sekin vaikuttanee osien saatavuuteen.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Saksasta ostettu käytetty osa tuli, ja ulkoisesti ainakin sen näköinen, että voi hyvinkin olla vähän ajetusta autosta. Eikä siinä käsin irrallaan koittaen ainakaan välyksiä tuntunut.
Mutta millaista tuntimäärää tuon vaihtamisen osalta voi odottaa, tai enemmänkin niin, että miten se helpoin tai fiksuin vaihtaa. Teetän siis ulkopuolisella. Ja vaatiiko tuo jotain ohjelmointia, kun se vaihdetaan?E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Vaihtoon menee se 4-6h, ja asennuksen jälkeen kannattaa arvot nollata ja opettaa Istalla. Onnistuu merkkihuollossa ja monelta harrastajaltakin tuo Ista löytyy. Opetuksen / nollauksen voi tehdä myös hammastangon vaihon jälkeen eri paikassa, kaikki kyllä toimii. Suosittelen kuitenkin tekemään ennen nelipyöräsuuntausta.Last edited by Juuså; 09-01-2019, 17:07.G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostVaihtoon menee se 4-6h, ja asennuksen jälkeen kannattaa arvot nollata ja opettaa Istalla. Onnistuu merkkihuollossa ja monelta harrastajaltakin tuo Ista löytyy. Opetuksen / nollauksen voi tehdä myös hammastangon vaihon jälkeen eri paikassa, kaikki kyllä toimii. Suosittelen kuitenkin tekemään ennen nelipyöräsuuntausta.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Hammastanko on nyt vaihdettu, mutta kun auton käynnistää niin tulee vikakoodi ctive steeringistä. Kun rattia kääntää reunasta reunaan niin vikavalo sammuu. Myös kääntyvät ajovalot kääntyvät vain oikealle. Istalla korjaamon mukaan kalibrointu.
Onko tuossa nyt jokin anturi rikki?
Edit: ilmeisesti paikallaan ollessa ei valojen kuulukaan kääntyä vasemmalle. Ajoin nyt pidemmän lenkin, jos akku olisi vaan ollut liian tyhjä, ja heti uudestaan ei ainakaan vika palannut, mutta korjaamolta sanoivat, että heilläkin vika palasi vasta, kun auto oli ollut lepotilassa. Koiran lukea koodit vielä itse tänään myöhemmin.Last edited by lj123; 15-01-2019, 08:57.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Nyt toimii kaikki. Eli kenties akun jännite oli alussa liian alhainen. Ohjauskulmia piti säätää kahteen kertaan, että sai ratin suoraan, ja tokalla putosi ajonvakautus ja luoistonesto pois. Lyhyen ajon ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen sekin valo sammui.
Active Steeringin resetointia ei nyt ole tehty kulmien säädön jälkeen, mutta tuntuu siltä, että kenties parempi olla koskematta mihinkään enää.
Selvä kolina siinä vanhassa oli rattia nopeasti edestakaisin liikuttaessa, ja tuon uuden kanssa sellaista ei huomaa. Ehkä inasen jäykempi tai tarkempi myös keskialueella tuo ohjaus nyt.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostNyt toimii kaikki. Eli kenties akun jännite oli alussa liian alhainen. Ohjauskulmia piti säätää kahteen kertaan, että sai ratin suoraan, ja tokalla putosi ajonvakautus ja luoistonesto pois. Lyhyen ajon ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen sekin valo sammui.
Active Steeringin resetointia ei nyt ole tehty kulmien säädön jälkeen, mutta tuntuu siltä, että kenties parempi olla koskematta mihinkään enää.
Minkä verran pajalla ottivat hommasta, jos sellaisessa tuli tuo vaihto tehtyä?F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
-
Originally posted by Benighted View PostMulla edellisessä autossa valitteli useinkin tuosta avtive steeringistä käynnistäessä ja korjaantui aina rattia pyörittämällä. Uuden akun vaihdon jälkeen vikaa ei tullut kertaakaan ja varmaan melkein vuosi tuli ajettua ilman vikaa.
Minkä verran pajalla ottivat hommasta, jos sellaisessa tuli tuo vaihto tehtyä?
Hinnasta on vähän hankala sanoa, koska puolet laskusta lähti myyjäliikkeelle ja toinen puolikas kuittaantui esim. osilla. Varmaan jossain 400-500 € paikkeilla kaikkineen.
Mutta tuo 4-6 h on varmaan aika turvallinen arvio, jos tekijä vaan tietää mitä tekee. Tuntihinta sitten määrää loput.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Comment