Terve, osaako joku sanoa tai viitsii/muistaa mitata omastaan tavaratilan sisäkorkeuden, ts. Kuinka korkea vaunupaketti tuohon perään menee? Suurkiitos!
Esimerkiksi juurikin JaniLap mainitsema dpf polton seurauksena dieselin joutuminen moottoriöljyn sekaan. Jos moottoriöljyt laitettaisiin huollossa maksimiin, ja asiakas syystä tai toisesta tarkistaisi mittatikusta öljyt, öljynpinta olisi yli maksimirajan. Tästä taas seuraisi mahdollinen turha käynti merkkihuollossa.
Tämä on sinänsä hivenen hämmentävää, kun esim. 530d LCI valmistajan omien auton teknisten dokumenttien mukaan engine oil volume without filter element 7,5 liter and with filter element 7,7 liter.
Ja esim. edellä linkaamani TIS mukaan 7,5 liter with filter element.
Loppupeleissä tarkka mitta on vähemmän tärkeä tieto, kun öljymäärän vaihtelureservikin on 1 litra ennen kuin auto pyytää öljymäärän lisäystä. Nämä moottorit eivät myöskään tyypillisesti kuluta merkitätviä määriä öljyä, ja lisäksi DPF:n aktiivisen regeneroinnin seurauksena moottoriöljyn joukkoon tulee aina jonkin verran dieselöljyä jolloin öljymääräkin periaatteessa suurenee.
Tähän vielä lisäyksenä, että esimerkiksi merkkihuollossa huollettuna ei öljymäärä tule mittatikun max rajaan asti.
Joo itsellä se öljynvaihto on joka kevät jolloin laitetaan se 8,2 tms litraa ja jää se vajaa litra odottelemaan peräkonttiin jonka auto sitten yleensä pyytää 20tkm nurkilla lisäämään.
Tämä on sinänsä hivenen hämmentävää, kun esim. 530d LCI valmistajan omien auton teknisten dokumenttien mukaan engine oil volume without filter element 7,5 liter and with filter element 7,7 liter.
Ja esim. edellä linkaamani TIS mukaan 7,5 liter with filter element.
Loppupeleissä tarkka mitta on vähemmän tärkeä tieto, kun öljymäärän vaihtelureservikin on 1 litra ennen kuin auto pyytää öljymäärän lisäystä. Nämä moottorit eivät myöskään tyypillisesti kuluta merkitätviä määriä öljyä, ja lisäksi DPF:n aktiivisen regeneroinnin seurauksena moottoriöljyn joukkoon tulee aina jonkin verran dieselöljyä jolloin öljymääräkin periaatteessa suurenee.
7.7l on tainnu itelle aina mennä, jotta on ylärajassa.
Toisen linkin tiedoissa näkyy kyllä lci 530d:lle 7.5 tai 7.7 litraa.
Tämä on sinänsä hivenen hämmentävää, kun esim. 530d LCI valmistajan omien auton teknisten dokumenttien mukaan engine oil volume without filter element 7,5 liter and with filter element 7,7 liter.
Ja esim. edellä linkaamani TIS mukaan 7,5 liter with filter element.
Loppupeleissä tarkka mitta on vähemmän tärkeä tieto, kun öljymäärän vaihtelureservikin on 1 litra ennen kuin auto pyytää öljymäärän lisäystä. Nämä moottorit eivät myöskään tyypillisesti kuluta merkitätviä määriä öljyä, ja lisäksi DPF:n aktiivisen regeneroinnin seurauksena moottoriöljyn joukkoon tulee aina jonkin verran dieselöljyä jolloin öljymääräkin periaatteessa suurenee.
Allaoleva tuli jostain muusta, on eri sylinteriltä tai itse asiassa kahdeltakin, mutta samoilta ajoilta (eiliseltä ):
Moottorina N52 ja menovetenä viina.
Juu mulla on mottina N53B25. No katsotaan jos ensi viikolla saisi kiinni parempaan testeriin. Pientä oireilua tuossa on kyllä kun kylmänä käynnistää. Startti on ehkä pikkaisen "pitkä" ja vähän epätasainen.
Täytyy huomenna testata tuota puola asiaa valoisammissa olosuhteissa. Eikös tuon voi vaan moottorin ollessa käynnissä napsauttaa liittimestä auki ja katsoa vaikuttaako käyntiin mitenkään?
Leave a comment: