Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LAteks188
    Newbiemmer
    • Nov 2019
    • 12
    • Suomi

    530d lämmöt

    Eka bemari alla ja heti ongelmaa. ongelmana moottorin lämmöt. Päätermari ja egr termari vaihettu mutta lämmöt nousee max 65 asteeseen. Mitäs seuraavaksi? Auto on 530d vm 2008. Onko tässä vuosimallissa vielä pakosarja ongelmia kun tulee välillä pakokaasun hajuja sisälle?
  • asdteme
    BTCF Member
    • Mar 2015
    • 756
    • P-Savo

    #2
    Originally posted by LAteks188 View Post
    Eka bemari alla ja heti ongelmaa. ongelmana moottorin lämmöt. Päätermari ja egr termari vaihettu mutta lämmöt nousee max 65 asteeseen. Mitäs seuraavaksi? Auto on 530d vm 2008. Onko tässä vuosimallissa vielä pakosarja ongelmia kun tulee välillä pakokaasun hajuja sisälle?
    Jos on automaatti niin laatikon lämmönvaihtimessa luultavasti vika. Koita puristaa lämmönvaihtimelle menevä vesiletku tukkoon ja aja lenkki. Jos lämpenee, niin vika siinä.
    better late than never

    E90 325i
    E30 M3
    E92 M3 Competition

    Comment

    • LAteks188
      Newbiemmer
      • Nov 2019
      • 12
      • Suomi

      #3
      Originally posted by asdteme View Post
      Jos on automaatti niin laatikon lämmönvaihtimessa luultavasti vika. Koita puristaa lämmönvaihtimelle menevä vesiletku tukkoon ja aja lenkki. Jos lämpenee, niin vika siinä.
      Joo on automaatti. Mistähän tuo letku löytyy?

      Comment

      • asdteme
        BTCF Member
        • Mar 2015
        • 756
        • P-Savo

        #4
        Originally posted by LAteks188 View Post
        Joo on automaatti. Mistähän tuo letku löytyy?
        Kiertää siinä flektin ympärysmuovissa, tässä kuvassa osa nro. 9. https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0282
        better late than never

        E90 325i
        E30 M3
        E92 M3 Competition

        Comment

        • LAteks188
          Newbiemmer
          • Nov 2019
          • 12
          • Suomi

          #5
          Originally posted by asdteme View Post
          Kiertää siinä flektin ympärysmuovissa, tässä kuvassa osa nro. 9. https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0282
          Eipä ollu apua tuon letkun kuristamisella. Lämmöt käy max 68 astetta ja esim moottorijarrutuksessa laskee heti reilusti.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by LAteks188 View Post
            Eipä ollu apua tuon letkun kuristamisella. Lämmöt käy max 68 astetta ja esim moottorijarrutuksessa laskee heti reilusti.
            Sitten ne sulle vaihdetut termarit ei toimi. Päätermariksi ainoastaan orkkis.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #7
              Minkä merkkiset temarit laitoit

              Minkä merkkiset moottorin-päätermarin ja EGR termarin laitoit. Kuten yllä sanoo Clavurion "Päätermariksi ainoastaan BMW Orginal Teile termareita".
              Muuten säästetään väärässä kohtaa.


              Originally posted by LAteks188 View Post
              Eka bemari alla ja heti ongelmaa. ongelmana moottorin lämmöt. Päätermari ja egr termari vaihettu mutta lämmöt nousee max 65 asteeseen. Mitäs seuraavaksi? Auto on 530d vm 2008. Onko tässä vuosimallissa vielä pakosarja ongelmia kun tulee välillä pakokaasun hajuja sisälle?
              Last edited by 325E; 23-11-2019, 00:55.

              Comment

              • LAteks188
                Newbiemmer
                • Nov 2019
                • 12
                • Suomi

                #8
                Originally posted by 325E View Post
                Minkä merkkiset moottorin-päätermarin ja EGR termarin laitoit. Kuten yllä sanoo Clavurion "Päätermariksi ainoastaan BMW Orginal Teile termareita".
                Muuten säästetään väärässä kohtaa.
                Muistaakseni gates merkkiä oli molemmat uudet termarit. Täytynee Vaihtaa vielä tuo päätermari uudelleen.

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  Toki vaihda päätermari ja tarkista vielä lisäksi EGR- termari

                  Jos vaihdat päätermarin, niin tarkista vielä EGR termarin kunto kun nesteet on pois, jos EGR termari on jäähtynyt ajosta ettei siis ole enää lämmin niin ei sen läpi saa puhaltamalla saa mennä ilma läpi jos menee se on rikki.


                  Originally posted by LAteks188 View Post
                  Muistaakseni gates merkkiä oli molemmat uudet termarit. Täytynee Vaihtaa vielä tuo päätermari uudelleen.

                  Comment

                  • Kernwaffe
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 173
                    • Masku

                    #10
                    Tuo lämmönvaihdin maksaa sen +200€? Miten usein vika on siinä?

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Kernwaffe View Post
                      Tuo lämmönvaihdin maksaa sen +200€? Miten usein vika on siinä?
                      Jos lämmönvaihtimen termari rikki, siihen voi laittaa letkutermarin (Behr TH 5 80), niin ei tarvi koko lämmönvaihdinta uusia.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Jos lämmönvaihtimen termari rikki, siihen voi laittaa letkutermarin (Behr TH 5 80), niin ei tarvi koko lämmönvaihdinta uusia.
                        Tämä tehtiin tänään omaan 535:een ja toimii. Joten Tonille kiitos vinkistä.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • LAteks188
                          Newbiemmer
                          • Nov 2019
                          • 12
                          • Suomi

                          #13
                          :think
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Jos lämmönvaihtimen termari rikki, siihen voi laittaa letkutermarin (Behr TH 5 80), niin ei tarvi koko lämmönvaihdinta uusia.
                          Laitetaankohan tuo termari siihen samaan letkuun joka lähtee jäähdyttimeltä? Päätermariksi vaihtui orkkis, mutts lämmöt edelleen max 70

                          Comment

                          • daro
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 113
                            • Oulu

                            #14
                            Tuossa hyvät ohjeet ko. letkutermarin asennukseen:


                            Comment

                            • LAteks188
                              Newbiemmer
                              • Nov 2019
                              • 12
                              • Suomi

                              #15
                              Originally posted by daro View Post
                              Tuossa hyvät ohjeet ko. letkutermarin asennukseen:


                              https://forum.bmw5.co.uk/topic/13244...nger-write-up/
                              Näillä ohjeilla termari asennettu ja nyt lämmöt 85-90 astetta eli hyvin toimii!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎