Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalon nollaus E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • golffie
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 59

    #16
    Originally posted by golffie View Post
    ok, yritin googlettaa että mitä tuo tarkoittaa, mutta eipä löydy.. Taitaa olla helpoin viedä liikkeeseen nollattavaksi, vaikka siitäkin varmaan otetaan kohtuu korvaus..
    itse itselleni vastaten: http://www.kolumbus.fi/jkorkala/bmwdebug-old.html
    E61 525dA Touring

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #17
      Originally posted by Tomi T View Post
      Sitä trippiä ei tosiaan tarvitse nollata. Virrat tosiaan kakkosasennossa, en muista onko merkitystä onko kuskinovi kiinni.

      Kyllä pitäisi toimia kun vaan tarpeeksi kauan jaksaa painaa sitä nappia kunnes näyttöön tulee lähimpänä olevan huollon kuva. Sitten nappia lyhyesti painelemalla voi selata huoltoja, ja halutun kohdalla painaa jonkin aikaa kunnes kyselee RESET? ja sitten painaa taas niin kauan että nollaantuu.



      Voi sitä painaa miten raskaasti tahansa Käynnistyminen riippuu siitä onko manuaalissa kytkin ja automaatissa jarru painettuna.
      Heh, hyvä huomio... Jalka taitaa olla automaattisesti jarrulla kun automaagista on kyse ;-)
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • jukkapoika77
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 39
        • alavus

        #18
        Originally posted by Yltti View Post
        En tiedä onko jo täällä searhci ei löytänyt ainakaan.

        1. Nollaa trippimittari

        2. Virrat päälle (ei autoa käyntiin)

        3. Paina 5-10 sec. Tripin nollaus painiketta kunnes mittarin näyttöön tulee kolmion kuva.(kolmio ilmaisee että nyt nollataan huoltoja.)

        4. Vapauta tripin nappi ja paina uudelleen pohjaan nopeasti. Nyt näytössä pitäisi olla jarrunesteen merkkivalon kuva.Jos haluat nollata jarrunesteen vaihdon seuraavaksi 2 vuodeksi pidä tripin nappia nollattuna kunnes ilmestyy teksti reset alempaan näyttöön.

        5. Vapauta tripin nappi "taas" ja paina uudelleen 5-10 sec, kunnes uusi päivämäärä ja vuosi ilmestyy alempaan näyttöön.

        6. Sammuta virrat.

        7. Nyt olet nollannut jarrunesteen vaihdon.

        8.Jos haluat nollata:Öljyhuollon,raitisilmasuodattimen tai jarrupalojen vaihdon niin,toista vaiheet 2 sekä 3, Mutta kun näyttöön tulee taas jarrunesteen nollaus tilanne niin vapautat tripin nollaus napin ja painat uudestaan pohjaan nopeasti ja pääset eteenpäin huollon nollaus valikossa ja toistat vaiheet 4 sekä 5 sekä 6 kunnes olet nollannut huoltomuistisi.

        joo en tiedä mitä tein väärin mutta kun yritin nollata takajarrupalojen kohdasta niin muutti kilometrit -(miinus)25000km. ja kolmiot punaiseksi ja mene huoltoon teksti.ei pysty resetöimään vaikka yritin monta kertaa.onko mitään tehtävis kotikonstein?auto 11/-04 e61 525d

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          #19
          Sieltä on kulunut palojen paksuutta haisteleva anturi kaiketi niin että et pysty sitä enää nollaamaan, eli jos et ole vaihtanut paloja ja tuota anturia niin ei pysty nollaamaan enää ennenkuin on uusi anturi ja palat paikallaan.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • jukkapoika77
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 39
            • alavus

            #20
            Originally posted by joko View Post
            Sieltä on kulunut palojen paksuutta haisteleva anturi kaiketi niin että et pysty sitä enää nollaamaan, eli jos et ole vaihtanut paloja ja tuota anturia niin ei pysty nollaamaan enää ennenkuin on uusi anturi ja palat paikallaan.

            ok.kuulostaa järkevältä.vaihdoin tarvikepalat ja en saanut kulumis anturia ehjänä pois vanhoista paloista joten voisiko ongelma johtua siitä?anturi ei ollut kuin toisella puolella pitääkö olla molemmilla?saako niitä uusia ja pystyykö vaan katkaisemaan johdot ja laittamaan yhteen.toimiiko?

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by jukkapoika77 View Post
              ok.kuulostaa järkevältä.vaihdoin tarvikepalat ja en saanut kulumis anturia ehjänä pois vanhoista paloista joten voisiko ongelma johtua siitä?anturi ei ollut kuin toisella puolella pitääkö olla molemmilla?saako niitä uusia ja pystyykö vaan katkaisemaan johdot ja laittamaan yhteen.toimiiko?

              Siis jos palat on loppuun kulunut niin anturi kuluu myös "katki" ja se yleensä vaihdetaan palojen kanssa yhtäaikaa. Anturi on oik. puolella takana ja pyöräkotelossa on sellainen musta suorakulmainen laatikko jossa on anturien liitoskohdat. Anturi maksaa motonetissä jotain vähä päälle kympin.
              Eli ei tarvitse johtoja katkoa tms. vaan uus anturi paikoilleen ja trippinappulalla nollaus perään niin se on siinä.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by golffie View Post


                mikäs tämä vastaus oli? tämä pelkkä linkkien laittaminen tekniikka puolelle on vähän huono, kun nuo linkit tahtoo monesti lopettaa toimimisen.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

                  #23
                  Mitenkä oletteko muut saaneet nollailtua esim öljynhuoltoon lisää kilometrejä ?

                  Itse juuri onnistuin sinne saamaan 25t/km. Aika pitkä öljynvaihtoväli..

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3856
                    • Nokia

                    #24
                    Originally posted by -challenger- View Post
                    Mitenkä oletteko muut saaneet nollailtua esim öljynhuoltoon lisää kilometrejä ?

                    Itse juuri onnistuin sinne saamaan 25t/km. Aika pitkä öljynvaihtoväli..
                    Niin, öljyhuoltojen välihän on E60:ssä sen n. 30tkm.
                    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #25
                      Originally posted by Tomi T View Post
                      Sitä trippiä ei tosiaan tarvitse nollata. Virrat tosiaan kakkosasennossa, en muista onko merkitystä onko kuskinovi kiinni.
                      Kyllä trippi pitää useimmissa (uudemmissa?) tapauksissa E6x malleissa nollata ennenkuin huoltovalojen nollaaminen on mahdollista! Ei päästä koko nollaustilaan jos ei trippiä ole nollattu, todettu muutamalla 07-08 autolla.

                      Comment

                      • -challenger-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 2150
                        • L a h t i

                        #26
                        Mulla oli parisataa kilsaa etujarrujen vaihtoon jotenka koklasin tuota aiemmin toiminutta öljyn huoltovalon ''nollaamista'' nuille jarruille mutta sinne ei tullut kuin -15tuhatta km. Pintaa jarrupaloissa näyttää olevan.. Pitääkö tuo nyt vain käydä sitten liikkeessä kuittaamassa ?
                        Vai löytyykö täältä ketään jolta homma onnistuisi ?

                        Comment

                        • Ripoff
                          Newbiemmer
                          • Oct 2006
                          • 25
                          • Lappi Finland

                          #27
                          E61 SERVICE valon kuittaaminen

                          Olen kokeillut kaikki temput. Huollon päivämäärä meni vanhaksi 11/2011 vaikka kilometrejä oli vielä 10000 km. Nyt:

                          Kun käännän virrat päälle, ylempään laatikkoon tulee punaisella SERVICE ja auton kuva.

                          Kun menen huoltovalikkoon, kolmion jälkeen tulee punainen autonkuva ja §-merkki. Ei pääse resetoimaan, kuten antoi resetoida öljynvaihdon. Edelleen kummittelee 11/2011.

                          Olisiko parempaa tietoa ??

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1367
                            • Lempäälä

                            #28
                            jännä. mulla oli 500km palojen vaihtoon mukamas.. paloja oli oikeasti kyll enemmän jäljellä, mutta tulipa uusittua. Samalla uusin myös kulumisanturit eteen / taakse.

                            Takapalojen vaihdon nollaus ok, samointein 50tkm ajomatkaa.

                            etupalojen nollaus .. vituix, -15000km.. suutahdin.
                            Käytin virrat pois, nollausrutiini 2 krt peräkkäin paloille (ilman virtojen sammuttelua) ja avot, etupaloilla ois taas 40tkm chekkiin.

                            Jarrunesteen vaihtoa ei anna mittaristosta nollata, sen varmaan joutuu tolla inpalla sit twiikkaan ?
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • -challenger-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 2150
                              • L a h t i

                              #29
                              Originally posted by repsa View Post

                              Jarrunesteen vaihtoa ei anna mittaristosta nollata, sen varmaan joutuu tolla inpalla sit twiikkaan ?
                              Jarruneste nollataan siellä idriven puolella. Sehän muistaakseni oli päivämäärän mukaan asetettava eikä kilometrien. Eli kaikki päivämäärillä olevat huolto systeemit ''nollataan'' sieltä idrivesta..

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1367
                                • Lempäälä

                                #30
                                ei anna nollata myöskään idrivestä, näkyy kokoajan vaan keltaisena.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎