e60 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #61
    Originally posted by _Dexi View Post
    Puolitosissaan kirjotettu, jopa pienellä sarkasmilla - eiköhän bemarin pitäs korjata asiaa tekemällä semmoset läpät jotka ei ratkea, perskele akselia vaan kolme kertaa paksummaksi tai sitten hiiteen koko läpät alunperinkin

    mitähän ne niitä uusiinkin tunkee kun E39:istä asti ongelma ollut jo tiedossa

    Mutta jos tuota verkkojuttua miettii - ilmavirtaan tuskin hirveästi vaikuttaisi, onhan ilmamäärämittareissakin monesti harvaa verkkoa yms. "tasaamassa" ilmavirran pyörteitä. Vahvaa saisi kyllä olla, 2bar ahdoilta kun läppä helähtää vauhtiin niin se ei ihan hiljaa liiku

    Siihen miten asian huomaisi, asiahan tietenkin ratkaistaan asentamalla kallis elektroninen tunnistin joka läppään, matalavirtapiiriksi koko läppäakseli ja jos maakontakti katkeaa jostain läpästä akselin katketessa niin kojelautaan syttyy valo jotta mars läpänvaihtoon
    Eiköhän läppien tarkoitusperä auennut viimeistään mallipäivityksen yhteydessä. E39 vain tomaateissa ja tiukempien päästörajojen E60:ssä myös manuaalissa. Onneksi tuohon on käypä parannuskeino, eli läpät fiduun. Tai sitten Dexin verkko ja check control valvomaan läppien mukana pysymistä "Swirl flap out of the fucking manifold".
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • _Dexi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 769
      • Vihti

      #62
      Originally posted by Clavurion View Post
      Tai sitten Dexin verkko ja check control valvomaan läppien mukana pysymistä "Swirl flap out of the fucking manifold".
      Patentti vetämässä
      **********
      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
      (ex. E60 530Da '04)
      (ex. E39 M5 Facelift '99)
      (ex. E39 540i '98)
      *

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        #63
        Semmosta sanottiin minulle tästä läppähommasta että jättää kaikki egr:rät ja muut kapistukset rauhaan eli ei letku tulppauksia yms, mutta poistaa vaan ne läpät sieltä ja varmaankin ne läppien akselit sekä sen pääakselin joka niitä läppäakseleita liikuttaa tällöin egr yms pelaa aivan normaalisti eikä tule mitään häiriötiloja jne. Ja että ne läppät ja läppäakselit ois vahvistettu ja pinnoitettu liukkaammiksi 2004 elo/syyskuussa, mutta en tiedä ovatko tuota syyskuuta uudemmatkaan vielä tarpeeksi kestäviä.

        Mutta kun ite läpät ja läppäakselit poistaa niin eikä sinne silloin tule reikä ja imusarja vetää ilmoja väärästä paikasta...Että Dexi alahan aukaista paikat ja ota valokuvat että miten ne sinun kohdalla on toteutettu minulta lähtee heti 10e sulle kun kuvat ilmestyy ja jos joku muukin maksaa saman niin olet oman Laakkoskäyntisi tienannu... Eihän se 200e kauhian iso raha ole mutta kun eivät täällä oulussa ainakaan noita tee niin kalliiksi äkkiä omalla kohdalla tulisi kun pitäisi ottaa töistä päivä vapaaksi, matkat etelä-suomeen, hotellit yms...

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1638

          #64
          Mekaanikon mukaan Espoon Laakkonenkin tekisi tuon poisto-operaation.

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #65
            Originally posted by Masatus View Post
            Eihän se 200e kauhian iso raha ole mutta kun eivät täällä oulussa ainakaan noita tee niin kalliiksi äkkiä omalla kohdalla tulisi kun pitäisi ottaa töistä päivä vapaaksi, matkat etelä-suomeen, hotellit yms...
            Eiköhän tuo läppien poisto ole Oulussa järjestettävissä muuten kuin Wetterillä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Masatus
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 867
              • Haukipudas

              #66
              Originally posted by Clavurion View Post
              Eiköhän tuo läppien poisto ole Oulussa järjestettävissä muuten kuin Wetterillä.
              Kerro lisää...vaikka yv:llä
              Last edited by Masatus; 28-05-2008, 17:45.

              Comment

              • vekkuli
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1335
                • Liminka

                #67
                Originally posted by Masatus View Post
                Kerro lisää...vaikka yv:llä
                Minä olisin myös kiinnostunut, mulle kans yv:tä
                E93 ///M3
                E60 530dA aka M5
                F11 525dA Xdrive
                Tesla model 3 LR MY22

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3123

                  #68
                  [QUOTE=Masatus;1247680] Ja että ne läppät ja läppäakselit ois vahvistettu ja pinnoitettu liukkaammiksi 2004 elo/syyskuussa, mutta en tiedä ovatko tuota syyskuuta uudemmatkaan vielä tarpeeksi kestäviä.

                  Mulle kertoivat Hartikaisella Kuopiossa, että 8.4.2004 jälkeen valmistuneissa 530dA:issa olis paranneltu imusarja.

                  Omastani revin läpät pois ja tulppasin läppäakselien reiät ruuveilla ja sikakitillä. Pesin samalla imusarjan painepesurilla ja liuotin

                  egr jää toistaiseksi toimintaan. Ehkä myöhemmin koodautan sen softasta pois.
                  Kulkineet/projektit:

                  M2 F87
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3749
                    • Kajaani

                    #69
                    Originally posted by poke View Post
                    Mulle kertoivat Hartikaisella Kuopiossa, että 8.4.2004 jälkeen valmistuneissa 530dA:issa olis paranneltu imusarja.

                    Omastani revin läpät pois ja tulppasin läppäakselien reiät ruuveilla ja sikakitillä. Pesin samalla imusarjan painepesurilla ja liuotin

                    egr jää toistaiseksi toimintaan. Ehkä myöhemmin koodautan sen softasta pois.
                    Ja kaikki toimii kuin junan vessa?

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3123

                      #70
                      Originally posted by Anzafin View Post
                      Ja kaikki toimii kuin junan vessa?
                      Jep, hyvin toimii.

                      seuraava projekti onkin sit automaattilootan öljynvaihto...
                      Kulkineet/projektit:

                      M2 F87
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #71
                        Ei tuota läppää voisi sahata poikki jotenkin että se yläpää jää ikäänkuin korkiksi? En tunne rakennetta siksi mietin. Ei viitisi alkaa sentään ruuveilla jne säätämään.
                        Täytynee huollosta kysyä mitä siellä tekevät tuossa poisto-operaatiossa. Jos ne lukitsee läpät vaan auki niin kaipa ne voi vielä silloinkin hajota? Fyysinen poistaminen taitaa olla ainoa mielenrauhan varmistaja?
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3123

                          #72
                          Originally posted by viktor View Post
                          Ei tuota läppää voisi sahata poikki jotenkin että se yläpää jää ikäänkuin korkiksi? En tunne rakennetta siksi mietin. Ei viitisi alkaa sentään ruuveilla jne säätämään.
                          Täytynee huollosta kysyä mitä siellä tekevät tuossa poisto-operaatiossa. Jos ne lukitsee läpät vaan auki niin kaipa ne voi vielä silloinkin hajota? Fyysinen poistaminen taitaa olla ainoa mielenrauhan varmistaja?
                          Jos sahaat läppäakselin poikki, niin akselin vivun puoleinen pää irtoaa myös, joten pakko siihen on joku tulppaus rakentaa. Joku kertoi tehneensä 5mm kierteet ja laittaneensa 11mm pitkän koneruuvin silikonimassan kanssa. Itse laitoin ns. harvakierre peltiruuvin ja tipan sikakittiä kannan alle. Tuo sikakitti on varmistamassa tiiveyden, ruuvit kestäisi kyllä paikoillaan ilmankin. Ei se alkuperäinen läppäakselikaan ole muuten turhan tiivis, ainakin mun autossa oli aika "horot". Eli nyt ei vedä ilmaa enää niistäkään.

                          Läppien ja karstanpoiston jälkeen auto on ollut herkempi ja kulutuskin tippui hieman.
                          Kulkineet/projektit:

                          M2 F87
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1424

                            #73
                            Originally posted by _Dexi View Post
                            Tässä nykysessä voi istua oikeen kunnolla suorassa ja kaksi nyrkkiä vähintään menee pään päälle vielä, mukavan ilmavan tuntuista.
                            Isot pojat ovat väittäneet että autot suunnitellaan tehtaalla siten että yksin nyrkinväli kattoon (penkin korkeus-säätö) ja ranteet yltää ratin yläkehän päälle hartioiden ollessa selkänojassa kiinni (selkänojan kallistus- ja ratin etäisyyssäätö). Hartioiden pitäisi pysyä rentoina varttia vaille kolmen ajoasennossa. Sitten jos vielä on istuinosan kallistussäätö jolla saa optimoitua reisutuen niin oppikirja ajoasento on siinä.

                            Tällä metodilla koeistun autoja ja harvassa saa hyvän ajoasennon 190 cm pitkälle.
                            e39 M54B22 manual
                            Polestar2 LRDM -21
                            Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              #74
                              Originally posted by poke View Post
                              Jos sahaat läppäakselin poikki, niin akselin vivun puoleinen pää irtoaa myös, joten pakko siihen on joku tulppaus rakentaa. Joku kertoi tehneensä 5mm kierteet ja laittaneensa 11mm pitkän koneruuvin silikonimassan kanssa. Itse laitoin ns. harvakierre peltiruuvin ja tipan sikakittiä kannan alle. Tuo sikakitti on varmistamassa tiiveyden, ruuvit kestäisi kyllä paikoillaan ilmankin. Ei se alkuperäinen läppäakselikaan ole muuten turhan tiivis, ainakin mun autossa oli aika "horot". Eli nyt ei vedä ilmaa enää niistäkään.

                              Läppien ja karstanpoiston jälkeen auto on ollut herkempi ja kulutuskin tippui hieman.
                              Muistatko oliko minkä kokoiset ruuvit? Voisi hankkia valmiiksi ja joku viikonloppu pykästellä paikkaansa. Huono tilanne jos ei olekaan sopivia ja auto on levällään Kilsoja alkaa olemaan tuolle imusarjalle jo senverran että alkaa jännittämään piakkoin.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                #75
                                Originally posted by poke View Post
                                Ehkä myöhemmin koodautan sen softasta pois.
                                Kerros miten ja kuka tällaisen pystyy tekemään
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X