e60 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    #46
    Originally posted by sirkus View Post
    Niin onko ne 60:sen läpät poistettavissa vain letkun tulppaamalla?
    Siis ne ilmeisesti saa lukitettua, lukittamalla ne auki ja tulppaamalla sen letkun. Sekavaa tietoa liikkeellä, pitäs itte kattoa. :think

    Mutta läppien POISTO sieltä kokonaan on nyt kyseessä.
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2194
      • kaustinen

      #47
      siis nehän jää auki jos irrottaa kellon letkun ja tulppaa sen, näinhän vanhemmista (esim e39) usein tehdään. Ja töissä asentaja koitti e61 535d:hen samaa ja tuntu toimivan. Täällä vaan tuli sellasta infoa joskus et tulis vikakoodi jos ajelee enempi letku tulpattuna.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3120
        • Välisuomi

        #48
        Originally posted by _Dexi View Post
        Vai miksi sakki on vaihdellut 800euron imusarjoja....
        Sakilla on ylimääräistä kyhnyä tms.

        Josko sekoitat EGR:n poiston tähän läppien poistamiseen? EGR:n poisto aiheuttaa vikakoodin pitkässä juoksussa E60:ssa jos ohjelmaan ei kosketa. Virallinen BMW-huolto ei taatusti koske ohjelmaan poistaakseen saastelaitteita..
        ---

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2194
          • kaustinen

          #49
          Niin egr:n poisto aiheuttaa vikakoodin vanhemmissakin mut näissä uusissa auto menee hätäkäytölle ja ajaminen siksi vaikeeksi. Eli toisin sanoen läpät voi poistaa toiminnasta näissäkin ihan vaan irroittamalla niitä liikuttavan kellon letkun ja tulppaamalla sen vai??
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • _Dexi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 769
            • Vihti

            #50
            Dodiin, hain auton äsken Laakkoselta. Läppien poistosta oli veloitettu 49euroa, eli ne hoitui halvalla kyllä tässä muun toiminnan ohessa.

            Mutta sen sijaan lasku muuten pisti jalat veteläksi, moniurahihnan vaihto oli kyseessä ja tuo läppien poisto, yhteissumma muikeat 1086e

            Syypää hihnan vitisemiseen kun löytyikin antautuneesta värinänvaimentimesta, eli se kumilimppu/kampuran hihnapyörä, ja sehän kustanti melkeinpä 400e
            **********
            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
            (ex. E60 530Da '04)
            (ex. E39 M5 Facelift '99)
            (ex. E39 540i '98)
            *

            Comment

            • vekkuli
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1335
              • Liminka

              #51
              No miten se läppien eliminointi oli hoidettu?
              E93 ///M3
              E60 530dA aka M5
              F11 525dA Xdrive
              Tesla model 3 LR MY22

              Comment

              • _Dexi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 769
                • Vihti

                #52
                Originally posted by vekkuli View Post
                No miten se läppien eliminointi oli hoidettu?
                Ei harmainta hajua Kysyin asiasta niin kertoivat että läpät on nyt kokonaan poistettu, ja niistä ei tule mitään harmia jälkikäteen enää. Eli kai ne veivas ne läpät sieltä jotenkin hiiteen ja tulppas ne paikat tms... :think
                **********
                & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                (ex. E60 530Da '04)
                (ex. E39 M5 Facelift '99)
                (ex. E39 540i '98)
                *

                Comment

                • MarttiKK
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1638

                  #53
                  Originally posted by _Dexi View Post
                  Dodiin, hain auton äsken Laakkoselta. Läppien poistosta oli veloitettu 49euroa, eli ne hoitui halvalla kyllä tässä muun toiminnan ohessa.

                  Mutta sen sijaan lasku muuten pisti jalat veteläksi, moniurahihnan vaihto oli kyseessä ja tuo läppien poisto, yhteissumma muikeat 1086e

                  Syypää hihnan vitisemiseen kun löytyikin antautuneesta värinänvaimentimesta, eli se kumilimppu/kampuran hihnapyörä, ja sehän kustanti melkeinpä 400e

                  paljonko ajettu?

                  Comment

                  • peeämvee
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 283
                    • Taivalkoski

                    #54
                    Putsailin päivänä muutamana tuon imusarjan tuosta e61 525da;sta, ja näytti muutoksia tulleen lähinnä niin että läpät oli saaneet ympärilleen semmoisen kumipäällysteen, muuta erilaista vrt vanhempaan en hoksannut. Tällä kumipäällystellä lienee ajatuksena joustaa jos röörit karstoittuu niin ettei läpät mahdu toimimaan, eikä kumi todennäköisesti kerää niin paljoa tuota karstaa kun peltiläpät. Ajettu on 150000km eikä paikat ollu karstassa juuri nimeksikään, joten jotain parannusta tässä uudemmassa on tehtailtu. Tuli mieleen noita hoonatessa että miksei noita läppiä vois tehä jostain muovista, tällöin mennessään moottoriin ei niin pahaa jälkeä tulis kuin peltiläpillä.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by peeämvee View Post
                      Tuli mieleen noita hoonatessa että miksei noita läppiä vois tehä jostain muovista, tällöin mennessään moottoriin ei niin pahaa jälkeä tulis kuin peltiläpillä.
                      Sinänsä oiva ajatus, mutta tuskin auttaisi. Jos läppä irtoaa, se todennäköisesti takertuu ensin venttiilin väliin ja mäntä viimeistelee lopputuloksen. Vaikka läppä olisi muovia, jousi tuskin jaksaisi vetää venttiiliä kiinni, jos tavaraa on välissä. :think

                      Edit: Todennäköisesti läpän akseli on suurempi ongelma, kuin itse läppä. Omia puhdistaessani mietin, miksi läppää ei ole laitettu pyöreän akselin läpi työstettyyn uraan. Nythän akseli on ohennettu puoliympyrä ja ruuvien kohdalta erittäin ohut rakenne.
                      Last edited by Clavurion; 23-05-2008, 22:09.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • _Dexi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 769
                        • Vihti

                        #56
                        Originally posted by MarttiKK View Post
                        paljonko ajettu?
                        91 000km meni tänään rikki mittarissa, ihme paikasta kyllä ratkennu, ikinä kuullukka että moinen värinävaimennin näissä olisi mennyt. Mutta tuon takia se hihna ilmeisesti "vitisi" katkonaisesti kun kampuran pyörä oli sitten jollain tapaa "epäkesko".

                        Hihnankiristimiä nuo huoltomiehet on raportoineet että näissä on hajonnut enemmänkin aika uutenakin ja aiheuttanut kitinää mutta... ota näistä selvää.

                        Kivasti muuttui kone hiljaisemmaksi käyntiääneltään ja tasaisemmaksi kun tuon korjasivat.
                        Last edited by _Dexi; 23-05-2008, 23:05.
                        **********
                        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                        (ex. E60 530Da '04)
                        (ex. E39 M5 Facelift '99)
                        (ex. E39 540i '98)
                        *

                        Comment

                        • _Dexi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 769
                          • Vihti

                          #57
                          Tässä samaan jorinaan, muistuttakaapa joku missä kilsoissa näissä vehkeissä on inspection 1.et ja kakkoset, ja onko niissä jotain erityistä jännää?

                          Nyt kun mieli alkaa kääntyä siihen että pidän tämän auton ehkä pitempäänkin vuoden tahi pari, niin mielessä kävi teettää kaikki mahdollinen ja mahdoton huolto.

                          ainakin kakkos inspis on kai vasta pitkälle yli 100tkm, mutta mitä näistä saksankikkareista tietää, parempi pelaa varman pääle
                          **********
                          & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                          (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                          (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                          (ex. E60 530Da '04)
                          (ex. E39 M5 Facelift '99)
                          (ex. E39 540i '98)
                          *

                          Comment

                          • _Dexi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 769
                            • Vihti

                            #58
                            Originally posted by peeämvee View Post
                            Tuli mieleen noita hoonatessa että miksei noita läppiä vois tehä jostain muovista, tällöin mennessään moottoriin ei niin pahaa jälkeä tulis kuin peltiläpillä.
                            Ei sinne tarvis kuin lyyä läppien jälkeen jotain harvaa rautalankaverkkoa mikä ne läpät pysäyttäisi
                            **********
                            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                            (ex. E60 530Da '04)
                            (ex. E39 M5 Facelift '99)
                            (ex. E39 540i '98)
                            *

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #59
                              Originally posted by _Dexi View Post
                              Ei sinne tarvis kuin lyyä läppien jälkeen jotain harvaa rautalankaverkkoa mikä ne läpät pysäyttäisi
                              Jep, skeptikko iskee taas takavasemmalta. Kuinkahan vahva sen metalliverkon pitäisi olla, että pysäyttäisi lappeellaan tulevan läpän? Paljonko se vastustaisi ilman virtausta? Mistä kuljettaja tietäisi, että yksi läpistä on irronnut?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • _Dexi
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 769
                                • Vihti

                                #60
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Jep, skeptikko iskee taas takavasemmalta. Kuinkahan vahva sen metalliverkon pitäisi olla, että pysäyttäisi lappeellaan tulevan läpän? Paljonko se vastustaisi ilman virtausta? Mistä kuljettaja tietäisi, että yksi läpistä on irronnut?
                                Puolitosissaan kirjotettu, jopa pienellä sarkasmilla - eiköhän bemarin pitäs korjata asiaa tekemällä semmoset läpät jotka ei ratkea, perskele akselia vaan kolme kertaa paksummaksi tai sitten hiiteen koko läpät alunperinkin

                                mitähän ne niitä uusiinkin tunkee kun E39:istä asti ongelma ollut jo tiedossa

                                Mutta jos tuota verkkojuttua miettii - ilmavirtaan tuskin hirveästi vaikuttaisi, onhan ilmamäärämittareissakin monesti harvaa verkkoa yms. "tasaamassa" ilmavirran pyörteitä. Vahvaa saisi kyllä olla, 2bar ahdoilta kun läppä helähtää vauhtiin niin se ei ihan hiljaa liiku

                                Siihen miten asian huomaisi, asiahan tietenkin ratkaistaan asentamalla kallis elektroninen tunnistin joka läppään, matalavirtapiiriksi koko läppäakseli ja jos maakontakti katkeaa jostain läpästä akselin katketessa niin kojelautaan syttyy valo jotta mars läpänvaihtoon
                                **********
                                & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                                (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                                (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                                (ex. E60 530Da '04)
                                (ex. E39 M5 Facelift '99)
                                (ex. E39 540i '98)
                                *

                                Comment

                                Working...
                                X