Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Senkka
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 27

    #91
    Originally posted by coupe e46 View Post
    laakkosen mukaan valmistusajankohdasta 4/04 lähtien läppien rakennetta on jollain tavalla parannettu. en tiedä mitä muita autoja parannus koskee.
    Mulla 12/2004 valmistettu ja Laakkosella eivät suostuneet läppiä poistamaan. Rakennetta on muutettu ja ovat hankala poistaa ja ei pitäisi hajota.

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      #92
      Soitin juuri Wetterille Ouluun ja koska hehkut piti vaihtaa niin samalla ottivat läpät pois. Eli kun pyysi niin sai...
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • Rnger
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 26
        • Kempele

        #93
        Originally posted by Juhaska View Post
        Ainoa missä voin auttaa on tuo suuntavakaus väite, joka kerrotaan johtuvan noista runflat renkaista.
        En sitten ole ihan satavarma, kun en e60 5-sarjalaista omista, mutta isot pojat on kertonut näin.
        Suuntavakavuus on loistava oikeilla renkailla. Ainakin 205/60/R16 renkailla auto kulkee suoraan kuin juna, eikä tarvi ohjastaa yhtään. Niin ja kyseessä ei ole runflat renkaat.

        Sivutuuleen saattaa hitusen ottaa. Uskoisin, että automaatti kestää paremmin, kun 535d:tähän ei myydä muuten kuin automaattina jos en väärin muista?

        Comment

        • hurtta
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 444

          #94
          Originally posted by coupe e46 View Post
          laakkosen mukaan valmistusajankohdasta 4/04 lähtien läppien rakennetta on jollain tavalla parannettu. en tiedä mitä muita autoja parannus koskee.

          Joo, varmaan on parannettu kun muutakaan vaihetoehtoa ei liene. Silti on valitettavasti aika surka esitys. Jos tehdas takaa että 300tkm vedetään originaali läpillä niin OK, eli kestävyyttä voidaan verrata kansiketjuun. Mitä helvetin hyötyä on siitä että BMW ei käytä koneessaan hihnaa nokassa jos sillä on kuitenkin toinen osa joka on riskialtis ja jonka kustannukset kaatuu käytännössä loppukäyttäjälle.

          Comment

          • hurtta
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 444

            #95
            Originally posted by Senkka View Post
            Mulla 12/2004 valmistettu ja Laakkosella eivät suostuneet läppiä poistamaan. Rakennetta on muutettu ja ovat hankala poistaa ja ei pitäisi hajota.
            Joo, ei pitäisi - jumalauta ei niiden pitäisi hajota alunperinkään ennen sanotaan vaikka 200tkm jos nyt eletään edes jossain reaalimaailmassa.

            Comment

            • hurtta
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 444

              #96
              Originally posted by Ceeray View Post
              Soitin juuri Wetterille Ouluun ja koska hehkut piti vaihtaa niin samalla ottivat läpät pois. Eli kun pyysi niin sai...
              Joo, mitä kaueampana ollaan Helsingistä niin sitä enemmän tuntuu järki voittavan kuten kaikissa muissakin asioissa - valitettavasti...

              Comment

              • opl21
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 320
                • Itävalta

                #97
                Voi piru kun olikin vaanha topic ...No kuiteskin?
                Kai ne e60 loodat jo kestävät vääntöä?...
                Pystyikös siitä alkupään e60 poistamaan ne putoilevat läpät samaan tyyliin kuin e39:stä vai tuliko siitä vikaa?
                Ja tuosta arvonsa pitävyydestä---> autokauppias sanoi hyvin 530d manuaalista: (Se on tuollaista autoa ostaville kuin väärää rahaa ei vain mene kaupan)
                Itsellä ostoslistalla kanssa e60 tai e61,mitä nyt oon vain käynyt Suomessa niitä ajelemassa niin ei vielä sopivaa ole löytynyt,karvalakkeja kylläkin niin pirusti.
                Last edited by opl21; 25-09-2008, 20:38.
                sigpic

                F01 730d -09
                Ex
                E70 x5 3.0d-08
                e39 M5-99
                e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                (Ego)
                e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                e39 528ia -97 200hp/290nm
                e36 320i -94
                e30 320i -89

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1399
                  • Kuopio

                  #98
                  Multa otettiin E61 530DA:sta läpät tänään pois hehkujen vaihdon yhteydessä. Eipä parin kilsan kokeilulla ollut mitään ongelmia havaittavissa.
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #99
                    Originally posted by Ceeray View Post
                    Multa otettiin E61 530DA:sta läpät tänään pois hehkujen vaihdon yhteydessä. Eipä parin kilsan kokeilulla ollut mitään ongelmia havaittavissa.
                    Miten tuo on mahdollista? Oon kuullut että auto tunnistaa sen vähän ajanpäästä ja vikahälyytys tulee i-driveen?
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1399
                      • Kuopio

                      Virhetunnistus tulisi jos EGR tulpattaisiin samalla. Mutta jos läpät ottaa pois ja tukkii akselien reiät niin sielläpähän se moottori luulee heiluttelevansa läppiä mutta mitään ei tapahdu.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1964
                        • Seinäjoki

                        Onko porukalla kokemusta enemmän ajetuista yksilöistä? Miten kestävät, odotettavissa lastentauteja?
                        Olis kiikarissa reilu 200tkm rullattu tuontipeli toki täydellisellä huoltohistorialla. Kävin kyseistä yksilöä jo kokeilemassa ja olihan se aika mahtava laite kaikinpuolin. Ja vieläpä vanha kelpais vaihdossa ihan ok hintaan ja tuossa e60 oli varusteetkin kohdallaan, webasto,kattoluukku,nahkapenkit,dynamic drive jne. Niin ja automaattilaatikko oli uusittu jokunen tovi sitten.
                        Ei tuo reilu 200tkm ilmeisesti vielä liikaa ole, kun nettiautossa oli ainakin eräs yli 300tkm ajettu laite eikä siinäkään ainakaan mainintaa mistään suuremmista rempoista.
                        Imusarjan läpät kun poistaa niin ilmeisesti ihan luotettava peli pitäis olla?
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • Masatus
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 867
                          • Haukipudas

                          Originally posted by joko View Post
                          Onko porukalla kokemusta enemmän ajetuista yksilöistä? Miten kestävät, odotettavissa lastentauteja?
                          Olis kiikarissa reilu 200tkm rullattu tuontipeli toki täydellisellä huoltohistorialla. Kävin kyseistä yksilöä jo kokeilemassa ja olihan se aika mahtava laite kaikinpuolin. Ja vieläpä vanha kelpais vaihdossa ihan ok hintaan ja tuossa e60 oli varusteetkin kohdallaan, webasto,kattoluukku,nahkapenkit,dynamic drive jne. Niin ja automaattilaatikko oli uusittu jokunen tovi sitten.
                          Ei tuo reilu 200tkm ilmeisesti vielä liikaa ole, kun nettiautossa oli ainakin eräs yli 300tkm ajettu laite eikä siinäkään ainakaan mainintaa mistään suuremmista rempoista.
                          Imusarjan läpät kun poistaa niin ilmeisesti ihan luotettava peli pitäis olla?
                          Enpä muuten osaa ottaa kantaa kun ei ole tieto/kokemusta tuon verran ajetuista mutta eihän tuommoinen kilsamäärä pitäisi olla mikään ongelma tällaiselle autolle, ei ainakaan saisi. Mutta varmista sitten tuo "webasto" homma koska monesti kirjoitetaan ilmoitukseen että webasto tai lisälämmitin joka ei aina tarkoita sellaista polttoaine käyttöistä lisälämintintä joka lämmittäsi sekä sisitiloja että moottoria...aiheesta on valmiita keskusteluja...

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1964
                            • Seinäjoki

                            Juu on varmistettu, eli löytyy ihan polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Lohko/säteilijää ei ole ollenkaan... Kai se on sitten haettava omaan pihaan ihmeteltäväksi, myyjäkin kun tuntui olevan enempikin kuin reilu=)
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • rasanttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 530
                              • Tuusula

                              Originally Posted by peeämvee
                              Tuli mieleen noita hoonatessa että miksei noita läppiä vois tehä jostain muovista, tällöin mennessään moottoriin ei niin pahaa jälkeä tulis kuin peltiläpillä.
                              Tyypillinen suomalainen tapa hoitaa asioita. Hoidetaan seurauksia, ei syyn aiheuttajaa.

                              Varmaan kannattaisi rakennetta muuttaa kestävämmäksi, jotta koko vahinkoa ei pääsisi syntymään!
                              Freude am Fahren

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                Autokuume voitti, eli pihassahan tuo nyt seisoskelee=)
                                Varusteita ihan kivasti, mm. lasinen kattoluukku,mustat nahat,p-tutka,navigaattori(pyytää dvd:tä),dynamic drive paketti jne.

                                Sen verta jäi kaivelemaan kun joku tuosta webastosta jo mainitsikin, kun itse en ainakaan löytänyt sellaista valikkoa mistä sen saa päälle... Täytyypä tutkiskella.

                                Mitäs mieltä olette vanteista? alla tuli 17" alkuperäiset uusilla kumella,vanhan e39 alla meni new m5 replicat 19". Meillä kun oli tarkoitus vaihtaa noi vanteet ristiin mutta ei saatu e60 vanteita e39 alle(liika pieni keskireikä). Eli onko järkeä lähteä noita 19" vanteita tohon vaihtamaan? kärsiikö ajettavuus? ja profiilikin niiissä on väärä, eli 235/35 r19. Joten annetaanko vanteiteden mennä ja katellaan kesäks ehkäpä jotkut laadukkaammat 18-19" pyörät?
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎