Originally posted by masiaro
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 facelift valot pre-facelift:iin
Collapse
X
-
vastaus laakkoselta
Moi
Sain just sähköpostiini vastauksen Laakkosen varaosaosastosta. He epäilevät, että takavalojen johtosarja ei sovi autooni.
Tervehdys,
Olen tässä selvitellyt lisää tätä autosi valojuttua - elikkä mikäli ymmärsin oikein halusit tilata sen sähköjohtosarjan joka oli numeroltaan
61 120 432 110 - tämä setti on tarkoitettu kylläkin autoihin jotka on valmistettu maaliskuun 2005 ja maaliskuun 2007 välillä jotenka se ei kyllä sovellu sinun autoosi koska se on valmistunut tehtaalta 03.09.2003.
Elikkä koska autossasi on jo Xenonit - niin onko tarkoituksenasi asentaa siihen adaptiiviset Xenonit, koska sellaiseen löytyisi asennussarja joka kävisi autoosi ja sen numero on 63 120 397 690 ja hinta on 406,- . Tämä setti sisältää kaikki tarvittavat johdot ja Control yksiköt, tämän lisäksi tarvitsee tietenkin vaihtaa itse umpiot joidenka osanumerot ovat 63 127 165 571 (vasen) ja 63 127 165 572 (oikea) ja hinta 1.114,-/kpl.
Varsinainen Facelift-valosetti johon haluamasi piuhasarja ja se valomodulin uudemmaksi vaihto liittyivät ei varaosaohjelmiemme mukaan sovi autoosi.
Voin peruuttaa sen johtosarjan (61 120 432 110) tilauksen jos et halua sitä, koska se ei todennäköisesti sovi autoosi ??!
Comment
-
-
Originally posted by masiaro View PostMoi
Sain just sähköpostiini vastauksen Laakkosen varaosaosastosta. He epäilevät, että takavalojen johtosarja ei sovi autooni.
1114e / kpl. Aivan hullua! Mutta kannattaisiko tilata asennussarjan johon sisältyy johdot ja todennäköisesti valomoduulin? Vai pelkästään facelift-valomoduuli joka maksaa 408e.E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
-
Just juttu edistyi. Uusi valomoduuli saapui eilen ja tänään pääsin tutkailemaan. En kuitenkaan ymmärrä mihin se takavalojen johtosarjan johdot tulisi vetää? Johtosarjan pussissa on 2 uutta liitintä mutta ne eivät sovi valomoduulin liitimeen. Eli nyt ööh mihin mun pitää vetää takavalojen johtoa? Nyt ne ovat valomoduulin vieres kelattuna.
Ja kokeilin vaihtaa valomoduulia uuteen, tulee edelleen niitä takavalojen vikailmoituksia. Vaihdoin takaisin vanhaan, koska uudella valomoduulilla ajovalot jäävät päälle jos sammutan autoa. Ja etuvalojen oranssi-ledit eivät toimi. Eli tais toimia kunnolla vasta jos vaihdan etuvalot uuteen? Niiden pitäisi saapua huomenna.
Comment
-
-
Originally posted by masiaro View PostJust juttu edistyi. Uusi valomoduuli saapui eilen ja tänään pääsin tutkailemaan. En kuitenkaan ymmärrä mihin se takavalojen johtosarjan johdot tulisi vetää? Johtosarjan pussissa on 2 uutta liitintä mutta ne eivät sovi valomoduulin liitimeen. Eli nyt ööh mihin mun pitää vetää takavalojen johtoa? Nyt ne ovat valomoduulin vieres kelattuna.
Ja kokeilin vaihtaa valomoduulia uuteen, tulee edelleen niitä takavalojen vikailmoituksia. Vaihdoin takaisin vanhaan, koska uudella valomoduulilla ajovalot jäävät päälle jos sammutan autoa. Ja etuvalojen oranssi-ledit eivät toimi. Eli tais toimia kunnolla vasta jos vaihdan etuvalot uuteen? Niiden pitäisi saapua huomenna.
Ne johdot vedetään sille valomodulin liittimeen, pinnien numerot saat selville kun haet marmorilta retrofit kitin ohjeen, löytynee myös E60 foorumilta.
Valomodulihan pitää sitten koodata autoon sopivaksi.E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
-
Originally posted by vekkuli View PostTässä vaiheessa kannattanee viedä sinne liikkeeseen, jos tieto taito on tuolla tasolla, ei nyt herneitä nenään.
Ne johdot vedetään sille valomodulin liittimeen, pinnien numerot saat selville kun haet marmorilta retrofit kitin ohjeen, löytynee myös E60 foorumilta.
Valomodulihan pitää sitten koodata autoon sopivaksi.
Ei Laakkonen antanut lainkaan ohjeita, koska väitti ettei ole olemassa ohjetta joka sopisi mun auton yhteen. Mutta tänään löysinkin BMW:n tuottama selkeä ohje netistä. Täytyypä meilata sille naiselle Laakkoselle - minkä varten tätä BMW:n alkuperäinen ohje on olemassa - "menkää koulutukseen!"
Eli huomenna jatkan homman. Raportoin sit tänne miten menee.
Comment
-
-
Originally posted by IvvN View PostPaljastatko miten ongelma ratkesi? Uusi light modul? vai jotain johdotuksia?
Minulla on faceliftin valot niin takana kuin edessä pre-faceliftissä.
Ongelmia:
1) enkelit (parkkivalot) eivät syty Ratkaisu = kytketty xenonin +12, mutta relellä saisi syttymään parkkivalojen kanssa myös.
2) kurve ominaisuuden takia apuvalot, jotka ovat pitkien tilalla, menevät päälle pitkän kanssa. Eli ne sulaa jos pitää jatkuvasti päällä. Ratkaisuna on ottaa jotho irti, mutta silloin tulee virheilmoitus palanneista pitkistä. Koitettiin laittaa ne kiinni johonkin valoihin diodin kautta, mutta tämä ei muuta mitään. Koitettiin laittaa sinne "joku" lamppu vastukseksi, mutta tämä patentti toimii siihen asti, kunnes pitkät laittaa päälle, jolloin tulee virhe pitkien ongelmasta. Eli moduli tietää vastuksen olevan liian pieni silloin kun ne on päällä, mutta silloin kun ne eivät ole päällä moduuli luulee että kaikki on hyvin, koska tarkistussignaali on tosi nopea.
3) kurve ominaisuuden kanssa ongelmia, jos painosensori on kiinni. Eli se palikka taka akselin vasemassa kohdasas, joka ilmoittaa miten alhalla perä on. Silloin kun se on kiinni, niin valot sekoilee, jos autossa on vähän enemmän painoa. mm. valot liikkuu ylös ja alas nopeasti eikä kurve toimi vasemmalle jostain syystä. Sen "kepin" voi ottaa sieltä pois ja kiinnittää sensori nippusiteellä ylös, jolloin valot näyttävät koko ajan vähän liian alas, mutta silloin valot eivät sekoile. Voiko ongelma olla sensorissa?
Takavalot: Ongelmana se, että siellä palaa kaikki polttimot himmeästi kunnes painaa jarrua. Silloin syttyy se ulompi, vaikka faceliftissä syttyy sisämpi valo. Onko kukaan tilaamassa sitä boksia, mitä saisi ebaystä? voisin tulla siihen tilaukseen mukaan.
Comment
-
-
BMW Laakkoselta vastattiin:
Hei,
voimme toki varata ajan ohjelmoinnille ja retrofittaukselle, hintaan 140e + ohjelmointikulut.
Emme kuitenkaan takaa asian korjaantumista, emmekä ota vastuuta
ohjelmoinnin yhteydessä mahdollisesti rikkoontuneista komponenteista.
T.---
Comment
-
-
Originally posted by masiaro View PostNyt mullakin sama ongelma, enkelit eivät syty. Pitäis viedä autoa päivitykseen.. Laakkosella seuraava vapaa aika on 2viikon päästä :S Tietääkö kukaan onko toinen paikka pääkaupunkiseudulla?
Hinta-arvio 85 euroa am. paikassa,
Laakkonen JKL 300 euroa samasta hommasta...
Autokeskus Oy
Sami Sinkkonen
huoltomyyjä BMW & MINI
Ristipellontie 3
00390 Helsinki
tel. +358 (0)20 5065 615
gsm. +358 400 270 671M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostItse varasin tänään ajan E61:n softapäivitykseen.
Hinta-arvio 85 euroa am. paikassa,
Laakkonen JKL 300 euroa samasta hommasta...
Autokeskus Oy
Sami Sinkkonen
huoltomyyjä BMW & MINI
Ristipellontie 3
00390 Helsinki
tel. +358 (0)20 5065 615
gsm. +358 400 270 671E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostItse varasin tänään ajan E61:n softapäivitykseen.
Hinta-arvio 85 euroa am. paikassa,
Laakkonen JKL 300 euroa samasta hommasta...
Autokeskus Oy
Sami Sinkkonen
huoltomyyjä BMW & MINI
Ristipellontie 3
00390 Helsinki
tel. +358 (0)20 5065 615
gsm. +358 400 270 671
Soitin ehdottamasi tyyppille, vastasi ja seuraava vapaa aika on 12.5. ti. Ja hinta-arvio 80e. Jees. Kiitoksia yhteystiedoista!Last edited by masiaro; 07-05-2009, 14:56.
Comment
-
-
Tässä lopputulos (vaik softaa ei ole viel päivitetty, rinkulat ei siis viel toimi). Älkää myös ihmettele valojen sävystä, N79:n surkea kamera vääristää värin :(
Mutta minulla on sellainen ongelma vasemman umpion kanssa. Umpion sisälle pääsee usein niitä höyryjä enkä saanut niitä kokonaan pois. Sen halkeaman paikkaaminen tais olla ainut vaihtoehto joka lopettaisi ko.ilmiön?
Comment
-
Comment