E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 325E
    replied
    E60 530D M-Teknik alustan vakio jousia kaivataan , onko jäänyt ?

    Asiaan liittyvää onko kellään jäänyt toimivia E60 530D M-Teknik ns. Orginal jousia myytäväksi nurkkiin...vastaukset privaan Kiitos.


    Originally posted by HannuE60 View Post
    Ennen madallusta oli noin.mitat edessä 350mm ja takana 360mm.

    Nyt: edessä 335mm ja takana 345mm.

    Eli näköjään tiputti noin 15mm. eikä 10mm kuten aikaisemmin mainitsin.


    -Hannu-

    Leave a comment:


  • HannuE60
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Hyvältä näyttää^^! Ootko mitannu paljon on navasta kaaren reunaan?
    Ennen madallusta oli noin.mitat edessä 350mm ja takana 360mm.

    Nyt: edessä 335mm ja takana 345mm.

    Eli näköjään tiputti noin 15mm. eikä 10mm kuten aikaisemmin mainitsin.


    -Hannu-
    Last edited by HannuE60; 19-06-2013, 17:59. Reason: korjaus

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Hyvältä näyttää^^! Ootko mitannu paljon on navasta kaaren reunaan?

    Leave a comment:


  • HannuE60
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    nakkaappa kuva sivusta jne. Niin näkee millanen on korkeus? itsellä myös suunnitteilla jotakuinkin tollanen madallus.



    -Hannu-

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Originally posted by HannuE60 View Post
    No niin, saatiin autooni asennettua H&R -35mm jouset.
    tiputti m-sport alustaa noin 10mm. Mielestäni juuri sopivasti..
    Konin sport iskarit edessä, niiden säädöt puoleen väliin (360ast.).
    Ja alusta toimii hyvin, ei yhtään pintakova tai epämukava, suosittelen

    -Hannu-
    nakkaappa kuva sivusta jne. Niin näkee millanen on korkeus? itsellä myös suunnitteilla jotakuinkin tollanen madallus.

    Leave a comment:


  • HannuE60
    replied
    No niin, saatiin autooni asennettua H&R -35mm jouset.
    tiputti m-sport alustaa noin 10mm. Mielestäni juuri sopivasti..
    Konin sport iskarit edessä, niiden säädöt puoleen väliin (360ast.).
    Ja alusta toimii hyvin, ei yhtään pintakova tai epämukava, suosittelen

    -Hannu-

    Leave a comment:


  • zzzzz
    replied
    onko kellään kokemusta tai vinkkiä mitä ottaa huomioon kun on tulossa autoon alustan vaihto. autona 535d e60 08 jossa m-sport alusta dynamic drivella, mut alkaa olla hiukan lopussa ja pari iskaria sanonut sopimuksen irti, joten suunnitelmissa olisi laittaa säädettävä alusta, näillä näkymin kw:n variante 2 tai 3 alla pyörii edessä 245/35/20 ja takana 285/30/20 kumit.

    Leave a comment:


  • BeemeR1
    replied
    Originally posted by Basillicus View Post
    Miten paljon porukka on jousien asennuksesta maksanut noin suunnilleen? Olen alkanut tuollaista Eibachin Pro-kittiä tai jotain vastaavaa miettimään mikä nyt ei paljoa maksa, mutta voi olla että pitää iskarit pistää uusiksi siinä myös (nykyisillä ajettu jo 150+ tkm) plus sitten työ, niin kiinnostaisi vähän millaisissa summissa liikutaan.
    Alustasarjat 800-1800
    Vaihtotyö 300-500

    Leave a comment:


  • Basillicus
    replied
    Miten paljon porukka on jousien asennuksesta maksanut noin suunnilleen? Olen alkanut tuollaista Eibachin Pro-kittiä tai jotain vastaavaa miettimään mikä nyt ei paljoa maksa, mutta voi olla että pitää iskarit pistää uusiksi siinä myös (nykyisillä ajettu jo 150+ tkm) plus sitten työ, niin kiinnostaisi vähän millaisissa summissa liikutaan.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by 325E View Post
    Kun vaan jouset,iskarit ja kallistuksenvakaajat tekevät keskenään yhteistyötä ja jos jotakin noista muutetaan se vaikuttaa kokonaisuuteen.
    Tuo on totta aivan jokainen sana... Kun vain joku näyttäisi, mistä löytyy X-Driveen paksumpaa vakaajaa, niin tarjoan aivan heti monta kaljaa. Noh, kyllä tuo Bilsteinin B6 muutti jo ratkaisevasti jäykemmäksi koko alustaa. Myös mutkissa.

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Vain asiaa..

    Jokainen rakentakoon alustansa miten tahtoo siihen en halua puuttua, mutta toin teille faktaa asiaa ja ajattelemisen aihetta kun kirjoituksia oli noinkin paljon ja kukaan ei sivuuttanut jutuissaan em. koko kallistuksenvakaajia ja niiden merkitystä alustan rakentamisessa. Kun vaan jouset,iskarit ja kallistuksenvakaajat tekevät keskenään yhteistyötä ja jos jotakin noista muutetaan se vaikuttaa kokonaisuuteen.


    Originally posted by -rik View Post
    No ootko nähnyt täällä että joku valittaa siitä että auto kallistelee liikaa? suurin osa tän topicin kirjoittajista on hakenut autoonsa nimenomaan sitä madallusta. Ja aivan varmasti riittää vakiovakaajat katuajossa, kunhan katsoo että vakaajien kumipuslat ovat kunnossa. Rata-ajo erikseen... ja kirsikkana kakussa mahdollinen dynamic drive yms.

    Ei siinä asiaa puhut tuon osalta, mutta ainakin omasta näkökulmasta autolla kestää kantata näitä keski-kirgisian tasoisia teitä niin paljon kun pää kestää, kauppakassi/käyttishän kun tämä on itselle

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    No ootko nähnyt täällä että joku valittaa siitä että auto kallistelee liikaa? suurin osa tän topicin kirjoittajista on hakenut autoonsa nimenomaan sitä madallusta. Ja aivan varmasti riittää vakiovakaajat katuajossa, kunhan katsoo että vakaajien kumipuslat ovat kunnossa. Rata-ajo erikseen... ja kirsikkana kakussa mahdollinen dynamic drive yms.

    Ei siinä asiaa puhut tuon osalta, mutta ainakin omasta näkökulmasta autolla kestää kantata näitä keski-kirgisian tasoisia teitä niin paljon kun pää kestää, kauppakassi/käyttishän kun tämä on itselle
    Last edited by -rik; 28-05-2013, 21:54.

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Aloitus ja muistutus alustan koko tekniikasta

    Lukasin koko topiikin läpi ja kertaakaan kukaan ei puhunut "Kallistuksenvakaajista" ja sillä ne on osa hyvää alustaa jopa M-Teknik versiossa on muutettu myös aina kallistuksenvakaajia paksummiksi iskarin ja jousimuutosten lisäksi. Lukiessani teidän laittamianne alustan laskuja ja D2 alustaa, kerroitte, että ei juuri kallistele mutkissa yms. Siihen sanon jos auto tehdään kallistelemattomaksi "jousilla/iskareilla" on sen henkilön alusta tietous hiekkalaatikko tasoa. Sillä kallistuksenvakaajilla poistetaan kallistelu mutkissa esim. E60 M5 etuvakaaja on 26.5mm, esim. vakio E60 530D on 24mm ja taka pää vastaavasti M5 on 18mm ja vakio 13mm. Joko käsityksenne alkaa valjeta mistä on kysymys, oikea hyvän alustan rakentaminen on tietoa ja taidetta joten vaihtakaa vakaajat paksummiksi M5 mallisiksi esim. etuvakaaja maksaa n. 210€ kumi 20€/kpl ja takavakaaja n.170€ ja kumi 15€/kpl. Itse aloitan alustan tekemisen vakaajista, sitten iskarit ja jouset yms. kondikseen. Kokeilkaa muutos on huima tekemienne muutosten lisäksi, vanha neuvoo
    ei vittuile..jatkakaa...




    Originally posted by Ricracing View Post
    Onko täällä kukaan madaltanut E60:stä?

    Ajatuksena olisi pitää alkuperäiset iskarit ja hankkia H&R 30mm madaltavat jouset.

    Kokemuksia - näkemyksiä, kiitos!

    T. Ricracing

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Joo, elikkä orkkisiskarit ja H&R:n jouset tuli alle. Muutoskatsastuksessa mittasivat ja vanteen keskiöstä kaaren reunaan 360 mm joka nurkassa. Tuossa vielä pari kuvaa >


    ja postaus nro. #1693

    Omaan silmään juuri passeli!
    Tänään otin mitat omasta, jossa siis vakiojouset ja Bilsteinin B6:set. Keskiöstä kaaren reunaan on n. 385-390mm. Eli sen 25-30mm näyttäisi olevan todellinen pudotus. Voipi olla että jätän tuollaiseksi, koska nuo B6:set ei vissiin sovellu käytettäväksi madallusjousien kera. On nuo äksän B6:set sen verran pitkällä männävarrella, että madallusjouset asentuu varmaan ilman jousipuristimia... Olisi pitänyt ottaa B8:t, joten pysykööt tötterön näköisenä.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by HannuE60 View Post
    Hyvältä toi Fabsun madallus näyttää, ei ole lintassa...
    mitenköhän mulla käy muutoskatsastuksessa kun samat jouset tulossa, mutta mulla rengastus on 235/35x20 et 18 ja 275/30x20 et 25.
    Käsittääkseni ne mahtuu kyllä pyörimään, vaikka ovatkin "hiukan ylikokoa" ?

    -Hannu-
    Joo kyllä nuo sun tulevat renkaat mahtuvat hienosti pyörimään. Sullahan tulee tuosta n. 1,5 cm matalampi, kun on takatuuppari.

    Leave a comment:

Working...
X