E60 madallus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• -challenger-
    replied
    Originally posted by JarkkoA View Post
    Morjens, mitäs madallusta suosittelisitte tähän ämmään -> tuli pykälän verran liian matalat profiilit kumeihin, joten ehkä säädettävä madallus voisi korjata tilannetta
    En tiedä mut anzafin meinas jättää oman ämmäsä madaltamatta ku tulis kuulemma suhteettoman kalliiksi sillä ootko ottanu huomioo että sielä on ne alustansäädöt ja muut ??

Kandee kyl antilta kysästä se varmaa perehtyny tohon hommaa..

Leave a comment:

• HannuE60
    replied
    Originally posted by PitBull View Post
    Omassa mitat navasta kaareen nyt 340mm joka nurkassa M-sport oli 365mm
    Hieno auto!

Tästähän mielellään lukisi ja näkisi muutakin juttua:think

-Hannu-

Leave a comment:

• PitBull
    replied
    Omassa mitat navasta kaareen nyt 340mm joka nurkassa M-sport oli 365mm
    Attached Files

Leave a comment:

• JarkkoA
    replied
    Morjens, mitäs madallusta suosittelisitte tähän ämmään -> tuli pykälän verran liian matalat profiilit kumeihin, joten ehkä säädettävä madallus voisi korjata tilannetta
    Attached Files

Leave a comment:

• Aksa P
    replied
    Originally posted by HannuE60 View Post
    Laita pari kuvaa miltä näyttää.....

-Hannu-
    Jos saan pestyä... Huomenna viimeistään

Leave a comment:

• HannuE60
    replied
    Originally posted by Aksa P View Post
    Kyllä 345mm, meni näköjään illan hämärissä numerolla vituralleen...
    Laita pari kuvaa miltä näyttää.....

-Hannu-

Leave a comment:

• Aksa P
    replied
    Originally posted by HannuE60 View Post
    Tuo on loistava tieto

Mulle tulossa sama setti, paitsi ajattelin jättää orkkis iskarit taakse.:think

Tarkoitit varmaan tuota navasta kaareen mittaa 345mm. ?
    Tiputtaa m-sport alustaa vain vähän, mutta juuri sen verran kun ainakin minä haluankin..

-Hannu-
    Kyllä 345mm, meni näköjään illan hämärissä numerolla vituralleen...

Leave a comment:

• HannuE60
    replied
    Itse itselleen vastaten... Säätö löysimmässä asennossa pumput liikkuvat omalla näppituntumalla melko helposti. Eka 180ast muutta tilannetta hienan. seuraava 180ast jälkeen vastusta on tullut loogisesti ja mielestäni lineaarisesti lisää lähinnä ulosjoustoon. Tästä eteenpäin viimeinen 360ast tuo jäykkyyttä selkeästi lisää ja mielestäni noin tuplaten tuohon ekaan kierrokseen nähden. Jäykimmässä asennossa iskarin ulosvetoon saa jo käyttää tosissaan voimaa ja tovin aikaa, että iskari on taas pitkänä.

Päädyin omalla kohdalla pyörittään kaikkia 360ast ja sitten alle. Alusta tuntui kyllä mahtavalta. Sitten käänsin etupumput aivan löysälle. Sitten koeajoa ja säätämistä 180ast välein kaikista jäykimpään asentoon. Tulos oli se, että palautin etupumput takaisin puoliväliin ja jätin siihen. Toi jäykin asento pudottaa kyllä paikat hampaista rengastuksen ollessa 19". Takapäätähän ei alla ollessa voikkaan säätää, joten se oli sitte testauksen ajan samassa säädössä.

Kävin päästään melko roudan raiskaamaa pienempää pikitietä ja kyllä oli hymy herkässä. Mulla ei oo toistaseksi ollut parempaa alustaa alla. tosin aiemmat kokemukset pohjautuvatkin sachsiin ja eibachiin.

Ja mikä parasta, auto vielä madaltui ~10-15mm ollen nyt navasta kaareen 245 edessä ja takana.

Tuo on loistava tieto

Mulle tulossa sama setti, paitsi ajattelin jättää orkkis iskarit taakse.:think

Tarkoitit varmaan tuota navasta kaareen mittaa 345mm. ?
    Tiputtaa m-sport alustaa vain vähän, mutta juuri sen verran kun ainakin minä haluankin..

-Hannu-

Leave a comment:

• Aksa P
    replied
    Koni sporttien omistajat huomio. Mihin asentoon ootte takaiskarit vääntäneet (kyseessä siis e60,530d)? Jousiksi tulossa H&R-35 jouset.

Edessähän noita pääsee säätään tolppien ollessa paikallaan, mutta takana pitäs arpoo säätö ennen asennusta. Ohjeessa kierto 180 astetta (löysä) - 720 ast (jäykkä). Tavoiteena saada jämäkkä, mutta ei täysin yhtä puuta.

Toiveissa saada joltain perstuntosta kokemusta, ennen kun väännän esim. 450 astetta.
    Itse itselleen vastaten... Säätö löysimmässä asennossa pumput liikkuvat omalla näppituntumalla melko helposti. Eka 180ast muutta tilannetta hienan. seuraava 180ast jälkeen vastusta on tullut loogisesti ja mielestäni lineaarisesti lisää lähinnä ulosjoustoon. Tästä eteenpäin viimeinen 360ast tuo jäykkyyttä selkeästi lisää ja mielestäni noin tuplaten tuohon ekaan kierrokseen nähden. Jäykimmässä asennossa iskarin ulosvetoon saa jo käyttää tosissaan voimaa ja tovin aikaa, että iskari on taas pitkänä.

Päädyin omalla kohdalla pyörittään kaikkia 360ast ja sitten alle. Alusta tuntui kyllä mahtavalta. Sitten käänsin etupumput aivan löysälle. Sitten koeajoa ja säätämistä 180ast välein kaikista jäykimpään asentoon. Tulos oli se, että palautin etupumput takaisin puoliväliin ja jätin siihen. Toi jäykin asento pudottaa kyllä paikat hampaista rengastuksen ollessa 19". Takapäätähän ei alla ollessa voikkaan säätää, joten se oli sitte testauksen ajan samassa säädössä.

Kävin päästään melko roudan raiskaamaa pienempää pikitietä ja kyllä oli hymy herkässä. Mulla ei oo toistaseksi ollut parempaa alustaa alla. tosin aiemmat kokemukset pohjautuvatkin sachsiin ja eibachiin.

Ja mikä parasta, auto vielä madaltui ~10-15mm ollen nyt navasta kaareen 345 edessä ja takana.
    Last edited by Aksa P; 11-05-2013, 08:48. Reason: Navasta kaareen mitta korjattu (245->345)

Leave a comment:

• Aksa P
    replied
    Koni sporttien omistajat huomio. Mihin asentoon ootte takaiskarit vääntäneet (kyseessä siis e60,530d)? Jousiksi tulossa H&R-35 jouset.

Edessähän noita pääsee säätään tolppien ollessa paikallaan, mutta takana pitäs arpoo säätö ennen asennusta. Ohjeessa kierto 180 astetta (löysä) - 720 ast (jäykkä). Tavoiteena saada jämäkkä, mutta ei täysin yhtä puuta.

Toiveissa saada joltain perstuntosta kokemusta, ennen kun väännän esim. 450 astetta.

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Originally posted by tabasco View Post
    RealOEM.com tai bmwfans.info eivät myöskään kerro, onko jousissa eroa, enkä löytänyt muualtakaan netistä vedenpitävää tietoa asiasta meikäläisen google-fu:lla. Joku muukin on hommaa ihmetellyt mm. täällä, täällä ja täällä.

Tiedonmurusten perusteella näyttäisi siltä, että tolppien lisäksi jousetkin ovat kaikissa erilaiset (samassa production codessa), kun M Sports ja Sports Suspension kerran ovat vakiota matalempia (sport jopa matalampi), mutta jälkimmäinen pintakovempi ja M Sports progressiivisempi. Ihmettelisin kovasti, jos ei nämä kävisi keskenään ristiin. Vakaajathan ovat erilaiset M Sportsissa kuin muissa.
    Kumpiko noista on nyt sit jämäkämpi? Sport vai M-Sport? Mulla on nyt 61:ssä muutaman tuhat kilometriä vanhat Sport iskarit ja -40mm jouset. Ja meinaa olla aivan liian löysät pumput tolle korkeudelle. Ei tarvi suurta kuoppaa/monttua olla suoralla tiellä ni raapii edessä. Renkaita jos kääntää vähänkää enemmän ni saa tosissaan olla varovainen. On mulla kyllä siellä 245/45/18 talvirillat allakin, ettei nyt ihan pienimmästä päästä oo nuokaan. Mut kesäks on tulossa melkein samankokonen rengas eli jotain pitäs keksiä.

Leave a comment:

• tabasco
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Juu tää onki ollu tiedossa. Ja oon koittanu Realoemista kaivella mitä eroja noissa vois olla, mutta en oo mitään löytäny. http://www.realoem.com/bmw/showparts...60&hg=31&fg=10 Tuolla osa num.2 johon toi tolppa upotetaan näyttäs olevan kaikissa sama. Ja yläpäätkin näyttäs olevan aivan samat kaikissa. Pohjaanlyöntikumit on eri sport ja m-sport. Tuolla perusteella noitten pitäs kaikkien sopia ristiin. Sillä mä tätä ihmettelen kun schmiedmannilta ja KL-varaosista molemmista sanottiin ettei sopis M-sport tolpat sporttiin..
    RealOEM.com tai bmwfans.info eivät myöskään kerro, onko jousissa eroa, enkä löytänyt muualtakaan netistä vedenpitävää tietoa asiasta meikäläisen google-fu:lla. Joku muukin on hommaa ihmetellyt mm. täällä, täällä ja täällä.

Tiedonmurusten perusteella näyttäisi siltä, että tolppien lisäksi jousetkin ovat kaikissa erilaiset (samassa production codessa), kun M Sports ja Sports Suspension kerran ovat vakiota matalempia (sport jopa matalampi), mutta jälkimmäinen pintakovempi ja M Sports progressiivisempi. Ihmettelisin kovasti, jos ei nämä kävisi keskenään ristiin. Vakaajathan ovat erilaiset M Sportsissa kuin muissa.

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Originally posted by tabasco View Post
    RealOEM:n mukaan noita iskareita näkyisi olevan etupäähän viittä erilaista, eli normaali, M Sports Suspension (S704A), Sport Suspension Settings (S226A) , Dynamic Drive (S229A) sekä yhdistelmään Sport ja Dynamic Drive (S226A+S229A) vielä omansa. Takapään iskareihin ei DD näytä vaikuttavan, siellä vaihtoehtoja on kolme ensimmäistä. Siitä ei ole tietoa, miten nämä sitten ristiin sopii.
    Juu tää onki ollu tiedossa. Ja oon koittanu Realoemista kaivella mitä eroja noissa vois olla, mutta en oo mitään löytäny. http://www.realoem.com/bmw/showparts...60&hg=31&fg=10 Tuolla osa num.2 johon toi tolppa upotetaan näyttäs olevan kaikissa sama. Ja yläpäätkin näyttäs olevan aivan samat kaikissa. Pohjaanlyöntikumit on eri sport ja m-sport. Tuolla perusteella noitten pitäs kaikkien sopia ristiin. Sillä mä tätä ihmettelen kun schmiedmannilta ja KL-varaosista molemmista sanottiin ettei sopis M-sport tolpat sporttiin.

Jos jollain on pelittävät M-sport iskarit jääny ylimääräseks ni voisin sopuhintaan poistaa ja kokeilla. Pelkät etuset, koska mullahan on 61.

Leave a comment:

• mikkis
    replied
    Originally posted by mikkis View Post
    Minkä verran teillä väli mm keskiöstä lokarinkaareen 20" vanteilla?
    Kuviakin saa laittaa jos löytyy
    Kelpaa tiedot muillakin vannekoilla ja tietty kuviakin saa laittaa.

Leave a comment:

• tabasco
    replied
    Originally posted by GuGi_
    Onko porukka vaihellu sport-alustasiin kulkineisiin muunlaisia iskareita? Käykö niihin samat ku vakio tai M-sport alustasiin?
    RealOEM:n mukaan noita iskareita näkyisi olevan etupäähän viittä erilaista, eli normaali, M Sports Suspension (S704A), Sport Suspension Settings (S226A) , Dynamic Drive (S229A) sekä yhdistelmään Sport ja Dynamic Drive (S226A+S229A) vielä omansa. Takapään iskareihin ei DD näytä vaikuttavan, siellä vaihtoehtoja on kolme ensimmäistä. Siitä ei ole tietoa, miten nämä sitten ristiin sopii.

Leave a comment:

Working...
X