E60 madallus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jusaaa
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    370 mm oli mun 08-530d lähtötaso

Mulla sama setti; Eibach pro kit 30/30 ja nyt korkeus on ympäriinsä 350 mm.
    Äkkiseltään ei kuulosta normaalilta.
    Jarppa

Just joo.. oon kuullu että takapää voi hyvin vähä jäädä ylemmäs mut ei noin paljo ku mulla. Mistähän toi sitte johtuu? Tuskin niitä nyt väärinpäinkää kukaa sinne saa että takajouset olis edessä..

Leave a comment:

• Jarppa63
    replied
    Originally posted by Grapes View Post
    Jälkimmäinen setti tulossa

Kahlasin ketjuu läpi mut en löytänyt tietoo et mikä on noin suunnilleen e60 vakioalustan korkeus? Tuntu olevan M-sport alustaa kaikilla mitä jengi madaltaa.

Tällä hetkellä navasta kaareen mitta joka nurkassa 370mm ja ei tietoa kuinka vanhat jouset autossa on. Mut korkee se joka tapauksessa on
    370 mm oli mun 08-530d lähtötaso

Originally posted by jusaaa View Post
    Onko normaalia?? Ostin Eibachin pro kitin 30/30mm ja nyt auton etupää näyttää hyvältä mutta takapää on n.25mm korkeammalla. Navan keskeltä kaareen etupää 335mm ja takapää 360mm. Jouset asennettiin liikkees. Auto on 520d LCI -08.
    Mulla sama setti; Eibach pro kit 30/30 ja nyt korkeus on ympäriinsä 350 mm.
    Äkkiseltään ei kuulosta normaalilta.
    Jarppa

Leave a comment:

• jusaaa
    replied
    Onko normaalia?? Ostin Eibachin pro kitin 30/30mm ja nyt auton etupää näyttää hyvältä mutta takapää on n.25mm korkeammalla. Navan keskeltä kaareen etupää 335mm ja takapää 360mm. Jouset asennettiin liikkees. Auto on 520d LCI -08.

Leave a comment:

• Grapes
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Vakioiskarit pelaa vielä tuolla madalluksella ok. Ottaisin tuon jälkimmäisen setin
    Jälkimmäinen setti tulossa

Kahlasin ketjuu läpi mut en löytänyt tietoo et mikä on noin suunnilleen e60 vakioalustan korkeus? Tuntu olevan M-sport alustaa kaikilla mitä jengi madaltaa.

Tällä hetkellä navasta kaareen mitta joka nurkassa 370mm ja ei tietoa kuinka vanhat jouset autossa on. Mut korkee se joka tapauksessa on

Leave a comment:

• Fabsu
    replied
    Originally posted by Grapes View Post
    Tässä kun nyt ei sattuneesta syystä tarvii ajella vielä pariin viikkoon yhtään mihkään niin olis aikaa odotella vaikka madallusjousia ja vanteita Saksan maalta.
    Autossa on nyt vakio alustalla ja pappamallin 16'' vanteet mukavuussyistä pyörineet alla pari vuotta.
    Mutta ennenkun painan tilausnappia niin onkohan tälläsissä seteissä järkee.

Setti 1:
    Jouset H&R -35mm
    Vanteet joka nurkkaan 8.5x18'' ET13 ja 245/40/18 renkaat

Setti 2:
    Jouset H&R -35mm
    Vanteet eteen 8.5x19'' ET 15 ja 245/35/19 renkaat
    Vanteet taakse: 9.5x19'' ET20 ja 275/30/19 renkaat

Tolla madallusmäärällä menee vielä vakioiskarit eikä tarvii lyhennellä pohjaanlyöntikumeja??
    Vakioiskarit pelaa vielä tuolla madalluksella ok. Ottaisin tuon jälkimmäisen setin

Leave a comment:

• Grapes
    replied
    Tässä kun nyt ei sattuneesta syystä tarvii ajella vielä pariin viikkoon yhtään mihkään niin olis aikaa odotella vaikka madallusjousia ja vanteita Saksan maalta.
    Autossa on nyt vakio alustalla ja pappamallin 16'' vanteet mukavuussyistä pyörineet alla pari vuotta.
    Mutta ennenkun painan tilausnappia niin onkohan tälläsissä seteissä järkee.

Setti 1:
    Jouset H&R -35mm
    Vanteet joka nurkkaan 8.5x18'' ET13 ja 245/40/18 renkaat

Setti 2:
    Jouset H&R -35mm
    Vanteet eteen 8.5x19'' ET 15 ja 245/35/19 renkaat
    Vanteet taakse: 9.5x19'' ET20 ja 275/30/19 renkaat

Tolla madallusmäärällä menee vielä vakioiskarit eikä tarvii lyhennellä pohjaanlyöntikumeja??

Leave a comment:

• MaxPower
    replied
    [QUOTE=MaxPower;3287002]Ostin pois, loppuviikosta näkee mitä tuli ostettua.

"Kyllä köyhtyä saa, muttei laihtua"

Rengassarja haettu matkahuollosta ja kyllä nyt jäi pää vetävän käteen.
    Kaikki neljä vannetta oli kieroja, 2 pahasti ja 2 lievemmin(1,2cm-1,7cm heittoa per vanne), korjauksen tarpeessa kaikki. Renkaat kelpaa kierrätykseen.
    Sen verran köyhä olen etten kyllä tällä tavalla koeta toiste säästää. Tolta myyjältäkään en pysty suosittelemaan ostamaan mitään, vakuuttelu suorista vanteista jäi kyllä pehmeiksi puheiksi...
    Last edited by MaxPower; 27-03-2014, 21:57.

Leave a comment:

• -rik
    replied
    35mm ei tarvitse lyhentää sport/m-sport iskareista. Itse en ainakaan lyhentänyt . 50mm madalluksella ottaisin siivun jo pois.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Kiitos -rik kuvasta. Tarviiko myös 35mm setillä lyhentää pohjaanlyöntikumit?
    Ja entä H&R -50mm jousilla?

Leave a comment:

• Tofu
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Nimenomaan m-sport iskareiden kanssa, vakioiskareiden kanssa ei kyllä oo suositeltavaa. Kuten sanoin, ei ole välttämätöntä, mutta jos nyt iskarit on kunnossa eikä uusia raaski ostaa niin onhan noita porukalla ollut enkä ole kuullut että olisi ongelmia tullut. Ja muistaa ne pohjaanlyöntikumit sitte lyhentää
    Kiitos -rik kuvasta. Tarviiko myös 35mm setillä lyhentää pohjaanlyöntikumit?

Leave a comment:

• -rik
    replied
    Nimenomaan m-sport iskareiden kanssa, vakioiskareiden kanssa ei kyllä oo suositeltavaa. Kuten sanoin, ei ole välttämätöntä, mutta jos nyt iskarit on kunnossa eikä uusia raaski ostaa niin onhan noita porukalla ollut enkä ole kuullut että olisi ongelmia tullut. Ja muistaa ne pohjaanlyöntikumit sitte lyhentää

Leave a comment:

• petnen
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Onko aivan varma?Nyrkki sääntönähän on yleensä,että madalluksen ollessa isompi kuin 40mm,tarvii iskarit myös vaihtaa.
    Näin on, mutta onko M-sportin iskarit lyhyemmät kun vakiot.:think

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Ei ole välttämätöntä vaihtaa iskareita 50mm jousten kanssa.
    Onko aivan varma?Nyrkki sääntönähän on yleensä,että madalluksen ollessa isompi kuin 40mm,tarvii iskarit myös vaihtaa.

Leave a comment:

• -rik
    replied
    Mulla on just samat vanteet ku sulla ja h&r -35mm jouset. Etupää tulee aikalailla renkaan tasalle, taakse jää pieni väli:

Ei ole välttämätöntä vaihtaa iskareita 50mm jousten kanssa.

Leave a comment:

• Tofu
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    M-sport jouset madaltaa n. 15mm normijousista ja jousivalmistajat ilmoittaa madalluksen normijousista. Eli ne madaltaa m-sporttia vähän vähemmän.

Makuasia mitkä laittaa, riippuu enemmänkin mitä ja millaisen autosta haluaa.
    Itse laitoin juuri alle Eibachin pro kitin 30/30mm. toimii ainakin mun LCI:ssä kera AS+DD. -ja en halunnut übermatalaa tinarekeä.
    Monet haluaa madaltaa enemmän, esim. H&R, taitaa olla 35mm.

Jarppa
    Kiitokset selvennyksestä.

Itellä varmaan menisi tuollainen 35mm setti. Tarkoitus olisi saada renkaan ja lokarin väliä pienemmäksi. Ei taida 35mm mennä kokonaan "umpeen" ku vanne on 19"?

E:

Miten muuten jos heittää 50mm jouset, pitääkö vaihtaa iskaritkin, vai meneekö vielä noilla m-sportin iskareilla?
    Last edited by Tofu; 23-03-2014, 18:07.

Leave a comment:

Working...
X