E60 madallus?
Collapse
X
-
Kai tuo riippuu vähän siitä paljonko on ajettu niillä iskareilla ja paljonko meinaat madaltaa? Jos on ajettu yli 150 tkm vaihtaisin myös iskarit.
-
-
Madallusta
Autoa täytyisi madaltaa hieman. En nyt vain tiedä että vaihdanko vain jouset vai vaihdanko jouset ja iskarit? Olen kysynyt parilta myyjältä apua mutta yks sanoo että vakio iskarit ja h&r jouset. Ja toinen sanoo että säädettävä alustasarja. Kumpi olisi parempi ajettavuudeltaan? Renkaat tällä hetkellä edessä 245/35-19 takana 285/30-19. Ja auto on 530xd.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by strait View PostNaputtelitko iskarien yläpäistä ne kohdistustapit pois? Vai onko se edes vielä tarpeellista -30mm alustalla että saa kulmat kohdilleen?
arvot nyt:
camber taka oikea -2,01 vasen -2,02
auraus taka oikea 0,08 vasen 0,09
camber etu oikea - 0,31 vasen - 0,31
auraus etu oikea 0,02 vasen 0,05
Leave a comment:
-
-
Naputtelitko iskarien yläpäistä ne kohdistustapit pois? Vai onko se edes vielä tarpeellista -30mm alustalla että saa kulmat kohdilleen?
Originally posted by thoai View Posthttp://imageshack.us/photo/my-images/17/dsc08992z.jpg/
Tossa olis ihan sama auto samoilla rengastuksella (19x8,5 et 15 ja 19x9,5 et 22) eibach prokit -30mm:llä.
Edessä on ihan passeli, mut takaa voisi vielä tiputtaa pikkasen. Ainakin tähän asti olen päässyt kaikista paikoista mistä ennen pääsin sillä traktorialustalla
Eikä raavi renkaat missään asennossa. Taakse voisi vielä nakata ehkä 10mm spacerin, niin näyttäis paremmalta :think
Verrattuna orkkisalustaan (non sport) aivan huippu. Sopivan pintä kireä, ei liian kova , mut ei pehmeäkään. Mukava myös ajaa mukulakivellä. Ja kaarroksiin mentäessä kuskilta loppuu usko ennen autoa
Tosta h&r -35mm:llä on jollakin kuulemma raapinut eturenkaat monttuun ajaessa renkaat linkussa. Ton takia pelasin varmaan päälle ja otin noi eibach.
Toivottavasti oli apua
Edit. ei tuo perä oikeasti ole noin korkea, toi maa valuu pikkasen just tuossa kohdassa. ehkä 0,5-1cm verran matalampi luonnossa toi perä.
edit 2. jahh.... sulla olikin etuset 235/35. Mulla 245/35 joten kyllä sulle varmaan passaa noi -35mm jouset paremmin.
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by t-o-m-i View PostSuositelkaas mikä olis hyä jousisatsi e60 -04 530d. Rengastukseksi tullee ens kesäks 235/35/19 & 275/30/19. Autolla pitäis pystyä vielä ajamaan pikkusen huonommallakin tiellä. Vituttaa vaan ku tällähetkellä naapurinlapset pystyy kävelemään kumartamatta alta... Jos joltakin löytyis kuvaa samalla rengastuksella olevasta laitoksesta esim 35mm h&r jousien kans?
itellä tulee sama rengastus ens viikolla hyvällä tuurillaja D2 säädettävä alle. koitan räpsästä kuvaa miten menee
Leave a comment:
-
-
Kiitoksia! Oli apua kovastikkin! Oon aina ollu sitämieltä että ennemmin perä hiukan ylempänä keulaan verrattuna, kun vertaa jos auto "keulii"... Mistähän tollanen eipahhilainen setti kannattais tilailla? Laitoitko muuten lyhyemmät pohjaanlyöntikumit?
Leave a comment:
-
-
Tossa olis ihan sama auto samoilla rengastuksella (19x8,5 et 15 ja 19x9,5 et 22) eibach prokit -30mm:llä.
Edessä on ihan passeli, mut takaa voisi vielä tiputtaa pikkasen. Ainakin tähän asti olen päässyt kaikista paikoista mistä ennen pääsin sillä traktorialustalla
Eikä raavi renkaat missään asennossa. Taakse voisi vielä nakata ehkä 10mm spacerin, niin näyttäis paremmalta :think
Verrattuna orkkisalustaan (non sport) aivan huippu. Sopivan pintä kireä, ei liian kova , mut ei pehmeäkään. Mukava myös ajaa mukulakivellä. Ja kaarroksiin mentäessä kuskilta loppuu usko ennen autoa
Tosta h&r -35mm:llä on jollakin kuulemma raapinut eturenkaat monttuun ajaessa renkaat linkussa. Ton takia pelasin varmaan päälle ja otin noi eibach.
Toivottavasti oli apua
Edit. ei tuo perä oikeasti ole noin korkea, toi maa valuu pikkasen just tuossa kohdassa. ehkä 0,5-1cm verran matalampi luonnossa toi perä.
edit 2. jahh.... sulla olikin etuset 235/35. Mulla 245/35 joten kyllä sulle varmaan passaa noi -35mm jouset paremmin.Last edited by thoai; 14-04-2012, 07:52.
Leave a comment:
-
-
Suositelkaas mikä olis hyä jousisatsi e60 -04 530d. Rengastukseksi tullee ens kesäks 235/35/19 & 275/30/19. Autolla pitäis pystyä vielä ajamaan pikkusen huonommallakin tiellä. Vituttaa vaan ku tällähetkellä naapurinlapset pystyy kävelemään kumartamatta alta... Jos joltakin löytyis kuvaa samalla rengastuksella olevasta laitoksesta esim 35mm h&r jousien kans?
Leave a comment:
-
-
Riippuen paljonko ajettu, niin kannattaa samalla vaihtaa iskarit. Omassani oli 170tkm ajettuna etuiskarit kuin polkupyöränpumput.
Suuntaus esim. Euromaster
Leave a comment:
-
-
KiitosItse en ala noita vaihtamaan vaan joku joka osaa ja jolla on välineet saa tehdä sen. Missä ton nelipyöräsuuntauksen voi tehdä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E60JR View PostHirveesti jengi madaltaa mutta kukaan ei tiedä miten se tehdään? Sanovat ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan...
Ostat jouset, muista hyväksyntälappu tarviit sen katsastuksessa.
Pyörät pois, iskaritolpat pois etupäästä. Mittaa/merkkaa/huomioi iskarin paikka pesäänsä nähden. Purat jouset pois jousipuristimia hyväksikäyttäen.
Uusit pohjaanlyöntikumit (matalammat), sekä kaikki rekkulat iskarin yläpäästä (ei pakolista). Uudet jouset paikoilleen ja paketi paikoileen. Takapään jouset vaihtoon.
Menet 4-pyöräsuuntaukseen ja pyydät todistuksen mukaan.
Katsastat auton ko. jousilla, ota mukaan TUV- ja pyöränsuuntaus todistukset.
Viisaammat lisätkööt vielä jos jotain uupuu/meni päin honkia selostus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E60JR View PostNiin meneekö homma tähän tyyliin? Pitääkö jotain muuta ottaa huomioon? Tavoitteena saada pikkusen alas ilman että ajo-ominaisuudet kauheasti kärsii.
Leave a comment:
-
Leave a comment: