E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fabsu
    replied
    Kai tuo riippuu vähän siitä paljonko on ajettu niillä iskareilla ja paljonko meinaat madaltaa? Jos on ajettu yli 150 tkm vaihtaisin myös iskarit.

    Leave a comment:


  • J0akim
    replied
    Madallusta

    Autoa täytyisi madaltaa hieman. En nyt vain tiedä että vaihdanko vain jouset vai vaihdanko jouset ja iskarit? Olen kysynyt parilta myyjältä apua mutta yks sanoo että vakio iskarit ja h&r jouset. Ja toinen sanoo että säädettävä alustasarja. Kumpi olisi parempi ajettavuudeltaan? Renkaat tällä hetkellä edessä 245/35-19 takana 285/30-19. Ja auto on 530xd.

    Leave a comment:


  • thoai
    replied
    Originally posted by strait View Post
    Naputtelitko iskarien yläpäistä ne kohdistustapit pois? Vai onko se edes vielä tarpeellista -30mm alustalla että saa kulmat kohdilleen?
    itse en vaihtaessani tehnyt mitään, mutta suuntauksessa etupäässä löysättiin ne yläpäässä olevat 3 mutteria, jonka jälkeen säädettiin arvot kohdilleen ja kiristettiin. En nyt tiedä tarkoititko tätä, mut.....

    arvot nyt:

    camber taka oikea -2,01 vasen -2,02
    auraus taka oikea 0,08 vasen 0,09

    camber etu oikea - 0,31 vasen - 0,31
    auraus etu oikea 0,02 vasen 0,05

    Leave a comment:


  • strait
    replied
    Naputtelitko iskarien yläpäistä ne kohdistustapit pois? Vai onko se edes vielä tarpeellista -30mm alustalla että saa kulmat kohdilleen?

    Originally posted by thoai View Post
    http://imageshack.us/photo/my-images/17/dsc08992z.jpg/

    Tossa olis ihan sama auto samoilla rengastuksella (19x8,5 et 15 ja 19x9,5 et 22) eibach prokit -30mm:llä.

    Edessä on ihan passeli, mut takaa voisi vielä tiputtaa pikkasen. Ainakin tähän asti olen päässyt kaikista paikoista mistä ennen pääsin sillä traktorialustalla
    Eikä raavi renkaat missään asennossa. Taakse voisi vielä nakata ehkä 10mm spacerin, niin näyttäis paremmalta :think

    Verrattuna orkkisalustaan (non sport) aivan huippu. Sopivan pintä kireä, ei liian kova , mut ei pehmeäkään. Mukava myös ajaa mukulakivellä. Ja kaarroksiin mentäessä kuskilta loppuu usko ennen autoa

    Tosta h&r -35mm:llä on jollakin kuulemma raapinut eturenkaat monttuun ajaessa renkaat linkussa. Ton takia pelasin varmaan päälle ja otin noi eibach.

    Toivottavasti oli apua

    Edit. ei tuo perä oikeasti ole noin korkea, toi maa valuu pikkasen just tuossa kohdassa. ehkä 0,5-1cm verran matalampi luonnossa toi perä.

    edit 2. jahh.... sulla olikin etuset 235/35. Mulla 245/35 joten kyllä sulle varmaan passaa noi -35mm jouset paremmin.

    Leave a comment:


  • thoai
    replied
    Originally posted by E60JR View Post
    Eibacheihin saa tuv-todistukset valmistajan kotisivuilta pdf:nä.
    jep siis toi queten tarkoituksena oli vaan näyttää t_o_m_i:lle mistä ton eibach sarjan hommasin. TÜV tuli siinä paketin mukana Saksasta

    Leave a comment:


  • E60JR
    replied
    Eibacheihin saa tuv-todistukset valmistajan kotisivuilta pdf:nä.

    Leave a comment:


  • thoai
    replied
    Originally posted by thoai View Post
    nyt tarvis hieman apua...elikkäs eibach taikka H&R tilaaminen saksasta. ja autohan on siis tuo ym. e60 530D.

    eibach <-- noi siis passaa tuohon mun autoon? ja mukaan tulee Tüv:it, et katsastus onnistuu?
    Tuolta siis tilasin tuon eibach setin. ~230€ kuluineen. Ja en ole vaihtanut lyhyempiä pohjalyöntikumeja. Parempi pitää normaaleita, et ei pääse raskaan kuorman kanssa liian matalalle tuo auto

    Leave a comment:


  • syncro^^
    replied
    Originally posted by t-o-m-i View Post
    Suositelkaas mikä olis hyä jousisatsi e60 -04 530d. Rengastukseksi tullee ens kesäks 235/35/19 & 275/30/19. Autolla pitäis pystyä vielä ajamaan pikkusen huonommallakin tiellä. Vituttaa vaan ku tällähetkellä naapurinlapset pystyy kävelemään kumartamatta alta... Jos joltakin löytyis kuvaa samalla rengastuksella olevasta laitoksesta esim 35mm h&r jousien kans?

    itellä tulee sama rengastus ens viikolla hyvällä tuurilla ja D2 säädettävä alle. koitan räpsästä kuvaa miten menee

    Leave a comment:


  • t-o-m-i
    replied
    Kiitoksia! Oli apua kovastikkin! Oon aina ollu sitämieltä että ennemmin perä hiukan ylempänä keulaan verrattuna, kun vertaa jos auto "keulii"... Mistähän tollanen eipahhilainen setti kannattais tilailla? Laitoitko muuten lyhyemmät pohjaanlyöntikumit?

    Leave a comment:


  • thoai
    replied


    Tossa olis ihan sama auto samoilla rengastuksella (19x8,5 et 15 ja 19x9,5 et 22) eibach prokit -30mm:llä.

    Edessä on ihan passeli, mut takaa voisi vielä tiputtaa pikkasen. Ainakin tähän asti olen päässyt kaikista paikoista mistä ennen pääsin sillä traktorialustalla
    Eikä raavi renkaat missään asennossa. Taakse voisi vielä nakata ehkä 10mm spacerin, niin näyttäis paremmalta :think

    Verrattuna orkkisalustaan (non sport) aivan huippu. Sopivan pintä kireä, ei liian kova , mut ei pehmeäkään. Mukava myös ajaa mukulakivellä. Ja kaarroksiin mentäessä kuskilta loppuu usko ennen autoa

    Tosta h&r -35mm:llä on jollakin kuulemma raapinut eturenkaat monttuun ajaessa renkaat linkussa. Ton takia pelasin varmaan päälle ja otin noi eibach.

    Toivottavasti oli apua

    Edit. ei tuo perä oikeasti ole noin korkea, toi maa valuu pikkasen just tuossa kohdassa. ehkä 0,5-1cm verran matalampi luonnossa toi perä.

    edit 2. jahh.... sulla olikin etuset 235/35. Mulla 245/35 joten kyllä sulle varmaan passaa noi -35mm jouset paremmin.
    Last edited by thoai; 14-04-2012, 07:52.

    Leave a comment:


  • t-o-m-i
    replied
    Suositelkaas mikä olis hyä jousisatsi e60 -04 530d. Rengastukseksi tullee ens kesäks 235/35/19 & 275/30/19. Autolla pitäis pystyä vielä ajamaan pikkusen huonommallakin tiellä. Vituttaa vaan ku tällähetkellä naapurinlapset pystyy kävelemään kumartamatta alta... Jos joltakin löytyis kuvaa samalla rengastuksella olevasta laitoksesta esim 35mm h&r jousien kans?

    Leave a comment:


  • bemarikari5
    replied
    Riippuen paljonko ajettu, niin kannattaa samalla vaihtaa iskarit. Omassani oli 170tkm ajettuna etuiskarit kuin polkupyöränpumput.
    Suuntaus esim. Euromaster

    Leave a comment:


  • E60JR
    replied
    Kiitos Itse en ala noita vaihtamaan vaan joku joka osaa ja jolla on välineet saa tehdä sen. Missä ton nelipyöräsuuntauksen voi tehdä?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by E60JR View Post
    Hirveesti jengi madaltaa mutta kukaan ei tiedä miten se tehdään? Sanovat ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan...
    Karrikoidusti:
    Ostat jouset, muista hyväksyntälappu tarviit sen katsastuksessa.
    Pyörät pois, iskaritolpat pois etupäästä. Mittaa/merkkaa/huomioi iskarin paikka pesäänsä nähden. Purat jouset pois jousipuristimia hyväksikäyttäen.
    Uusit pohjaanlyöntikumit (matalammat), sekä kaikki rekkulat iskarin yläpäästä (ei pakolista). Uudet jouset paikoilleen ja paketi paikoileen. Takapään jouset vaihtoon.
    Menet 4-pyöräsuuntaukseen ja pyydät todistuksen mukaan.
    Katsastat auton ko. jousilla, ota mukaan TUV- ja pyöränsuuntaus todistukset.
    Viisaammat lisätkööt vielä jos jotain uupuu/meni päin honkia selostus .

    Leave a comment:


  • E60JR
    replied
    Originally posted by E60JR View Post
    Niin meneekö homma tähän tyyliin? Pitääkö jotain muuta ottaa huomioon? Tavoitteena saada pikkusen alas ilman että ajo-ominaisuudet kauheasti kärsii.
    Hirveesti jengi madaltaa mutta kukaan ei tiedä miten se tehdään? Sanovat ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan...

    Leave a comment:

Working...
X