memebuy23buy

E60/61 530d/535d kulutus!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 03R6
    replied
    Originally posted by kyveri View Post
    Kylläpäs vaan menee!
    Ajotietokoneen kulutuslukemien paikkaansapitävyys testattu monta kertaa laskemalla ja heittoa ollu max 0,3L/100km!
    Kulutus nousi 0,3L, kun vaihdoin 225l ev. kesänakit 245 talvirenkaisiin..

    10L oon saanu sen syömään talvella autoraileri perässä jossa 3 kelkkaa ja vauhtia 120.. Tiiä sitte onko joku pielessä autossa, mut viittis wetterillekkään ku niin kallista :think
    Heittoa matkamittarissa? Eli todellista matkaa tankillisella tulisikin vähemmän? Mutta hyvähän se jos pienellä menee

    Leave a comment:


  • kyveri
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei millään pahalla, mutta ei kyllä mene E60 tai 61 tuollaisilla todellisilla kulutuksilla...
    160 vauhdissa kulutus on ainakin 9 litraa, lähempänä kymppiä
    530d LCI:llä. Saksassa motariajossa keskikulutus on yleensä kympin pintaan...

    Ettei vain olis taas käyti piilomenusta kertoimet säätämässä pieleen...

    Kylläpäs vaan menee!
    Ajotietokoneen kulutuslukemien paikkaansapitävyys testattu monta kertaa laskemalla ja heittoa ollu max 0,3L/100km!
    Kulutus nousi 0,3L, kun vaihdoin 225l ev. kesänakit 245 talvirenkaisiin..

    10L oon saanu sen syömään talvella autoraileri perässä jossa 3 kelkkaa ja vauhtia 120.. Tiiä sitte onko joku pielessä autossa, mut viittis wetterillekkään ku niin kallista :think

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by kyveri View Post
    Mulla imasee 530D 140km/h(tod) vauhdissa ja n.100 ohitusta/100km 6,4-6,7L/100km ja 160 vauhdissa menee 7L, eli ei paljoa vaikutusta vauhdin lisäys..
    Alhaisemmista nopeuksista ei kokemusta matka ajossa, mutta pikku matkoja ajellessa alle 6L näyttäs mittari

    Kaupungissa n.7,5L kesällä!
    Ei millään pahalla, mutta ei kyllä mene E60 tai 61 tuollaisilla todellisilla kulutuksilla...
    160 vauhdissa kulutus on ainakin 9 litraa, lähempänä kymppiä
    530d LCI:llä. Saksassa motariajossa keskikulutus on yleensä kympin pintaan...

    Ettei vain olis taas käyti piilomenusta kertoimet säätämässä pieleen...

    Leave a comment:


  • DerPastor
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Nehän adaptoituu myös omia aikojaankin ajan myötä. Siis jos ei ole mahdollisuutta nollata niitä esim. DIS:illä.
    Siksi juuri kysyinkin. Jos pari tonnia saa ajella ennen kuin muuttuvat stabiileiksi uudelle maffille niin kannattanee nollata/nollauttaa ne vaihdon yhteydessä.

    Leave a comment:


  • kyveri
    replied
    Mulla imasee 530D 140km/h(tod) vauhdissa ja n.100 ohitusta/100km 6,4-6,7L/100km ja 160 vauhdissa menee 7L, eli ei paljoa vaikutusta vauhdin lisäys..
    Alhaisemmista nopeuksista ei kokemusta matka ajossa, mutta pikku matkoja ajellessa alle 6L näyttäs mittari

    Kaupungissa n.7,5L kesällä!

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by DerPastor View Post
    Nollattiinko maffin adaptiotiedot vaihdon yhteydessä?
    Nehän adaptoituu myös omia aikojaankin ajan myötä. Siis jos ei ole mahdollisuutta nollata niitä esim. DIS:illä.

    Leave a comment:


  • DerPastor
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Nyt kun parituhatta uudella maffilla takana, tuntuu että kulutus alkaa asettua. Tänään 200 km pääosin matka-ajoa kulutuksella 6.2l/100km. Saa nähä vieläkö tuota kulutuslukemaa pitää kalibroira. No, seuraava tankkaus näyttää totuuden.

    Laatikkokin tuntuu pelaavan paremmin kuin aikoihin.
    Nollattiinko maffin adaptiotiedot vaihdon yhteydessä?

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    Nyt kun parituhatta uudella maffilla takana, tuntuu että kulutus alkaa asettua. Tänään 200 km pääosin matka-ajoa kulutuksella 6.2l/100km. Saa nähä vieläkö tuota kulutuslukemaa pitää kalibroira. No, seuraava tankkaus näyttää totuuden.

    Laatikkokin tuntuu pelaavan paremmin kuin aikoihin.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Taita tuo 47 olla keskiarvoa, vaikka muutama on muka saanutkin isomman lukeman, mutta sekin taita johtua siitä että osa ottaa lukeman l/100km eikä l/h.

    Tähän on joku kaava miten tämä lasketaan koneen tehon mukaan mutta ei nyt sattunut missään silmään.
    20L tuntikulutus antaa noin 100hv kammen päähän, uudehkossa, toimivassa ja puhtaasti palavassa dieselissä. Muuttujia on tietenkin ihan järkyttävä määrä, että tuskin tuohon mitään sen tarkempaa "kaavaa" onkaan..
    Bemari työntää parhaimmillaan tuon ~70l/h joka tarkoittaisi ~350hv ja jontikka saa soppaa nilkka suorana 50l/h ja tehoa on myös noin 250hv, että ihmeen lähellä mennään totuutta vaikka moottoreissa nyt ei ole samaa kuin polttoaine ja ruiskutustekniikka.

    edit. tuhannes postaus foorumille
    Last edited by Matson^; 13-09-2011, 10:55.

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    Originally posted by Speed79 View Post
    Täälläkin tuota janoisuus ongelmaa kaupunkajossa. Vaihdoin myös maffin ja lukema 3 kiihdyttäessä myös tuon 47-48l/h pitäsikö olla enemmän ja pitääkö uusi maffi koodata kun olen täältä foorumilta lukenut että joillain on melkein 70l/h täyskiihdytyksellä kulutus?
    Taita tuo 47 olla keskiarvoa, vaikka muutama on muka saanutkin isomman lukeman, mutta sekin taita johtua siitä että osa ottaa lukeman l/100km eikä l/h.

    Tähän on joku kaava miten tämä lasketaan koneen tehon mukaan mutta ei nyt sattunut missään silmään.

    Leave a comment:


  • Speed79
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Tässäkin tapauksessa kannattaa kulutus mitata tankkausten mukaan eikä luottaa ajotietokoneeseen.



    Vaidoin maf:n ja silti tuo lukema on vain 47l/h, mutta kulutus onneksi pieneni hiukan.

    Täälläkin tuota janoisuus ongelmaa kaupunkajossa. Vaihdoin myös maffin ja lukema 3 kiihdyttäessä myös tuon 47-48l/h pitäsikö olla enemmän ja pitääkö uusi maffi koodata kun olen täältä foorumilta lukenut että joillain on melkein 70l/h täyskiihdytyksellä kulutus?

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    Originally posted by bemarikari5 View Post
    -04 530da vielä lastuttamaton.
    Tässäkin tapauksessa kannattaa kulutus mitata tankkausten mukaan eikä luottaa ajotietokoneeseen.


    piilovalikko näytti parhaillaan 47l/h
    Vaidoin maf:n ja silti tuo lukema on vain 47l/h, mutta kulutus onneksi pieneni hiukan.

    Leave a comment:


  • bemarikari5
    replied
    -04 530da vielä lastuttamaton.

    Leave a comment:


  • joni73
    replied
    Originally posted by bemarikari5 View Post
    Itsellä 530d 3500 km keskikulutus 6,9l/100km. Kokeilin ajella Hki-tre-Hki rajoitusten mukaan, niin kulutus 6,0 ja takaisin päin rikesakkorajan alle, niin 6,2 ei taida matkavauhti hirveästi vaikuttaa kulutukseen. Kaupunkipyöritys tietysti nostaa kulutusta. Mielestäni erittäin kohtuullinen kulutus, ottaen huomioon, ettei matkusteta turistiluokassa.
    Mikä malli sul on?

    Leave a comment:


  • bemarikari5
    replied
    Itsellä 530d 3500 km keskikulutus 6,9l/100km. Kokeilin ajella Hki-tre-Hki rajoitusten mukaan, niin kulutus 6,0 ja takaisin päin rikesakkorajan alle, niin 6,2 ei taida matkavauhti hirveästi vaikuttaa kulutukseen. Kaupunkipyöritys tietysti nostaa kulutusta. Mielestäni erittäin kohtuullinen kulutus, ottaen huomioon, ettei matkusteta turistiluokassa.

    Leave a comment:

Working...
X