Kylläpäs vaan menee!
Ajotietokoneen kulutuslukemien paikkaansapitävyys testattu monta kertaa laskemalla ja heittoa ollu max 0,3L/100km!
Kulutus nousi 0,3L, kun vaihdoin 225l ev. kesänakit 245 talvirenkaisiin..
10L oon saanu sen syömään talvella autoraileri perässä jossa 3 kelkkaa ja vauhtia 120.. Tiiä sitte onko joku pielessä autossa, mut viittis wetterillekkään ku niin kallista :think
Heittoa matkamittarissa? Eli todellista matkaa tankillisella tulisikin vähemmän? Mutta hyvähän se jos pienellä menee
Ei millään pahalla, mutta ei kyllä mene E60 tai 61 tuollaisilla todellisilla kulutuksilla...
160 vauhdissa kulutus on ainakin 9 litraa, lähempänä kymppiä
530d LCI:llä. Saksassa motariajossa keskikulutus on yleensä kympin pintaan...
Ettei vain olis taas käyti piilomenusta kertoimet säätämässä pieleen...
Kylläpäs vaan menee!
Ajotietokoneen kulutuslukemien paikkaansapitävyys testattu monta kertaa laskemalla ja heittoa ollu max 0,3L/100km!
Kulutus nousi 0,3L, kun vaihdoin 225l ev. kesänakit 245 talvirenkaisiin..
10L oon saanu sen syömään talvella autoraileri perässä jossa 3 kelkkaa ja vauhtia 120.. Tiiä sitte onko joku pielessä autossa, mut viittis wetterillekkään ku niin kallista :think
Mulla imasee 530D 140km/h(tod) vauhdissa ja n.100 ohitusta/100km 6,4-6,7L/100km ja 160 vauhdissa menee 7L, eli ei paljoa vaikutusta vauhdin lisäys..
Alhaisemmista nopeuksista ei kokemusta matka ajossa, mutta pikku matkoja ajellessa alle 6L näyttäs mittari
Kaupungissa n.7,5L kesällä!
Ei millään pahalla, mutta ei kyllä mene E60 tai 61 tuollaisilla todellisilla kulutuksilla...
160 vauhdissa kulutus on ainakin 9 litraa, lähempänä kymppiä
530d LCI:llä. Saksassa motariajossa keskikulutus on yleensä kympin pintaan...
Ettei vain olis taas käyti piilomenusta kertoimet säätämässä pieleen...
Nehän adaptoituu myös omia aikojaankin ajan myötä. Siis jos ei ole mahdollisuutta nollata niitä esim. DIS:illä.
Siksi juuri kysyinkin. Jos pari tonnia saa ajella ennen kuin muuttuvat stabiileiksi uudelle maffille niin kannattanee nollata/nollauttaa ne vaihdon yhteydessä.
Mulla imasee 530D 140km/h(tod) vauhdissa ja n.100 ohitusta/100km 6,4-6,7L/100km ja 160 vauhdissa menee 7L, eli ei paljoa vaikutusta vauhdin lisäys..
Alhaisemmista nopeuksista ei kokemusta matka ajossa, mutta pikku matkoja ajellessa alle 6L näyttäs mittari
Nyt kun parituhatta uudella maffilla takana, tuntuu että kulutus alkaa asettua. Tänään 200 km pääosin matka-ajoa kulutuksella 6.2l/100km. Saa nähä vieläkö tuota kulutuslukemaa pitää kalibroira. No, seuraava tankkaus näyttää totuuden.
Laatikkokin tuntuu pelaavan paremmin kuin aikoihin.
Nyt kun parituhatta uudella maffilla takana, tuntuu että kulutus alkaa asettua. Tänään 200 km pääosin matka-ajoa kulutuksella 6.2l/100km. Saa nähä vieläkö tuota kulutuslukemaa pitää kalibroira. No, seuraava tankkaus näyttää totuuden.
Laatikkokin tuntuu pelaavan paremmin kuin aikoihin.
Taita tuo 47 olla keskiarvoa, vaikka muutama on muka saanutkin isomman lukeman, mutta sekin taita johtua siitä että osa ottaa lukeman l/100km eikä l/h.
Tähän on joku kaava miten tämä lasketaan koneen tehon mukaan mutta ei nyt sattunut missään silmään.
20L tuntikulutus antaa noin 100hv kammen päähän, uudehkossa, toimivassa ja puhtaasti palavassa dieselissä. Muuttujia on tietenkin ihan järkyttävä määrä, että tuskin tuohon mitään sen tarkempaa "kaavaa" onkaan..
Bemari työntää parhaimmillaan tuon ~70l/h joka tarkoittaisi ~350hv ja jontikka saa soppaa nilkka suorana 50l/h ja tehoa on myös noin 250hv, että ihmeen lähellä mennään totuutta vaikka moottoreissa nyt ei ole samaa kuin polttoaine ja ruiskutustekniikka.
Täälläkin tuota janoisuus ongelmaa kaupunkajossa. Vaihdoin myös maffin ja lukema 3 kiihdyttäessä myös tuon 47-48l/h pitäsikö olla enemmän ja pitääkö uusi maffi koodata kun olen täältä foorumilta lukenut että joillain on melkein 70l/h täyskiihdytyksellä kulutus?
Taita tuo 47 olla keskiarvoa, vaikka muutama on muka saanutkin isomman lukeman, mutta sekin taita johtua siitä että osa ottaa lukeman l/100km eikä l/h.
Tähän on joku kaava miten tämä lasketaan koneen tehon mukaan mutta ei nyt sattunut missään silmään.
Tässäkin tapauksessa kannattaa kulutus mitata tankkausten mukaan eikä luottaa ajotietokoneeseen.
Vaidoin maf:n ja silti tuo lukema on vain 47l/h, mutta kulutus onneksi pieneni hiukan.
Täälläkin tuota janoisuus ongelmaa kaupunkajossa. Vaihdoin myös maffin ja lukema 3 kiihdyttäessä myös tuon 47-48l/h pitäsikö olla enemmän ja pitääkö uusi maffi koodata kun olen täältä foorumilta lukenut että joillain on melkein 70l/h täyskiihdytyksellä kulutus?
Itsellä 530d 3500 km keskikulutus 6,9l/100km. Kokeilin ajella Hki-tre-Hki rajoitusten mukaan, niin kulutus 6,0 ja takaisin päin rikesakkorajan alle, niin 6,2 ei taida matkavauhti hirveästi vaikuttaa kulutukseen. Kaupunkipyöritys tietysti nostaa kulutusta. Mielestäni erittäin kohtuullinen kulutus, ottaen huomioon, ettei matkusteta turistiluokassa.
Itsellä 530d 3500 km keskikulutus 6,9l/100km. Kokeilin ajella Hki-tre-Hki rajoitusten mukaan, niin kulutus 6,0 ja takaisin päin rikesakkorajan alle, niin 6,2 ei taida matkavauhti hirveästi vaikuttaa kulutukseen. Kaupunkipyöritys tietysti nostaa kulutusta. Mielestäni erittäin kohtuullinen kulutus, ottaen huomioon, ettei matkusteta turistiluokassa.
Leave a comment: